Nový Mercedes za tristo eur mesačne. Ako funguje operatívny lízing?

Prenájom auta sa udomácňuje aj u nás.

Ilustračné foto.(Zdroj: Korzár/Judita Čermáková)

BRATISLAVA. Opel Astra už od 168 eur mesačne, Mercedes-Benz od 299 eur, elektrické BMW i3 za 399 eur mesačne. Aj takéto ponuky sa čoraz častejšie objavujú v reklamách a inzerátoch.

V reklamách automobilky dlho používali notoricky známu "cenu od". "Od" v tomto prípade predstavovalo auto bez dôležitých prvkov výbavy, prípadne verziu, ktorá sa síce v cenníku nachádza, ale predajca vám ani nedovolí si ju objednať.

Ako príklad poslúži Škoda Fabia Junior z roku 2002. Za 299 990 slovenských korún ste si vtedy mohli kúpiť novú škodovku - s nárazníkmi z nenalakovaného plastu, s plechovými diskami kolies, bez autorádia, centrálneho zamykania, posilňovača riadenia či akejkoľvek bezpečnostnej výbavy.

Článok pokračuje pod video reklamou

Aj preto, že zákazníkov je na túto pascu čoraz ťažšie nalákať, začali obchodníci v reklamách uvádzať mesačné splátky. To sa výborne vyníma napríklad na bilbordoch - keď okolo budúci zákazník presviští autom, stihne si všimnúť len mesačnú sumu, ale konkrétny príklad financovania, napísaný drobnými písmenami, si neprečíta.

Ako ponuky priebežného financovania fungujú, pre koho sú určené a komu sa oplatia?

Pri prenájme vám auto nikdy nezostarne

Mesačné splátky za pár stoviek eur sú často v ponuke takzvaného operatívneho lízingu alebo operatívneho prenájmu. Tento obchodný model je veľmi populárny napríklad v USA, no postupne sa udomácňuje aj u nás.

Operatívny lízing je vlastne dlhodobý prenájom auta, nie spôsob, akým zafinancovať jeho kúpu.

Základom operatívneho lízingu je to, že poskytovateľ lízingu auto vlastní a istý čas ho prenajíma - väčšinou sú to tri roky. Po troch rokoch ho zákazník poskytovateľovi vráti a ten ho predá niekomu inému.

Základ mesačnej "splátky" za lízing tvorí prepad hodnoty medzi cenou nového auta a cenou, za ktorú lízingovka trojročné auto predá - rozrátaný na mesiace.

Autá drahých značiek za tri roky stratia menej hodnoty - preto môže byť operatívny lízing prémiového auta len o niečo drahší ako bežného - hoci rozdiel v nákupnej cene je podstatne vyšší.

Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom C4WYM na číslo 8787. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti platby:
Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom C4WYM na číslo 8787, alebo kliknite na „Objednať cez SMS“ a odošlite predvyplnenú správu. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti platby:

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Prečo sú pneumatiky dôležitejšie ako bezpečnostné pásy?
  2. 322 m2 a mesto ako na dlani. Bratislava má atypický penthouse
  3. 3 najväčšie chyby pri zateplení šikmej strechy
  4. Tatra banka opäť rozdáva vreckové 22 eur k novému Detskému účtu
  5. Vydanie denníka SME spolu s knihou Po stopách dávnej Bratislavy
  6. Pravda o mäse v burgroch z McDonald’s
  7. V Žiline sme vytvorili priestor, aby mladí ľudia neodišli
  8. Dva rekordy na druhý pokus
  9. Mestská polícia má viac slúžiť záujmom občanov
  10. Bardejov by mal byť konečne nezávislý
  1. Tatra banka opäť rozdáva vreckové 22 eur k novému Detskému účtu
  2. Vydanie denníka SME spolu s knihou Po stopách dávnej Bratislavy
  3. 3 najväčšie chyby pri zateplení šikmej strechy
  4. EU v Bratislave udelila čestný titul doctor honors causa
  5. Company´s autumn in the High Tatras
  6. V Žiline sme vytvorili priestor, aby mladí ľudia neodišli
  7. 322 m2 a mesto ako na dlani. Bratislava má atypický penthouse
  8. Pravda o mäse v burgroch z McDonald’s
  9. Dva rekordy na druhý pokus
  10. Mestská polícia má viac slúžiť záujmom občanov
  1. V Žiline sme vytvorili priestor, aby mladí ľudia neodišli 31 882
  2. Pravda o mäse v burgroch z McDonald’s 23 976
  3. OLED televízory sú ohrozené vypálením obrazu 17 994
  4. Stíhame napredovať s technológiami? Môže už byť neskoro 12 748
  5. Koho výrobky naozaj kupujete v McDonald's? 9 619
  6. Reportáž: Ako sa vyrába slovenské akostné víno 9 465
  7. Karibik aj Európa: Plavte sa za dobrodružstvom 8 636
  8. Bezpečné bývanie pre rodiny s deťmi? Na toto nezabudnite 8 489
  9. Zaúča výčapníkov vo svete: Odfláknuté pivo zákazník vycíti 7 104
  10. Koľko minút pracujeme na jednu kávu či novú kuchyňu? 5 494

Hlavné správy zo Sme.sk

EKONOMIKA

Zo súdu zmizla veľká časť spisu ku Kočnerovej kauze Technopol Servis

Zmiznutie predĺži súdny proces a známi Mariana Kočnera tak budú dlhšie ovládať vytunelovaný majetok.

Stĺpček Beaty Balogovej

Aktivity bývalých siskárov nie sú variáciou slobody slova

Tóth ukázal, aký mizerný je "analytik".

Neprehliadnite tiež

Golf GTI prišiel pred vyše 40 rokmi, najrýchlejšia verzia je za dverami

Komu sa GTI málilo, mohol mať Golfa aj s poriadnym šesťvalcom.

Renault Megane R.S. dospel, ale baviť sa nezabudol

Systém 4Control sa osvedčil aj v najostrejšej verzii.