Vo Viedni začnú testovať minibus bez vodiča, do dvoch rokov má byť súčasťou dopravy

Viedenský prepravca Wiener Linien sa púšťa do projektu, ktorý má potenciál natrvalo zmeniť charakter miest.

Minibus Navya Arma.(Zdroj: navya.tech)

BRATISLAVA. Autonómne riadenie je technológiou budúcnosti nielen v osobnej, ale i hromadnej doprave. Optimistické odhady hovoria, že autá bez vodičov budú na cestách bežne premávať už o niekoľko rokov.

Popri výrobcoch sa aj mnohé mestá usilujú nasledovať trendy a testovaním vozidiel v reálnej premávke získať výhodu v zavádzaní nových systémov.

Pilotný projekt zameraný na využitie autonómneho riadenia v hromadnej doprave predstavili vo štvrtok aj v rakúskej metropole.

"Autonómne riadenie je megatrend, ktorý má potenciál natrvalo premeniť mestá. Ako miestny prepravca chceme byť pri tom," uviedol v oficiálnom vyhlásení generálny riaditeľ Wiener Linien Günter Steinbauer.

Článok pokračuje pod video reklamou

Prepravcu čaká náročná úloha, keďže do dvoch rokov plánuje začleniť vozidlo do dopravného systému.

S prípravou projektu začnú vo Viedni už v lete tohto roka. Projekt podporí štát, výskum financuje ministerstvo dopravy.

Minibus dodá začiatkom roka 2018 francúzska spoločnosť Navya, ktorá sa zaoberá vývojom elektrických autonómnych systémov.

Model Navya Arma už testujú vo Francúzsku, Nemecku i Švajčiarsku. Poháňa ho elektromotor a prepraví jedenásť cestujúcich.

Nasledujúcich dvanásť mesiacov budú Rakúšania pracovať na tom, ako ho efektívne začleniť do premávky v meste.

„Autobus chceme cez strojové učenie spoľahlivo naučiť rozoznávať osoby a objekty,“ vysvetlil Wolfgang Ponweiser z Austrian Technology Institute, ktorý sa podieľa na projekte.

Okrem toho by malo byť pre cestujúcich a ostatných účastníkov premávky jasné, ako minibus vníma okolie a čo možno od neho na cestách očakávať.

Vyriešiť musia aj legislatívu, keďže zavedenie vozidiel bez pilotov do premávky má zatiaľ množstvo právnych otáznikov týkajúcich sa bezpečnosti.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. 322 m2 a mesto ako na dlani. Bratislava má atypický penthouse
  2. 3 najväčšie chyby pri zateplení šikmej strechy
  3. Tatra banka opäť rozdáva vreckové 22 eur k novému Detskému účtu
  4. Prečo sú pneumatiky dôležitejšie ako bezpečnostné pásy?
  5. Vydanie denníka SME spolu s knihou Po stopách dávnej Bratislavy
  6. V Žiline sme vytvorili priestor, aby mladí ľudia neodišli
  7. Pravda o mäse v burgroch z McDonald’s
  8. Dva rekordy na druhý pokus
  9. Mestská polícia má viac slúžiť záujmom občanov
  10. Bardejov by mal byť konečne nezávislý
  1. Tatra banka opäť rozdáva vreckové 22 eur k novému Detskému účtu
  2. Vydanie denníka SME spolu s knihou Po stopách dávnej Bratislavy
  3. 3 najväčšie chyby pri zateplení šikmej strechy
  4. EU v Bratislave udelila čestný titul doctor honors causa
  5. Company´s autumn in the High Tatras
  6. V Žiline sme vytvorili priestor, aby mladí ľudia neodišli
  7. 322 m2 a mesto ako na dlani. Bratislava má atypický penthouse
  8. Pravda o mäse v burgroch z McDonald’s
  9. Dva rekordy na druhý pokus
  10. Mestská polícia má viac slúžiť záujmom občanov
  1. V Žiline sme vytvorili priestor, aby mladí ľudia neodišli 31 882
  2. Pravda o mäse v burgroch z McDonald’s 23 976
  3. OLED televízory sú ohrozené vypálením obrazu 17 994
  4. Stíhame napredovať s technológiami? Môže už byť neskoro 12 748
  5. Koho výrobky naozaj kupujete v McDonald's? 9 619
  6. Reportáž: Ako sa vyrába slovenské akostné víno 9 465
  7. Karibik aj Európa: Plavte sa za dobrodružstvom 8 636
  8. Bezpečné bývanie pre rodiny s deťmi? Na toto nezabudnite 8 489
  9. Zaúča výčapníkov vo svete: Odfláknuté pivo zákazník vycíti 7 104
  10. Koľko minút pracujeme na jednu kávu či novú kuchyňu? 5 494

Téma: Umelá inteligencia


Hlavné správy zo Sme.sk

EKONOMIKA

Zo súdu zmizla veľká časť spisu ku Kočnerovej kauze Technopol Servis

Zmiznutie predĺži súdny proces a známi Mariana Kočnera tak budú dlhšie ovládať vytunelovaný majetok.

Stĺpček Beaty Balogovej

Aktivity bývalých siskárov nie sú variáciou slobody slova

Tóth ukázal, aký mizerný je "analytik".

Neprehliadnite tiež

Golf GTI prišiel pred vyše 40 rokmi, najrýchlejšia verzia je za dverami

Komu sa GTI málilo, mohol mať Golfa aj s poriadnym šesťvalcom.

Renault Megane R.S. dospel, ale baviť sa nezabudol

Systém 4Control sa osvedčil aj v najostrejšej verzii.