Revolučná batéria sľubuje dobíjanie elektromobilov rýchle ako tankovanie

Izraelská spoločnosť StoreDot predstavila batériu s extrémne rýchlym dobíjaním.

Batéria s rýchlym nabíjaním od spoločnosti StoreDot.(Zdroj: store-dot.com)

BERLÍN / BRATISLAVA. Záujem o automobily s elektrickým pohonom rastie, no ich masové rozšírenie okrem vysokej ceny ovplyvňuje aj praktickosť v bežnom živote.

Vývojári už urobili kus práce, stále však čelia veľkým výzvam. V uplynulých rokoch sa inžinierom podarilo znížiť váhu batérií, náklady na ich výrobu i zvýšiť dojazd vozidiel.

No dobíjanie zatiaľ stále predstavuje veľkú prekážku pre používanie elektromobilov v bežnej premávke.

Počas tohtoročného technologického veľtrhu Cube Tech v nemeckom Berlíne predstavila spoločnosť StoreDot batériu s extrémne rýchlym dobíjaním, ktorá by mohla zmeniť pohľad na elektromobily aj u skeptikov.

Článok pokračuje pod video reklamou
Prečítajte si tiež: Vo Viedni začnú testovať minibus bez vodiča, do dvoch rokov má byť súčasťou dopravy

Iba pár minút

StoreDot ešte v roku 2015 oznámil, že začal s vývojom nového typu akumulátora s extrémne rýchlym dobíjaním, ktoré by nemalo presiahnuť niekoľko minút. Cieľom je, aby sa nabíjanie batérie dĺžkou priblížilo k tankovaniu a tento faktor nerozhodoval už pri výbere medzi bežným a elektromobilom.

Práve pomalé dobíjanie predstavuje veľkú prekážku pre masové používanie, povedal si šéf spoločnosti Doron Myersdorf v rozhovore pre portál The Drive.

Po niekoľkoročnom vývoji teraz predstavil StoreDot batériu, ktorej nabíjanie by malo trvať iba päť minút a umožní prejsť až 480 kilometrov v závislosti od druhu vozidla.

Rýchlosť nabíjania batérie je približne 96 kilometrov dojazdu za minútu. Už za pár sekúnd sa tak dá získať energia postačujúca na bežnú prepravu v meste.

V porovnaní s technológiou, ktorú v súčasnosti ponúka Tesla, by išlo o výrazný krok vpred. Rýchlosť nabíjania automobilov Tesla, v závislosti od spôsobu či nabíjačky, sa v súčasnosti pohybuje v rozmedzí od niekoľkých desiatok do 540 kilometrov za hodinu.

Maximálna rýchlosť sa dá dosiahnuť iba cez výkonnú nabíjaciu stanicu Supercharger, ktorá nie je dostupná všade.

Prečítajte si tiež: Kórea vytvorí pre testy autonónmnych áut obrovský areál veľký ako mesto

Nové technológie

Informácie o nových typoch batérií, ktoré vydržia dlhšie alebo sa dajú nabíjať superrýchlo, sa objavujú pravidelne, sľubovaná revolúcia sa však stále nedostavila. Výkonnejšie batérie zlyhajú často na použitých materiáloch.

Ani spoločnosť StoreDot na svojej oficiálnej stránke príliš veľa informácií neposkytuje. Uvádza, že nimi vyvíjaná batéria ponúka nielen možnosť rýchleho nabíjania, ale má aj veľkú kapacitu pre uskladnenie energie.

Izraelský startup využíva nanomateriály a patentované organické zlúčeniny, ktoré pri výrobe batérií doteraz neboli využívané. Tie umožňujú okrem iného zvýšiť výkon zariadení na ukladanie energie.

Elektrický pohon by mal zahŕňať stovky článkov, ktoré dokážu uskladniť energiu potrebnú pre maximálny dojazd.

StoreDot tvrdí, že ich batérie s rýchly dobíjaním sú aj vďaka spomínanej technológii bezpečnejšie ako klasické lítiové.

Materiály použité na ich výrobu sú menej horľavé a stabilnejšie pri vysokých teplotách. V porovnaní s Li-ion batériami sú vraj tiež ekologickejšie. Izraelčania plánujú uviesť batériu na trh do troch rokov.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí
  2. OMV robí dovolenku pre vodičov oddychom
  3. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  4. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  5. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť
  6. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  7. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice?
  8. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie
  9. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení
  10. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia
  1. OMV robí dovolenku pre vodičov oddychom
  2. OMV robí dovolenku pre vodičov oddychom
  3. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  4. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  5. Dubravské Čerešne majú sladké prekvapenie pre najrýchlejších!
  6. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  7. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť
  8. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí
  9. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice?
  10. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie
  1. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne 24 957
  2. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí 18 394
  3. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo? 17 280
  4. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie 12 485
  5. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice? 9 048
  6. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení 3 983
  7. Ulovte si last minute dovolenku so zľavou do 70% 3 491
  8. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia 3 212
  9. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť 2 847
  10. Volkswagen Golf GTI TCR naživo na Slovakia Ringu! 2 025

Téma: Elektromobily


Hlavné správy zo Sme.sk

Podcast Dobré ráno

Dobré ráno: V akom stave sú slovenské autobusy, ak ich nepustia do Rakúska

Aká je kvalita autobusov na cestách.

KOMENTÁR PETRA TKAČENKA

Majstra populizmu nemá kto nahradiť

Skutočný talent vie škodiť aj z opozície.

Neprehliadnite tiež

Tri omyly o milovaní v aute

Čo robíte v aute, robíte na verejnosti.

Zapnutý bezpečnostný pás môže zachrániť život. Aj v autobuse

Niektoré miesta v autobuse sú bezpečnejšie ako iné, pás je povinný na všetkých.

Tesla podvádzala v Nemecku, zákazníkov to bude stáť 4000 eur

Auto s "Cenou od" si nikto nemohol kúpiť.

So starým Zetorom do Švédska? Pre nadšenca z Čiech žiaden problém

Do Göteborgu ho čaká cesta dlhá 1300 kilometrov.