SME
Streda, 27. september, 2023 | Meniny má Cyprián
reklama

Bratislavský VW up! dostane športovú verziu GTI

So 115 konskými silami má byť poctou pôvodnému Golfu GTI.

(Zdroj: Volkswagen)

Pôvodný Volkswagen Golf GTI zo sedemdesiatych rokov je dnes legendou. Hoci nebol prvým malým hatchbackom s pretekárskym duchom, bol prvým, ktorý sa stal skutočne populárnym.

Za posledné 4 dekády Golf GTI svoj výkon zdvojnásobil, no aj poriadne pribral. Pôvodný Golf GTI mal 110 koní a 810 kilogramov, ten súčasný má 230 koní a 1 364 kíl.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Dnešné hatchbacky narástli a automobilky sa predbiehajú, kto ponúkne viac koní. Uvedomujú si to aj vo Volkswagene, preto sa rozhodli zložiť poctu pôvodnému GTI svojim najmenším modelom.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Tým je úspešný Volkswagen up!, malé štýlové autíčko rozmermi podobné prvému Golfu. Spolu so svojimi koncernovými súrodencami Škoda Citigo a Seat Mii sa vyrába v Bratislave.

Vo verzii GTI dostane pod kapotu jednolitrový trojvalec TSI dopovaný turbom pre výkon 115 koní a 200Nm v spolupráci so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou.

V kombinácii s nízkou hmotnosťou iba 997 kg sa pomer výkonu a váhy blíži pôvodnému Golfu GTI. Up! má však na svojej strane aj podstatne vyšší krútiaci moment.

Zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 8,8 sekundy či maximálna rýchlosť 197 km/h dnes asi nikoho neohromia, no hodnoty sú opäť veľmi podobné pôvodnému GTI.

Toto auto však nie je iba o číslach, ale aj o pocite z jazdy a štýle. Malý hatchback dostane množstvo typických GTI prvkov, ako napríklad charakteristickú červenú líniu v maske a klasické GTI farby laku.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Zvonka mu k športovejšiemu vzhľadu dopomôžu aj prepracované nárazníky alebo nový spojler na zadných dverách. Oproti slabším verziám sedí o 15 milimetrov bližšie k zemi a dostane 17-palcové zliatinové disky.

Vnútri sa nachádzajú pre GTI typické sedadlá s károvaným vzorom. Hlavica radiacej páky bude tiež odlišná, rovnako ako aj kožený športový volant.

Premiéru bude mať tento týždeň na stretnutí fanúšikov GTI pri rakúskom jazere Wörthersee, do predaja by sa mal dostať začiatkom budúceho roka.

Dostupný bude s trojdverovou aj päťdverovou karosériou. Spolu s ostatnými verziami sa bude vyrábať v Bratislavskom závode v Devínskej Novej Vsi. Cena za up! GTI by mala začínať na úrovni 15-tisíc eur.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

reklama

Komerčné články

  1. Až dve tretiny Slovenska majú mäkkú vodu. Čo na to naše cievy?
  2. Potrebujeme sa zbaviť nálepky montážnej dielne
  3. Volia podľa TikToku, Youtube a Instagramu. Ovplyvnia mladí voľby?
  4. Prišli na to, že odpad je cenný
  5. Na nechránenom školskom dvore namerali v lete až 60 stupňov
  6. Všetkým lepí pred voľbami
  7. Najlepšie poviedky domácich autorov
  8. Tenisová zábava pre celú rodinu na Peugeot Tennis Day
  1. Všetkým lepí pred voľbami
  2. Kandidát OĽANO Martin Seman: Nikto nemôže ostať na okraji
  3. Hennessy oslavuje 50 rokov Hip Hopu
  4. Staršie IQOS zariadenia môžu spotrebitelia vrátiť do predajne
  5. Problémy s trávením a histamínová intolerancia, aká je liečba?
  6. Gröhling: Aj v školstve potrebujeme inovácie
  7. Bratislavská Kuchajda ožije športom
  8. Služby na pohotovosti nikto nechcel. Postavili na nich biznis
  1. Prešov si dlho pýtal obchvat, stáva sa slovenským skokanom 16 045
  2. Hladinka smeruje do Košíc! 7 543
  3. Ochutnajte zo Španielska viac. Spojte návštevu Madridu s Toledom 5 116
  4. Až dve tretiny Slovenska majú mäkkú vodu. Čo na to naše cievy? 4 600
  5. Voľba srdcom je nespoľahlivá. Toto je najlepšia pomôcka 3 764
  6. Ak podceníte pri stavbe toto, pripravte sa na vyššie účty 3 223
  7. Kaufland postavený z dreva? Áno, Bratislava má európsky unikát 2 775
  8. Najlepšie poviedky domácich autorov 2 502
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama

Blogy SME

  1. Ján Buocik: Kto pomôže Bratislave po parlamentných voľbách 2023?
  2. Martin Greguš: Voličom Progresívneho Slovenska a SAS v Bratislave. Keď 1.10. už nebude mať kde zaparkovať spomeňte si, kto si opäť neurobil domácu úlohu...
  3. Norbert Kaník: Aký je rozdiel medzi Matovičom a Ficom? A je vôbec nejaký?
  4. Jano Richter: Noviny vytrvalo mlčia o miliónovej korupcii
  5. Juraj Kumičák: Politikum II - Pellegrini
  6. Irena Šimuneková: Studený hrad a hrad Gýmeč časť 2.
  7. Leonard Malacký: Čo je to za stranu ten HLAS, kde sa vzal?
  8. Michal Feik: Možno veriť predvolebným prieskumom?
  1. Ján Šeďo: Králi "F + K + G" sa postavili pred vypredanú sálu s plnými gaťami, ako lazníci. 56 907
  2. Miroslav Lukáč: V predvolebných debatách sme počuli Génia. Bohužiaľ Zla. Netreba ho predstavovať. Všetci ho poznáte. V hazarde platí kontra, re, vabank. 51 480
  3. Peter Kollega: Pán GP M. Žilinka, oklamali ste 5,447 miliónov občanov, okamžite odstúpte 37 246
  4. Jana Plichtová: "Dobrák" Boris Kollár a jeho pomáhanie (si k majetku) 36 102
  5. Ján Šeďo: Generálmajor Ivan Pach dokonale a inteligentne zotrel Fica. 32 947
  6. František Ptáček: „Sedembolestná panna Mária, oroduj za pána Fica!“ a iné prízraky Slovenské 31 552
  7. Miroslav Lukáč: Mladí Vlci zo Smeru, ako sa sami nazvali, už vycerili tesáky a dokonca ich zaťali. 30 655
  8. Pavel Macko: Fico je naničhodník, ktorý sa môže hanbiť! 15 248
  1. Monika Nagyova: Zo života vo firme snov: Po dvadsiatich dvoch rokoch som dostala výpoveď
  2. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 68. - Arktída - Zem Františka Jozefa
  3. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 67. - Kto bol Juan de Fuca, ktorý dal meno prielivu, ktorý obmýva brehy kanadského ostrova Vancouver?
  4. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 66. - Martin Frobisher, pirát alebo kapitán?
  5. Monika Nagyova: Rómske deti kradnú. Ale iba energiu.
  6. Jiří Ščobák: Na zimní plavání v neoprénu je dobré se začít připravovat už teď
  7. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 65. - Odkiaľ pochádza názov Kanada?
  8. Jiří Ščobák: Čekání na Volodymyra Zelenského před prezidentským palácem v BA (foto)
SkryťZatvoriť reklamu