Genesis GV80 je Hyundai s nádychom Bentley

SUV by mohlo pomôcť luxusnej značke preraziť na trhu.

(Zdroj: Genesis)

NEW YORK. Mladá kórejská značka Genesis na autosalóne v New Yorku zaujala odvážnou štúdiou GV80. Tá má naznačiť cestu, ktorou sa bude uberať dizajn stredne veľkého luxusného SUV, ktoré by mala automobilka predstaviť v priebehu nasledujúcich dvoch rokov.

Genesis je novou luxusnou značkou Hyundaiu, ktorá má k svojej materskej značke podobný vzťah ako napríklad Lexus k Toyote. Jej prvými modelmi sú sedany G80 a G90 prebraté z produkcie Hyundaiu.

Prečítajte si tiež: Prečítajte si tiež: Luxusná značka Hyundaiu má prvé dva modely, do Európy príde koncom desaťročia

Značka zatiaľ na európskom trhu nepôsobí, práve SUV by mohlo pomôcť preniknúť na náš trh.

S podpisom dizajnéra Bentley

O technických parametroch vozidla vieme iba málo, malo by vraj ísť o vodíkový plug-in hybrid, výrobca však neposkytol žiadne informácie o fungovaní systému či dojazde. Hyundai však v minulosti extenzívne experimentoval s vodíkovými palivovými článkami, čo by mohlo znamenať, že jedného dňa tento druh pohonu v automobiloch Genesis skutočne uvidíme.

Concept GV80 však nemá predvádzať nové technológie, ale vývoj dizajnového jazyka Genesis.

Štúdia nadväzuje na jazyk „Atletickej elegancie“, ktorý automobilka predstavila už so svojím prvým automobilom, veľkým luxusným sedanom G90. Ten však v silnej konkurencii prémiových značiek, veľmi nevyniká, pôsobí skôr obyčajne.

Šéf dizajnu Luc Donckerwolke verí, že práve GV80 môže môže tento problém vyriešiť. Možno práve aj vďaka jeho predošlej práci v Bentley nám niektoré časti štúdie pripomínajú luxusné vozy tejto britskej značky.

Úzke svetlá kontrastujú s veľkou maskou

Exteriér definujú veľké plochy, ktoré sú narušené výraznými, zaujímavo tvarovanými hranami, ako napríklad bočná hrana, ktorá sa ťahá od masky vozidla až k zadným svetlám, kde sa otočí o 180 stupňov a vracia sa naspäť k predným svetlometom.

Samotné svetlomety sú tvorené dvoma dvojicami horizontálnych úzkych štrbín. Rovnakým spôsobom sú riešené aj zadné svetlá. Výsledok je rozhodne zaujímavý, no vzhľadom k ich malej ploche a neobvyklému tvaru pripomínajú zamaskované svetlá na testovacích prototypoch.

Kontrastom k malým svetlám je veľká plocha chrómovej mriežky chladiča, ktorá dominuje prednej maske vozidla. Vzor z tejto mriežky sa ďalej prenáša na bočné stĺpiky, prahy, či aj na 23-palcové disky.

Luxusný interiér je len pre štyroch

V interiéri vládnu luxusné materiály, ako je koža, hliníkové prvky, či jaseňové drevo. Mriežkový vzor z exteriéru sa prenáša na prešívanie kožených sedadiel, dverí, a dokonca ho uvidíme aj zvnútra na bočných stĺpikoch, kde prepúšťa svetlo zvonka.

Palubnej doske dominuje nízky, ale mimoriadne široký zakrivený 22-palcový OLED displej. Ďalšie displeje sa nachádzajú pred vodičom v podobe digitálnej prístrojovej dosky a na zadnej strane predných sedadiel. Vzadu sa nachádzajú oddelené sedadlá pre dvoch pasažierov.

Bude zaujiímavé sledovať, ktoré prvky zo štúdie GV80 sa dostanú do sériovej produkcie. Niektoré detaily sa dnes dajú vyrobiť iba drahými postupmi, no automobilka údajne skúma lacnejšie metódy pre sériovú výrobu.

