SME
Utorok, 31. január, 2023 | Meniny má Emil

Mercedes inovoval triedu S. Tieto hračky raz budete mať vo svojom aute

Pod kapotou sa objaví nový radový šesťvalec.

(Zdroj: Mercedes-Benz)

STUTTGART, ŠANGHAJ, BRATISLAVA. Ako vraví automobilová múdrosť - ak chcete vedieť, aké technológie a bezpečnostné prvky budú v bežných autách o päť rokov, pozrite sa do súčasného Mercedesu-Benz triedy S.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

V triede S sa totiž v minulosti predstavili výdobytky, ktoré dnes považujeme za samozrejmosť, ako adaptívny tempomat, systém ABS či airbagy a predpínače bezpečnostných pásov.

Na autosalóne v Šanghaji Mercedes-Benz predstavil inovovanú aktuálnu generáciu svojej vrcholnej limuzíny. Novinka dostala nové nárazníky a grafiku svetiel, takže sa teraz ešte viac podobá na menšie sedany značky - triedu C a E.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Načítavam video...

Tie dôležité zmeny sa však skrývajú pod kožou.

Vie sama zastaviť a odomknúť sa

Adaptívny tempomat si po novom dokáže udržiavať väčší odstup, vďaka čomu nemusí tak presne kopírovať rýchlosť auta vpredu. Výsledkom je plynulejšia jazda a menej zrýchľovania a brzdenia.

Tempomat tiež sám spomalí, keď zaregistruje dopravnú značku, tiež pred zákrutou, kruhovým objazdom alebo mýtnou bránou.

Systém na udržiavanie v jazdných pruhoch zvláda aj ostrejšie zákruty ako doteraz. Je schopný zasiahnuť aj v prípade, ak na ceste nie sú žiadne alebo len slabo viditeľné čiary.

Aj nová trieda S vyžaduje, aby mal šofér neustále ruky na volante. Ak šofér nereaguje na opakované výzvy, auto samé zastane na krajnici a odomkne sa, aby sa k posádke dostala záchranka.

Novinkou je tiež komunikácia s okolím, takzvané V2X. Trieda S vie vysielať a prijímať krátke správy, ktorými dokáže upozorniť iné autá (alebo infraštruktúru) na prekážky na ceste alebo zmeny počasia.

SkryťVypnúť reklamu

Všetky technológie sa dajú po novom ovládať palcami pomocou dvoch dotykových plôšok na volante. Tie poznáme už z menšej triedy E.

Prečítajte si tiež: Porovnali sme "autopilota" v Mercedese E a Volve S90 Čítajte 

Radový šesťvalec sa po desiatich rokoch vrátil

Šesťvalec v tvare V používa Mercedes-Benz od roku 1997, po dvadsiatich rokoch sa značka vracia naspäť k radovému šesťvalcu.

V ponuke je spočiatku naftový šesťvalec v dvoch výkonnostných verziách (350d - 286 koní a 400d - 340 koní) a dva štvorlitrové osemvalce. S 560 má 469 koní, športová verzia AMG S 63 až 612.

Všetky motorizácie sú štandardne spojené s deväťstupňovou automatickou prevodovkou a pohonom všetkých kolies. Neskôr sa ponuka motorov rozšíri o benzínový radový šesťvalec so 48-voltovým elektrickým rozvodom, dostupná aj ako plug-in hybrid.

