SME
Utorok, 23. apríl , 2019

Prvá jazda: Toyota Yaris ide proti prúdu, zvýšila objem a ostáva bez turba

Toyota ostáva verná atmosférickým motorom, chýbať nemôže ani hybrid.

(Zdroj: Toyota)

Cenník - 5-dverová verzia s uvádzacou zľavou (eur)

Start

Live

Active

Style

Selection

1,0 VVT-i 5M

9 990

10 390

10 990

1,5 VVT-iE 6M

11 190

11 790

13 690

13 690

1,5 VVT-iE Multidrive S

13 040

14 940

14 940

1,4 D-4D 6M

14 190

14 790

1,5 Hybrid e-CVT

14 090

14 790

15 990

15 990

Modernizácia vozidla v polovici jeho životného cyklu nie vždy prinesie výrazné zmeny. Najmä, keď sú automobilky spokojné s jeho predajom, zbytočne nemenia to, o čo je záujem.

Toyota tentokrát išla iným smerom. Do úpravy modelu Yaris investovala 90-miliónov eur a dopriala mu 900 nových častí. A nejde len o drobnosti, veď vymenila aj pohonnú jednotku. Výrazné zmeny sú v rozpore s tým, že predaje Yarisu od nasadenia jeho tretej generácie v roku 2011 stúpli na trhoch v západnej Európe na 208-tisíc jednotiek v minulom roku.

Článok pokračuje pod video reklamou

Prečo teda Toyota výrazne mení zjavne úspešný model? Keby sme mali tipovať, tak stavíme na snahu o prispôsobenie sa novej situácii. Na mysli máme hlavne motor a zmenu metódy merania emisií.

Pri meraní reálnych emisií a skutočnej spotreby zrazu malé turbomotory strácajú na svojej atraktivite a znamená to postupný koniec znižovania objemu motorov.

Masová reakcia automobiliek na zmenu pravidiel príde s niekoľkoročným odstupom, keďže vývoj motora nejaký čas trvá. V tomto ohľade je Toyota unikátna, navyše okrem zvyšovania objemu Japonci opäť vynechávajú turbo.

Nemal ho motor 1,33 VVT-i a nedostane ho ani jeho nástupca 1,5 VVT-iE. Atmosférický motor má svoje čaro a pri vyššom objeme robí z Yarisu dynamické mestské auto, čo nám potvrdili prvé kilometre za volantom.

Reakcia auta na plyn je jemne utlmená iba v úvodnej fáze, pri stúpaní od voľnobežných otáčok. V praxi nám preto rozjazd trval o okamih dlhšie. Chvíľu trvalo, kým sme si na to zvykli a zladili prácu spojkového a plynového pedálu.

Akonáhle sa motor dostane z voľnobežných otáčok, jeho reakcie sú na dnešnú dobu a zameranie auta vynikajúce. Šofér po zatlačení na plyn aspoň na chvíľu zabudne na dnešné, elektronikou riadené pedále, úmyselne pridusené kvôli znižovaniu emisií.

Ručička otáčkomera svižne stúpne a pri podradení a pokuse o medziplyn (zvýšenie otáčok motora pomocou plynového pedála tak, aby zodpovedali rýchlosti vozidla a zaraďovanému prevodu) tak nemusíte tlačiť “nekonečne“ dlho na plyn.

Výborné reakcie motora si môže človek užívať po celý čas. Krátka odozva a výkon, lineárne stúpajúci až k svojmu maximu 82 kW pri 6000 otáčkach, nás jednoducho bavil aj v mestskom aute. Šesťstupňová manuálna prevodovka nemá výraznejšiu chybu. Vyhovovalo nám dobré odstupňovanie prevodov. V praxi to znamená krátke mestské prevody s “dlhou“ šestkou.

Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom C4WAX na číslo 8787. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti platby:
Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom C4WAX na číslo 8787, alebo kliknite na „Objednať cez SMS“ a odošlite predvyplnenú správu. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti platby:

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Až vďaka chorobe objavila svoj talent
  2. Tohtoročný Autosalon? Najväčšie SUV na svete aj lietajúce auto
  3. Tip na japonskú klimatizáciu s výhodnejšou elektrinou
  4. TOP desať gréckych ostrovov na letnú dovolenku 2019
  5. Čerpáte úver? Na toto by ste určite mali myslieť
  6. Pre učiteľov je dôležité, aby sa navzájom inšpirovali
  7. Kaufland začal s predajom slovenských uhoriek bez fólie
  8. Vie sa vaša pokladnica spojiť s finančnou správou?
  9. Jozef Miloslav Hurban sa dostal do vesmíru
  10. Čo robí dobrého zamestnávateľa dobrým?
  1. Tip na japonskú klimatizáciu s výhodnejšou elektrinou
  2. Tohtoročný Autosalon? Najväčšie SUV na svete aj lietajúce auto
  3. Women in business
  4. TOP desať gréckych ostrovov na letnú dovolenku 2019
  5. Bim Challenge 2019
  6. Čerpacie stanice OMV Slovensko budú otvorené aj počas sviatkov
  7. Z Fondu malých projektov je možné získať až 50-tisíc eur
  8. Grilovacia sezóna je zahájená!
  9. Moderné bývanie v Žiline v 30-tych rokoch 20. storočia
  10. Čerpačky OMV na Slovensku majú dvere otvorené aj počas sviatkov
  1. TOP desať gréckych ostrovov na letnú dovolenku 2019 21 063
  2. Bulharsko: Najlepšie miesta na dovolenku pri mori 11 777
  3. Čerpáte úver? Na toto by ste určite mali myslieť 9 854
  4. 7 kritických situácií na cestách. Ohrozujú každého vodiča 8 449
  5. Čo upiecť na Veľkú noc? 5 skvelých dezertov Adriany Polákovej 6 900
  6. Kaufland začal s predajom slovenských uhoriek bez fólie 4 384
  7. Až vďaka chorobe objavila svoj talent 3 900
  8. Pre učiteľov je dôležité, aby sa navzájom inšpirovali 3 776
  9. Čo robí dobrého zamestnávateľa dobrým? 2 976
  10. Vie sa vaša pokladnica spojiť s finančnou správou? 1 762

Téma: Toyota Yaris, RAV4, Auris, Corolla, ... na Auto.sme.sk


Hlavné správy zo Sme.sk

Ficova ochranka stála už desaťtisíce eur

O predĺženú ochranu žiadal expremiér aj v roku 2010 po nástupe vlády Ivety Radičovej.

Robert Fico.
STĹPČEK PETRA SCHUTZA

Kremeľ si už s antisemitizmom neškrtne, na Ukrajine vyhral ruskojazyčný Žid

Zelenskyj je populárny aj v Rusku.

Peter Schutz
Dobré ráno

Dobré ráno: Hádky aj spojenectvá. Aké sú vzťahy v opozícii

Čo robí opozícia ako spolu strany vychádzajú.

Podcast Dobré Ráno

Prečo Bakoš nepôjde na šampionát? Môžu za to viaceré dôvody

Slovenská nominácia sa postupne kryštalizuje.

Martin Bakoš.

Neprehliadnite tiež

Na niektorých cestách sa tvoria kolóny, vodiči hlásia zdržanie do štyridsať minút

Nehoda je hlasená za odbočkou na Medzibrod smerom do Podbrezovej.

Ilustračné foto

Volkswagen T-Cross je viac ako len zdvihnuté Polo (test)

Okrem dizajnu boduje konečne aj cenou.

Volkswagen T-Cross
Suzuki Vitara 1,4 vs. 1,0 Boosterjet
Ilustračné foto.

Automobilka Karma si trúfa na Európu. S talianskym dizajnom

Pod kapotou je aj trojvalec na dobíjanie batérií.