Na rakúskej výstave sa veterány naživo reštaurovali

Organizátori vymysleli spôsob, ako prilákať čo najviac veteránov.

(Zdroj: Marián Bazala)

V polovici mája sa vždy teším na výstavu Oldtimermesse v rakúskom meste Tulln. Ide o veľmi zaujímavé podujatie, ktoré tradične prebieha v malom útulnom mestečku na Dunaji.

V Tullne sa vzorne starajú o rozvoj svojho výstaviska a návštevníkov zakaždým prekvapia niečím novým. Cez zimu tam postavili ďalšiu obrovskú výstavnú halu.

A prečo sa do Tullnu vlastne teším? Na akcii sa predstavuje množstvo tradičných veteránskych klubov so svojimi najlepšími autami.

Nájdete tu všetko, od automobilu značky Aston Martin, ktorý len nedávno vytiahli spod stohu slamy, až po vyšperkované Volkwageny Bus či Chrobáky. Klub Citroënov v tomto roku vystavoval len modely SM s motormi Maserati.

Článok pokračuje pod video reklamou

Na výstavisku som našiel aj učňovskú školu, kde učni namiesto toho, aby len tak bez práce sedeli na pongoch, ako to je napríklad v Nitre, opravovali Chrobáka.

Šuhajkovia búchali do plechu celý deň, ďalší z kolektívu sa mordovali s elektrikou a metrom. U nás sa mládežníkom o takom niečom ani nesníva.

Svoju prácu v Tullne prezentovalo aj mnoho firiem, napríklad v kontraste deravej karosérie Jaguaru E, vedľa ktorej stála už krásne opravená.

Polovičku najväčšej haly zaberali traktory. Rakúšania na ne akosi nedajú dopustiť. Veď traktor z minulosti je skutočne krásna mašinka, v podstate taký pomalý natriasajúci sa kabriolet.

A konečne malo na výstavisku zastúpenie aj Slovensko. Milan Troška vystavil svoje Audi Quattro S1 – stroj, ktorý kraľoval svetovým rallye tratiam.

Jedna budapeštianska firma ukazovala novú výdrevu na Mercedes z roku 1923 a všade použili skrutky do dreva na krížový skrutkovač. To bol do oka bijúci nedostatok, veď v roku 1923 o krížovom skrutkovači ešte nikto nechyroval.

Moje srdiečko sa pokochalo aj na krásne zrenovovaných starčekoch určených na predaj. V ponuke bolo najviac vozidiel značky Mercedes-Benz, a to od 450 SL za 16-tisíc eur až po Pagody za 140-tisíc eur. Každý by si vybral.

Mne sa však aj tak najviac páčia anglické športiaky, ktorých tu bolo takisto neúrekom. Celkom výhodne sa pohybovala cena za Triumphy TR 6 – okolo 16-tisíc eur. Sú to silné a rýchle autá, len tá poruchovosť... Preto mám vlastne dva, aby bol pojazdný aspoň jeden.

Usporiadatelia majú vždy rozumný nápad, ako prilákať ďalšie zaujímavé stroje. Platí, že každý, kto príde na výstavisko s vlastným veteránom, nemusí platiť vstupné 16 eur. Stačí, ak odstaví svoj klenot na vyhradenom parkovisku pred hlavnou halou a návštevníkom sa tak na obdiv dostanú ďalšie exponáty.

Veru, od našich českých bratov tu bola kopa MG. Ušetrili na vstupnom a mali aj krásny výlet. Možno na svojej starej potvore prídem nabudúce aj ja.

Najbližšie veteránske podujatie sa bude konať už túto sobotu pri Lozorne.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  2. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  3. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  4. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  5. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť
  6. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  7. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice?
  8. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie
  9. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení
  10. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia
  1. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  2. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  3. Najpredávanejšou jazdenkou v tuzemsku bola Škoda Octavia
  4. Gopass-dovolenka, ktorá sa oplatí
  5. OMV robí dovolenku pre vodičov oddychom
  6. OMV robí dovolenku pre vodičov oddychom
  7. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  8. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  9. Dubravské Čerešne majú sladké prekvapenie pre najrýchlejších!
  10. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  1. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne 32 707
  2. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo? 21 710
  3. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí 20 345
  4. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie 10 396
  5. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska 9 868
  6. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice? 6 383
  7. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť 4 734
  8. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení 3 659
  9. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia 2 796
  10. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku 2 248

Téma: Veterány


Hlavné správy zo Sme.sk

SVET

Noční vlci: nielen motorkári, ale aj Putinovi žoldnieri

Gang ruských motorkárov je prepojený na Kremeľ, v Európe môže šíriť nielen propagandu.

ŠPORT

Sagan vie, že vyhrá. Len musím prísť do Paríža, hovorí

Slovák má na čele bodovacej súťaže už prakticky nedostižný náskok.

PRIMÁR

Ako dlho zostane nikotín v tele po poslednej cigarete?

Kedy sa nikotín odbúra z krvi a komu to trvá najdlhšie.

Neprehliadnite tiež

Ako vzniká zabudnutá Tatra z Bratislavy? (rozhovor)

Projekt má pripomenúť kvality slovenského automobilového dizajnu.

Hyundai i30 N Line vyzerá ako hot hatch, aj keď ním nie je

Od ostrejšej verzie si požičal väčšinu dizajnových prvkov.

Sen o elegantnom kupé z Bratislavy sa stane realitou

Koncept, ktorý ostal na papieri, sa rodí po 55 rokoch.

Renault pritvrdil, Mégane R.S. vo verzii Trophy má až 300 koní

Pribudla možnosť manuálnej prevodovky a sedadlá Recaro.