Mercedes inovoval triedu S. Tieto hračky raz budete mať vo svojom aute

Pod kapotou sa objaví nový radový šesťvalec.

(Zdroj: Mercedes-Benz)

STUTTGART, ŠANGHAJ, BRATISLAVA. Ako vraví automobilová múdrosť - ak chcete vedieť, aké technológie a bezpečnostné prvky budú v bežných autách o päť rokov, pozrite sa do súčasného Mercedesu-Benz triedy S.

V triede S sa totiž v minulosti predstavili výdobytky, ktoré dnes považujeme za samozrejmosť, ako adaptívny tempomat, systém ABS či airbagy a predpínače bezpečnostných pásov.

Na autosalóne v Šanghaji Mercedes-Benz predstavil inovovanú aktuálnu generáciu svojej vrcholnej limuzíny. Novinka dostala nové nárazníky a grafiku svetiel, takže sa teraz ešte viac podobá na menšie sedany značky - triedu C a E.

Článok pokračuje pod video reklamou

Tie dôležité zmeny sa však skrývajú pod kožou.

Vie sama zastaviť a odomknúť sa

Adaptívny tempomat si po novom dokáže udržiavať väčší odstup, vďaka čomu nemusí tak presne kopírovať rýchlosť auta vpredu. Výsledkom je plynulejšia jazda a menej zrýchľovania a brzdenia.

Tempomat tiež sám spomalí, keď zaregistruje dopravnú značku, tiež pred zákrutou, kruhovým objazdom alebo mýtnou bránou.

Systém na udržiavanie v jazdných pruhoch zvláda aj ostrejšie zákruty ako doteraz. Je schopný zasiahnuť aj v prípade, ak na ceste nie sú žiadne alebo len slabo viditeľné čiary.

Aj nová trieda S vyžaduje, aby mal šofér neustále ruky na volante. Ak šofér nereaguje na opakované výzvy, auto samé zastane na krajnici a odomkne sa, aby sa k posádke dostala záchranka.

Novinkou je tiež komunikácia s okolím, takzvané V2X. Trieda S vie vysielať a prijímať krátke správy, ktorými dokáže upozorniť iné autá (alebo infraštruktúru) na prekážky na ceste alebo zmeny počasia.

Všetky technológie sa dajú po novom ovládať palcami pomocou dvoch dotykových plôšok na volante. Tie poznáme už z menšej triedy E.

Prečítajte si tiež: Porovnali sme "autopilota" v Mercedese E a Volve S90

Radový šesťvalec sa po desiatich rokoch vrátil

Šesťvalec v tvare V používa Mercedes-Benz od roku 1997, po dvadsiatich rokoch sa značka vracia naspäť k radovému šesťvalcu.

V ponuke je spočiatku naftový šesťvalec v dvoch výkonnostných verziách (350d - 286 koní a 400d - 340 koní) a dva štvorlitrové osemvalce. S 560 má 469 koní, športová verzia AMG S 63 až 612.

Všetky motorizácie sú štandardne spojené s deväťstupňovou automatickou prevodovkou a pohonom všetkých kolies. Neskôr sa ponuka motorov rozšíri o benzínový radový šesťvalec so 48-voltovým elektrickým rozvodom, dostupná aj ako plug-in hybrid.

Vrcholom ponuky ostávajú verzie Maybach a AMG 65 so šesťlitrovým dvanásťvalcom.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí
  2. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  3. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  4. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť
  5. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  6. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice?
  7. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie
  8. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení
  9. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia
  10. Volkswagen Golf GTI TCR naživo na Slovakia Ringu!
  1. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  2. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  3. Dubravské Čerešne majú sladké prekvapenie pre najrýchlejších!
  4. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  5. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť
  6. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí
  7. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice?
  8. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie
  9. Salón architektov A0 – Coneco 2018
  10. Záhradný nábytok: aký materiál je najlepší?
  1. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne 19 924
  2. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí 15 088
  3. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo? 11 896
  4. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie 10 815
  5. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice? 8 436
  6. Ulovte si last minute dovolenku so zľavou do 70% 5 969
  7. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení 4 589
  8. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia 3 593
  9. Iná tvár Mexika: Nocovanie s Indiánmi, dobrodružstvo v džungli 2 484
  10. Volkswagen Golf GTI TCR naživo na Slovakia Ringu! 2 220

Hlavné správy zo Sme.sk

Podcast Dobré ráno

Dobré ráno: Kto bude udeľovať Ficove štátne vyznamenania

Nové štátne ceny chce udeľovať vláda.

Stĺpček Jakuba Fila

Vatry zvrchovanosti, Svätopluk. Prečo nie august 1968?

Že si komunisti nevšimli november ´89, sa stalo smutnosmiešnou glosou ich sveta.

KULTÚRA

Vraždu Kuciaka nemali chuť spracúvať. Ukázalo sa, že je čas

Joj chystá tretie pokračovanie seriálu Za sklom.

Neprehliadnite tiež

So starým Zetorom do Švédska? Pre nadšenca z Čiech žiaden problém

Do Göteborgu ho čaká cesta dlhá 1300 kilometrov.

Extrémne rýchla kosačka zaujala na okruhu v Goodwoode

Jej maximálna rýchlosť je až 240 kilometrov za hodinu.

Polícia skúša na motorkárov na Jahodnej optickú brzdu

V nebezpečných úsekoch pribudli čiarové spomaľovače.

Doprava na Mlynských nivách sa komplikuje. Prestavba prináša zmeny

Treba sa pripraviť na väčšiu trpezlivosť.