Pravdepodobne však vo finálnej podobe SUV Genesis uvidíme tradičné spätné zrkadlá namiesto kamier či praktickejšie rozloženie sedenia namiesto oddelených sedadiel pre štyroch pasažierov.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Návod, ako získať maximum pri nákupoch s kreditkou
  2. Mexická Oaxaca: Vonia čokoládou a jedinečnými pyramídami
  3. Dobrý internet v meste i na vidieku. Dostupný je takmer všade
  4. Na tieto veci sa oplatí myslieť pred odchodom na dovolenku
  5. Volkswagen Golf: Odpoveď na takmer všetky otázky
  6. Vietnam: Krajina, ktorá rozmazná jedlom a uchváti históriou
  7. Investícia do dlhopisov s fixným výnosom 6,25 - 7,25 % p.a.
  8. I cez prázdniny testujte elektrobicykle
  9. 5 dôvodov, prečo sa prihlásiť na konferenciu ENERGOFÓRUM®
  10. V meste či mimo mesta, stále s kvalitným internetom
  1. Grantová výzva na vykonávanie činností informačných centier
  2. Návod, ako získať maximum pri nákupoch s kreditkou
  3. Mexická Oaxaca: Vonia čokoládou a jedinečnými pyramídami
  4. Funguje predaj realít aj bez maklérov?
  5. BILLA a ÚNSS skontrolovali zrak 10 380 slovenským deťom
  6. Dobrý internet v meste i na vidieku. Dostupný je takmer všade
  7. Na tieto veci sa oplatí myslieť pred odchodom na dovolenku
  8. Borguľa žiada vyrúbenie dane pre americkú ambasádu
  9. Stanovisko Klubu pre BA k mimoriadnemu rokovaniu zastupiteľstva
  10. Vietnam: Krajina, ktorá rozmazná jedlom a uchváti históriou
  1. Volkswagen Golf: Odpoveď na takmer všetky otázky 5 733
  2. Dobrý internet v meste i na vidieku. Dostupný je takmer všade 4 769
  3. Na tieto veci sa oplatí myslieť pred odchodom na dovolenku 4 195
  4. Vietnam: Krajina, ktorá rozmazná jedlom a uchváti históriou 3 299
  5. Mexická Oaxaca: Vonia čokoládou a jedinečnými pyramídami 3 091
  6. I cez prázdniny testujte elektrobicykle 2 044
  7. Máte už vybranú dovolenku na júl? 1 525
  8. Chcete vedieť všetko o vašej krvi? Čaká vás 6000 typov vyšetrení 1 525
  9. V meste či mimo mesta, stále s kvalitným internetom 1 076
  10. 5 dôvodov, prečo sa prihlásiť na konferenciu ENERGOFÓRUM® 670

Téma: Hyundai


Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Miliónové dotácie od Plavčana dostali aj pochybné firmy

Niektoré firmy, ktoré podporilo ministerstvo školstva, aby sa venovali vývoju a inováciám, nemajú s výskumom žiadne skúsenosti.

SVET

Poľsko zažíva nežnú revolúciu. Vracia sa pred rok '89?

Vládna presila najnovšie ovládne aj súdy. Únia je takmer bezmocná.

KOMENTÁRE

Minister Plavčan už dávno nemal existovať

Na znôšku legislatívnych náhod sa už nemôže pozerať ani koalícia.

Neprehliadnite tiež

Porovnali sme masážne sedačky v BMW za 200-tisíc a Suzuki za 13-tisíc

Lacné autá dostávajú výbavu tých drahších.

Doprava v Chorvátsku kolabovala, cestu blokovali kolóny a nehody

Motoristi smerujúci do južnej Európy musia rátať s dlhými kolónami.

Rakúsky Magna Steyr vyrobil jubilejný Mercedes triedy G

Predaj triedy G od roka 2009 neustále rastie.

Nemecko zachráni dieselové autá za dve miliardy eur

Existujúce autá dostanú aktualizáciu softvéru.