MNÍCHOV, BRATISLAVA. BMW v poslednej dobe začína na konkurenciu strácať. Minulý rok ho Mercedes-Benz po desaťročí zosadil z trónu najpredávanejšej prémiovej značky, zhoršujú sa aj jeho ekonomické výsledky.
To, čo mu môže pomôcť, paradoxne nie je viac predajov menších, základných áut. Automobilka sa chce sústrediť na vrcholné, luxusné segmenty, v ktorých sa autá predávajú s oveľa vyššou maržou.
V najbližších rokoch tak BMW predstaví veľké, sedemsedadlové SUV X7, ako aj veľké kupé radu 8. Štúdiu toho, ako má vyzerať, predstaví na prehliadke veteránov Concorso d’Eleganza Villa d’Este pri jazere Como v Taliansku.
Tradičné tvary v novom naštudovaní
Koncept BMW radu 8 je podľa automobilky "esenciou moderného BMW". Jeho dizajn využíva prvky typické pre mníchovskú značku - dlhú, vodorovnú kapotu, krátky predný previs, "žraločí nos", zadné svetlá v tvare L či masku chladiča v tvare ľadvín. Tie sú na novinke skutočne ozrutné.
Viceprezident BMW Group pre dizajn, Holanďan Adrian van Hooydonk, však poukazuje na to, že tieto tradičné prvky sú na štúdii radu 8 interpretované novým spôsobom, s dôrazom na hru svetla a tieňa na paneloch karosérie.

V minimalistickom interiéri nájdeme klasické ovládacie prvky BMW - volič automatickej prevodovky aj ovládacie koliesko systému iDrive. Obe sú však vyzdobené brúseným sklom Swarovski.
Medzititulok
BMW už v minulosti veľké kupé radu 8 vyrábalo. Rad 8 bol v rokoch 1989-1999 vlajkovou loďou značky, ponúkal sa len s veľkými motormi - osemvalcom alebo dvanásťvalcom.

Príchod sériovej verzie nového radu 8 je naplánovaný na rok 2018, automobilka zvažuje aj vrcholnú verziu M8, pričom toto označenie by bolo v histórii značky použité prvý raz.
Ako prípravu na príchod novej vlajkovej lode BMW ukončilo výrobu radu 6 vo verzii dvojdverové kupé. V ponuke naďalej ostáva rad 6 ako kabriolet a štvordverové Grandcoupé.