SME
Streda, 28. október, 2020 | Meniny má DobromilaKrížovkyKrížovky

Na rakúskej výstave sa veterány naživo reštaurovali

Organizátori vymysleli spôsob, ako prilákať čo najviac veteránov.

(Zdroj: Marián Bazala)

V polovici mája sa vždy teším na výstavu Oldtimermesse v rakúskom meste Tulln. Ide o veľmi zaujímavé podujatie, ktoré tradične prebieha v malom útulnom mestečku na Dunaji.

V Tullne sa vzorne starajú o rozvoj svojho výstaviska a návštevníkov zakaždým prekvapia niečím novým. Cez zimu tam postavili ďalšiu obrovskú výstavnú halu.

A prečo sa do Tullnu vlastne teším? Na akcii sa predstavuje množstvo tradičných veteránskych klubov so svojimi najlepšími autami.

Nájdete tu všetko, od automobilu značky Aston Martin, ktorý len nedávno vytiahli spod stohu slamy, až po vyšperkované Volkwageny Bus či Chrobáky. Klub Citroënov v tomto roku vystavoval len modely SM s motormi Maserati.

Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Na výstavisku som našiel aj učňovskú školu, kde učni namiesto toho, aby len tak bez práce sedeli na pongoch, ako to je napríklad v Nitre, opravovali Chrobáka.

Šuhajkovia búchali do plechu celý deň, ďalší z kolektívu sa mordovali s elektrikou a metrom. U nás sa mládežníkom o takom niečom ani nesníva.

Svoju prácu v Tullne prezentovalo aj mnoho firiem, napríklad v kontraste deravej karosérie Jaguaru E, vedľa ktorej stála už krásne opravená.

Polovičku najväčšej haly zaberali traktory. Rakúšania na ne akosi nedajú dopustiť. Veď traktor z minulosti je skutočne krásna mašinka, v podstate taký pomalý natriasajúci sa kabriolet.

A konečne malo na výstavisku zastúpenie aj Slovensko. Milan Troška vystavil svoje Audi Quattro S1 – stroj, ktorý kraľoval svetovým rallye tratiam.

Skryť Vypnúť reklamu

Jedna budapeštianska firma ukazovala novú výdrevu na Mercedes z roku 1923 a všade použili skrutky do dreva na krížový skrutkovač. To bol do oka bijúci nedostatok, veď v roku 1923 o krížovom skrutkovači ešte nikto nechyroval.

Moje srdiečko sa pokochalo aj na krásne zrenovovaných starčekoch určených na predaj. V ponuke bolo najviac vozidiel značky Mercedes-Benz, a to od 450 SL za 16-tisíc eur až po Pagody za 140-tisíc eur. Každý by si vybral.

Mne sa však aj tak najviac páčia anglické športiaky, ktorých tu bolo takisto neúrekom. Celkom výhodne sa pohybovala cena za Triumphy TR 6 – okolo 16-tisíc eur. Sú to silné a rýchle autá, len tá poruchovosť... Preto mám vlastne dva, aby bol pojazdný aspoň jeden.

Usporiadatelia majú vždy rozumný nápad, ako prilákať ďalšie zaujímavé stroje. Platí, že každý, kto príde na výstavisko s vlastným veteránom, nemusí platiť vstupné 16 eur. Stačí, ak odstaví svoj klenot na vyhradenom parkovisku pred hlavnou halou a návštevníkom sa tak na obdiv dostanú ďalšie exponáty.

Skryť Vypnúť reklamu

Veru, od našich českých bratov tu bola kopa MG. Ušetrili na vstupnom a mali aj krásny výlet. Možno na svojej starej potvore prídem nabudúce aj ja.

Najbližšie veteránske podujatie sa bude konať už túto sobotu pri Lozorne.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Covid a post-Covid: Ako sa chrániť pred kybernetickými útokmi?
  2. Pôžička bez úrokov a poplatkov? Áno, existuje
  3. Príjem vs. dôchodok. Realita, ktorú na ktorú sa treba pripraviť
  4. ARÓNIA a RAKYTNÍK - podporí tvoju imunitu v boji s vírusmi
  5. Pohoda v domácnosti sa odvíja od jednej veci. Neuveríte, od akej
  6. Nenechajme jeden druhého bez pomoci a kontaktu
  7. Tlačová konferencia iniciatívy Stop hazardu so zdravím
  8. Ako začínali šéfovia digitálnych firiem? Vplyv malo už detstvo
  9. Developer roka YIT Slovakia je na Slovensku už desať rokov
  10. Pomáhajte čítaním
  1. Pohoda v domácnosti sa odvíja od jednej veci. Neuveríte, od akej
  2. Nenechajme jeden druhého bez pomoci a kontaktu
  3. Neodkladajte pre koronavírus vyšetrenie svojich očí
  4. BILLA podáva v kritickom období pomocnú ruku ľuďom z kultúry
  5. Vynovená predajňa v Smrdákoch
  6. Pôžička bez úrokov a poplatkov? Áno, existuje
  7. Tlačová konferencia iniciatívy Stop hazardu so zdravím
  8. Pandémia spomaľuje inovácie. Spoločnosti šetria
  9. Ako začínali šéfovia digitálnych firiem? Vplyv malo už detstvo
  10. Developer roka YIT Slovakia je na Slovensku už desať rokov
  1. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy 32 513
  2. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí 23 698
  3. Ako začínali šéfovia digitálnych firiem? Vplyv malo už detstvo 20 994
  4. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh 16 981
  5. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY 14 121
  6. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 11 613
  7. Vyučujú školy informatiku dobre? Tieto patria medzi ukážkové 10 730
  8. Ako pracujú horskí nosiči? Vstávajú ráno o štvrtej 10 706
  9. Ako vidia budúcnosť deti zo základných škôl? Budete prekvapení 10 578
  10. ARÓNIA a RAKYTNÍK - podporí tvoju imunitu v boji s vírusmi 9 132
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Téma: Veterány

Prečítajte si aj ďalšie články k téme
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Testovanie nielen môže bolieť, ale možno sa pri čakaní naň nakaziť. Ilustračná fotografia.
Dobré ráno

Dobré ráno: Monika Jankovská sa chce dohodnúť s políciou

Štátna tajomníčka zrejme chce spolupracovať.

Podcast Dobré Ráno.
Minister obrany Jaroslav Naď.
Autorská strana Samuela Marca

Keď príde šialenec a všetko zmení (píše Samo Marec)

Čo všetko je možné, keď ľudia uveria, že možné je všetko.

Marcelo Bielsa.

Neprehliadnite tiež

V Bratislave v tichosti búrajú nádejnú technickú pamiatku

Čerpacia stanica BZ patrila k najstarším na Slovensku.

Už len torzo čerpacej stanice BZ.

Ktoré autá si Slováci kupujú najčastejšie?

V kurze ostávajú hlavne hatchbacky.

Peugeot sa stal štvrtou najpredávanejšou značkou aj vďaka úspechu novej 208.

Fiat 500e dostal jedny dvere naviac a názov 3+1

Auto je navrhnuté pre dobre zarábajúce mladé rodiny.

Fiat 500 3+1

Bratislavský Volkswagen odštartoval výrobu ďalšej Škody

Ročne vznikne v desiatkach tisíc kusov.

Začiatok výroby Škody Karoq na Slovensku.