Figuríny určené pre crash testy budú staré a obézne

Tradičná figurína, ktorú poznáme z crash testov čoskoro dostane nových kolegov.

Čoskoro sa začnú pri crash testoch využívať nové typy figurín. (Zdroj: Humanetics)

Nároky na bezpečnosť v cestnej premávke sa každým rokom stupňujú. Moderné vozidlá sú vďaka najnovším technológiám v porovnaní s predchodcami neporovnateľne bezpečnejšie.

No figuríny, ktoré sa používajú pri crash testoch sa za posledných 50 rokov nezmenili. Práve to chce zmeniť americká spoločnosť Humatenic, ktorá vyrába a vyvíja figuríny určené pre testy.

Článok pokračuje pod video reklamou

Moderná technika pomáha pri vývoji

Spoločnosť predstavila dva nové modely figurín - prvou je figurína 70 ročnej ženy, ktorá ma nadváhu a tou druhou je muž v strednom veku, trpiaci obezitou s výškou 188 centimetrov.

Podstatným rozdielom oproti klasickým figurínam je i „správanie“ vnútorných orgánov, ktoré podľa výrobcu omnoho presnejšie odrážajú skutočnosť, čo sa vlastne s ľudským telom pri náraze deje.

Prečítajte si tiež: Tieto crash testy zmenili pohľad na bezpečnosť vozidiel

Spoločnosť pri ich výrobe využíva 3D tlačiareň. Dokáže tak vytvoriť napríklad ľudské kosti a rebrá, pričom dokáže simulovať ich pevnosť a pružnosť v závislosti na veku. Dnešné figuríny využívajú prevažne kovové výstuhy s čidlami, z ktorých sa potom vypočíta predpokladaný výsledok.

Tieto figuríny boli vytvorené s pomocou profesora Stewarta Wanga, ktorý je traumatológom a zároveň riaditeľom Medzinárodného centra pre automobilovú medicínu na Michiganskej univerzite.

Obézni ľudia si skôr porania nohy

Podľa jeho slov, práve tieto dve rýchlo rastúce skupiny vodičov, nie sú obsiahnuté v testovacích figurínach. Za pravdu mu dáva aj výskum uskutočnený v roku 2013 na Kalifornskej univerzite.

Tá zistila, že obézni vodiči majú o 78% vyššiu pravdepodobnosť úmrtia pri autonehode ako vodiči s priemernou hmotnosťou. Na druhej strane sa ukázalo, že takýto ľudia utrpia menej časté zranenia vnútorných orgánov, vďaka vrstve tuku okolo brucha, no častejšie utrpia zranenie dolných končatín.

Prečítajte si tiež: Kórea vytvorí pre testy autonónmnych áut obrovský areál veľký ako mesto

U starších pasažierov zase omnoho častejšie dochádza k vážnym zraneniam hrudníka a krku. Nová generácia testovacích figurín má pomôcť prispôsobiť dizajn pasívnych bezpečnostných systémov a interiérov automobilov.

Keďže momentálne nie je možné navrhnúť vozidlo tak, aby vyhovovalo všetkým typom postáv, tieto figuríny majú pomôcť nájsť automobilkám vhodný kompromis.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí
  2. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  3. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  4. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť
  5. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  6. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice?
  7. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie
  8. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení
  9. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia
  10. Volkswagen Golf GTI TCR naživo na Slovakia Ringu!
  1. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  2. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  3. Dubravské Čerešne majú sladké prekvapenie pre najrýchlejších!
  4. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  5. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť
  6. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí
  7. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice?
  8. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie
  9. Salón architektov A0 – Coneco 2018
  10. Záhradný nábytok: aký materiál je najlepší?
  1. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne 19 924
  2. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí 15 088
  3. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo? 11 896
  4. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie 10 815
  5. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice? 8 436
  6. Ulovte si last minute dovolenku so zľavou do 70% 5 969
  7. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení 4 589
  8. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia 3 593
  9. Iná tvár Mexika: Nocovanie s Indiánmi, dobrodružstvo v džungli 2 484
  10. Volkswagen Golf GTI TCR naživo na Slovakia Ringu! 2 220

Téma: Obezita a nadváha


Hlavné správy zo Sme.sk

Podcast Dobré ráno

Dobré ráno: Kto bude udeľovať Ficove štátne vyznamenania

Nové štátne ceny chce udeľovať vláda.

Stĺpček Jakuba Fila

Vatry zvrchovanosti, Svätopluk. Prečo nie august 1968?

Že si komunisti nevšimli november ´89, sa stalo smutnosmiešnou glosou ich sveta.

KULTÚRA

Vraždu Kuciaka nemali chuť spracúvať. Ukázalo sa, že je čas

Joj chystá tretie pokračovanie seriálu Za sklom.

Neprehliadnite tiež

So starým Zetorom do Švédska? Pre nadšenca z Čiech žiaden problém

Do Göteborgu ho čaká cesta dlhá 1300 kilometrov.

Extrémne rýchla kosačka zaujala na okruhu v Goodwoode

Jej maximálna rýchlosť je až 240 kilometrov za hodinu.

Polícia skúša na motorkárov na Jahodnej optickú brzdu

V nebezpečných úsekoch pribudli čiarové spomaľovače.

Doprava na Mlynských nivách sa komplikuje. Prestavba prináša zmeny

Treba sa pripraviť na väčšiu trpezlivosť.