Podľa viceprezidenta divízie M Petera Quintusa bude klasická manuálna ako i dvojspojková prevodovka DTC minulosťou. Pre austrálsky blog drive.com.au sa vyjadril, že v horizonte 6-7 rokov budú tieto dva druhy prevodovky pre modely BMW M nedostupné.
Podľa jeho slov sa automobilka vráti k automatickým prevodovkám. "Na trhu už vidíme automatické prevodovky s deviatimi a dokonca desiatimi rýchlosťami, takže v moderných automatických prevodovkách je mnoho nových technológií," povedal.
I keď podľa neho mala prevodovka DTC dve výhody a to nižšiu hmotnosť a rýchlejšie radenie rýchlostí, v dnešnej dobe to už neplatí. "Mnohé výhody, ktoré táto prevodovka mala, zmizli, pretože nové automaty sú lepšie a múdrejšie."
Zaujímavosťou je, že zánik manuálnej prevodovky, nie je kvôli čoraz prísnejším emisným normám. Problém je podľa neho v tom, že je čoraz ťažšie vyrobiť manuálnu prevodovku, ktorá by zvládla tak vysoký výkon.
Quintus sa vyjadril, že výkon približne 335 kW (450 koní) a 600 Nm je viac-menej pre manuálnu prevodovku limitom z hľadiska životnosti, a že je dosť možné, že ďalšia generácia modelov M3 a M4 už bude bez manuálnej prevodovky.