SME
Utorok, 29. november, 2022 | Meniny má Vratko

Motory sa nedajú donekonečna zmenšovať. Volkswagen skončí s downsizingom

Emisie sa už nižšie stlačiť nedajú.

Trojvalcový motor 1,0 TSI. Trojvalcový motor 1,0 TSI. (Zdroj: ŠKODA Auto)

WOLFSBURG, BRATISLAVA. Vyvíjanie stále menších motorov kvôli splneniu emisných noriem dosiahlo svoj vrchol. Šéf Volkswagenu Herbert Diess sa vyjadril, že ďalšie znižovanie obsahu motorov prinesie len náklady a problémy s emisiami.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Už viac ako desať rokov sa výrobcovia sústredili na vývoj motorov s menším objemom, vrátane nových turbomotorov a trojvalcov s cieľom splniť laboratórne emisné predpisy.

"Zníženie počtu valcov dosiahlo svoj ciel," povedal Diess. "Či už je to zníženie zo štyroch valcov na tri alebo zo šesť na štyri, pričom sa nám podarilo dosiahnuť viac efektívnosti pri zachovaní kvality riadenia."

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Prečítajte si tiež: Hyundai Ioniq Hybrid vyzýva Prius, má skvelý interiér a málo miesta vzadu (test) Čítajte 

Podľa jeho slov tento trend mal zmysel ale teraz sa musí skončiť. "Ak budeme vyvíjať a vyrábať menšie objemy motorov, narazíme na emisie a problémy s nákladmi."

Diess tiež uviedol, že náklady na výrobu dieselových motorov, ktoré spĺňajú nové emisné predpisy, a ktoré odhaduje v priemere na 1 000 eur pri jednom vozidle, už kupujúci, len kvôli znižovaniu spotreby a emisií akceptovať nebudú.

Prečítajte si tiež: Čo je to Atkinsonov cyklus motora a prečo majú vďaka nemu hybridy nižšiu spotrebu? Čítajte 

Diess očakáva, že pri mestských a malých autách nahradia naftové motory 48-voltové hybridné systémy, pretože ponúkajú rovnaký výkon za menej peňazí.

"Motor s vnútorným spaľovaním má pred sebou ešte dlhú životnosť. Ale keď narazíme na hranice termodynamiky, hybridizácia bude lacnejšia ako úplné odstránenie spaľovacieho motora."

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Zažívali domáce násilie a nikdy nepracovali. Ako dlho trvá naučiť ich to?
  2. Po pohlavnom styku by sa ženy mali čo najskôr vymočiť. Muži nemusia
  3. Počúvaj hlas svojho srdca a študuj, čo ťa baví...
  4. Vedeli ste, čo všetko kryje poistenie nehnuteľnosti?
  5. Po štúdiu u nás si ťa skvelá práca nájde sama
  6. Hľadá sa nástupca slávneho pekára
  7. Liečba rakoviny sa u nás výrazne zlepší. Bude to stáť 300-tisíc
  8. Desať dôvodov, prečo študovať na Trnavskej univerzite
  1. Zmeny v systéme revíznych postupov
  2. Prvotriedne služby, nikoho iného by sme už nebrali
  3. Posledné voľné byty z úrody Jabloní. Nenechajte si ich ujsť.
  4. Prejdite na zelený benzín, pomoc životnému prostrediu sa ráta!
  5. Ako sa dostať k darčeku výhodnejšie? Skúste túto možnosť.
  6. Získajte sériu retro keramických hrnčekov
  7. Aby ste si pri príprave vianočných dobrôt spievali od radosti
  8. Hľadá sa nástupca slávneho pekára
  1. Po pohlavnom styku by sa ženy mali čo najskôr vymočiť. Muži nie 23 361
  2. Zarábame milióny, no jachtu na Malorke nemám 8 203
  3. Hotely, strava, pláže, služby. Aká je dovolenka v Punta Cana? 6 889
  4. Niektorí ľudia nemajú pracovné návyky. Ako dlho trvá zmeniť to? 5 004
  5. EUBA - Tvoja voľba, tvoja budúcnosť 2 666
  6. Platíte za poistenie, ktoré naozaj potrebujete? 2 047
  7. TESCO pokračuje v raste.Otvorilo predajňu v Kysuckom Novom Meste 1 930
  8. Liečba rakoviny sa u nás výrazne zlepší. Bude to stáť 300-tisíc 1 677
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Renault Austral

Lákať chce výbavou aj ovládaním Google.


25. nov
MG ZS

Zamrzieť môže spotreba aj infotainment.


25. nov
Fiat Tipo

Litrový trojvalec prekonáva staršiu atmosféru v každom ohľade.


23. nov
Pozreli sme si trojicu inzerovaných jazdených elektromobilov.

Z nízkeho počtu najazdených kilometrov sa netreba tešiť.


22. nov

Blogy SME

  1. Irena Šimuneková: Strážov
  2. Post Bellum SK: Na stromoch viseli tí, ktorí sa postavili Nemcom na odpor
  3. Eva Gallova: Vtipy o lekároch, ktorí vyjednávajú s politikmi a o politikoch, ktorí sa robia, že vyjednávajú s lekármi
  4. Marek Mačuha: Futbal - kto postúpi na svetovom pohári?
  5. Peter Maroncik: Keď takto vypadá oslava, ako by vypadala nasranosť?
  6. Tomáš Vodvářka: Podivuhodná noc - adventní povídka
  7. Jozef Sitko: Vydierač a rozvratník s podporou médií (2)
  8. Júlia Piraňa Mikolášiková: Vojna v bezpečnostných zložkách: Komu zovrelo v hrdle po domovke u pána X?
  1. Grácz Ján: Po 62 odberoch končím s dobrovoľným darovaním krvi. Všeobecná zdravotná odmieta otcovi preplatiť liečbu. 92 632
  2. Juraj Karpiš: Ako investovať a sporiť, keď spľasla matka všetkých bublín a hrozí recesia 15 667
  3. Michael Achberger: 7 tajných tipov na chudnutie: malé zmeny, veľké výsledky 6 122
  4. Jana Melišová: V závoji hmly 4 356
  5. Ľuboš Vodička: Železnica na Slovensku: Myjavský viadukt 4 004
  6. Ján Valchár: 9 mesiacov štvordňovej operácie (a najlepšia investícia histórie). 3 772
  7. Věra Tepličková: Tak Sme rodina, alebo nie sme rodina? 3 605
  8. Monika Nagyova: Staré dievky z Luníka IX 3 346
  1. Jiří Ščobák: Put*n neumí číst historii: Vybudoval ukrajinský národ, nakopl civilizovaný svět
  2. Jiří Ščobák: Je 6 000 mrtvých v Kataru moc?
  3. Monika Nagyova: Staré dievky z Luníka IX
  4. Juraj Karpiš: Ako investovať a sporiť, keď spľasla matka všetkých bublín a hrozí recesia
  5. Jiří Ščobák: Nechci se otužovat, ale v praxi to trochu dělám
  6. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 51. - Antarktída - Prvá Byrdova antarktická expedícia (1928 - 1930) - 3/3, Prelet nad južným pólom
  7. Jiří Ščobák: Chcete výborný seriál s nestandardním příběhem? Chcete krásnou herečku a herce, kteří umí hrát? Teplo lidské duše? Strašidelný zámek a psychiatrii?
  8. Jiří Ščobák: Porazíme infláciu? Ako vznikla, kto za ňu môže a ako ju riešiť?
SkryťZatvoriť reklamu