SME
Utorok, 30. november, 2021 | Meniny má Ondrej, AndrejKrížovkyKrížovky

Nový Mercedes za tristo eur mesačne. Ako funguje operatívny lízing?

Prenájom auta sa udomácňuje aj u nás.

Ilustračné foto.Ilustračné foto. (Zdroj: Korzár/Judita Čermáková)

BRATISLAVA. Opel Astra už od 168 eur mesačne, Mercedes-Benz od 299 eur, elektrické BMW i3 za 399 eur mesačne. Aj takéto ponuky sa čoraz častejšie objavujú v reklamách a inzerátoch.

V reklamách automobilky dlho používali notoricky známu "cenu od". "Od" v tomto prípade predstavovalo auto bez dôležitých prvkov výbavy, prípadne verziu, ktorá sa síce v cenníku nachádza, ale predajca vám ani nedovolí si ju objednať.

Ako príklad poslúži Škoda Fabia Junior z roku 2002. Za 299 990 slovenských korún ste si vtedy mohli kúpiť novú škodovku - s nárazníkmi z nenalakovaného plastu, s plechovými diskami kolies, bez autorádia, centrálneho zamykania, posilňovača riadenia či akejkoľvek bezpečnostnej výbavy.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Aj preto, že zákazníkov je na túto pascu čoraz ťažšie nalákať, začali obchodníci v reklamách uvádzať mesačné splátky. To sa výborne vyníma napríklad na bilbordoch - keď okolo budúci zákazník presviští autom, stihne si všimnúť len mesačnú sumu, ale konkrétny príklad financovania, napísaný drobnými písmenami, si neprečíta.

Ako ponuky priebežného financovania fungujú, pre koho sú určené a komu sa oplatia?

Pri prenájme vám auto nikdy nezostarne

Mesačné splátky za pár stoviek eur sú často v ponuke takzvaného operatívneho lízingu alebo operatívneho prenájmu. Tento obchodný model je veľmi populárny napríklad v USA, no postupne sa udomácňuje aj u nás.

Operatívny lízing je vlastne dlhodobý prenájom auta, nie spôsob, akým zafinancovať jeho kúpu.

Základom operatívneho lízingu je to, že poskytovateľ lízingu auto vlastní a istý čas ho prenajíma - väčšinou sú to tri roky. Po troch rokoch ho zákazník poskytovateľovi vráti a ten ho predá niekomu inému.

SkryťVypnúť reklamu

Základ mesačnej "splátky" za lízing tvorí prepad hodnoty medzi cenou nového auta a cenou, za ktorú lízingovka trojročné auto predá - rozrátaný na mesiace.

Autá drahých značiek za tri roky stratia menej hodnoty - preto môže byť operatívny lízing prémiového auta len o niečo drahší ako bežného - hoci rozdiel v nákupnej cene je podstatne vyšší.

Dočítajte tento článok
s predplatným SME.sk.
Predplatné si môžete kedykoľvek zrušiť.
Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Zaujímavé štúdium, skvelá práca aj plat. Vieš, kam ísť
  2. Krízové balíčky pre ohrozené domácnosti
  3. BLoKK v Bratislave je pred dokončením, ponúka posledné apartmány
  4. Pomáhajú firmám zarábať viac. Polepšili si aj živnostníci
  5. Spoznajte protizápalové účinky Kypriny úzkolistej spod Tatier
  6. Vianočné nákupy bez stresu? Pozrite sa, či na to idete správne
  7. inFEEnity posilní Samuel Oriňák
  8. Študuj, čo ťa baví na Trenčianskej univerzite!
  9. Ako si zvýšiť penziu aj s priemerným platom?
  10. Výhody najväčšej obchodnej siete objavuje aj verejný sektor
  1. Granátové jablko prekvapí vás chuťou i aktívnymi látkami
  2. dm a jej zákazníci podporili vznik 15 vzdelávacích centier
  3. Anketu Elektromobil roka 2021 ovládla ŠKODA
  4. Prvé bezbariérové fitko vo Zvolene otvára ZŤP cestu k športu
  5. Zmeny v systéme revíznych postupov
  6. Compliance – kto by mal byť zodpovedný?
  7. Tabaková mládež. Čo s ňou?
  8. Krízové balíčky pre ohrozené domácnosti
  9. Pohľad do histórie. Kedy sme sa mali lepšie ako dnes?
  10. Spoznajte protizápalové účinky Kypriny úzkolistej spod Tatier
  1. Odsťahovali sa na lazy i do dodávky. Ako sa tam žije? 29 478
  2. Spokojnosť je daná geneticky. Dá sa však zmeniť 15 046
  3. 8 skutočných celebrít. Tieto mozgy ovplyvňujú, ako budeme žiť 11 799
  4. Ako si zvýšiť penziu aj s priemerným platom? 7 437
  5. ARÓNIA - najsilnejšia prírodná prevencia proti koronavírusu 6 144
  6. Pohľad do histórie. Kedy sme sa mali lepšie ako dnes? 3 215
  7. Karnozín – účinná látka s obrovským potenciálom 3 092
  8. Strava ani spánok nie sú dôležité, ak pri tom dýchame zlý vzduch 3 074
  9. Volkswagen predstavuje ďalší elektrický model 2 705
  10. Rekonštruujete? Pozor na romantické predstavy o vykurovaní 2 607
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Škoda Karoq

