Na rakúskej výstave sa veterány naživo reštaurovali

Organizátori vymysleli spôsob, ako prilákať čo najviac veteránov.

(Zdroj: Marián Bazala)

V polovici mája sa vždy teším na výstavu Oldtimermesse v rakúskom meste Tulln. Ide o veľmi zaujímavé podujatie, ktoré tradične prebieha v malom útulnom mestečku na Dunaji.

V Tullne sa vzorne starajú o rozvoj svojho výstaviska a návštevníkov zakaždým prekvapia niečím novým. Cez zimu tam postavili ďalšiu obrovskú výstavnú halu.

A prečo sa do Tullnu vlastne teším? Na akcii sa predstavuje množstvo tradičných veteránskych klubov so svojimi najlepšími autami.

Nájdete tu všetko, od automobilu značky Aston Martin, ktorý len nedávno vytiahli spod stohu slamy, až po vyšperkované Volkwageny Bus či Chrobáky. Klub Citroënov v tomto roku vystavoval len modely SM s motormi Maserati.

Článok pokračuje pod video reklamou

Na výstavisku som našiel aj učňovskú školu, kde učni namiesto toho, aby len tak bez práce sedeli na pongoch, ako to je napríklad v Nitre, opravovali Chrobáka.

Šuhajkovia búchali do plechu celý deň, ďalší z kolektívu sa mordovali s elektrikou a metrom. U nás sa mládežníkom o takom niečom ani nesníva.

Svoju prácu v Tullne prezentovalo aj mnoho firiem, napríklad v kontraste deravej karosérie Jaguaru E, vedľa ktorej stála už krásne opravená.

Polovičku najväčšej haly zaberali traktory. Rakúšania na ne akosi nedajú dopustiť. Veď traktor z minulosti je skutočne krásna mašinka, v podstate taký pomalý natriasajúci sa kabriolet.

A konečne malo na výstavisku zastúpenie aj Slovensko. Milan Troška vystavil svoje Audi Quattro S1 – stroj, ktorý kraľoval svetovým rallye tratiam.

Jedna budapeštianska firma ukazovala novú výdrevu na Mercedes z roku 1923 a všade použili skrutky do dreva na krížový skrutkovač. To bol do oka bijúci nedostatok, veď v roku 1923 o krížovom skrutkovači ešte nikto nechyroval.

Moje srdiečko sa pokochalo aj na krásne zrenovovaných starčekoch určených na predaj. V ponuke bolo najviac vozidiel značky Mercedes-Benz, a to od 450 SL za 16-tisíc eur až po Pagody za 140-tisíc eur. Každý by si vybral.

Mne sa však aj tak najviac páčia anglické športiaky, ktorých tu bolo takisto neúrekom. Celkom výhodne sa pohybovala cena za Triumphy TR 6 – okolo 16-tisíc eur. Sú to silné a rýchle autá, len tá poruchovosť... Preto mám vlastne dva, aby bol pojazdný aspoň jeden.

Usporiadatelia majú vždy rozumný nápad, ako prilákať ďalšie zaujímavé stroje. Platí, že každý, kto príde na výstavisko s vlastným veteránom, nemusí platiť vstupné 16 eur. Stačí, ak odstaví svoj klenot na vyhradenom parkovisku pred hlavnou halou a návštevníkom sa tak na obdiv dostanú ďalšie exponáty.

Veru, od našich českých bratov tu bola kopa MG. Ušetrili na vstupnom a mali aj krásny výlet. Možno na svojej starej potvore prídem nabudúce aj ja.

Najbližšie veteránske podujatie sa bude konať už túto sobotu pri Lozorne.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Rezidenčná štvrť bez betónových plotov
  2. Dúbravské Čerešne dozreli: Začína sa kolaudovať!
  3. Luxus a starnúca populácia. Toto sú aktuálne biznisové trendy
  4. Dobro, kľúč ku šťastnému osudu
  5. Chcete investovať a zároveň sporiť s 3% úrokom?
  6. Pracujú vo svojich komunitách. Má Slovensko lokálnych lídrov?
  7. Nášmu telu stačí iba málo vitamínov
  8. Hlasujte za Cenu verejnosti v súťaži Učiteľ Slovenska!
  9. Podnikajte múdro, skúste služby profesionálneho call centra
  10. Mesto necháva Košičanov platiť za parkovanie aj ďalej
  1. Škola fantázie v Tatralandii. Keď učenie dokáže baviť
  2. Brieždenie pod lomenicou
  3. Dobro, kľúč ku šťastnému osudu
  4. Chcete investovať a zároveň sporiť s 3% úrokom?
  5. Luxus a starnúca populácia. Toto sú aktuálne biznisové trendy
  6. Pracujú vo svojich komunitách. Má Slovensko lokálnych lídrov?
  7. Zlatý mok čapujú najlepšie v Prešove. Šarišským Majstrom výčapu
  8. Rezidenčná štvrť bez betónových plotov
  9. Equal treatment is a must for successful companies of the future
  10. Aj v Poluse chránime vaše srdcia
  1. Vianoce a Silvester v teple: Pätnásť tipov, kam sa vybrať 17 891
  2. Arabská exotika: Top hotely v Ománe 13 225
  3. Nášmu telu stačí iba málo vitamínov 10 287
  4. Pracujú vo svojich komunitách. Má Slovensko lokálnych lídrov? 6 828
  5. Javorina otvorila svoj tretí showroom na Slovensku 5 523
  6. Najužitočnejšia appka 5 400
  7. Hlasujte za Cenu verejnosti v súťaži Učiteľ Slovenska! 4 915
  8. Alena Bašistová: Nikomu nejdem brať hlasy a ani s nimi kšeftovať 4 325
  9. Boj o vedenie radnice v známom kúpeľnom meste 3 889
  10. Zistili sme, ako sa vyrába najčistejší slnečnicový olej 3 086

Téma: Veterány


Hlavné správy zo Sme.sk

Autorská strana Beaty Balogovej

Príbehy, ktoré odlíšia pravdu od klamstva, môžu stáť život

Prejav šéfredaktorky SME Beaty Balogovej na odovzdávaní medzinárodnej Ceny Alfreda Frieda pre fotografiu roka na tému mier.

DOMOV

Súd uznal Rybaniča vinným, dostal tri roky podmienečne

Filip Rybanič sa musí Kaliňákovi ospravedlniť.

STĹPČEK PETRA TKAČENKA

Rybanič hazarduje s basou

Možno porušovanie zákona ospravedlniť bohumilým úmyslom?

Neprehliadnite tiež

Peugeot rozšíri ponuku o hybridné modely, dostanú aj pohon všetkých kolies

Najprv vznikne plug-in hybrid z Peugeotu 3008 a 508.

Test: Zabudnite na A8, Q8 je nová vlajková loď Audi

Je najlepšie preto, že je najnovšie.