Škoda prestala vyrábať Fabie so štvorvalcami, ponúka trojvalec 1,0 TSI

Motor má vyšší výkon a nižšiu spotrebu ako doterajší motor.

Škoda Fabria vo verzii Monte Carlo.(Zdroj: Škoda)

BRATISLAVA. Móda downsizingu, čiže zmenšovaniu objemu motora, sa nevyhla ani najpredávanješiemu autu na Slovensku. Do ponuky motorov Škody Fabia prichádza trojvalec 1,0 TSI, ktorý nahradí doterajší štvorvalcový motor 1,2 TSI.

Litrový trojvalec s turbom a výkonom 110 koní (81 kW) sa tak stane najsilnejšou pohonnou jednotkou, akú si do Fabie môžete objednať.

Motor je dostupný aj s nižším výkonom 95 koní (70 kW). Slabšia verzia je skombinovaná s päťstupňovým manuálom, silnejšia so šesťstupňovou manuálnou alebo sedemstupňovou dvojspojkovou prevodovkou.

Oproti dotrerajšiemu motoru 1,2 TSI, ktorý bol tiež dostupný v dvoch výkonoch, má slabší trojvalec o päť koní viac, silnejší o 25 Newtonmetrov viac. Jednoliter je tiež o desať kíl ľahší a spotrebuje o šesť percent menej paliva - udávaná spotreba s manuálom je 4,4 litra na sto kilometrov.

Škoda Fabia I,0 TSI začína na cene 10 810 eur, za kombi sa pripláca 600 eur. Pre prvých záujemcov pripravila Škoda "turbo bonus" vo výške 500 eur, ako aj ďalšie výhody.

Okrem motora 1,0 TSI ostáva v ponuke Fabie atmosférický trojvalcový benziňák 1,0 MPI a trojvalcový turbodiesel 1,4 TDI.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Moskva alebo Petrohrad?
  2. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  3. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  4. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  5. Nový Jaguar XF Sportbrake
  6. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  7. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov
  8. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP
  9. Keď ide o zdravie a majetok, rozhodujú sekundy
  10. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program
  1. Moskva alebo Petrohrad?
  2. Aké auto si vybrať - nové, zánovné alebo jazdené?
  3. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  4. Nový článokHB Reavis predstavuje projekt Stanica Nivy na veľtrhu
  5. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  6. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  7. Nový Jaguar XF Sportbrake
  8. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva
  9. Jeden nákup a všetko vybavené, alebo one stop shopping
  10. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  1. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich 17 744
  2. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov 7 051
  3. Moskva alebo Petrohrad? 5 978
  4. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva 3 334
  5. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program 2 399
  6. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte 1 865
  7. S odletmi z Košíc leto nekončí. A tie ceny! 1 854
  8. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli 1 837
  9. Chcela vyliečiť syna, vyvinula prírodnú kozmetiku Ťuli a Ťuli 1 766
  10. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni 1 408

Téma: Škoda


Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Lesník: Tetrov z lesov nemizne preto, že tam ťažíme

Riaditeľ odštepného závodu Lesov SR v Liptovskom Hrádku JÁN VRBENSKÝ hovorí, že za holé časti národných parkov môžu kalamity, nie lesníci.

DOMOV

Ochranár, pred ktorým cúvli lesníci aj štát

Za dlhodobý prínos získal Bielu vranu Erik Baláž.

KOMENTÁRE

Už opäť Air Kiska

Kiskov portrét zaujíma v obrazárni nepriateľov Fica (Smeru a SNS) stále popredné miesto.

Neprehliadnite tiež

Tesla na premiére elektrického kamiónu ukázala aj nový Roadster 2.0

Nové modely prekvapili zrýchlením aj veľkým dojazdom.

Život s Teslou X nie je jednoduchý. Majiteľ chodí do servisu každý mesiac

Fanúšik otvorene porozprával o všetkých problémoch s autom, v servise bol už 25-krát.

Zásuvka v aute už dávno neslúži iba na zapaľovač. Čo všetko do nej môžete zapojiť?

Prinášame vám výber najpraktickejších či najzaujímavejších pomocníkov do zásuvky vášho automobilu.

Vývojár elektroáut v Renaulte: Ľavá noha vám pri šoférovaní poďakuje (rozhovor)

Elektromobilita je súčasnosť, nie budúcnosť, hovorí Eric Feunteun z Renaultu.