Genesis GV80 je Hyundai s nádychom Bentley

SUV by mohlo pomôcť luxusnej značke preraziť na trhu.

(Zdroj: Genesis)

NEW YORK. Mladá kórejská značka Genesis na autosalóne v New Yorku zaujala odvážnou štúdiou GV80. Tá má naznačiť cestu, ktorou sa bude uberať dizajn stredne veľkého luxusného SUV, ktoré by mala automobilka predstaviť v priebehu nasledujúcich dvoch rokov.

Genesis je novou luxusnou značkou Hyundaiu, ktorá má k svojej materskej značke podobný vzťah ako napríklad Lexus k Toyote. Jej prvými modelmi sú sedany G80 a G90 prebraté z produkcie Hyundaiu.

Prečítajte si tiež: Prečítajte si tiež: Luxusná značka Hyundaiu má prvé dva modely, do Európy príde koncom desaťročia

Značka zatiaľ na európskom trhu nepôsobí, práve SUV by mohlo pomôcť preniknúť na náš trh.

S podpisom dizajnéra Bentley

O technických parametroch vozidla vieme iba málo, malo by vraj ísť o vodíkový plug-in hybrid, výrobca však neposkytol žiadne informácie o fungovaní systému či dojazde. Hyundai však v minulosti extenzívne experimentoval s vodíkovými palivovými článkami, čo by mohlo znamenať, že jedného dňa tento druh pohonu v automobiloch Genesis skutočne uvidíme.

Concept GV80 však nemá predvádzať nové technológie, ale vývoj dizajnového jazyka Genesis.

Štúdia nadväzuje na jazyk „Atletickej elegancie“, ktorý automobilka predstavila už so svojím prvým automobilom, veľkým luxusným sedanom G90. Ten však v silnej konkurencii prémiových značiek, veľmi nevyniká, pôsobí skôr obyčajne.

Šéf dizajnu Luc Donckerwolke verí, že práve GV80 môže môže tento problém vyriešiť. Možno práve aj vďaka jeho predošlej práci v Bentley nám niektoré časti štúdie pripomínajú luxusné vozy tejto britskej značky.

Úzke svetlá kontrastujú s veľkou maskou

Exteriér definujú veľké plochy, ktoré sú narušené výraznými, zaujímavo tvarovanými hranami, ako napríklad bočná hrana, ktorá sa ťahá od masky vozidla až k zadným svetlám, kde sa otočí o 180 stupňov a vracia sa naspäť k predným svetlometom.

Samotné svetlomety sú tvorené dvoma dvojicami horizontálnych úzkych štrbín. Rovnakým spôsobom sú riešené aj zadné svetlá. Výsledok je rozhodne zaujímavý, no vzhľadom k ich malej ploche a neobvyklému tvaru pripomínajú zamaskované svetlá na testovacích prototypoch.

Kontrastom k malým svetlám je veľká plocha chrómovej mriežky chladiča, ktorá dominuje prednej maske vozidla. Vzor z tejto mriežky sa ďalej prenáša na bočné stĺpiky, prahy, či aj na 23-palcové disky.

Luxusný interiér je len pre štyroch

V interiéri vládnu luxusné materiály, ako je koža, hliníkové prvky, či jaseňové drevo. Mriežkový vzor z exteriéru sa prenáša na prešívanie kožených sedadiel, dverí, a dokonca ho uvidíme aj zvnútra na bočných stĺpikoch, kde prepúšťa svetlo zvonka.

Palubnej doske dominuje nízky, ale mimoriadne široký zakrivený 22-palcový OLED displej. Ďalšie displeje sa nachádzajú pred vodičom v podobe digitálnej prístrojovej dosky a na zadnej strane predných sedadiel. Vzadu sa nachádzajú oddelené sedadlá pre dvoch pasažierov.

Bude zaujiímavé sledovať, ktoré prvky zo štúdie GV80 sa dostanú do sériovej produkcie. Niektoré detaily sa dnes dajú vyrobiť iba drahými postupmi, no automobilka údajne skúma lacnejšie metódy pre sériovú výrobu.

