MNÍCHOV. Najsilnejšie BMW boli v minulosti charakteristické svojim vysokým výkonom, prenášaným na zadnú nápravu. Nové BMW M5 má výkonu ešte viac, ale po prvýkrát ho posiela ku všetkým štyrom kolesám.
Deje sa tak pomocou nového systému náhonu všetkých kolies M xDrive, ktorý vyvinuli špeciálne pre toto auto. Pre fanúšikov zadného náhonu však máme dobré správy, na želanie tento systém dokáže poslať 100% výkonu na zadnú nápravu.

Vo väčšine z piatich jazdných režimov by mala byť poháňaná hlavne zadná náprava, v jednom prípade smeruje výkon výhradne dozadu. Predné kolesá by inak mali pomáhať až keď tie zadné začnú mať problémy s priľnavosťou, pri šetrnejších režimoch pomáhajú dosiahnuť lepšiu spotrebu.
Výkon dodáva 4,4-litrový osemvalcový motor s dvoma turbami, ktorého výkon by sa mal pohybovať niekde okolo 600 konských síl. Vychádza z pohonnej jednotky súčasného modelu, ktorého výkon prevyšuje takmer o 50 koní.
Tým sa dostáva do veľmi podobných čísel ako jeho hlavný rival, Mercedes-AMG E 63 S. Ten tiež dostal pohon všetkých kolies, ktorý je možné prepnúť iba na zadný náhon pre jazdu dverami napred.

Horšie správy čakajú priaznivcov klasických manuálnych prevodoviek, tej sa v novej M5 nedočkáme. Dostupná bude iba s novou osemstupňovou automatickou prevodovkou, údajne kvôli vysokému výkonu.

Z 0 na 100 kilometrov za hodinu by sa nová M5 mala dostať približne za 3,5 sekundy, čo je takmer o sekundu rýchlejšie ako súčasný model. Klesnúť by mala aj hmotnosť, okrem iného vďaka karbónovej streche.
Maximálna rýchlosť bude podobne ako pri predchádzajúcich modeloch obmedzená na 250 km/h, čo by malo pohodlne stačiť na cestu do práce. Ak je vám to stále málo, pomocou doplnkového balíka sa dá rýchlosť navýšiť až na viac ako 300 km/h.
Technologicky najpokročilejšiu M5 odhalí BMW v septembri na frankfurtskom autosalóne.