PARÍŽ, BRATISLAVA. "Asertívnu maska chladiča", "úžasne hladká kapota", nové motory a nové technológie. To sú kľúčové novinky faceliftovaného modelu 308 - aspoň podľa tlačovej správy.
Model vo veľkosti Golfu je na trhu od roku 2013, drobná modernizácia je teda na mieste. Po novom má auto nárazník s väčšími nasávacími otvormi, masku s výraznejším chrómovým lemom a prepracovaný dizajn svetiel.
V interiéri našla miesto dotyková obrazovka systému i-Cockpit, ktorá nahrádza staršie dotykové ovládanie, ktoré bolo častým terčom kritiky. Môžete si k nej tiež pripojiť smartfón pomocou technológií Mirrorlink, Android Auto aj Apple Carplay.
Facelift neobišiel ani asistenčné systémy. Núdzovému brzdenie a upozornenie pred opustením jazdného pruhu sme videli už v modeli 3008. K tomu sa pridáva aj adaptívny tempomat, ktorý - po prvý raz v rámci koncernu PSA - dokáže auto spomaliť až do zastavenia a opäť sa s ním rozbehnúť.

Premiéru v 308 má nový naftový motor BlueHDi 130 S&S s objemom1,5 litra a výkonom 130 koní. 180-koňový naftový dvojliter v pološportovej verzii GT môže byť po novom skombinovaný s osemstupňovým automatom japonskej značky Aisin.
Všetky motory spĺňajú najnovšie emisné normy Euro 6.c.
Peugeot 308 ostáva v ponuke ako päťdverový hatchback aj kombi, vo výbavách Access, Active, Allure, GT Line, pološportovej GT and športovej GTi s 1,6-litrovým turbomotorom s výkonom 270 koní.