Revolučná batéria sľubuje dobíjanie elektromobilov rýchle ako tankovanie

Izraelská spoločnosť StoreDot predstavila batériu s extrémne rýchlym dobíjaním.

Batéria s rýchlym nabíjaním od spoločnosti StoreDot.(Zdroj: store-dot.com)

BERLÍN / BRATISLAVA. Záujem o automobily s elektrickým pohonom rastie, no ich masové rozšírenie okrem vysokej ceny ovplyvňuje aj praktickosť v bežnom živote.

Vývojári už urobili kus práce, stále však čelia veľkým výzvam. V uplynulých rokoch sa inžinierom podarilo znížiť váhu batérií, náklady na ich výrobu i zvýšiť dojazd vozidiel.

No dobíjanie zatiaľ stále predstavuje veľkú prekážku pre používanie elektromobilov v bežnej premávke.

Počas tohtoročného technologického veľtrhu Cube Tech v nemeckom Berlíne predstavila spoločnosť StoreDot batériu s extrémne rýchlym dobíjaním, ktorá by mohla zmeniť pohľad na elektromobily aj u skeptikov.

Prečítajte si tiež: Prečítajte si tiež: Vo Viedni začnú testovať minibus bez vodiča, do dvoch rokov má byť súčasťou dopravy

Iba pár minút

StoreDot ešte v roku 2015 oznámil, že začal s vývojom nového typu akumulátora s extrémne rýchlym dobíjaním, ktoré by nemalo presiahnuť niekoľko minút. Cieľom je, aby sa nabíjanie batérie dĺžkou priblížilo k tankovaniu a tento faktor nerozhodoval už pri výbere medzi bežným a elektromobilom.

Práve pomalé dobíjanie predstavuje veľkú prekážku pre masové používanie, povedal si šéf spoločnosti Doron Myersdorf v rozhovore pre portál The Drive.

Po niekoľkoročnom vývoji teraz predstavil StoreDot batériu, ktorej nabíjanie by malo trvať iba päť minút a umožní prejsť až 480 kilometrov v závislosti od druhu vozidla.

Rýchlosť nabíjania batérie je približne 96 kilometrov dojazdu za minútu. Už za pár sekúnd sa tak dá získať energia postačujúca na bežnú prepravu v meste.

V porovnaní s technológiou, ktorú v súčasnosti ponúka Tesla, by išlo o výrazný krok vpred. Rýchlosť nabíjania automobilov Tesla, v závislosti od spôsobu či nabíjačky, sa v súčasnosti pohybuje v rozmedzí od niekoľkých desiatok do 540 kilometrov za hodinu.

Maximálna rýchlosť sa dá dosiahnuť iba cez výkonnú nabíjaciu stanicu Supercharger, ktorá nie je dostupná všade.

Prečítajte si tiež: Prečítajte si tiež: Kórea vytvorí pre testy autonónmnych áut obrovský areál veľký ako mesto

Nové technológie

Informácie o nových typoch batérií, ktoré vydržia dlhšie alebo sa dajú nabíjať superrýchlo, sa objavujú pravidelne, sľubovaná revolúcia sa však stále nedostavila. Výkonnejšie batérie zlyhajú často na použitých materiáloch.

Ani spoločnosť StoreDot na svojej oficiálnej stránke príliš veľa informácií neposkytuje. Uvádza, že nimi vyvíjaná batéria ponúka nielen možnosť rýchleho nabíjania, ale má aj veľkú kapacitu pre uskladnenie energie.

Izraelský startup využíva nanomateriály a patentované organické zlúčeniny, ktoré pri výrobe batérií doteraz neboli využívané. Tie umožňujú okrem iného zvýšiť výkon zariadení na ukladanie energie.

Elektrický pohon by mal zahŕňať stovky článkov, ktoré dokážu uskladniť energiu potrebnú pre maximálny dojazd.

StoreDot tvrdí, že ich batérie s rýchly dobíjaním sú aj vďaka spomínanej technológii bezpečnejšie ako klasické lítiové.

Materiály použité na ich výrobu sú menej horľavé a stabilnejšie pri vysokých teplotách. V porovnaní s Li-ion batériami sú vraj tiež ekologickejšie. Izraelčania plánujú uviesť batériu na trh do troch rokov.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. 3 pravidlá pre lepší dôchodok
  2. Slovenské deti dostávajú mesačne 22€
  3. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu
  4. Moskva alebo Petrohrad?
  5. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  6. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  7. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  8. Nový Jaguar XF Sportbrake
  9. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov
  10. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  1. Zóna Nové Nivy splnila kvalifikačné podmienky pre registráciu
  2. Dekan ocenil študentov Stavebnej fakulty STU v Bratislave
  3. Application of GDPR with respect to the size of the enterprise
  4. Modern luxury next to the Blue Church
  5. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu
  6. 3 pravidlá pre lepší dôchodok
  7. Moskva alebo Petrohrad?
  8. Aké auto si vybrať - nové, zánovné alebo jazdené?
  9. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  10. HB Reavis predstavuje projekt Stanica Nivy na veľtrhu
  1. Moskva alebo Petrohrad? 8 829
  2. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich 4 198
  3. 3 pravidlá pre lepší dôchodok 3 044
  4. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte 2 182
  5. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni 1 506
  6. Nový Jaguar XF Sportbrake 1 375
  7. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program 1 278
  8. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu 1 132
  9. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov 1 117
  10. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli 1 075

Téma: Elektromobily


Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Bratislavu zradila doprava aj kultúrna uzavretosť, hovoria experti

Niekto mohol akceptovať, že pre Bratislavu je hlavné letisko Viedeň, niekto to akceptovať nemusel, vraví šéf portálu euractiv Radovan Geist.

KOMENTÁRE

Prečo by sa mali Slováci začať báť Čechov

Slovensko bude musieť vynaložiť viac úsilia a vynaliezavosti, aby ho Brusel v zhluku „podivných“ demokracií na východ od Nemecka rozpoznal

SVET

Slovensko neuspelo v boji o sídlo Európskej liekovej agentúry

Bratislava nezískala sídlo EMA, bola na štvrtej nepostupovej pozícii.

Neprehliadnite tiež

Renault po cestách už jazdí s autom pre rok 2023

Experimentálny koncept ukazuje, ako budú vyzerať Renaulty o niekoľko rokov.

Londýnske autobusy budú jazdiť na kávu

Už dnes jazdia na použitý olej na varenie či loj zo spracovaného mäsa.

Ford predstavil šiltovku pre kamionistov, ktorá má zachraňovať životy

Keď je vodič unavený, šiltovka zabliká a zavibruje.

Britskí vodiči sa neboja šoférovať so zhoršeným zrakom

Oční lekári navrhujú povinné vyšetrenia.