Ponuka motorov ostáva rovnaká.


2 h
Hyundai Ioniq 5

Víťaza vyhlásia vo februári.


22 h
Toyota Yaris Cross

Všestrannosť zlepšuje pohon všetkých kolies.


28. nov
Parkovanie na chodníku bude od marca 2022 regulované.

Dodržať voľnú šírku chodníka 1,5 metra už nebude stačiť.


26. nov

Blogy SME

  1. Štefan Vidlár: Dilemno dúchotcu
  2. Stanislav Pánis: Panika z omicronu nie je namieste!
  3. Stanislav Martinčko: Kde boli 12 rokov Fico a Pelle so svojou tlačovkovou múdrosťou ??
  4. Café Európa: Hrozí Európe ďalšia migračná kríza?
  5. Juraj Paškuliak: Ako moja matka pracovala pre podvodníka
  6. Rudolf Pado: Spoločenstvo pozitívnej deviácie alebo ako prežiť pandémiu
  7. Radovan Kazda: TOP 7 dôvodov, prečo 500 miliónov pre seniorov nie je dobrý nápad
  8. Ján Marton: Vízia moderného poľnohospodárstva zabudla na moderné poľnohospodárstvo a vidiek.
  1. Radovan Kazda: Poslanec Blaha a jeho fašisti 11 146
  2. Jozef Sitko: Pani prezidentka, jej priateľ a jej exporadca Leško 7 781
  3. Monika Nagyova: Poďte bližšie, staré dievky nehryzú. 7 707
  4. Věra Tepličková: Ako chutí moc alebo Ak budeme dobrí, dostaneme limetku 4 940
  5. Pavol Koprda: Infekčnejší a možno ešte nebezpečnejší. Čo zatiaľ vieme o mutácii vírusu B.1.1.529? 4 841
  6. Tereza Krajčová: Anglický denník: 18. Najväčší strašiak návratu zo zahraničia? Slovenská mentalita 4 267
  7. Pavel Macko: Špinavý útok voči mojej rodine trvá už šesť rokov! 3 995
  8. Ján Marton: Prezidentka žije v krajine, ktorej nerozumie a ja nerozumiem jej. 3 934
  1. Pavol Koprda: Infekčnejší a možno ešte nebezpečnejší. Čo zatiaľ vieme o mutácii vírusu B.1.1.529?
  2. Lucia Šicková: Poučenia z herného biznisu 3: Viem vyhrať, aj keď mi rozdali horšie karty, ako ostatným
  3. Juraj Hipš: Zvýšenie platov učiteľov na hygienické minimum nezvýši kvalitu vzdelávania, tvrdí analytik.
  4. Juraj Hipš: Prorektor UK: Novelu treba stiahnuť a začať na nej pracovať odznova
  5. Karolína Farská: Dokedy bude koalícia fackovacím panákom Sme rodina?
  6. Juraj Hipš: Učiteľ Čapek: Niektorí učitelia sú machri. Od hodín svojho syna som sa skoro nevedel odlepiť
  7. Milota Sidorová: Pokrivené dáta vytláčajú ženy z pozornosti. Takto to môžeme zmeniť
  8. Katarína Pázmányová: Zabúdate? Možno by ste mali navštíviť odborníka
Skryť Zatvoriť reklamu