Kórea vytvorí pre testy autonónmnych áut obrovský areál veľký ako mesto

Zariadenie bude svojou rozlohou najväčšie na svete.

Ilustračné foto.(Zdroj: TASR/AP)

BRATISLAVA, SOUL. Skúšobné jazdy vozidiel s autonómnym riadiacim systémom v celej krajine povolila juhokórejská vláda už v novembri minulého roka.

V Južnej Kórei teraz podľa portálu Business Korea vznikne testovacie centrum s rozlohou mesta.

Článok pokračuje pod video reklamou

Mesto autonómnych systémov

Juhokórejské zariadenie pre testovanie automobilov s autonómnym riadením bude svojou rozlohou najväčšie na svete. K-City sa má rozprestierať na ploche 360-tisíc metrov štvorcových. Juhokórejská vláda investuje do projektu okolo deväť miliárd eur.

Testovacie centrum má byť okrem iného vybavené špeciálnymi jazdnými pruhmi pre autobusy, rýchlostnými cestami či zónami pre autonómne parkovanie.

Vývojári vozidiel v ňom budú môcť opakovane skúšať rôzne scenáre a podmienky v doprave.

Testovacie mesto otvoria postupne. V októbri tohto roka má byť v prevádzke rýchlostná cesta, celý komplex bude plne funkčný v prvej polovici roka 2018.

Prečítajte si tiež: Vo Viedni začnú testovať minibus bez vodiča, do dvoch rokov má byť súčasťou dopravy

Priestor pre veľké firmy i startupy

Na vývoji sa budú okrem výrobcov áut Hyundai Motor Company či Kia Motors podieľať viaceré veľké juhokórejské firmy ako telekomunikačný operátor SK Telecom, prevádzkovateľ internetových služieb Naver či spoločnosť Samsung Electronics.

Odborníci odporúčajú, aby sa okrem veľkých spoločností mohli do testovania zapojiť aj startupy, keďže vývoj autonómnych riadiacich systémov vyžaduje aj optimálnu kombináciu komunikačných a softvérových služieb.

Cieľom celého projektu je zozbierať cenné údaje, ktoré bude potom možné využiť pri plánovaní mestskej dopravy či dokonca poistení autonómnych vozidiel.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. 3 najväčšie chyby pri zateplení šikmej strechy
  2. Tatra banka opäť rozdáva vreckové 22 eur k novému Detskému účtu
  3. Prečo sú pneumatiky dôležitejšie ako bezpečnostné pásy?
  4. 322 m2 a mesto ako na dlani. Bratislava má atypický penthouse
  5. Vydanie denníka SME spolu s knihou Po stopách dávnej Bratislavy
  6. V Žiline sme vytvorili priestor, aby mladí ľudia neodišli
  7. Pravda o mäse v burgroch z McDonald’s
  8. Dva rekordy na druhý pokus
  9. Mestská polícia má viac slúžiť záujmom občanov
  10. Bardejov by mal byť konečne nezávislý
  1. Tatra banka opäť rozdáva vreckové 22 eur k novému Detskému účtu
  2. Vydanie denníka SME spolu s knihou Po stopách dávnej Bratislavy
  3. 3 najväčšie chyby pri zateplení šikmej strechy
  4. EU v Bratislave udelila čestný titul doctor honors causa
  5. Company´s autumn in the High Tatras
  6. V Žiline sme vytvorili priestor, aby mladí ľudia neodišli
  7. 322 m2 a mesto ako na dlani. Bratislava má atypický penthouse
  8. Pravda o mäse v burgroch z McDonald’s
  9. Dva rekordy na druhý pokus
  10. Mestská polícia má viac slúžiť záujmom občanov
  1. V Žiline sme vytvorili priestor, aby mladí ľudia neodišli 31 882
  2. Pravda o mäse v burgroch z McDonald’s 23 976
  3. OLED televízory sú ohrozené vypálením obrazu 17 994
  4. Stíhame napredovať s technológiami? Môže už byť neskoro 12 748
  5. Koho výrobky naozaj kupujete v McDonald's? 9 619
  6. Reportáž: Ako sa vyrába slovenské akostné víno 9 465
  7. Karibik aj Európa: Plavte sa za dobrodružstvom 8 636
  8. Bezpečné bývanie pre rodiny s deťmi? Na toto nezabudnite 8 489
  9. Zaúča výčapníkov vo svete: Odfláknuté pivo zákazník vycíti 7 104
  10. Koľko minút pracujeme na jednu kávu či novú kuchyňu? 5 494

Hlavné správy zo Sme.sk

EKONOMIKA

Zo súdu zmizla veľká časť spisu ku Kočnerovej kauze Technopol Servis

Zmiznutie predĺži súdny proces a známi Mariana Kočnera tak budú dlhšie ovládať vytunelovaný majetok.

Stĺpček Beaty Balogovej

Aktivity bývalých siskárov nie sú variáciou slobody slova

Tóth ukázal, aký mizerný je "analytik".

Neprehliadnite tiež

Golf GTI prišiel pred vyše 40 rokmi, najrýchlejšia verzia je za dverami

Komu sa GTI málilo, mohol mať Golfa aj s poriadnym šesťvalcom.

Renault Megane R.S. dospel, ale baviť sa nezabudol

Systém 4Control sa osvedčil aj v najostrejšej verzii.