Motory sa nedajú donekonečna zmenšovať. Volkswagen skončí s downsizingom

Emisie sa už nižšie stlačiť nedajú.

Trojvalcový motor 1,0 TSI. (Zdroj: ŠKODA Auto)

WOLFSBURG, BRATISLAVA. Vyvíjanie stále menších motorov kvôli splneniu emisných noriem dosiahlo svoj vrchol. Šéf Volkswagenu Herbert Diess sa vyjadril, že ďalšie znižovanie obsahu motorov prinesie len náklady a problémy s emisiami.

Už viac ako desať rokov sa výrobcovia sústredili na vývoj motorov s menším objemom, vrátane nových turbomotorov a trojvalcov s cieľom splniť laboratórne emisné predpisy.

"Zníženie počtu valcov dosiahlo svoj ciel," povedal Diess. "Či už je to zníženie zo štyroch valcov na tri alebo zo šesť na štyri, pričom sa nám podarilo dosiahnuť viac efektívnosti pri zachovaní kvality riadenia."

Prečítajte si tiež: Prečítajte si tiež: Hyundai Ioniq Hybrid vyzýva Prius, má skvelý interiér a málo miesta vzadu (test)

Podľa jeho slov tento trend mal zmysel ale teraz sa musí skončiť. "Ak budeme vyvíjať a vyrábať menšie objemy motorov, narazíme na emisie a problémy s nákladmi."

Diess tiež uviedol, že náklady na výrobu dieselových motorov, ktoré spĺňajú nové emisné predpisy, a ktoré odhaduje v priemere na 1 000 eur pri jednom vozidle, už kupujúci, len kvôli znižovaniu spotreby a emisií akceptovať nebudú.

Prečítajte si tiež: Prečítajte si tiež: Čo je to Atkinsonov cyklus motora a prečo majú vďaka nemu hybridy nižšiu spotrebu?

Diess očakáva, že pri mestských a malých autách nahradia naftové motory 48-voltové hybridné systémy, pretože ponúkajú rovnaký výkon za menej peňazí.

"Motor s vnútorným spaľovaním má pred sebou ešte dlhú životnosť. Ale keď narazíme na hranice termodynamiky, hybridizácia bude lacnejšia ako úplné odstránenie spaľovacieho motora."

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Ako na refinancovanie hypotéky
  2. Ukážeme vám, prečo je dobré sporiť si na dôchodok
  3. PSK Aréna stavia základy pre kvalitný a moderný hokej
  4. Maurícius: Slnečná dovolenka v zime
  5. Podnikajte vo vlastnom blízko historického centra
  6. Nečakaným favoritom na predsedu PSK je prešovský advokát Garaj
  7. M-MARKET s novým konceptom KOCKAminiv Prešove
  8. Pivovar Šariš opäť podporí rozvoj domáceho regiónu
  9. Koncert a diskusia s názvom „Otvorene o extrémizme“
  10. Koncert a diskusia s názvom „Otvorene o extrémizme“
  1. Štýlové osvetlenie do obývačky: Rozhoduje i to, ako žijete
  2. PSK Aréna stavia základy pre kvalitný a moderný hokej
  3. Maurícius: Slnečná dovolenka v zime
  4. Podnikajte vo vlastnom blízko historického centra
  5. Nečakaným favoritom na predsedu PSK je prešovský advokát Garaj
  6. M-MARKET s novým konceptom KOCKAminiv Prešove
  7. Pivovar Šariš opäť podporí rozvoj domáceho regiónu
  8. Športová akadémia Mateja Tótha powered by O2 už na 24 školách
  9. Na čo myslieť v rekonštrukcii bytu
  10. Nová emisia dlhopisov spoločnosti HB Reavis s výnosom 3,25 % p.
  1. Maurícius: Slnečná dovolenka v zime 9 397
  2. Nečakaným favoritom na predsedu PSK je prešovský advokát Garaj 5 898
  3. Ukážeme vám, prečo je dobré sporiť si na dôchodok 3 058
  4. Pravda o privátnych značkách. Firmy ich vyrábajú podľa zadania 2 384
  5. M-MARKET s novým konceptom KOCKAminiv Prešove 2 351
  6. PSK Aréna stavia základy pre kvalitný a moderný hokej 1 295
  7. Podnikajte vo vlastnom blízko historického centra 1 041
  8. Ako na refinancovanie hypotéky 999
  9. Drobné nepozornosti v domácnosti môžu stáť aj tisíce eur 946
  10. Na čo myslieť v rekonštrukcii bytu 943

Téma: Autá Volkswagen


Hlavné správy zo Sme.sk

SVET

Minúta po minúte: České voľby sa skončili, druhí môžu byť komunisti aj extrémisti

Česi rozhodli o smerovaní krajiny, favoritom je strana Andreja Babiša ANO.

KOMENTÁRE

Smer opäť prevalcuje župy a opozícia je v pohode

V jednom sa Josif Vissarionovič Džugašvili nemýlil: kádre rozhodujú o všetkom.

Neprehliadnite tiež

Prešli sme sa pohrebiskom klasických áut uprostred švédskej prírody

Vraky sú dnes spomienkou na majiteľa aj domovom lesných zvierat.

Nové Audi A7 Sportback dostane ku všetkým motorom hybrid

Predaj odštartuje so šesťvalcovým motorom 3,0 TFSI.

Takmer tretina nových áut nemá rezervné koleso

Pri defekte sa musia vodiči spoliehať na lepiacu sadu.