SME
Piatok, 19. apríl , 2019

Revolučná batéria sľubuje dobíjanie elektromobilov rýchle ako tankovanie

Izraelská spoločnosť StoreDot predstavila batériu s extrémne rýchlym dobíjaním.

Batéria s rýchlym nabíjaním od spoločnosti StoreDot.Batéria s rýchlym nabíjaním od spoločnosti StoreDot.(Zdroj: store-dot.com)

BERLÍN / BRATISLAVA. Záujem o automobily s elektrickým pohonom rastie, no ich masové rozšírenie okrem vysokej ceny ovplyvňuje aj praktickosť v bežnom živote.

Vývojári už urobili kus práce, stále však čelia veľkým výzvam. V uplynulých rokoch sa inžinierom podarilo znížiť váhu batérií, náklady na ich výrobu i zvýšiť dojazd vozidiel.

No dobíjanie zatiaľ stále predstavuje veľkú prekážku pre používanie elektromobilov v bežnej premávke.

Počas tohtoročného technologického veľtrhu Cube Tech v nemeckom Berlíne predstavila spoločnosť StoreDot batériu s extrémne rýchlym dobíjaním, ktorá by mohla zmeniť pohľad na elektromobily aj u skeptikov.

Prečítajte si tiež: Vo Viedni začnú testovať minibus bez vodiča, do dvoch rokov má byť súčasťou dopravy

Iba pár minút

StoreDot ešte v roku 2015 oznámil, že začal s vývojom nového typu akumulátora s extrémne rýchlym dobíjaním, ktoré by nemalo presiahnuť niekoľko minút. Cieľom je, aby sa nabíjanie batérie dĺžkou priblížilo k tankovaniu a tento faktor nerozhodoval už pri výbere medzi bežným a elektromobilom.

Práve pomalé dobíjanie predstavuje veľkú prekážku pre masové používanie, povedal si šéf spoločnosti Doron Myersdorf v rozhovore pre portál The Drive.

Po niekoľkoročnom vývoji teraz predstavil StoreDot batériu, ktorej nabíjanie by malo trvať iba päť minút a umožní prejsť až 480 kilometrov v závislosti od druhu vozidla.

Rýchlosť nabíjania batérie je približne 96 kilometrov dojazdu za minútu. Už za pár sekúnd sa tak dá získať energia postačujúca na bežnú prepravu v meste.

V porovnaní s technológiou, ktorú v súčasnosti ponúka Tesla, by išlo o výrazný krok vpred. Rýchlosť nabíjania automobilov Tesla, v závislosti od spôsobu či nabíjačky, sa v súčasnosti pohybuje v rozmedzí od niekoľkých desiatok do 540 kilometrov za hodinu.

Maximálna rýchlosť sa dá dosiahnuť iba cez výkonnú nabíjaciu stanicu Supercharger, ktorá nie je dostupná všade.

Prečítajte si tiež: Kórea vytvorí pre testy autonónmnych áut obrovský areál veľký ako mesto

Nové technológie

Informácie o nových typoch batérií, ktoré vydržia dlhšie alebo sa dajú nabíjať superrýchlo, sa objavujú pravidelne, sľubovaná revolúcia sa však stále nedostavila. Výkonnejšie batérie zlyhajú často na použitých materiáloch.

Ani spoločnosť StoreDot na svojej oficiálnej stránke príliš veľa informácií neposkytuje. Uvádza, že nimi vyvíjaná batéria ponúka nielen možnosť rýchleho nabíjania, ale má aj veľkú kapacitu pre uskladnenie energie.

Izraelský startup využíva nanomateriály a patentované organické zlúčeniny, ktoré pri výrobe batérií doteraz neboli využívané. Tie umožňujú okrem iného zvýšiť výkon zariadení na ukladanie energie.

Elektrický pohon by mal zahŕňať stovky článkov, ktoré dokážu uskladniť energiu potrebnú pre maximálny dojazd.

StoreDot tvrdí, že ich batérie s rýchly dobíjaním sú aj vďaka spomínanej technológii bezpečnejšie ako klasické lítiové.

