Veteránisti sa predvádzali v Turci aj na Hornej Nitre

Batôžková jazda aj Bánovecká paráda sa konala v jeden deň

(Zdroj: Marián Bazala)

V jednu sobotu sa konali hneď dve zaujímavé veteránske akcie. Každá mala iné pravidlá, atmosféru oboch nám sprostredkuje pohľad cez objektív Mariána Bazalu.

Už tradične sa 8. mája konala Batôžková jazda, na ktorej sa zišiel úctyhodný počet účastníkov. Združenie veteránistov Turca už po siedmy raz zorganizovalo okružnú jazdu po cestách stredného Slovenska, ktorá je určená pre jazdcov na historických vozidlách vyrobených do roku 1980.

Účastníci si môžu vybrať v ktorom meste sa k jazde pripoja a kde svoju jazdu ukončia, podmienkou úspechu je absolvovanie celého okruhu. Tento rok viedla trasa podujatia z Martina cez Turčianske Teplice, Banskú Bystricu a Ružomberok znova do Martina.

Článok pokračuje pod video reklamou

Štart bol už o ôsmej hodine, na Batôžkovej jazde veteránisti absolvovali 170 kilometrov cez dva horské priechody - Šturec a Donovaly. Účastníci sa vracali do miest, z ktorých štartovali.

Vysoký počet návštevníkov, ktorí zaplnili rozsiahle parkovisko, potvrdzuje atraktivitu podujatia a jeho nadregionálny význam. Podujatie absolvovalo celkom 196 účastníkov z 15 okresov Slovenska a zo zahraničia, ktorí prišli na 134 historických vozidlách. Z tohto počtu bolo 64 motocyklov a 70 automobilov.

Vlaňajší rekord v počte účastníkov prekonaný nebol, čo zrejme zapríčinili vrtochy počasia, ale kto prišiel, neoľutoval. Počasie sa umúdrilo a po rannom chlade bolo už celý deň pekne. Prihliadajúca verejnosť mala tiež čo obdivovať, lebo účasť historických vozidiel je čoraz pestrejšia a vyskytli sa aj naozaj zaujímavé a hodnotné stroje.

Cenu za najstaršie vozidlo získal Ariel 500 Red Hunter vyrobený v roku 1939, na ktorom jazdil Ing. Rhet Košábek z Martina. Cenu za najkrajšie vozidlo získal Tatran 125 na ktorom prišiel Juraj Kenderessy z Banskej Bystrice.

Udelená bola tiež cena riaditeľa podujatia, ktorú získal Ľubomír Schimik z Vrútok. Aj napriek ťažkej dopravnej nehode s vážnymi následkami a telesným hendikepom by mohol byť príkladom nezlomnej vôle a stále sa aktívne venuje veteránskej činnosti.

Je potešiteľné, že historické vozidlá lákajú čoraz viac nadšencov. Svedčí o tom vek účastníkov, kde popri zdatných sedemdesiatnikoch a naozajstných veteránoch motorizmu jazdili aj mladí, iba šesnásťroční vodiči. Práve títo mladíci by sa v budúcnosti mohli postarať o to, aby sa veteránske puto nepretrhlo a aby po vyslúžilcoch nastúpila nová generácia milovníkov a zberateľov historických vozidiel.

Aj široké vekové spektrum návštevníkov potvrdzuje záujem o tento druh činnosti. Nielen jednotlivci, ale aj celé rodiny využili pekné počasie a prišli sa pokochať krásou vystavených veteránov. Batôžková jazda je už tradičným podujatím na začiatku sezóny a 8. máj sa stal termínom vyznačeným v kalendároch mnohých milovníkov historických vozidiel.

