Veteránisti sa predvádzali v Turci aj na Hornej Nitre

Batôžková jazda aj Bánovecká paráda sa konala v jeden deň

(Zdroj: Marián Bazala)

V jednu sobotu sa konali hneď dve zaujímavé veteránske akcie. Každá mala iné pravidlá, atmosféru oboch nám sprostredkuje pohľad cez objektív Mariána Bazalu.

Už tradične sa 8. mája konala Batôžková jazda, na ktorej sa zišiel úctyhodný počet účastníkov. Združenie veteránistov Turca už po siedmy raz zorganizovalo okružnú jazdu po cestách stredného Slovenska, ktorá je určená pre jazdcov na historických vozidlách vyrobených do roku 1980.

Účastníci si môžu vybrať v ktorom meste sa k jazde pripoja a kde svoju jazdu ukončia, podmienkou úspechu je absolvovanie celého okruhu. Tento rok viedla trasa podujatia z Martina cez Turčianske Teplice, Banskú Bystricu a Ružomberok znova do Martina.

Štart bol už o ôsmej hodine, na Batôžkovej jazde veteránisti absolvovali 170 kilometrov cez dva horské priechody - Šturec a Donovaly. Účastníci sa vracali do miest, z ktorých štartovali.

Vysoký počet návštevníkov, ktorí zaplnili rozsiahle parkovisko, potvrdzuje atraktivitu podujatia a jeho nadregionálny význam. Podujatie absolvovalo celkom 196 účastníkov z 15 okresov Slovenska a zo zahraničia, ktorí prišli na 134 historických vozidlách. Z tohto počtu bolo 64 motocyklov a 70 automobilov.

Vlaňajší rekord v počte účastníkov prekonaný nebol, čo zrejme zapríčinili vrtochy počasia, ale kto prišiel, neoľutoval. Počasie sa umúdrilo a po rannom chlade bolo už celý deň pekne. Prihliadajúca verejnosť mala tiež čo obdivovať, lebo účasť historických vozidiel je čoraz pestrejšia a vyskytli sa aj naozaj zaujímavé a hodnotné stroje.

Cenu za najstaršie vozidlo získal Ariel 500 Red Hunter vyrobený v roku 1939, na ktorom jazdil Ing. Rhet Košábek z Martina. Cenu za najkrajšie vozidlo získal Tatran 125 na ktorom prišiel Juraj Kenderessy z Banskej Bystrice.

Udelená bola tiež cena riaditeľa podujatia, ktorú získal Ľubomír Schimik z Vrútok. Aj napriek ťažkej dopravnej nehode s vážnymi následkami a telesným hendikepom by mohol byť príkladom nezlomnej vôle a stále sa aktívne venuje veteránskej činnosti.

Je potešiteľné, že historické vozidlá lákajú čoraz viac nadšencov. Svedčí o tom vek účastníkov, kde popri zdatných sedemdesiatnikoch a naozajstných veteránoch motorizmu jazdili aj mladí, iba šesnásťroční vodiči. Práve títo mladíci by sa v budúcnosti mohli postarať o to, aby sa veteránske puto nepretrhlo a aby po vyslúžilcoch nastúpila nová generácia milovníkov a zberateľov historických vozidiel.

Aj široké vekové spektrum návštevníkov potvrdzuje záujem o tento druh činnosti. Nielen jednotlivci, ale aj celé rodiny využili pekné počasie a prišli sa pokochať krásou vystavených veteránov. Batôžková jazda je už tradičným podujatím na začiatku sezóny a 8. máj sa stal termínom vyznačeným v kalendároch mnohých milovníkov historických vozidiel.

V Bánovciach sa menej jazdilo, viac parádilo

Bánovecká paráda bola akcia iného zamerania - tu sa viac oslavovalo ako jazdilo. Trať merala 34 kilometrov po okolí Bánoviec nad Bebravou. Štartovalo sa o dvanástej, a tak si každý veteránista mohol vybrať, či bude halabušiť už o ôsmej na štarte v Martine, alebo si pekne v kľude pospí a pôjde na štart na obed do Bánoviec.

Približne dvetisíc zvedavcov sa vo sviatočný deň prišli pozrieť na stopäťdesiat historických motocyklov a vozidiel. Prišli z každej svetovej strany, aby zaplnili celé námestie, odkiaľ sa po kľukatej ceste bánovského okresu presunuli do historickej obce Uhrovec. Organizátor ponúkol účastníkom obed a po zákusku ocenil troch vybraných „zlatým pohárom“.

Bánovecká veteránska sa bude konať opäť o rok presne ôsmeho mája.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. 3 pravidlá pre lepší dôchodok
  2. Slovenské deti dostávajú mesačne 22€
  3. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu
  4. Moskva alebo Petrohrad?
  5. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  6. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  7. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  8. Nový Jaguar XF Sportbrake
  9. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov
  10. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  1. Zóna Nové Nivy splnila kvalifikačné podmienky pre registráciu
  2. Dekan ocenil študentov Stavebnej fakulty STU v Bratislave
  3. Application of GDPR with respect to the size of the enterprise
  4. Modern luxury next to the Blue Church
  5. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu
  6. 3 pravidlá pre lepší dôchodok
  7. Moskva alebo Petrohrad?
  8. Aké auto si vybrať - nové, zánovné alebo jazdené?
  9. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  10. HB Reavis predstavuje projekt Stanica Nivy na veľtrhu
  1. Moskva alebo Petrohrad? 8 829
  2. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich 4 198
  3. 3 pravidlá pre lepší dôchodok 3 044
  4. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte 2 182
  5. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni 1 506
  6. Nový Jaguar XF Sportbrake 1 375
  7. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program 1 278
  8. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu 1 132
  9. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov 1 117
  10. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli 1 075

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Bratislavu zradila doprava aj kultúrna uzavretosť, hovoria experti

Niekto mohol akceptovať, že pre Bratislavu je hlavné letisko Viedeň, niekto to akceptovať nemusel, vraví šéf portálu euractiv Radovan Geist.

KOMENTÁRE

Prečo by sa mali Slováci začať báť Čechov

Slovensko bude musieť vynaložiť viac úsilia a vynaliezavosti, aby ho Brusel v zhluku „podivných“ demokracií na východ od Nemecka rozpoznal

SVET

Slovensko neuspelo v boji o sídlo Európskej liekovej agentúry

Bratislava nezískala sídlo EMA, bola na štvrtej nepostupovej pozícii.

Neprehliadnite tiež

Renault po cestách už jazdí s autom pre rok 2023

Experimentálny koncept ukazuje, ako budú vyzerať Renaulty o niekoľko rokov.

Londýnske autobusy budú jazdiť na kávu

Už dnes jazdia na použitý olej na varenie či loj zo spracovaného mäsa.

Ford predstavil šiltovku pre kamionistov, ktorá má zachraňovať životy

Keď je vodič unavený, šiltovka zabliká a zavibruje.

Britskí vodiči sa neboja šoférovať so zhoršeným zrakom

Oční lekári navrhujú povinné vyšetrenia.