Opel Ampera-e má na jedno nabitie prejsť z Bratislavy do Košíc, lepšie mu je v meste (prvá jazda)

Tesla ukázala, že elektromobil môže byť sexi. Opel nám ukázal, že elektromobil môže byť dostupný a použiteľný.

Asi 400 kilometrov od seba delí Bratislavu a Košice či Prešov. To je zároveň trasa, ktorú mnohí študenti a pracujúci v hlavnom meste merajú každý týždeň tam a naspäť.

Týchto 400 kilometrov je zároveň akousi psychologickou hranicou, ktorú ľudia používajú ako dôvod, prečo si nekúpiť elektromobil - menší dojazd skrátka nestačí. Pritom s dojazdom 150-300 kilometrov a cenou okolo 35-tisíc eur je v ponuke hneď niekoľko "mestských" elektromobilov - BMW i3, Nissan Leaf, Hyundai Ioniq, Volkswagen eGolf či Kia Soul EV.

Článok pokračuje pod video reklamou

Kto chcel na jedno nabitie zájsť ďalej, mal doteraz iba jednu možnosť - a musel si za ňu riadne priplatiť. Najlacnejšia Tesla Model S začína (v susednom Rakúsku) na cene 84-tisíc eur.

Do Európy však teraz prichádza relatívne nenápadný elektromobil Opel Ampera-e. S cenou pod 40-tisíc eur (nemecká cena bez štátnej podpory) má potenciál stať sa bestsellerom - ak nie medzi všetkými autami, tak aspoň medzi elektromobilmi.

Vyzerá moderne, nie futuristicky

Opel Ampera zapĺňa nielen dieru na trhu s elektromobilmi, ale aj dieru v portfóliu Opla. Rozmermi totiž zapadá presne medzi Corsu a Astru - no mal by kombinovať manévrovateľnosť tej prvej s priestorom tej druhej.

Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom C4WHZ na číslo 8787. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti platby:
Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom C4WHZ na číslo 8787, alebo kliknite na „Objednať cez SMS“ a odošlite predvyplnenú správu. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti platby:

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone

Téma: Elektromobily


Článok je zaradený aj do ďalších tém Opel

Hlavné správy zo Sme.sk

Autorská strana Matúša Krčmárika

Mlčme, ak veríme, že práva diktátora sú viac ako obyčajných ľudí

Keď diktátor zrazil krajinu na kolená, frázy neplatia.

KULTÚRA

Anjel aj démon. Bruno Ganz nemal talent z tohto sveta

Pomáhal osamelým, šepkal aj vrahovi.

Neprehliadnite tiež

Čo prinesie ženevský autosalón a kto sa ho nezúčastní?

Neúčasť viacerých značiek kompenzuje množstvo noviniek.

Dacia Logan MCV je splnený sen o dostupnom novom aute (test)

Časy, keď sa ľudia za Daciu hanbili sú už minulosťou.

Dacia Logan MCV Stepway
Ilustračné foto
Podcast Za volantom

Za volantom: Môže sa cestovanie vlakmi zlepšiť?

Za posledné mesiace došlo k viacerým nehodám vlakov.

Podcast Za volantom o autách a doprave.
Matúš Vallo