Citroën predstavil najvýkonnejšie auto vo svojej histórii, hybridné SUV

Model debutuje najprv v Číne, do Európy príde o rok.

(Zdroj: Citroën)

ŠANGHAJ. V časoch, kedy sa mnohí výrobcovia snažia silou-mocou stavať športové autá, nezabúda Citroën na svoju špecialitu - komfort. Nový model má podvozok aj kabínu navrhnuté tak, aby sa v ňom pasažieri cítili čo najpohodlnejšie.

Kompaktné SUV C5 Aircross od Citroënu priamo vychádza z konceptu Aircross, ktorý automobilka predstavila pred dvoma rokmi taktiež na autosalóne v Šanghaji. Na čínsky trh sa dostane v októbri tohto roku, do Európy dorazí v druhej polovici roku 2018.

C5 Aircross stavia na prvé miesto komfort posádky. V priestrannom interiéri s množstvom presklených plôch nájdeme široké sedadlá s vysokým posedom, ktoré spolu poskytujú vodičovi vynikajúci prehľad o ceste.

Článok pokračuje pod video reklamou

Pasažieri sú od hluku vonkajšieho sveta izolovaní vrstveným sklom s izolačnou vrstvou, zvláštna pozornosť bola venovaná aj odhlučneniu motora. Proti zápachom okolitého sveta im pomôže systém kontroly kvality vzduchu s uhlíkovým filtrom.

Namiesto klasických budíkov je pred vodičom 12,3-palcová "digitálna prístrojová doska", ktorá ponúka rôzne režimy zobrazenia a grafický dizajn prebratý z konceptu Aircross. Okrem toho sa v kabíne nachádza aj osempalcový HD displej s funkciou Mirror Screen, ktorá umožňuje používať aj aplikácie pripojeného smartfónu.

Novinkou je systém odpruženia Progressive Hydraulic Cushions s hydraulickými dorazmi tlmičov. Francúzska automobilka v súvislosti s ním podala 20 nových patentov a v tomto vozidle sa objavuje vôbec po prvý krát.

Citroën tak nadväzuje na takmer storočnú tradíciu inovácií v oblasti odpruženia.

„Nové odpruženie s Progressive Hydraulic Cushions je dômyselnou inováciou, ktorá je pre Citroën typická, a vďaka ktorej môže výhody hydrauliky ponúknuť širokej verejnosti. Jazdná stabilita, ktorá je v segmente úplne jedinečná, poskytuje dojem jazdy ako na lietajúcom koberci,“ povedal o technológií Xavier Peugeot, produktový riaditeľ značky Citroën.

Pri pohľade na auto spredu zaujme výrazná dvojitá maska, ktorá sa v posledných rokoch stáva spoznávacím znakom vozidiel Citroën. Pod ňou sa nachádza nárazník s výraznými kontrastnými prvkami, ktoré nájdeme aj na ochranných lištách na bokoch vozidla a strešných nosičoch.

Okolo kabíny sa vinie súvislá plocha okien, ktorá vytvára efekt plávajúcej strechy vďaka čiernym A-stĺpikom a zadným bočným oknám plynule prechádzajúcim až k dverám batožinového priestoru. Jediným prerušením je zaujímavo tvarovaný chrómový rám okien, priamo odkazujúci na koncept Aircross.

Za piatymi dverami sa nachádza priestor s objemom 482 litrov, čo je o necelých 40 litrov menej ako jeho koncernový súrodenec, peugeot 3008. S ním zdieľa koncernovú platformu EMP2. Disponuje aj veľmi podobnými rozmermi, na dĺžku meria rovných 450 centimetrov, na šírku 184 centimetrov, a strecha siaha do výšky 167 centimetrov.

V Číne poputuje do predaja s benzínovými motormi s výkonom 165 alebo 200 koní v spolupráci so šesťstupňovou automatickou prevodovkou e-shift, tieto však budú ponúkané iba s pohonom prednej nápravy.

Pohon všetkých kolies dostane iba hybridná verzia, ktorá kombinuje silnejší spaľovací motor s dvoma elektromotormi, z ktorých jeden poháňa zadnú nápravu. Samozrejmosťou je plne elektrický režim, v ktorom auto prejde na jedno nabitie 60 kilometrov.

Spolu poskytnú celkový výkon 300 koní, čím sa C5 Aircross stane okrem prvého hybridného modelu aj najsilnejším modelom v histórii automobilky.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. 322 m2 a mesto ako na dlani. Bratislava má atypický penthouse
  2. 3 najväčšie chyby pri zateplení šikmej strechy
  3. Tatra banka opäť rozdáva vreckové 22 eur k novému Detskému účtu
  4. Prečo sú pneumatiky dôležitejšie ako bezpečnostné pásy?
  5. Vydanie denníka SME spolu s knihou Po stopách dávnej Bratislavy
  6. V Žiline sme vytvorili priestor, aby mladí ľudia neodišli
  7. Pravda o mäse v burgroch z McDonald’s
  8. Dva rekordy na druhý pokus
  9. Mestská polícia má viac slúžiť záujmom občanov
  10. Bardejov by mal byť konečne nezávislý
  1. Tatra banka opäť rozdáva vreckové 22 eur k novému Detskému účtu
  2. Vydanie denníka SME spolu s knihou Po stopách dávnej Bratislavy
  3. 3 najväčšie chyby pri zateplení šikmej strechy
  4. EU v Bratislave udelila čestný titul doctor honors causa
  5. Company´s autumn in the High Tatras
  6. V Žiline sme vytvorili priestor, aby mladí ľudia neodišli
  7. 322 m2 a mesto ako na dlani. Bratislava má atypický penthouse
  8. Pravda o mäse v burgroch z McDonald’s
  9. Dva rekordy na druhý pokus
  10. Mestská polícia má viac slúžiť záujmom občanov
  1. V Žiline sme vytvorili priestor, aby mladí ľudia neodišli 31 882
  2. Pravda o mäse v burgroch z McDonald’s 23 976
  3. OLED televízory sú ohrozené vypálením obrazu 17 994
  4. Stíhame napredovať s technológiami? Môže už byť neskoro 12 748
  5. Koho výrobky naozaj kupujete v McDonald's? 9 619
  6. Reportáž: Ako sa vyrába slovenské akostné víno 9 465
  7. Karibik aj Európa: Plavte sa za dobrodružstvom 8 636
  8. Bezpečné bývanie pre rodiny s deťmi? Na toto nezabudnite 8 489
  9. Zaúča výčapníkov vo svete: Odfláknuté pivo zákazník vycíti 7 104
  10. Koľko minút pracujeme na jednu kávu či novú kuchyňu? 5 494

Téma: Elektromobily


Hlavné správy zo Sme.sk

EKONOMIKA

Zo súdu zmizla veľká časť spisu ku Kočnerovej kauze Technopol Servis

Zmiznutie predĺži súdny proces a známi Mariana Kočnera tak budú dlhšie ovládať vytunelovaný majetok.

Stĺpček Beaty Balogovej

Aktivity bývalých siskárov nie sú variáciou slobody slova

Tóth ukázal, aký mizerný je "analytik".

Neprehliadnite tiež

Golf GTI prišiel pred vyše 40 rokmi, najrýchlejšia verzia je za dverami

Komu sa GTI málilo, mohol mať Golfa aj s poriadnym šesťvalcom.

Renault Megane R.S. dospel, ale baviť sa nezabudol

Systém 4Control sa osvedčil aj v najostrejšej verzii.