Hyundai Ioniq Hybrid vyzýva Prius, má skvelý interiér a málo miesta vzadu (test)

Stojí na úplne novom podvozku pre ekologické autá.

Hyundai Ioniq Hybrid 1,6 Style
Páči sa námVýborná ergonómia interiéru
Dobrá spotreba - za ideálnych podmienok
Štrbina v stredovej konzole na odloženie tabletu
Nepáči sa námMálo miesta na hlavy vzadu
Cvakanie dvojspojkovej prevodovky
Zlý výhľad dozadu kvôli rozdelenému zadnému oknu

Viaceré automobilky sa v poslednej dobe venujú vývinu samostatných ekologických modelov s plne elektrickým či hybridným ústrojenstvom.

Aj Hyundai priniesol na trh takú "zelenú" novinku - Ioniq.

Na špeciálne navrhnutom podvozku prišiel najprv klasický hybrid, neskôr elektrický model a na druhú polovicu tohto roka je naplánovaná aj plug-in hybridná verzia s možnosťou dobíjania zo zásuvky.

Článok pokračuje pod video reklamou

Ioniq pritom až podozrivo svojím dizajnom pripomína najznámejší hybrid na svete - Toyotu Prius. Znesie porovnanie s najlepšími?

Miesto na hlavy ustúpilo aerodynamike

Hyundai Ioniq stojí na rovnakom podvozku ako jeho súrodenec, malé SUV Kia Niro. Ide o platformu, ktorú koncern Hyundai/Kia navrhol špeciálne pre hybridné a plne elektrické modely s ohľadom na uloženie batérií.

Na Kii Niro sa nám páčilo, že v spleti okázalo ekologických áut pôsobí celkom normálne, ako bežné, dnes tak módne SUV so zvýšeným podvozkom a robustným oplastovaním.

Vysoká karoséria možno zhoršuje aerodynamiku, no prináša dnes tak populárny vyšší a vzpriamenejší posed.

Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom C4XB3 na číslo 8787. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti platby:
Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom C4XB3 na číslo 8787, alebo kliknite na „Objednať cez SMS“ a odošlite predvyplnenú správu. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti platby:

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone

Téma: Hyundai


Článok je zaradený aj do ďalších tém Elektromobily

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Gajdoš chce v Bratislave hrob neznámeho vojaka za státisíce eur

Socha komunistu Čulena skončí v sklade.

Dobré ráno

Dobré ráno: Čo znamená, keď to dáte na Matoviča

Ako demokrati hľadali kandidát na prezidenta.

KOMENTÁR PETRA TKAČENKA

Danko chce bozkávať vence

Na klamstvách spoluprácu založiť nemôžeme.

Neprehliadnite tiež

Test BMW X5 M50d: Ako jazdí šesťvalec so štyrmi turbami?

Najväčší súper X5 číha vo vlastných radoch.