Hyundai Ioniq Hybrid vyzýva Prius, má skvelý interiér a málo miesta vzadu (test)

Stojí na úplne novom podvozku pre ekologické autá.

Hyundai Ioniq Hybrid 1,6 Style
Páči sa námVýborná ergonómia interiéru
Dobrá spotreba - za ideálnych podmienok
Štrbina v stredovej konzole na odloženie tabletu
Nepáči sa námMálo miesta na hlavy vzadu
Cvakanie dvojspojkovej prevodovky
Zlý výhľad dozadu kvôli rozdelenému zadnému oknu

Viaceré automobilky sa v poslednej dobe venujú vývinu samostatných ekologických modelov s plne elektrickým či hybridným ústrojenstvom.

Aj Hyundai priniesol na trh takú "zelenú" novinku - Ioniq.

Na špeciálne navrhnutom podvozku prišiel najprv klasický hybrid, neskôr elektrický model a na druhú polovicu tohto roka je naplánovaná aj plug-in hybridná verzia s možnosťou dobíjania zo zásuvky.

Ioniq pritom až podozrivo svojím dizajnom pripomína najznámejší hybrid na svete - Toyotu Prius. Znesie porovnanie s najlepšími?

Miesto na hlavy ustúpilo aerodynamike

Hyundai Ioniq stojí na rovnakom podvozku ako jeho súrodenec, malé SUV Kia Niro. Ide o platformu, ktorú koncern Hyundai/Kia navrhol špeciálne pre hybridné a plne elektrické modely s ohľadom na uloženie batérií.

Na Kii Niro sa nám páčilo, že v spleti okázalo ekologických áut pôsobí celkom normálne, ako bežné, dnes tak módne SUV so zvýšeným podvozkom a robustným oplastovaním.

Vysoká karoséria možno zhoršuje aerodynamiku, no prináša dnes tak populárny vyšší a vzpriamenejší posed.

Odomknite si článok - prihláste sa alebo si predplaťte Sme.sk
Vyskúšajte predplatné za 1€ týždenne. Staňte sa predplatiteľom už za pár sekúnd. Pošlite SMS s textom C4XB3 na číslo 8787. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti predplatného Sme.sk:
Odomknite si článok - prihláste sa alebo si predplaťte Sme.sk
Vyskúšajte predplatné za 1€ týždenne. Staňte sa predplatiteľom už za pár sekúnd. Pošlite SMS s textom C4XB3 na číslo 8787, alebo kliknite na tlačidlo s textom SMS a odošlite predvyplnenú SMS. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti predplatného Sme.sk:
Ročné predplatné
29 €
Objednať
Ušetríte až 17,80 € v porovnaní s mesačným predplatným
Štvrťročné predplatné
9,90 €
Objednať
Ušetríte 1,80 € v porovnaní s mesačným predplatným

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone

Téma: Hyundai


Článok je zaradený aj do ďalších tém Elektromobily

Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

V správnom čase na správnom balkóne

Tiahnuce žeriavy a husi, ale aj strieľajúci psychopat a výbuch plynu. Čo všetko sa dá odfotiť z bytu.

BRATISLAVA

Vyrobiť originálny bratislavský rožok je kumšt

Vo Viedni majú Sacher tortu, v Budapešti šomló halušky, v Bratislave rožky.

ŠPORT

Dravecký o vyhodení: Beriem všetko na seba

Dravecký si s veľkou pravdepodobnosťou nezahrá na olympiáde.

Neprehliadnite tiež

Tesla X ako off-road do lesa? Pre Nóra žiaden problém

Jazda sa skončila natrhnutým nárazníkom.

Čo je to norma i-Size a ako si mám vybrať autosedačku (otázky a odpovede)

Budúci rok možno zakážu predaj starších sedačiek.

Ako prepravovať lyže v aute na Slovensku a v Rakúsku

Pravidlá špeciálne neupravujú, aký spôsob si musíte zvoliť.

Volkswagen ukázal, ako vyrába slovenské Porsche Cayenne

Výrobu auta bratislavský závod nemeckého koncernu začal začiatkom septembra.

Citroen C3 a Aircross sa podobajú iba naoko (test)

Cenový rozdiel medzi oboma autami je 3 000 eur.