Mercedes inovoval triedu S. Tieto hračky raz budete mať vo svojom aute

Pod kapotou sa objaví nový radový šesťvalec.

(Zdroj: Mercedes-Benz)

STUTTGART, ŠANGHAJ, BRATISLAVA. Ako vraví automobilová múdrosť - ak chcete vedieť, aké technológie a bezpečnostné prvky budú v bežných autách o päť rokov, pozrite sa do súčasného Mercedesu-Benz triedy S.

V triede S sa totiž v minulosti predstavili výdobytky, ktoré dnes považujeme za samozrejmosť, ako adaptívny tempomat, systém ABS či airbagy a predpínače bezpečnostných pásov.

Na autosalóne v Šanghaji Mercedes-Benz predstavil inovovanú aktuálnu generáciu svojej vrcholnej limuzíny. Novinka dostala nové nárazníky a grafiku svetiel, takže sa teraz ešte viac podobá na menšie sedany značky - triedu C a E.

Tie dôležité zmeny sa však skrývajú pod kožou.

Vie sama zastaviť a odomknúť sa

Adaptívny tempomat si po novom dokáže udržiavať väčší odstup, vďaka čomu nemusí tak presne kopírovať rýchlosť auta vpredu. Výsledkom je plynulejšia jazda a menej zrýchľovania a brzdenia.

Tempomat tiež sám spomalí, keď zaregistruje dopravnú značku, tiež pred zákrutou, kruhovým objazdom alebo mýtnou bránou.

Systém na udržiavanie v jazdných pruhoch zvláda aj ostrejšie zákruty ako doteraz. Je schopný zasiahnuť aj v prípade, ak na ceste nie sú žiadne alebo len slabo viditeľné čiary.

Aj nová trieda S vyžaduje, aby mal šofér neustále ruky na volante. Ak šofér nereaguje na opakované výzvy, auto samé zastane na krajnici a odomkne sa, aby sa k posádke dostala záchranka.

Novinkou je tiež komunikácia s okolím, takzvané V2X. Trieda S vie vysielať a prijímať krátke správy, ktorými dokáže upozorniť iné autá (alebo infraštruktúru) na prekážky na ceste alebo zmeny počasia.

Všetky technológie sa dajú po novom ovládať palcami pomocou dvoch dotykových plôšok na volante. Tie poznáme už z menšej triedy E.

Prečítajte si tiež: Prečítajte si tiež: Porovnali sme "autopilota" v Mercedese E a Volve S90

Radový šesťvalec sa po desiatich rokoch vrátil

Šesťvalec v tvare V používa Mercedes-Benz od roku 1997, po dvadsiatich rokoch sa značka vracia naspäť k radovému šesťvalcu.

V ponuke je spočiatku naftový šesťvalec v dvoch výkonnostných verziách (350d - 286 koní a 400d - 340 koní) a dva štvorlitrové osemvalce. S 560 má 469 koní, športová verzia AMG S 63 až 612.

Všetky motorizácie sú štandardne spojené s deväťstupňovou automatickou prevodovkou a pohonom všetkých kolies. Neskôr sa ponuka motorov rozšíri o benzínový radový šesťvalec so 48-voltovým elektrickým rozvodom, dostupná aj ako plug-in hybrid.

Vrcholom ponuky ostávajú verzie Maybach a AMG 65 so šesťlitrovým dvanásťvalcom.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Tatra banka spustila najmodernejší internet banking pre firmy
  2. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  3. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy
  4. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku
  5. Zelené Grunty vám ponúknu viac, ako očakávate
  6. Kam do tepla v januári?
  7. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely
  8. Konzultácia so svetovými odborníkmi dokáže zachrániť život
  9. Demänovku mieša iba jeden človek. Ako si strážia receptúru?
  10. Divoký Island: cesta ostrovom ľadu a ohňa
  1. Vlani sme si vyberali z vyše pol milióna inzerovaných áut
  2. V centre našej pozornosti sú zákazníci. Už 50 rokov
  3. Začiatok roka patrí dani z nehnuteľností
  4. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  5. Tipy pre atraktívne poprsie po dojčení. Plastike povedzte nie
  6. Stanovisko spoločnosti Advokátska kancelária JUDr. Radomír Bžán
  7. Tatra banka spustila najmodernejší internet banking pre firmy
  8. Iba dnes: Narodeninové predplatné SME.sk za 25 eur
  9. Denník SME oslavuje 25 rokov rekordným počtom predplatiteľov
  10. Najinzerovanejšie zánovné auto roku 2017? Mnohých to prekvapí
  1. Iba dnes: Narodeninové predplatné SME.sk za 25 eur 15 982
  2. Tatra banka spustila najmodernejší internet banking pre firmy 5 949
  3. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných 4 639
  4. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy 3 966
  5. Kam do tepla v januári? 2 498
  6. Demänovku mieša iba jeden človek. Ako si strážia receptúru? 2 381
  7. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku 2 357
  8. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely 2 232
  9. Zelené Grunty vám ponúknu viac, ako očakávate 1 315
  10. Konzultácia so svetovými odborníkmi dokáže zachrániť život 1 101

Hlavné správy zo Sme.sk

EKONOMIKA

Diskriminácia, sťažujú sa veriaci na nový poplatok za sobáš

Za cirkevný sobáš sa doteraz matričný poplatok neplatil, kresťanským aktivistom sa jeho zavedenie nepáči. Ministerstvo vnútra im sľubuje stretnutie.

DOMOV

Dobré ráno: Kto je Harabin a kto ho chce za prezidenta

Konšpirácie už nestačia, Harabina chcú za prezidenta

KOMENTÁRE

Profesionálni kresťania objavili novú diskrimináciu

Úrady si účtujú poplatok za akýsi administratívny úkon.

KOMENTÁRE

Harabin je šašo, nebezpečný bude Kotleba

Kotleba nemá čo prehrať, s hanbou neodíde, môže len oživiť svoj kapitál.

Neprehliadnite tiež

V Kalifornii dostanú autá digitálne evidenčné tabuľky

Okrem povinných údajov môžu zobrazovať aj reklamu.

V Európe sa vlani predalo vyše 15 miliónov áut, prvýkrát za desať rokov

Predaje rástli v Taliansku a Španielsku, Británia prepadla.

Fisker sa po bankrote vracia. Trúfa si na Teslu aj nemeckú prémiu

Zákazníkov priláka netradičným otváraním dverí aj rýchlym nabíjaním.

Športový Peugeot potrebuje pevnú ruku skúseného vodiča (test)

Modelu 308 GTi chýba šťava, ale nie rýchlosť.