Vrcholom ponuky ostávajú verzie Maybach a AMG 65 so šesťlitrovým dvanásťvalcom.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Šetriť energiu sa oplatí. Špecialisti poradili, ako na to
  2. Klinčeky Zanzibaru zarobili viac, než neslávny obchod s otrokmi
  3. Trvalá udržateľnosť v obchode – prečo by vás mala zaujímať?
  4. 10 eur za 10 rokov. Mimoriadna ponuka od mimoriadneho časopisu
  5. Ako skĺbiť remeslo a moderné technológie? Inšpirujte sa Bajkery
  6. SCANDI 2023: prehliadka súčasného severského filmu
  7. Benátky a Verona: zažite pôsobivé kúsky mozaiky severu Talianska
  8. Stockerka štartuje predaj bytov s cenami, ktoré prekvapia
  1. Ako možno získať prídavky na dieťa v Nemecku?
  2. Kupujete balenú vodu? Vypočítajte si, koľko za ňu ročne miniete!
  3. Táto váha berie vaše chudnutie vážne: Kalórie počíta za vás!
  4. Šetriť energiu sa oplatí. Špecialisti poradili, ako na to
  5. Svalovice sa netreba obávať
  6. Students today, innovators tomorrow, learners forever
  7. Study program MANAGEMENT in English language
  8. Klinčeky Zanzibaru zarobili viac, než neslávny obchod s otrokmi
  1. Klinčeky Zanzibaru zarobili viac, než neslávny obchod s otrokmi 11 905
  2. 10 eur za 10 rokov. Mimoriadna ponuka od mimoriadneho časopisu 7 214
  3. Zdravie bez liekov. Lekár namiesto nich predpisuje studenú vodu 2 213
  4. Trvalá udržateľnosť v obchode – prečo by vás mala zaujímať? 2 082
  5. Stockerka štartuje predaj bytov s cenami, ktoré prekvapia 1 576
  6. Benátky a Verona: zažite pôsobivé kúsky mozaiky severu Talianska 1 485
  7. Košičanom budeme dodávať teplo za tretinové ceny aj tento rok 1 214
  8. Šetriť energiu sa oplatí. Špecialisti poradili, ako na to 1 042
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Čerpacia stanica Slovnaft v Záhorskej Bystrici.

Začnú platiť ďalšie sankcie voči Rusku.


43m
Ilustračné foto.

Áut so spaľovacími motormi potichu ubúda.


5 h
Toyota RAV4 Adventure

Na výsledku sa podpisuje hmotnosť auta.


30. jan
Toyota GR86

Malé kupé má všetky predpoklady pre dokonalé šoférske auto.


27. jan

Blogy SME

  1. Anna Miľanová: Kresby prírodným uhlíkom...
  2. Matúš Mathis: Ponuka bytov v Košiciach po prvýkrát od septembra 2022 klesla - Píše Matúš Mathis
  3. Jozef Stasík: Niekto zhasína a niekto myslel dopredu
  4. Miroslav Lisinovič: Putovanie slovenskými Kalváriami - Veľké Rovné
  5. Peter Maroncik: Tak už máme v Čechách nového, dobrého prezidenta.
  6. Anna Miľanová: Snívanie... 2022
  7. Irena Šimuneková: Keď sme na SME
  8. Ján Škerko: Všetko ide podľa plánu, Putinovi sa kráti čas
  1. Peter Remeselník: Narazil autom do ľudí, zranil chodkyňu a ušiel ! 10 353
  2. Rastislav Puchala: Vraj je to sfetovaný trpaslík 6 742
  3. Věra Tepličková: Výlet v Bratislave (z denníka žiaka 3. ročníka ZŠ z Piešťan) 4 977
  4. Ivan Beňovič: Ruský rubeľ sa svetovou menou nestane 4 694
  5. Martin Plesch: Pán primátor, načo vlastne máme Mestskú políciu v Bratislave? 4 247
  6. Ján Šeďo: Sliepky na Ukrajine sú iné ako naše ? 3 650
  7. Dušan Koniar: Dzurindov projekt valcuje čítanosť aj diskusie 3 332
  8. Tereza Kazdová: Fico má rád pekné ženy, Babiš je na blondíny. Verejný diskurz volá po feministoch 3 255
  1. Monika Nagyova: Plesy nie sú pre singles
  2. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 55. - Antarktída - Ako sa vydali Vivian Fuchs a Edmund Hillary naprieč Antarktídou (1955-1958)
  3. Jiří Ščobák: Je nový II. pilier dlhodobo udržateľný? Ktoré zmeny sú pozitívne a ktoré negatívne?
  4. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Potuluje sa tu starý blázon
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 54. - Antarktída - Posledné tri Byrdove expedície (1939 - 1956)
  6. Jiří Ščobák: Tipovanie je cesta do pekla. Aj keď to robíte so štátnou firmou
  7. Jiří Ščobák: Avatar 2: Začátek nového příběhu
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 53. - Antarktída - Druhá Byrdova antarktická expedícia (1933 - 1935)
SkryťZatvoriť reklamu