Materiály použité na ich výrobu sú menej horľavé a stabilnejšie pri vysokých teplotách. V porovnaní s Li-ion batériami sú vraj tiež ekologickejšie. Izraelčania plánujú uviesť batériu na trh do troch rokov.

Načítavám video...

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. TOP desať gréckych ostrovov na letnú dovolenku 2019
  2. Čerpáte úver? Na toto by ste určite mali myslieť
  3. Pre učiteľov je dôležité, aby sa navzájom inšpirovali
  4. Až vďaka chorobe objavila svoj talent
  5. Vie sa vaša pokladnica spojiť s finančnou správou?
  6. Kaufland začal s predajom slovenských uhoriek bez fólie
  7. Jozef Miloslav Hurban sa dostal do vesmíru
  8. Bulharsko: Najlepšie miesta na dovolenku pri mori
  9. Čo robí dobrého zamestnávateľa dobrým?
  10. 7 kritických situácií na cestách. Ohrozujú každého vodiča
  1. TOP desať gréckych ostrovov na letnú dovolenku 2019
  2. Bim Challenge 2019
  3. Čerpacie stanice OMV Slovensko budú otvorené aj počas sviatkov
  4. Z Fondu malých projektov je možné získať až 50-tisíc eur
  5. Grilovacia sezóna je zahájená!
  6. Moderné bývanie v Žiline v 30-tych rokoch 20. storočia
  7. Čerpačky OMV na Slovensku majú dvere otvorené aj počas sviatkov
  8. Funkce pro Slovensko: navigace na čísla popisná i bez ulic! Mio
  9. Projekt CEC spojil študentov ekonomických univerzít troch štátov
  10. Kúzlo pravidelného investovania
  1. Bulharsko: Najlepšie miesta na dovolenku pri mori 27 002
  2. 7 kritických situácií na cestách. Ohrozujú každého vodiča 9 079
  3. Čerpáte úver? Na toto by ste určite mali myslieť 7 391
  4. Čo upiecť na Veľkú noc? 5 skvelých dezertov Adriany Polákovej 6 696
  5. Idete stavať dom? Päť vecí, ktoré potrebujete vedieť 6 511
  6. TOP desať gréckych ostrovov na letnú dovolenku 2019 5 011
  7. Kaufland začal s predajom slovenských uhoriek bez fólie 4 133
  8. Vie sa vaša pokladnica spojiť s finančnou správou? 4 019
  9. Čo robí dobrého zamestnávateľa dobrým? 3 810
  10. Pre učiteľov je dôležité, aby sa navzájom inšpirovali 3 233

Téma: Elektromobily


Hlavné správy zo Sme.sk

Ukrajinský premiér: Danka pozývam na Donbas pozrieť sa, kto je skutočný agresor

Ak niekto vystupuje proti sankciám, je to slabý líder, hovorí HROJSMAN.

Volodymyr Hrojsman (41) je od apríla 2016 premiérom Ukrajiny. Predtým bol predsedom parlamentu, ministrom pre regionálny rozvoj aj starosta mesta Vinnycia.
Ilustračná fotografia.
Autorská strana Michala Havrana

Posolstvo Veľkej noci sa stráca (píše Michal Havran)

Súčasná teológia nemôže byť iba návodom na sexuálnu výchovu.

Pohľad do interiéru Katedrály Notre-Dame po požiari.
Mesto Derry v Severnom Írsku.

Neprehliadnite tiež

Suzuki Vitara 1,4 vs. 1,0 Boosterjet
Ilustračné foto.

Automobilka Karma si trúfa na Európu. S talianskym dizajnom

Pod kapotou je aj trojvalec na dobíjanie batérií.

Podcast Za volantom nebude niekoľko mesiacov vychádzať pravidelne

Témy sa budú ďalej objavovať v ostatných podcastoch

Podcast Za volantom, logo.

Nový Opel Corsa ukázal prvý detail. Čo vieme?

Technológiu bude zdielať s Peugeotom 208.

Skelet nového Opelu Corsa