SME
Streda, 27. január, 2021 | Meniny má BohušKrížovkyKrížovky

Motory sa nedajú donekonečna zmenšovať. Volkswagen skončí s downsizingom

Emisie sa už nižšie stlačiť nedajú.

Trojvalcový motor 1,0 TSI. Trojvalcový motor 1,0 TSI. (Zdroj: ŠKODA Auto)

WOLFSBURG, BRATISLAVA. Vyvíjanie stále menších motorov kvôli splneniu emisných noriem dosiahlo svoj vrchol. Šéf Volkswagenu Herbert Diess sa vyjadril, že ďalšie znižovanie obsahu motorov prinesie len náklady a problémy s emisiami.

Už viac ako desať rokov sa výrobcovia sústredili na vývoj motorov s menším objemom, vrátane nových turbomotorov a trojvalcov s cieľom splniť laboratórne emisné predpisy.

"Zníženie počtu valcov dosiahlo svoj ciel," povedal Diess. "Či už je to zníženie zo štyroch valcov na tri alebo zo šesť na štyri, pričom sa nám podarilo dosiahnuť viac efektívnosti pri zachovaní kvality riadenia."

Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Prečítajte si tiež: Hyundai Ioniq Hybrid vyzýva Prius, má skvelý interiér a málo miesta vzadu (test) Čítajte 

Podľa jeho slov tento trend mal zmysel ale teraz sa musí skončiť. "Ak budeme vyvíjať a vyrábať menšie objemy motorov, narazíme na emisie a problémy s nákladmi."

Diess tiež uviedol, že náklady na výrobu dieselových motorov, ktoré spĺňajú nové emisné predpisy, a ktoré odhaduje v priemere na 1 000 eur pri jednom vozidle, už kupujúci, len kvôli znižovaniu spotreby a emisií akceptovať nebudú.

Prečítajte si tiež: Čo je to Atkinsonov cyklus motora a prečo majú vďaka nemu hybridy nižšiu spotrebu? Čítajte 

Diess očakáva, že pri mestských a malých autách nahradia naftové motory 48-voltové hybridné systémy, pretože ponúkajú rovnaký výkon za menej peňazí.

"Motor s vnútorným spaľovaním má pred sebou ešte dlhú životnosť. Ale keď narazíme na hranice termodynamiky, hybridizácia bude lacnejšia ako úplné odstránenie spaľovacieho motora."

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Hygge ako životný štýl
  2. Za špičkovým produktom na podporu imunity sú talentovaní Slováci
  3. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  4. INEKO: Základná škola v Svätom Jure je najlepšia na Slovensku
  5. Viete, ako správne umyť ovocie? Čistá voda stačiť nemusí
  6. Ako spoznať ekologickejšie potraviny? Radí odborník
  7. Ochrana prírody na Slovensku má nové ocenenie
  8. Pandemická kríza urobila obrovské PR online vzdelávaniu
  9. Absolventi Paneurópskej vysokej školy majú takmer najvyšší plat
  10. Investície s fixným ročným výnosom od 6 do 8,25 %
  1. Garmin predstavuje Lily, svoje najmenšie inteligentné hodinky
  2. Babylon Berlín: Najdrahší nemecký seriál
  3. Potravinové intolerancie bude KRAJ riešiť aj tento rok
  4. Viete, ako správne umyť ovocie? Čistá voda stačiť nemusí
  5. Závod zamestnáva 500 ľudí. Tatravagónka v Trebišove má 50 rokov
  6. Spoločnosť BILLA v novom e-booku radí, ako sa stravovovať zdravo
  7. Počas koronakrízy vzrástli obavy z dopadov práceneschopnosti
  8. Za špičkovým produktom na podporu imunity sú talentovaní Slováci
  9. Ochrana prírody na Slovensku má nové ocenenie
  10. Ako spoznať ekologickejšie potraviny? Radí odborník
  1. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste? 20 269
  2. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente? 18 659
  3. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji 18 397
  4. Viete, ako správne umyť ovocie? Čistá voda stačiť nemusí 13 298
  5. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku 8 115
  6. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov 7 775
  7. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku 7 399
  8. Produkujeme viac odpadu, kompostujeme len tretinu 7 274
  9. Ohlúpli sme počas Covid roka? 7 094
  10. Ekologická móda? Slovenská firma dokazuje, že to ide 6 949
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Téma: Autá Volkswagen

Prečítajte si aj ďalšie články k téme
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Predseda vlády SR Igor Matovič (v popredí) počas tlačovej konferencie.

PCR testy na Slovensku odhalili viac ako 241-tisíc nakazených koronavírusom. Pandémia Covid-19 si vyžiadala 4 361 obetí. Na Slovensku sa skončilo celoplošné testovanie, platia nové opatrenia.

13 h

Bratislava a Kežmarok sú nakoniec zelené.

1 h
KOMENTÁR PETRA TKAČENKA

Ďalší testovací „úspech“

Peter Tkačenko

Matovič potrebuje ostatných rovnako ako oni jeho.

2 h

Neprehliadnite tiež

Hyundai Tucson N Line

Dostane rôzne stupne hybridných pohonov.

7 h
Lepiaca sada pri defekte môže, ale aj nemusí pomôcť.

Lepiaca sada je rýchlou, ale nespoľahlivou záchranou.

26. jan
Chevrolet Corvette Stingray

Dnes má jeho kabriolet už slušnú hodnotu.

25. jan
Kia XCeed PHEV

V meste by sa osvedčila aj ako full-hybrid.

23. jan