STUTTGART, BRATISLAVA. Z Volkswagenu Chrobák sa prvých milión kusov predalo za prvých sedemnásť rokov výroby. Modelu 911, to trvalo tri razy tak dlho.
Chrobák, Porsche 356 (predchodca modelu 911) a 911 pritom nemajú spoločné len motor vzadu. Navrhli ich traja Ferdinandovia Porscheovia - otec, syn a vnuk.
Porsche 911 predstavili v roku 1963, odvtedy prešlo siedmimi väčšími revíziami - najvýznamnejšia je tá z roku 1999, kedy auto konečne dostalo vodou chladený motor.
Za tie roky vznikli extrémne rýchle kusy urečné na okruh, turbami preplňované cestné aj luxusné kabriolety. Všetky poháňal plochý šesťvalec, umiestnený až za zadnou nápravou - a automobilka tvrdí, že sedemdesiat percent všetkých vyrobených kusov je stále pojazdných.
Miliónty kus modelu 911 Porsche vyrobilo tak, aby pripomínal ten úplne prvý. Má zelenú metalízu, zlaté logo "911" na zadnej kapote a čierny interiér s drevenými doplnkami a tvídovými poťahmi sedadiel.
Ide o základnú motorizáciu Carrera Turbo, šesťvalec s výkonom 370 koní je spojený so sedemstupňovou manuálnou prevodovkou. Výkon sa prenáša len na zadné kolesá.
Porsche s týmto kusom absolvuje tour po svete, neskôr ho vystaví vo svojom múzeu v Stuttgarte.