V Bánovciach sa menej jazdilo, viac parádilo

Bánovecká paráda bola akcia iného zamerania - tu sa viac oslavovalo ako jazdilo. Trať merala 34 kilometrov po okolí Bánoviec nad Bebravou. Štartovalo sa o dvanástej, a tak si každý veteránista mohol vybrať, či bude halabušiť už o ôsmej na štarte v Martine, alebo si pekne v kľude pospí a pôjde na štart na obed do Bánoviec.

Približne dvetisíc zvedavcov sa vo sviatočný deň prišli pozrieť na stopäťdesiat historických motocyklov a vozidiel. Prišli z každej svetovej strany, aby zaplnili celé námestie, odkiaľ sa po kľukatej ceste bánovského okresu presunuli do historickej obce Uhrovec. Organizátor ponúkol účastníkom obed a po zákusku ocenil troch vybraných „zlatým pohárom“.

Bánovecká veteránska sa bude konať opäť o rok presne ôsmeho mája.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. 3 najväčšie chyby pri zateplení šikmej strechy
  2. Tatra banka opäť rozdáva vreckové 22 eur k novému Detskému účtu
  3. Prečo sú pneumatiky dôležitejšie ako bezpečnostné pásy?
  4. 322 m2 a mesto ako na dlani. Bratislava má atypický penthouse
  5. Vydanie denníka SME spolu s knihou Po stopách dávnej Bratislavy
  6. Pravda o mäse v burgroch z McDonald’s
  7. V Žiline sme vytvorili priestor, aby mladí ľudia neodišli
  8. Dva rekordy na druhý pokus
  9. Mestská polícia má viac slúžiť záujmom občanov
  10. Bardejov by mal byť konečne nezávislý
  1. Tatra banka opäť rozdáva vreckové 22 eur k novému Detskému účtu
  2. Vydanie denníka SME spolu s knihou Po stopách dávnej Bratislavy
  3. 3 najväčšie chyby pri zateplení šikmej strechy
  4. EU v Bratislave udelila čestný titul doctor honors causa
  5. Company´s autumn in the High Tatras
  6. V Žiline sme vytvorili priestor, aby mladí ľudia neodišli
  7. 322 m2 a mesto ako na dlani. Bratislava má atypický penthouse
  8. Pravda o mäse v burgroch z McDonald’s
  9. Dva rekordy na druhý pokus
  10. Mestská polícia má viac slúžiť záujmom občanov
  1. V Žiline sme vytvorili priestor, aby mladí ľudia neodišli 31 882
  2. Pravda o mäse v burgroch z McDonald’s 23 976
  3. OLED televízory sú ohrozené vypálením obrazu 17 994
  4. Stíhame napredovať s technológiami? Môže už byť neskoro 12 748
  5. Koho výrobky naozaj kupujete v McDonald's? 9 619
  6. Reportáž: Ako sa vyrába slovenské akostné víno 9 465
  7. Karibik aj Európa: Plavte sa za dobrodružstvom 8 636
  8. Bezpečné bývanie pre rodiny s deťmi? Na toto nezabudnite 8 489
  9. Zaúča výčapníkov vo svete: Odfláknuté pivo zákazník vycíti 7 104
  10. Koľko minút pracujeme na jednu kávu či novú kuchyňu? 5 494

Hlavné správy zo Sme.sk

EKONOMIKA

Zo súdu zmizla veľká časť spisu ku Kočnerovej kauze Technopol Servis

Zmiznutie predĺži súdny proces a známi Mariana Kočnera tak budú dlhšie ovládať vytunelovaný majetok.

Stĺpček Beaty Balogovej

Aktivity bývalých siskárov nie sú variáciou slobody slova

Tóth ukázal, aký mizerný je "analytik".

Neprehliadnite tiež

Golf GTI prišiel pred vyše 40 rokmi, najrýchlejšia verzia je za dverami

Komu sa GTI málilo, mohol mať Golfa aj s poriadnym šesťvalcom.

Renault Megane R.S. dospel, ale baviť sa nezabudol

Systém 4Control sa osvedčil aj v najostrejšej verzii.