Volkswagen na stretnutí fanúšikov GTI predviedol práce svojich učňov

Už desať rokov Volkswagen pravidelne ukazuje svetu projekty svojich mladých učňov.

(Zdroj: Volkswagen)

WÖRTHERSEE, BRATISLAVA. Okrem premiéry up! GTI sa pri rakúskom jazere Wörthersee prvýkrát predstavili aj dve hybridné štúdie na základe Golfu. Oba projekty majú na svedomí mladí učni z tovární Volkswagenu vo veku 18 až 23 rokov.

Prečítajte si tiež: Prečítajte si tiež: Bratislavský VW up! dostane športovú verziu GTI

Prvou z nich je Volkswagen Golf GTI First Decade. Je prvým GTI, ktoré používa elektrický pohon, ten spolupracuje s tradičným spaľovacím motorom.

Predné kolesá poháňa benzínový agregát s výkonom 410 koní (300 kW), zatiaľ čo na zadnej náprave nájdeme úsporný 48-voltový elektromotor s výkonom 12 kW.

Auto sa dá používať v čisto benzínovom režime s predným náhonom, v režime 4x4 s použitím oboch motorov, alebo v čisto elektrickom režime, pri ktorom elektromotor poháňa zadné kolesá. Režimy je možné voliť prostredníctvom aplikácie na tablete alebo telefóne, alebo pomocou displeja v palubnej doske.

Hlavnou funkciou elektromotora sú presuny na krátke vzdialenosti, posúvanie sa v kolónach, či parkovanie. Elektromotor je napájaný dvoma batériami v zadnej časti vozidla, ktoré sa dobíjajú pomocou rekuperácie brzdnej energie.

Názov tejto štúdie má oslavovať desať rokov tradície predvádzania učňovských projektov na tomto stretnutí. Na toto výročie odkazuje aj výrazný zovňajšok vozidla, konkrétne číslo 10 na C-stĺpikoch.

Modré farby použité na aute si údajne berú inšpiráciu z farby oblohy a vody jazera Wörthersee. Rovnaká farebná schéma sa objavuje aj na 20-palcových mb-Design diskoch.

Vnútri je Golf GTI First Decade o niečo menej divoký, nájdeme tu iba pomerne decentné modré detaily. Zaujmú elektricky nastavovateľné športové sedadlá s masážnou funkciou, ktoré sa dajú ovládať tiež pomocou aplikácie na tablete alebo telefóne.

Zadné sedadlá a batožinový priestor ustúpili, aby spravili miesto pre audiosystém s jedenástimi reproduktormi a výkonom 1690 W.

Druhým projektom je Volkswagen Golf GTE Estate impulsE. Zvonka zaujme najmä výrazným exteriérom v piatich rôznych farbách a špeciálnymi nasávacími otvormi v kapote.

Rovnaké farby prechádzajú aj do interiéru, kde nájdeme kontrastné modré prešívanie a lakované detaily. Sedadlá sú potiahnuté kombináciou kože a alcantary. Ambientné LED osvetlenie je možné ovládať cez telefón alebo tablet.

Pohonné ústrojenstvo Golfu GTE Estate impulsE vychádza zo sériového modelu Golf GTE, ale dostáva prototyp novej 16,8 kWh batérie namiesto pôvodnej 8,8 kWh. Vďaka tomu sa dojazd v elektrickom režime zdvojnásobil a výkon hybridnej sústavy stúpol na 165 kW.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Mexická Oaxaca: Vonia čokoládou a jedinečnými pyramídami
  2. Dobrý internet v meste i na vidieku. Dostupný je takmer všade
  3. Na tieto veci sa oplatí myslieť pred odchodom na dovolenku
  4. Volkswagen Golf: Odpoveď na takmer všetky otázky
  5. Vietnam: Krajina, ktorá rozmazná jedlom a uchváti históriou
  6. Investícia do dlhopisov s fixným výnosom 6,25 - 7,25 % p.a.
  7. I cez prázdniny testujte elektrobicykle
  8. 5 dôvodov, prečo sa prihlásiť na konferenciu ENERGOFÓRUM®
  9. V meste či mimo mesta, stále s kvalitným internetom
  10. Máte už vybranú dovolenku na júl?
  1. Mexická Oaxaca: Vonia čokoládou a jedinečnými pyramídami
  2. Funguje predaj realít aj bez maklérov?
  3. BILLA a ÚNSS skontrolovali zrak 10 380 slovenským deťom
  4. Dobrý internet v meste i na vidieku. Dostupný je takmer všade
  5. Na tieto veci sa oplatí myslieť pred odchodom na dovolenku
  6. Borguľa žiada vyrúbenie dane pre americkú ambasádu
  7. Stanovisko Klubu pre BA k mimoriadnemu rokovaniu zastupiteľstva
  8. Vietnam: Krajina, ktorá rozmazná jedlom a uchváti históriou
  9. Volkswagen Golf: Odpoveď na takmer všetky otázky
  10. Investícia do dlhopisov s fixným výnosom 6,25 - 7,25 % p.a.
  1. Volkswagen Golf: Odpoveď na takmer všetky otázky 6 050
  2. Dobrý internet v meste i na vidieku. Dostupný je takmer všade 4 560
  3. Na tieto veci sa oplatí myslieť pred odchodom na dovolenku 4 047
  4. Vietnam: Krajina, ktorá rozmazná jedlom a uchváti históriou 3 640
  5. Mexická Oaxaca: Vonia čokoládou a jedinečnými pyramídami 2 954
  6. I cez prázdniny testujte elektrobicykle 2 055
  7. Chcete vedieť všetko o vašej krvi? Čaká vás 6000 typov vyšetrení 1 613
  8. Máte už vybranú dovolenku na júl? 1 567
  9. V meste či mimo mesta, stále s kvalitným internetom 1 086
  10. 5 dôvodov, prečo sa prihlásiť na konferenciu ENERGOFÓRUM® 661

Hlavné správy zo Sme.sk

ŠPORT

Tour bola bez Sagana nudná, no ponúkla aj nový objav

Vybrali sme päť najzaujímavejších momentov z tohtoročnej Tour de France.

PLUS

Spievajúci dom týral operou celú ulicu

Je to najabsurdnejší susedský spor, ktorý sa na Slovensku odohral.

KULTÚRA

Zomrel Štefan Nosáľ, zakladateľ a dlhoročný vedúci Lúčnice

Štefan Nosáľ ostane navždy s nami, odkazujú členovia Lúčnice.

KOMENTÁRE

Nemému Dankovi ani vlastná hovorkyňa nerozumie

Problém je v samotnej SNS a v jej softvéri.

Neprehliadnite tiež

Porovnali sme masážne sedačky v BMW za 200-tisíc a Suzuki za 13-tisíc

Lacné autá dostávajú výbavu tých drahších.

Doprava v Chorvátsku kolabovala, cestu blokovali kolóny a nehody

Motoristi smerujúci do južnej Európy musia rátať s dlhými kolónami.

Rakúsky Magna Steyr vyrobil jubilejný Mercedes triedy G

Predaj triedy G od roka 2009 neustále rastie.

Nemecko zachráni dieselové autá za dve miliardy eur

Existujúce autá dostanú aktualizáciu softvéru.