Mercedes inovoval triedu S. Tieto hračky raz budete mať vo svojom aute

Pod kapotou sa objaví nový radový šesťvalec.

(Zdroj: Mercedes-Benz)

STUTTGART, ŠANGHAJ, BRATISLAVA. Ako vraví automobilová múdrosť - ak chcete vedieť, aké technológie a bezpečnostné prvky budú v bežných autách o päť rokov, pozrite sa do súčasného Mercedesu-Benz triedy S.

V triede S sa totiž v minulosti predstavili výdobytky, ktoré dnes považujeme za samozrejmosť, ako adaptívny tempomat, systém ABS či airbagy a predpínače bezpečnostných pásov.

Na autosalóne v Šanghaji Mercedes-Benz predstavil inovovanú aktuálnu generáciu svojej vrcholnej limuzíny. Novinka dostala nové nárazníky a grafiku svetiel, takže sa teraz ešte viac podobá na menšie sedany značky - triedu C a E.

Tie dôležité zmeny sa však skrývajú pod kožou.

Vie sama zastaviť a odomknúť sa

Adaptívny tempomat si po novom dokáže udržiavať väčší odstup, vďaka čomu nemusí tak presne kopírovať rýchlosť auta vpredu. Výsledkom je plynulejšia jazda a menej zrýchľovania a brzdenia.

Tempomat tiež sám spomalí, keď zaregistruje dopravnú značku, tiež pred zákrutou, kruhovým objazdom alebo mýtnou bránou.

Systém na udržiavanie v jazdných pruhoch zvláda aj ostrejšie zákruty ako doteraz. Je schopný zasiahnuť aj v prípade, ak na ceste nie sú žiadne alebo len slabo viditeľné čiary.

Aj nová trieda S vyžaduje, aby mal šofér neustále ruky na volante. Ak šofér nereaguje na opakované výzvy, auto samé zastane na krajnici a odomkne sa, aby sa k posádke dostala záchranka.

Novinkou je tiež komunikácia s okolím, takzvané V2X. Trieda S vie vysielať a prijímať krátke správy, ktorými dokáže upozorniť iné autá (alebo infraštruktúru) na prekážky na ceste alebo zmeny počasia.

Všetky technológie sa dajú po novom ovládať palcami pomocou dvoch dotykových plôšok na volante. Tie poznáme už z menšej triedy E.

Prečítajte si tiež: Prečítajte si tiež: Porovnali sme "autopilota" v Mercedese E a Volve S90

Radový šesťvalec sa po desiatich rokoch vrátil

Šesťvalec v tvare V používa Mercedes-Benz od roku 1997, po dvadsiatich rokoch sa značka vracia naspäť k radovému šesťvalcu.

V ponuke je spočiatku naftový šesťvalec v dvoch výkonnostných verziách (350d - 286 koní a 400d - 340 koní) a dva štvorlitrové osemvalce. S 560 má 469 koní, športová verzia AMG S 63 až 612.

Všetky motorizácie sú štandardne spojené s deväťstupňovou automatickou prevodovkou a pohonom všetkých kolies. Neskôr sa ponuka motorov rozšíri o benzínový radový šesťvalec so 48-voltovým elektrickým rozvodom, dostupná aj ako plug-in hybrid.

Vrcholom ponuky ostávajú verzie Maybach a AMG 65 so šesťlitrovým dvanásťvalcom.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Moskva alebo Petrohrad?
  2. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  3. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  4. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  5. Nový Jaguar XF Sportbrake
  6. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov
  7. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  8. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP
  9. Keď ide o zdravie a majetok, rozhodujú sekundy
  10. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program
  1. Moskva alebo Petrohrad?
  2. Aké auto si vybrať - nové, zánovné alebo jazdené?
  3. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  4. Nový článokHB Reavis predstavuje projekt Stanica Nivy na veľtrhu
  5. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  6. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  7. Nový Jaguar XF Sportbrake
  8. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva
  9. Jeden nákup a všetko vybavené, alebo one stop shopping
  10. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  1. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich 17 744
  2. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov 7 051
  3. Moskva alebo Petrohrad? 5 978
  4. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva 3 334
  5. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program 2 399
  6. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte 1 865
  7. S odletmi z Košíc leto nekončí. A tie ceny! 1 854
  8. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli 1 837
  9. Chcela vyliečiť syna, vyvinula prírodnú kozmetiku Ťuli a Ťuli 1 766
  10. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni 1 408

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Lesník: Tetrov z lesov nemizne preto, že tam ťažíme

Riaditeľ odštepného závodu Lesov SR v Liptovskom Hrádku JÁN VRBENSKÝ hovorí, že za holé časti národných parkov môžu kalamity, nie lesníci.

DOMOV

Ochranár, pred ktorým cúvli lesníci aj štát

Za dlhodobý prínos získal Bielu vranu Erik Baláž.

KOMENTÁRE

Už opäť Air Kiska

Kiskov portrét zaujíma v obrazárni nepriateľov Fica (Smeru a SNS) stále popredné miesto.

Neprehliadnite tiež

Tesla na premiére elektrického kamiónu ukázala aj nový Roadster 2.0

Nové modely prekvapili zrýchlením aj veľkým dojazdom.

Život s Teslou X nie je jednoduchý. Majiteľ chodí do servisu každý mesiac

Fanúšik otvorene porozprával o všetkých problémoch s autom, v servise bol už 25-krát.

Zásuvka v aute už dávno neslúži iba na zapaľovač. Čo všetko do nej môžete zapojiť?

Prinášame vám výber najpraktickejších či najzaujímavejších pomocníkov do zásuvky vášho automobilu.

Vývojár elektroáut v Renaulte: Ľavá noha vám pri šoférovaní poďakuje (rozhovor)

Elektromobilita je súčasnosť, nie budúcnosť, hovorí Eric Feunteun z Renaultu.