Hyundai Ioniq Hybrid vyzýva Prius, má skvelý interiér a málo miesta vzadu (test)

Stojí na úplne novom podvozku pre ekologické autá.

Hyundai Ioniq Hybrid 1,6 Style
Páči sa námVýborná ergonómia interiéru
Dobrá spotreba - za ideálnych podmienok
Štrbina v stredovej konzole na odloženie tabletu
Nepáči sa námMálo miesta na hlavy vzadu
Cvakanie dvojspojkovej prevodovky
Zlý výhľad dozadu kvôli rozdelenému zadnému oknu

Viaceré automobilky sa v poslednej dobe venujú vývinu samostatných ekologických modelov s plne elektrickým či hybridným ústrojenstvom.

Aj Hyundai priniesol na trh takú "zelenú" novinku - Ioniq.

Na špeciálne navrhnutom podvozku prišiel najprv klasický hybrid, neskôr elektrický model a na druhú polovicu tohto roka je naplánovaná aj plug-in hybridná verzia s možnosťou dobíjania zo zásuvky.

Článok pokračuje pod video reklamou

Ioniq pritom až podozrivo svojím dizajnom pripomína najznámejší hybrid na svete - Toyotu Prius. Znesie porovnanie s najlepšími?

Miesto na hlavy ustúpilo aerodynamike

Hyundai Ioniq stojí na rovnakom podvozku ako jeho súrodenec, malé SUV Kia Niro. Ide o platformu, ktorú koncern Hyundai/Kia navrhol špeciálne pre hybridné a plne elektrické modely s ohľadom na uloženie batérií.

Na Kii Niro sa nám páčilo, že v spleti okázalo ekologických áut pôsobí celkom normálne, ako bežné, dnes tak módne SUV so zvýšeným podvozkom a robustným oplastovaním.

Vysoká karoséria možno zhoršuje aerodynamiku, no prináša dnes tak populárny vyšší a vzpriamenejší posed.

Odomknite si článok - prihláste sa alebo si predplaťte Sme.sk
Vyskúšajte predplatné za 1€ týždenne. Staňte sa predplatiteľom už za pár sekúnd. Pošlite SMS s textom C4XB3 na číslo 8787. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti predplatného Sme.sk:
Odomknite si článok - prihláste sa alebo si predplaťte Sme.sk
Vyskúšajte predplatné za 1€ týždenne. Staňte sa predplatiteľom už za pár sekúnd. Pošlite SMS s textom C4XB3 na číslo 8787, alebo kliknite na tlačidlo s textom SMS a odošlite predvyplnenú SMS. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti predplatného Sme.sk:
Ročné predplatné
29 €
Objednať
Ušetríte až 17,80 € v porovnaní s mesačným predplatným
Štvrťročné predplatné
9,90 €
Objednať
Ušetríte 1,80 € v porovnaní s mesačným predplatným

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone

Téma: Hyundai


Článok je zaradený aj do ďalších tém Elektromobily

Hlavné správy zo Sme.sk

SVET

Noční vlci: nielen motorkári, ale aj Putinovi žoldnieri

Gang ruských motorkárov je prepojený na Kremeľ, v Európe môže šíriť nielen propagandu.

ŠPORT

Sagan vie, že vyhrá. Len musím prísť do Paríža, hovorí

Slovák má na čele bodovacej súťaže už prakticky nedostižný náskok.

PRIMÁR

Ako dlho zostane nikotín v tele po poslednej cigarete?

Kedy sa nikotín odbúra z krvi a komu to trvá najdlhšie.

Neprehliadnite tiež

Ako vzniká zabudnutá Tatra z Bratislavy? (rozhovor)

Projekt má pripomenúť kvality slovenského automobilového dizajnu.

Hyundai i30 N Line vyzerá ako hot hatch, aj keď ním nie je

Od ostrejšej verzie si požičal väčšinu dizajnových prvkov.

Sen o elegantnom kupé z Bratislavy sa stane realitou

Koncept, ktorý ostal na papieri, sa rodí po 55 rokoch.

Renault pritvrdil, Mégane R.S. vo verzii Trophy má až 300 koní

Pribudla možnosť manuálnej prevodovky a sedadlá Recaro.