Berlín 10.januára (TASR) - Zriadením výboru plánovania produktov pri predstavenstve Volkswagenu (VW) začal Bernd Pischetsrieder, dezignovaný šéf najväčšej európskej automobilky, revolucionalizovať jej činnosť. V budúcnosti bude VW systematicky hľadať produkty, ktoré nie sú vo výrobnom sortimente koncernu, a príslušné typy automobilov bude schvaľovať do vývoja a výroby. Pritom pri jednotlivých typových radoch nepôjde o veľkú paletu modelov.
Ako ukázalo rozhodnutie ešte úradujúceho šéfa Ferdinanda Pi‰cha v prípade španielskeho Seatu a českej Škody, je to krok správnym smerom. Podľa starej rybárskej pravdy totiž piatimi sieťami možno chytiť viac rýb než s jednou.
Zriadením výboru sa má zabrániť tomu, aby si dcérske spoločnosti koncernu silno konkurovali. V poslednom čase sa to stalo v prípade škodováckeho modelu Montreux. Česi výrazne zlepšili Passat a vo Wolfsburgu ho predviedli až vtedy, keď sa už do projektu vložilo priveľa prostriedkov a jeho plánovaná výroba sa už nedala zastaviť.
VW vybuduje pre predaj Audi a Seatov spoločnú obchodnú sieť. Oveľa ťažšie to bude v prípade výroby v kmeňovom wolfsburskom závode Volkswagenu a Škody. Bude zrejme trvať istý čas, kým k tomu dôjde, lebo v súčasnosti obe veľké dcéry VW predávajú do značnej miery totožné typy modelov.
Koncern prekonal krízu dôvery investorov, ktorá ho trápila od júla do septembra minulého roka. Kým 2. júla bola hodnota jeho akcií 56,03 eura, koncom leta klesla pod 35 eúr. Hodnota jeho akcií postupne rástla a v stredu tento týždeň dosiahla 52,81 eura. Informoval o tom nemecký denník Die Welt.
* jns gl