SME
Štvrtok, 22. október, 2020 | Meniny má SergejKrížovkyKrížovky

Motory sa nedajú donekonečna zmenšovať. Volkswagen skončí s downsizingom

Emisie sa už nižšie stlačiť nedajú.

Trojvalcový motor 1,0 TSI. Trojvalcový motor 1,0 TSI. (Zdroj: ŠKODA Auto)

WOLFSBURG, BRATISLAVA. Vyvíjanie stále menších motorov kvôli splneniu emisných noriem dosiahlo svoj vrchol. Šéf Volkswagenu Herbert Diess sa vyjadril, že ďalšie znižovanie obsahu motorov prinesie len náklady a problémy s emisiami.

Už viac ako desať rokov sa výrobcovia sústredili na vývoj motorov s menším objemom, vrátane nových turbomotorov a trojvalcov s cieľom splniť laboratórne emisné predpisy.

"Zníženie počtu valcov dosiahlo svoj ciel," povedal Diess. "Či už je to zníženie zo štyroch valcov na tri alebo zo šesť na štyri, pričom sa nám podarilo dosiahnuť viac efektívnosti pri zachovaní kvality riadenia."

Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Prečítajte si tiež: Hyundai Ioniq Hybrid vyzýva Prius, má skvelý interiér a málo miesta vzadu (test) Čítajte 

Podľa jeho slov tento trend mal zmysel ale teraz sa musí skončiť. "Ak budeme vyvíjať a vyrábať menšie objemy motorov, narazíme na emisie a problémy s nákladmi."

Diess tiež uviedol, že náklady na výrobu dieselových motorov, ktoré spĺňajú nové emisné predpisy, a ktoré odhaduje v priemere na 1 000 eur pri jednom vozidle, už kupujúci, len kvôli znižovaniu spotreby a emisií akceptovať nebudú.

Prečítajte si tiež: Čo je to Atkinsonov cyklus motora a prečo majú vďaka nemu hybridy nižšiu spotrebu? Čítajte 

Diess očakáva, že pri mestských a malých autách nahradia naftové motory 48-voltové hybridné systémy, pretože ponúkajú rovnaký výkon za menej peňazí.

"Motor s vnútorným spaľovaním má pred sebou ešte dlhú životnosť. Ale keď narazíme na hranice termodynamiky, hybridizácia bude lacnejšia ako úplné odstránenie spaľovacieho motora."

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Na Slovensku pribúdajú nové bankomaty. Viete čo v nich vybavíte?
  2. 5 vecí, ktoré definujú prémiové bývanie
  3. Päť chýb pri zateplení strechy
  4. Vitajte v postapokalyptickom svete
  5. Covid a post-Covid: Ako sa chrániť pred kybernetickými útokmi?
  6. Downtown Bratislavy sa rozrastie o nový rezidenčný projekt
  7. Programátori prezradili, čo ich v práci najviac motivuje
  8. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY
  9. NAŽIVO: Ako na koronu reagujú úspešné firmy? Sledujte #akonato
  10. NAŽIVO: Čo čaká ekonomiku? Sledujte #akonato konferenciu
  1. Zlaďte vaše šperky s jeseňou
  2. Nové laboratórium ekonomického experimentálneho výskumu na EUBA
  3. Programátori prezradili, čo ich v práci najviac motivuje
  4. 5 vecí, ktoré definujú prémiové bývanie
  5. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY
  6. Úprava osobného motorového vozidla
  7. Important information for Brazilians living in Slovakia
  8. Prečo sú dnes ryby také dôležité?
  9. Vitajte v postapokalyptickom svete
  10. NAŽIVO: Ako na koronu reagujú úspešné firmy? Sledujte #akonato
  1. Kam sa vybrať za jesennými výhľadmi? 17 306
  2. Rysy navštívi päťtisíc ľudí denne. Ako vyzerá denný chod chaty 17 274
  3. Vyučujú školy informatiku dobre? Tieto patria medzi ukážkové 15 116
  4. Jedlo v Bratislave: Tieto reštaurácie určite vyskúšajte 12 646
  5. Pravá strana Dunaja môže vďaka Inchebe získať novú tvár 11 871
  6. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 9 927
  7. Ako vidia budúcnosť deti zo základných škôl? Budete prekvapení 9 572
  8. Na Slovensku pribúdajú nové bankomaty. Viete čo v nich vybavíte? 9 502
  9. Korenie sexuálneho života po päťdesiatke. Tieto tipy vyskúšajte 9 492
  10. Hodnotenie profesionála: Ako obstáli obľúbené hotely v Tatrách? 9 277
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Téma: Autá Volkswagen

Prečítajte si aj ďalšie články k téme
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Seat Tarraco FR je skvelé SUV, ktoré si zaslúži lepší motor (test)

Testovaný motor už v cenníku nahrádza výkonnejšia verzia.

Seat Tarraco FR
Osvetlená soška Spirit of Ecstasy.

Hummer sa vracia, jazdí na elektrinu a hýbe sa ako krab

Trojica elektromotorov dáva výkon až 1000 koní.

GMC Hummer EV
Hyundai Tucson