Motory sa nedajú donekonečna zmenšovať. Volkswagen skončí s downsizingom

Emisie sa už nižšie stlačiť nedajú.

Trojvalcový motor 1,0 TSI. (Zdroj: ŠKODA Auto)

WOLFSBURG, BRATISLAVA. Vyvíjanie stále menších motorov kvôli splneniu emisných noriem dosiahlo svoj vrchol. Šéf Volkswagenu Herbert Diess sa vyjadril, že ďalšie znižovanie obsahu motorov prinesie len náklady a problémy s emisiami.

Už viac ako desať rokov sa výrobcovia sústredili na vývoj motorov s menším objemom, vrátane nových turbomotorov a trojvalcov s cieľom splniť laboratórne emisné predpisy.

"Zníženie počtu valcov dosiahlo svoj ciel," povedal Diess. "Či už je to zníženie zo štyroch valcov na tri alebo zo šesť na štyri, pričom sa nám podarilo dosiahnuť viac efektívnosti pri zachovaní kvality riadenia."

Prečítajte si tiež: Prečítajte si tiež: Hyundai Ioniq Hybrid vyzýva Prius, má skvelý interiér a málo miesta vzadu (test)

Podľa jeho slov tento trend mal zmysel ale teraz sa musí skončiť. "Ak budeme vyvíjať a vyrábať menšie objemy motorov, narazíme na emisie a problémy s nákladmi."

Diess tiež uviedol, že náklady na výrobu dieselových motorov, ktoré spĺňajú nové emisné predpisy, a ktoré odhaduje v priemere na 1 000 eur pri jednom vozidle, už kupujúci, len kvôli znižovaniu spotreby a emisií akceptovať nebudú.

Prečítajte si tiež: Prečítajte si tiež: Čo je to Atkinsonov cyklus motora a prečo majú vďaka nemu hybridy nižšiu spotrebu?

Diess očakáva, že pri mestských a malých autách nahradia naftové motory 48-voltové hybridné systémy, pretože ponúkajú rovnaký výkon za menej peňazí.

"Motor s vnútorným spaľovaním má pred sebou ešte dlhú životnosť. Ale keď narazíme na hranice termodynamiky, hybridizácia bude lacnejšia ako úplné odstránenie spaľovacieho motora."

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Aký bude váš doplnkový dôchodok
  2. Vydanie denníka SME spolu s knihou Ľubomíra Feldeka
  3. Premýšľate nad kúpou last minute dovolenky v Egypte?
  4. Vaginálne mykózy – ako sa im brániť?
  5. Bolesti hlavy, brucha či únava? Môžu za to možno aj parazity!
  6. Neviete si vybrať správne miesto na dovolenku v Grécku?
  7. Investícia do dlhopisov s fixným výnosom 6,25 - 7,25 % p.a.
  8. Jednoduchá mobilná tlač z vášho smartfónu, alebo tabletu?
  9. Vďaka úveru na rekonštrukciu môžete ušetriť tisícky EUR
  10. Zažite vašu vysnívanú dovolenku na Bali
  1. Mladí futbalisti získali takmer 50 tisíc eur
  2. OMV modernizuje čerpacie stanice. Prioritou je pohodlie zákazník
  3. Aj zmrzlina podlieha trendom, mali ste už špenátovú?
  4. Prémiovosť slovenského trhu rastie, dovozová Metaxa je na čele
  5. Neseďte doma, cestujte z Košíc do sveta
  6. Vydanie denníka SME spolu s knihou Ľubomíra Feldeka
  7. Kŕčové žily: Nepekné a nebezpečné
  8. Študenti obhajovali návrhy na využitie Pisztoryho paláca
  9. Turistický nosič pre malého dobrodruha?
  10. Kúpte si nehnuteľnosť v 5* luxusnom rezorte v zálive Sistiana
  1. Aký bude váš doplnkový dôchodok 12 130
  2. Bolesti hlavy, brucha či únava? Môžu za to možno aj parazity! 4 714
  3. Od 1. júla už prestanete chodiť na poštu! 3 750
  4. Investícia do dlhopisov s fixným výnosom 6,25 - 7,25 % p.a. 3 717
  5. Vydanie denníka SME spolu s knihou Ľubomíra Feldeka 3 547
  6. Vaginálne mykózy – ako sa im brániť? 3 479
  7. Neviete si vybrať správne miesto na dovolenku v Grécku? 3 207
  8. Premýšľate nad kúpou last minute dovolenky v Egypte? 3 091
  9. Jarabinky Grande odštartovali predaj zaujímavými cenami bytov 3 055
  10. Jednoduchá mobilná tlač z vášho smartfónu, alebo tabletu? 2 032

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Fico píše o nefér hre, jeho list šéfovi UEFA nič nezmení

Premiér po zápase Nemecka s Talianskom napísal, že mu nie je ľahostajná výchova mladých ľudí. Pri iných futbalových kauzách mlčal.

KOMENTÁRE

Premiér listom UEFA podliezol latku

Je nezvyklé, aby ústavný činiteľ vypisoval na športové federácie.

Neprehliadnite tiež

BMW predstavilo novú X3, dostala obrovskú masku chladiča

Novinka má kvalitnejší interiér aj verziu M.

Tesla Model X absolvovala losí test, nedarilo sa jej príliš dobre

Ťažký elektromobil dosiahol limit v sedemdesiatke.

Poznáme najlepšie motory roka 2017

Najvyššie ocenenie pripadlo už druhýkrát motoru z Ferrari, získal v ankete dokopy už sedem cien.

Aj so štvorvalcom je BMW 420i Cabrio veľmi zábavné auto (test)

BMW ukázalo, že stále dokáže vyrobiť príťažlivé a dynamické auto i bez strechy.