Bratislavský VW up! dostane športovú verziu GTI

So 115 konskými silami má byť poctou pôvodnému Golfu GTI.

(Zdroj: Volkswagen)

Pôvodný Volkswagen Golf GTI zo sedemdesiatych rokov je dnes legendou. Hoci nebol prvým malým hatchbackom s pretekárskym duchom, bol prvým, ktorý sa stal skutočne populárnym.

Za posledné 4 dekády Golf GTI svoj výkon zdvojnásobil, no aj poriadne pribral. Pôvodný Golf GTI mal 110 koní a 810 kilogramov, ten súčasný má 230 koní a 1 364 kíl.

Dnešné hatchbacky narástli a automobilky sa predbiehajú, kto ponúkne viac koní. Uvedomujú si to aj vo Volkswagene, preto sa rozhodli zložiť poctu pôvodnému GTI svojim najmenším modelom.

Tým je úspešný Volkswagen up!, malé štýlové autíčko rozmermi podobné prvému Golfu. Spolu so svojimi koncernovými súrodencami Škoda Citigo a Seat Mii sa vyrába v Bratislave.

Vo verzii GTI dostane pod kapotu jednolitrový trojvalec TSI dopovaný turbom pre výkon 115 koní a 200Nm v spolupráci so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou.

V kombinácii s nízkou hmotnosťou iba 997 kg sa pomer výkonu a váhy blíži pôvodnému Golfu GTI. Up! má však na svojej strane aj podstatne vyšší krútiaci moment.

Zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 8,8 sekundy či maximálna rýchlosť 197 km/h dnes asi nikoho neohromia, no hodnoty sú opäť veľmi podobné pôvodnému GTI.

Toto auto však nie je iba o číslach, ale aj o pocite z jazdy a štýle. Malý hatchback dostane množstvo typických GTI prvkov, ako napríklad charakteristickú červenú líniu v maske a klasické GTI farby laku.

Zvonka mu k športovejšiemu vzhľadu dopomôžu aj prepracované nárazníky alebo nový spojler na zadných dverách. Oproti slabším verziám sedí o 15 milimetrov bližšie k zemi a dostane 17-palcové zliatinové disky.

Vnútri sa nachádzajú pre GTI typické sedadlá s károvaným vzorom. Hlavica radiacej páky bude tiež odlišná, rovnako ako aj kožený športový volant.

Premiéru bude mať tento týždeň na stretnutí fanúšikov GTI pri rakúskom jazere Wörthersee, do predaja by sa mal dostať začiatkom budúceho roka.

Dostupný bude s trojdverovou aj päťdverovou karosériou. Spolu s ostatnými verziami sa bude vyrábať v Bratislavskom závode v Devínskej Novej Vsi. Cena za up! GTI by mala začínať na úrovni 15-tisíc eur.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Legendárna Transsibírska magistrála
  2. Volkswagen a jeho štedrá nádielka modelov
  3. Týchto 18 rád ako ušetriť som mal počuť ešte pred osemnástkou
  4. Venujte na Vianoce darček plný informácií!
  5. Päť faktorov, prečo môže skolabovať slovenský dôchodkový systém
  6. Ceny elektriny rastú. Firmy ale môžu ušetriť
  7. Kam chodí Gordulič na vtipy? Ako sa rodí Grape? Zisti to sám
  8. Hyundai Kona prekvapí výbavou aj dizajnom
  9. Top First moment dovolenky na leto 2018
  10. Na tohtoročných trhoch pred Auparkom vystúpi aj Katka Koščová
  1. Používate make-up? Potom spozornite
  2. Legendárna Transsibírska magistrála
  3. Auto ako vianočný darček, rastie záujem o zánovné vozidlá
  4. Vianočný bázar chalaňov
  5. Vianočné mecheche 2017
  6. Volkswagen a jeho štedrá nádielka modelov
  7. Študentskou osobnosťou Slovenska Ing. Martina Majorošová
  8. Majstrovstvá Stavebnej fakulty STU v Bratislave v plávaní 2017
  9. Týchto 8 kritérií by mal kvalitný kolagén spĺňať
  10. Beam Suntory zaznamenal silný rast predaja po zmene distribútora
  1. Legendárna Transsibírska magistrála 34 334
  2. Týchto 18 rád ako ušetriť som mal počuť ešte pred osemnástkou 5 620
  3. Päť faktorov, prečo môže skolabovať slovenský dôchodkový systém 3 096
  4. Volkswagen a jeho štedrá nádielka modelov 2 348
  5. Naše mobilné bankovníctvo si prišli vyskúšať novinári z Rakúska 1 571
  6. Hyundai Kona prekvapí výbavou aj dizajnom 1 231
  7. Top First moment dovolenky na leto 2018 1 187
  8. Kam chodí Gordulič na vtipy? Ako sa rodí Grape? Zisti to sám 1 115
  9. Venujte na Vianoce darček plný informácií! 974
  10. Týchto 8 kritérií by mal kvalitný kolagén spĺňať 891

Téma: Autá Volkswagen


Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

V správnom čase na správnom balkóne

Tiahnuce žeriavy a husi, ale aj strieľajúci psychopat a výbuch plynu. Čo všetko sa dá odfotiť z bytu.

BRATISLAVA

Vyrobiť originálny bratislavský rožok je kumšt

Vo Viedni majú Sacher tortu, v Budapešti šomló halušky, v Bratislave rožky.

ŠPORT

Dravecký o vyhodení: Beriem všetko na seba

Dravecký si s veľkou pravdepodobnosťou nezahrá na olympiáde.

Neprehliadnite tiež

Tesla X ako off-road do lesa? Pre Nóra žiaden problém

Jazda sa skončila natrhnutým nárazníkom.

Čo je to norma i-Size a ako si mám vybrať autosedačku (otázky a odpovede)

Budúci rok možno zakážu predaj starších sedačiek.

Ako prepravovať lyže v aute na Slovensku a v Rakúsku

Pravidlá špeciálne neupravujú, aký spôsob si musíte zvoliť.

Volkswagen ukázal, ako vyrába slovenské Porsche Cayenne

Výrobu auta bratislavský závod nemeckého koncernu začal začiatkom septembra.

Citroen C3 a Aircross sa podobajú iba naoko (test)

Cenový rozdiel medzi oboma autami je 3 000 eur.