Volkswagen na stretnutí fanúšikov GTI predviedol práce svojich učňov

Už desať rokov Volkswagen pravidelne ukazuje svetu projekty svojich mladých učňov.

(Zdroj: Volkswagen)

WÖRTHERSEE, BRATISLAVA. Okrem premiéry up! GTI sa pri rakúskom jazere Wörthersee prvýkrát predstavili aj dve hybridné štúdie na základe Golfu. Oba projekty majú na svedomí mladí učni z tovární Volkswagenu vo veku 18 až 23 rokov.

Prečítajte si tiež: Prečítajte si tiež: Bratislavský VW up! dostane športovú verziu GTI

Prvou z nich je Volkswagen Golf GTI First Decade. Je prvým GTI, ktoré používa elektrický pohon, ten spolupracuje s tradičným spaľovacím motorom.

Predné kolesá poháňa benzínový agregát s výkonom 410 koní (300 kW), zatiaľ čo na zadnej náprave nájdeme úsporný 48-voltový elektromotor s výkonom 12 kW.

Auto sa dá používať v čisto benzínovom režime s predným náhonom, v režime 4x4 s použitím oboch motorov, alebo v čisto elektrickom režime, pri ktorom elektromotor poháňa zadné kolesá. Režimy je možné voliť prostredníctvom aplikácie na tablete alebo telefóne, alebo pomocou displeja v palubnej doske.

Hlavnou funkciou elektromotora sú presuny na krátke vzdialenosti, posúvanie sa v kolónach, či parkovanie. Elektromotor je napájaný dvoma batériami v zadnej časti vozidla, ktoré sa dobíjajú pomocou rekuperácie brzdnej energie.

Názov tejto štúdie má oslavovať desať rokov tradície predvádzania učňovských projektov na tomto stretnutí. Na toto výročie odkazuje aj výrazný zovňajšok vozidla, konkrétne číslo 10 na C-stĺpikoch.

Modré farby použité na aute si údajne berú inšpiráciu z farby oblohy a vody jazera Wörthersee. Rovnaká farebná schéma sa objavuje aj na 20-palcových mb-Design diskoch.

Vnútri je Golf GTI First Decade o niečo menej divoký, nájdeme tu iba pomerne decentné modré detaily. Zaujmú elektricky nastavovateľné športové sedadlá s masážnou funkciou, ktoré sa dajú ovládať tiež pomocou aplikácie na tablete alebo telefóne.

Zadné sedadlá a batožinový priestor ustúpili, aby spravili miesto pre audiosystém s jedenástimi reproduktormi a výkonom 1690 W.

Druhým projektom je Volkswagen Golf GTE Estate impulsE. Zvonka zaujme najmä výrazným exteriérom v piatich rôznych farbách a špeciálnymi nasávacími otvormi v kapote.

Rovnaké farby prechádzajú aj do interiéru, kde nájdeme kontrastné modré prešívanie a lakované detaily. Sedadlá sú potiahnuté kombináciou kože a alcantary. Ambientné LED osvetlenie je možné ovládať cez telefón alebo tablet.

Pohonné ústrojenstvo Golfu GTE Estate impulsE vychádza zo sériového modelu Golf GTE, ale dostáva prototyp novej 16,8 kWh batérie namiesto pôvodnej 8,8 kWh. Vďaka tomu sa dojazd v elektrickom režime zdvojnásobil a výkon hybridnej sústavy stúpol na 165 kW.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Legendárna Transsibírska magistrála
  2. Volkswagen a jeho štedrá nádielka modelov
  3. Venujte na Vianoce darček plný informácií!
  4. Týchto 18 rád ako ušetriť som mal počuť ešte pred osemnástkou
  5. Päť faktorov, prečo môže skolabovať slovenský dôchodkový systém
  6. Ceny elektriny rastú. Firmy ale môžu ušetriť
  7. Kam chodí Gordulič na vtipy? Ako sa rodí Grape? Zisti to sám
  8. Hyundai Kona prekvapí výbavou aj dizajnom
  9. Top First moment dovolenky na leto 2018
  10. Na tohtoročných trhoch pred Auparkom vystúpi aj Katka Koščová
  1. Používate make-up? Potom spozornite
  2. Legendárna Transsibírska magistrála
  3. Auto ako vianočný darček, rastie záujem o zánovné vozidlá
  4. Vianočný bázar chalaňov
  5. Vianočné mecheche 2017
  6. Volkswagen a jeho štedrá nádielka modelov
  7. Študentskou osobnosťou Slovenska Ing. Martina Majorošová
  8. Majstrovstvá Stavebnej fakulty STU v Bratislave v plávaní 2017
  9. Týchto 8 kritérií by mal kvalitný kolagén spĺňať
  10. Beam Suntory zaznamenal silný rast predaja po zmene distribútora
  1. Legendárna Transsibírska magistrála 34 334
  2. Týchto 18 rád ako ušetriť som mal počuť ešte pred osemnástkou 5 620
  3. Päť faktorov, prečo môže skolabovať slovenský dôchodkový systém 3 096
  4. Volkswagen a jeho štedrá nádielka modelov 2 348
  5. Naše mobilné bankovníctvo si prišli vyskúšať novinári z Rakúska 1 571
  6. Hyundai Kona prekvapí výbavou aj dizajnom 1 231
  7. Top First moment dovolenky na leto 2018 1 187
  8. Kam chodí Gordulič na vtipy? Ako sa rodí Grape? Zisti to sám 1 115
  9. Venujte na Vianoce darček plný informácií! 974
  10. Týchto 8 kritérií by mal kvalitný kolagén spĺňať 891

Téma: Autá Volkswagen


Článok je zaradený aj do ďalších tém Golf

Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

V správnom čase na správnom balkóne

Tiahnuce žeriavy a husi, ale aj strieľajúci psychopat a výbuch plynu. Čo všetko sa dá odfotiť z bytu.

BRATISLAVA

Vyrobiť originálny bratislavský rožok je kumšt

Vo Viedni majú Sacher tortu, v Budapešti šomló halušky, v Bratislave rožky.

ŠPORT

Dravecký o vyhodení: Beriem všetko na seba

Dravecký si s veľkou pravdepodobnosťou nezahrá na olympiáde.

Neprehliadnite tiež

Tesla X ako off-road do lesa? Pre Nóra žiaden problém

Jazda sa skončila natrhnutým nárazníkom.

Čo je to norma i-Size a ako si mám vybrať autosedačku (otázky a odpovede)

Budúci rok možno zakážu predaj starších sedačiek.

Ako prepravovať lyže v aute na Slovensku a v Rakúsku

Pravidlá špeciálne neupravujú, aký spôsob si musíte zvoliť.

Volkswagen ukázal, ako vyrába slovenské Porsche Cayenne

Výrobu auta bratislavský závod nemeckého koncernu začal začiatkom septembra.

Citroen C3 a Aircross sa podobajú iba naoko (test)

Cenový rozdiel medzi oboma autami je 3 000 eur.