SME

Škoda predstavuje SUV Karoq, nástupcu Yetiho

Prekapotovaný Seat Ateca dostal najmodernejšie technológie.

Načítavam video...

BRATISLAVA. Po dlhých ôsmich rokoch dostane malé SUV Škoda Yeti nástupcu. Menší brat Kodiaqu sa bude volať Karoq a do predaja by sa mohol dostať koncom tohto alebo začiatkom budúceho roka.

Karoq je vlastne prezlečený Seat Ateca, ktorý od minulého roka vyrába Škoda vo svojom závode v českom meste Kvasiny. Ateca, Karoq aj väčší Kodiak stoja na rovnakom podvozku MQB - spolu s Volkswagenom Tiguan a desiatkami ďalších modelov a karosárskych verzií.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Prečítajte si tiež: Prvá jazda: Seat Ateca ukazuje, že platforma MQB funguje aj na vyššom podvozku Čítajte 

V rámci stratégie Škoda 2025 chce automobilka v najbližších rokoch výrazne rozšíriť svoje modelové portfólio, a to najmä o SUV a crossovery so zvýšeným podvozkom.

SkryťVypnúť reklamu

Boduje technológiami

V triede kompaktných SUV by sa mal Karoq stať technologicky najpokrokovejším SUV.

Ako prvá Škoda dostane Karoq veľký displej namiesto klasických "budíkov" pred vodičom. V ponuke bude aj balík asistenčných systémov, LED svetlá vpredu aj vzadu, asistent na jazdu s prívesom či infotainmentový systém s mnohými funkciami vrátane Wi-Fi hotspotu.

Pod kapotou nájdeme klasiku - naftové a benzínové koncernové motory s objemom 1,0, 1,6, a 2,0 litra a taktiež najnovší benzínový štvorvalec 1,5 TSI s možnosťou odpojenia dvoch valcov. Výkon sa bude pohybovať od 115 do 190 koní.

Motory sa budú kombinovať s manuálnou alebo dvojspojkovou prevodovkou a pohonom predných alebo všetkých kolies. Najsilnejšia, 190-koňová verzia 2,0 TDI bude k dispozícii len ako štvorkolka s novou, sedemstupňovou prevodovkou DSG.

SkryťVypnúť reklamu

S miestom pre piatich cestujúcich

Päťmiestne SUV má rovnaký razvor kolies, šírku aj výšku (2 638, 1 841 a 1 601 milimetrov) ako Ateca. S dĺžkou 4 382 milimetrov je Karoq len o 19 milimetrov dlhší.

Oproti Atece však má Karoq systém posuvných, sklopných a vyberateľných zadných sedadiel VarioFlex, vďaka čomu sa základný objem kufra pohybuje od 479 po 588 litrov, respektíve 1 630 litrov so sklopenými a 1 810 litrov s vybratými zadnými sedadlami.

Názov Karoq vznikol kombináciou jazyka eskimáckeho kmeňa Alutiiq, ktorý žije na ostrove pri Aljaške a prazvláštnej stratégie Škody, ktorá nevysvetliteľne nahrádza písmeno K, na ktorom podľa nás nie je nič zlé, písmenom Q.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Konferencia eFleet Day 2025 hlási posledné voľné miesta
  2. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje
  3. Ako zvládnuť podnikanie, rodinu aj voľný čas bez kompromisov?
  4. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie
  5. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme
  6. Elektrické autá v zahraničí: poplatky za nabíjanie a diaľnice
  7. Môže hudba pomôcť neurologickým pacientom lepšie chodiť?
  8. Veterné parky: vizuálny smog alebo nová estetika energetiky?
  1. Kalamita v Markovej spracovaná v súlade so zákonom
  2. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov
  3. Konferencia eFleet Day 2025 hlási posledné voľné miesta
  4. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete
  5. Fico škodí ekonomike, predbehli nás aj Rumuni
  6. Skvelý sortiment za výnimočne nízke ceny nájdete v Pepco
  7. S nami máte prístup do všetkých záhrad
  8. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje
  1. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 16 782
  2. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje 8 755
  3. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 5 623
  4. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie 5 380
  5. Elektrické autá v zahraničí: poplatky za nabíjanie a diaľnice 4 308
  6. Muži, nepodceňujte návštevu kardiológa. Srdce máte len jedno 2 764
  7. Môže hudba pomôcť neurologickým pacientom lepšie chodiť? 2 299
  8. Nevšedný ostrov. Ischia priťahuje pozornosť čoraz viac turistov 2 080
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Emil Sútor : Čo je sójový lecitín a prečo ho nájdete v čokoláde?
  2. Anton Lisinovič: Recenzia: Setkání se smrtí (kniha)
  3. Martin Eštočák: Zdražie parkovanie v Prešove o 100 %? Návrh, ktorý zatiaľ neprešiel, no občania by mali byť v strehu
  4. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma
  5. Vladimír Bojničan: Dodatok 2. Ku blogu - Dnes je to už jasné: dogmatické konzervy a klerikáli sa rozhodli rozbiť západnú civilizáciu
  6. Lukáš Čelinák: Regulácia cien potravín: Nástroj k ožobračeniu tých najchudobnejších?
  7. Juraj Kumičák: ...radšej choďte kravy pásť...
  8. Viktor Pamula: S Ruskom na večné časy a nikdy inak
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 104 941
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 69 671
  3. Michal Dolňan: Covid vypustili z laboratórií a SLAK na nás vrhli Nemci a Francúzi... 46 688
  4. Jakub Konečný: Našli sme dvoch Slovákov, ktorí sa majú vďaka Ficovej vláde lepšie! 23 301
  5. Rado Surovka: Raši dostal padáka 22 673
  6. Martin Ondráš: Piate ohnisko nákazy SLAK - skutočná pravda 22 011
  7. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 019
  8. Radko Mačuha: Vládna koalícia si začala dávať úplatky priamo v parlamente. 9 559
  1. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma
  2. Tupou Ceruzou: Transakčná daň
  3. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  4. Marcel Rebro: Slovenské drony na ukrajinskom nebi
  5. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku.
  6. Věra Tepličková: Nie je nad to, mať na verejnosti dobrých priateľov
  7. Tupou Ceruzou: Medvede
  8. Tupou Ceruzou: Mr. Business
SkryťZatvoriť reklamu