Citroën predstavil najvýkonnejšie auto vo svojej histórii, hybridné SUV

Model debutuje najprv v Číne, do Európy príde o rok.

(Zdroj: Citroën)

ŠANGHAJ. V časoch, kedy sa mnohí výrobcovia snažia silou-mocou stavať športové autá, nezabúda Citroën na svoju špecialitu - komfort. Nový model má podvozok aj kabínu navrhnuté tak, aby sa v ňom pasažieri cítili čo najpohodlnejšie.

Kompaktné SUV C5 Aircross od Citroënu priamo vychádza z konceptu Aircross, ktorý automobilka predstavila pred dvoma rokmi taktiež na autosalóne v Šanghaji. Na čínsky trh sa dostane v októbri tohto roku, do Európy dorazí v druhej polovici roku 2018.

C5 Aircross stavia na prvé miesto komfort posádky. V priestrannom interiéri s množstvom presklených plôch nájdeme široké sedadlá s vysokým posedom, ktoré spolu poskytujú vodičovi vynikajúci prehľad o ceste.

Pasažieri sú od hluku vonkajšieho sveta izolovaní vrstveným sklom s izolačnou vrstvou, zvláštna pozornosť bola venovaná aj odhlučneniu motora. Proti zápachom okolitého sveta im pomôže systém kontroly kvality vzduchu s uhlíkovým filtrom.

Namiesto klasických budíkov je pred vodičom 12,3-palcová "digitálna prístrojová doska", ktorá ponúka rôzne režimy zobrazenia a grafický dizajn prebratý z konceptu Aircross. Okrem toho sa v kabíne nachádza aj osempalcový HD displej s funkciou Mirror Screen, ktorá umožňuje používať aj aplikácie pripojeného smartfónu.

Novinkou je systém odpruženia Progressive Hydraulic Cushions s hydraulickými dorazmi tlmičov. Francúzska automobilka v súvislosti s ním podala 20 nových patentov a v tomto vozidle sa objavuje vôbec po prvý krát.

Citroën tak nadväzuje na takmer storočnú tradíciu inovácií v oblasti odpruženia.

„Nové odpruženie s Progressive Hydraulic Cushions je dômyselnou inováciou, ktorá je pre Citroën typická, a vďaka ktorej môže výhody hydrauliky ponúknuť širokej verejnosti. Jazdná stabilita, ktorá je v segmente úplne jedinečná, poskytuje dojem jazdy ako na lietajúcom koberci,“ povedal o technológií Xavier Peugeot, produktový riaditeľ značky Citroën.

Pri pohľade na auto spredu zaujme výrazná dvojitá maska, ktorá sa v posledných rokoch stáva spoznávacím znakom vozidiel Citroën. Pod ňou sa nachádza nárazník s výraznými kontrastnými prvkami, ktoré nájdeme aj na ochranných lištách na bokoch vozidla a strešných nosičoch.

Okolo kabíny sa vinie súvislá plocha okien, ktorá vytvára efekt plávajúcej strechy vďaka čiernym A-stĺpikom a zadným bočným oknám plynule prechádzajúcim až k dverám batožinového priestoru. Jediným prerušením je zaujímavo tvarovaný chrómový rám okien, priamo odkazujúci na koncept Aircross.

Za piatymi dverami sa nachádza priestor s objemom 482 litrov, čo je o necelých 40 litrov menej ako jeho koncernový súrodenec, peugeot 3008. S ním zdieľa koncernovú platformu EMP2. Disponuje aj veľmi podobnými rozmermi, na dĺžku meria rovných 450 centimetrov, na šírku 184 centimetrov, a strecha siaha do výšky 167 centimetrov.

V Číne poputuje do predaja s benzínovými motormi s výkonom 165 alebo 200 koní v spolupráci so šesťstupňovou automatickou prevodovkou e-shift, tieto však budú ponúkané iba s pohonom prednej nápravy.

Pohon všetkých kolies dostane iba hybridná verzia, ktorá kombinuje silnejší spaľovací motor s dvoma elektromotormi, z ktorých jeden poháňa zadnú nápravu. Samozrejmosťou je plne elektrický režim, v ktorom auto prejde na jedno nabitie 60 kilometrov.

Spolu poskytnú celkový výkon 300 koní, čím sa C5 Aircross stane okrem prvého hybridného modelu aj najsilnejším modelom v histórii automobilky.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. 3 pravidlá pre lepší dôchodok
  2. Slovenské deti dostávajú mesačne 22€
  3. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu
  4. Moskva alebo Petrohrad?
  5. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  6. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  7. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  8. Nový Jaguar XF Sportbrake
  9. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov
  10. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  1. Zóna Nové Nivy splnila kvalifikačné podmienky pre registráciu
  2. Dekan ocenil študentov Stavebnej fakulty STU v Bratislave
  3. Application of GDPR with respect to the size of the enterprise
  4. Modern luxury next to the Blue Church
  5. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu
  6. 3 pravidlá pre lepší dôchodok
  7. Moskva alebo Petrohrad?
  8. Aké auto si vybrať - nové, zánovné alebo jazdené?
  9. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  10. HB Reavis predstavuje projekt Stanica Nivy na veľtrhu
  1. Moskva alebo Petrohrad? 8 829
  2. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich 4 198
  3. 3 pravidlá pre lepší dôchodok 3 044
  4. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte 2 182
  5. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni 1 506
  6. Nový Jaguar XF Sportbrake 1 375
  7. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program 1 278
  8. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu 1 132
  9. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov 1 117
  10. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli 1 075

Téma: Elektromobily


Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Bratislavu zradila doprava aj kultúrna uzavretosť, hovoria experti

Niekto mohol akceptovať, že pre Bratislavu je hlavné letisko Viedeň, niekto to akceptovať nemusel, vraví šéf portálu euractiv Radovan Geist.

KOMENTÁRE

Prečo by sa mali Slováci začať báť Čechov

Slovensko bude musieť vynaložiť viac úsilia a vynaliezavosti, aby ho Brusel v zhluku „podivných“ demokracií na východ od Nemecka rozpoznal

SVET

Slovensko neuspelo v boji o sídlo Európskej liekovej agentúry

Bratislava nezískala sídlo EMA, bola na štvrtej nepostupovej pozícii.

Neprehliadnite tiež

Renault po cestách už jazdí s autom pre rok 2023

Experimentálny koncept ukazuje, ako budú vyzerať Renaulty o niekoľko rokov.

Londýnske autobusy budú jazdiť na kávu

Už dnes jazdia na použitý olej na varenie či loj zo spracovaného mäsa.

Ford predstavil šiltovku pre kamionistov, ktorá má zachraňovať životy

Keď je vodič unavený, šiltovka zabliká a zavibruje.

Britskí vodiči sa neboja šoférovať so zhoršeným zrakom

Oční lekári navrhujú povinné vyšetrenia.