Pravdepodobne však vo finálnej podobe SUV Genesis uvidíme tradičné spätné zrkadlá namiesto kamier či praktickejšie rozloženie sedenia namiesto oddelených sedadiel pre štyroch pasažierov.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Nové komorné bývanie v Karlovke? Karlove
  2. Talent - vzdelanie - úspech
  3. Elektro-horúčka v podaní Volkswagenu
  4. Spoznáte týchto 11 filmov, v ktorých sa objavil McDonald’s?
  5. Nepýtajte od lekára antibiotiká pri chrípke či nádche
  6. 16 tipov na poznávacie zájazdy so slovenským sprievodcom
  7. Máte hypotéku a chcete lepšie spávať?
  8. Slovanet spustil LTE internet aj na juhu Tokaja
  9. Hľadá sa: Vzťah z rozumu. Darujte na Valentína predplatné SME.sk
  10. Dobrú chuť: príloha o dobrom jedle a varení v denníku SME
  1. V Botanickej záhrade SPU otvorili jedinečnú výstavu orchideí
  2. Noc architektúry 2018
  3. V súťaži Záhrada, Park a Detail roka uspeli absolventi SPU
  4. Mieru spracovania odpadu zvyšujú automatizované linky
  5. Talent - vzdelanie - úspech
  6. Príbeh tradičného družstva - príbeh Iva Hlisnikovského
  7. Fasáda hotela Danube sa nekolauduje, investor predložil návrhy
  8. Európske univerzity a podnikatelia spoločne
  9. Billa pomáha slabozrakým a nevidiacim s nákupmi už aj v Nitre
  10. Svetový roaming v O2 výhodnejšie
  1. 16 tipov na poznávacie zájazdy so slovenským sprievodcom 26 319
  2. Spoznáte týchto 11 filmov, v ktorých sa objavil McDonald’s? 17 766
  3. Mio MiVue 733 WiFi - snadno přeneste záznam autokamery do mobilu 14 212
  4. Dobrú chuť: príloha o dobrom jedle a varení v denníku SME 11 507
  5. Máte hypotéku a chcete lepšie spávať? 5 443
  6. Hľadá sa: Vzťah z rozumu. Darujte na Valentína predplatné SME.sk 5 123
  7. Nepýtajte od lekára antibiotiká pri chrípke či nádche 5 116
  8. Tatra banka spustila najmodernejší internet banking pre firmy 5 004
  9. Hektická Moskva, ktorá nikdy nespí 3 134
  10. Slovanet spustil LTE internet aj v okolí Prešova 2 572

Téma: Hyundai


Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Na firma u Maďariča padá podozrenie z nekalej súťaže

Centire mala informácie vždy ako prvá.

ŠPORT

Šatan: Z nášho trendu nezľavíme. Budeme v ňom pokračovať

Keď sa pozriem na turnaj, vidím pozitíva.

KOMENTÁRE

Fondy sú európske, ale amaterizmus náš domáci

Ťažko nájsť väčší konflikt záujmov ako pomoc s písaním eurofondových výziev.

Neprehliadnite tiež

Tesla Roadster má 10 rokov. Ako vzniklo prvé auto vyslané do vesmíru?

Na začiatku nebol Musk, ani snaha postaviť od základov vlastné auto.

Volkswagen Golf Sportsvan je nenápadným autom pre rozumných ľudí (test)

Za názvom Sportsvan sa skrýva naozaj dobré a šikovné auto, na ktorom však nie je športové vôbec nič.

Opel si chce s novým Combom získať rodiny. Ponúkne veľa priestoru aj bohatú výbavu

Premiéru bude mať v marci na ženevskom autosalóne, do predaja pôjde až v druhej polovici roka.

Tesla Model 3 mala prvú vážnu nehodu, Musk prisľúbil vylepšenie bezpečnosti

Auto pri nehode obstálo dobre, posádka vyviazla bez väčších zranení.

Enzo Ferrari sa stal legendou z donútenia

Pred 120 rokmi sa narodil zakladateľ legendárnej talianskej značky.