Na rakúskej výstave sa veterány naživo reštaurovali

Organizátori vymysleli spôsob, ako prilákať čo najviac veteránov.

(Zdroj: Marián Bazala)

V polovici mája sa vždy teším na výstavu Oldtimermesse v rakúskom meste Tulln. Ide o veľmi zaujímavé podujatie, ktoré tradične prebieha v malom útulnom mestečku na Dunaji.

V Tullne sa vzorne starajú o rozvoj svojho výstaviska a návštevníkov zakaždým prekvapia niečím novým. Cez zimu tam postavili ďalšiu obrovskú výstavnú halu.

A prečo sa do Tullnu vlastne teším? Na akcii sa predstavuje množstvo tradičných veteránskych klubov so svojimi najlepšími autami.

Nájdete tu všetko, od automobilu značky Aston Martin, ktorý len nedávno vytiahli spod stohu slamy, až po vyšperkované Volkwageny Bus či Chrobáky. Klub Citroënov v tomto roku vystavoval len modely SM s motormi Maserati.

Na výstavisku som našiel aj učňovskú školu, kde učni namiesto toho, aby len tak bez práce sedeli na pongoch, ako to je napríklad v Nitre, opravovali Chrobáka.

Šuhajkovia búchali do plechu celý deň, ďalší z kolektívu sa mordovali s elektrikou a metrom. U nás sa mládežníkom o takom niečom ani nesníva.

Svoju prácu v Tullne prezentovalo aj mnoho firiem, napríklad v kontraste deravej karosérie Jaguaru E, vedľa ktorej stála už krásne opravená.

Polovičku najväčšej haly zaberali traktory. Rakúšania na ne akosi nedajú dopustiť. Veď traktor z minulosti je skutočne krásna mašinka, v podstate taký pomalý natriasajúci sa kabriolet.

A konečne malo na výstavisku zastúpenie aj Slovensko. Milan Troška vystavil svoje Audi Quattro S1 – stroj, ktorý kraľoval svetovým rallye tratiam.

Jedna budapeštianska firma ukazovala novú výdrevu na Mercedes z roku 1923 a všade použili skrutky do dreva na krížový skrutkovač. To bol do oka bijúci nedostatok, veď v roku 1923 o krížovom skrutkovači ešte nikto nechyroval.

Moje srdiečko sa pokochalo aj na krásne zrenovovaných starčekoch určených na predaj. V ponuke bolo najviac vozidiel značky Mercedes-Benz, a to od 450 SL za 16-tisíc eur až po Pagody za 140-tisíc eur. Každý by si vybral.

Mne sa však aj tak najviac páčia anglické športiaky, ktorých tu bolo takisto neúrekom. Celkom výhodne sa pohybovala cena za Triumphy TR 6 – okolo 16-tisíc eur. Sú to silné a rýchle autá, len tá poruchovosť... Preto mám vlastne dva, aby bol pojazdný aspoň jeden.

Usporiadatelia majú vždy rozumný nápad, ako prilákať ďalšie zaujímavé stroje. Platí, že každý, kto príde na výstavisko s vlastným veteránom, nemusí platiť vstupné 16 eur. Stačí, ak odstaví svoj klenot na vyhradenom parkovisku pred hlavnou halou a návštevníkom sa tak na obdiv dostanú ďalšie exponáty.

Veru, od našich českých bratov tu bola kopa MG. Ušetrili na vstupnom a mali aj krásny výlet. Možno na svojej starej potvore prídem nabudúce aj ja.

Najbližšie veteránske podujatie sa bude konať už túto sobotu pri Lozorne.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Legendárna Transsibírska magistrála
  2. Volkswagen a jeho štedrá nádielka modelov
  3. Týchto 18 rád ako ušetriť som mal počuť ešte pred osemnástkou
  4. Venujte na Vianoce darček plný informácií!
  5. Päť faktorov, prečo môže skolabovať slovenský dôchodkový systém
  6. Ceny elektriny rastú. Firmy ale môžu ušetriť
  7. Kam chodí Gordulič na vtipy? Ako sa rodí Grape? Zisti to sám
  8. Top First moment dovolenky na leto 2018
  9. Hyundai Kona prekvapí výbavou aj dizajnom
  10. Na tohtoročných trhoch pred Auparkom vystúpi aj Katka Koščová
  1. Používate make-up? Potom spozornite
  2. Legendárna Transsibírska magistrála
  3. Auto ako vianočný darček, rastie záujem o zánovné vozidlá
  4. Vianočný bázar chalaňov
  5. Vianočné mecheche 2017
  6. Volkswagen a jeho štedrá nádielka modelov
  7. Študentskou osobnosťou Slovenska Ing. Martina Majorošová
  8. Majstrovstvá Stavebnej fakulty STU v Bratislave v plávaní 2017
  9. Týchto 8 kritérií by mal kvalitný kolagén spĺňať
  10. Beam Suntory zaznamenal silný rast predaja po zmene distribútora
  1. Legendárna Transsibírska magistrála 34 334
  2. Týchto 18 rád ako ušetriť som mal počuť ešte pred osemnástkou 5 620
  3. Päť faktorov, prečo môže skolabovať slovenský dôchodkový systém 3 096
  4. Volkswagen a jeho štedrá nádielka modelov 2 348
  5. Naše mobilné bankovníctvo si prišli vyskúšať novinári z Rakúska 1 571
  6. Hyundai Kona prekvapí výbavou aj dizajnom 1 231
  7. Top First moment dovolenky na leto 2018 1 187
  8. Kam chodí Gordulič na vtipy? Ako sa rodí Grape? Zisti to sám 1 115
  9. Venujte na Vianoce darček plný informácií! 974
  10. Týchto 8 kritérií by mal kvalitný kolagén spĺňať 891

Téma: Veterány


Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

V správnom čase na správnom balkóne

Tiahnuce žeriavy a husi, ale aj strieľajúci psychopat a výbuch plynu. Čo všetko sa dá odfotiť z bytu.

BRATISLAVA

Vyrobiť originálny bratislavský rožok je kumšt

Vo Viedni majú Sacher tortu, v Budapešti šomló halušky, v Bratislave rožky.

ŠPORT

Dravecký o vyhodení: Beriem všetko na seba

Dravecký si s veľkou pravdepodobnosťou nezahrá na olympiáde.

Neprehliadnite tiež

Tesla X ako off-road do lesa? Pre Nóra žiaden problém

Jazda sa skončila natrhnutým nárazníkom.

Čo je to norma i-Size a ako si mám vybrať autosedačku (otázky a odpovede)

Budúci rok možno zakážu predaj starších sedačiek.

Ako prepravovať lyže v aute na Slovensku a v Rakúsku

Pravidlá špeciálne neupravujú, aký spôsob si musíte zvoliť.

Volkswagen ukázal, ako vyrába slovenské Porsche Cayenne

Výrobu auta bratislavský závod nemeckého koncernu začal začiatkom septembra.

Citroen C3 a Aircross sa podobajú iba naoko (test)

Cenový rozdiel medzi oboma autami je 3 000 eur.