SME

BMW oživuje ikonu deväťdesiatych rokov, luxusné kupé radu 8

Novinka využíva tradičné dizajnové prvky novým spôsobom.

(Zdroj: BMW)

MNÍCHOV, BRATISLAVA. BMW v poslednej dobe začína na konkurenciu strácať. Minulý rok ho Mercedes-Benz po desaťročí zosadil z trónu najpredávanejšej prémiovej značky, zhoršujú sa aj jeho ekonomické výsledky.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

To, čo mu môže pomôcť, paradoxne nie je viac predajov menších, základných áut. Automobilka sa chce sústrediť na vrcholné, luxusné segmenty, v ktorých sa autá predávajú s oveľa vyššou maržou.

V najbližších rokoch tak BMW predstaví veľké, sedemsedadlové SUV X7, ako aj veľké kupé radu 8. Štúdiu toho, ako má vyzerať, predstaví na prehliadke veteránov Concorso d’Eleganza Villa d’Este pri jazere Como v Taliansku.

SkryťVypnúť reklamu

Tradičné tvary v novom naštudovaní

Koncept BMW radu 8 je podľa automobilky "esenciou moderného BMW". Jeho dizajn využíva prvky typické pre mníchovskú značku - dlhú, vodorovnú kapotu, krátky predný previs, "žraločí nos", zadné svetlá v tvare L či masku chladiča v tvare ľadvín. Tie sú na novinke skutočne ozrutné.

Viceprezident BMW Group pre dizajn, Holanďan Adrian van Hooydonk, však poukazuje na to, že tieto tradičné prvky sú na štúdii radu 8 interpretované novým spôsobom, s dôrazom na hru svetla a tieňa na paneloch karosérie.

V minimalistickom interiéri nájdeme klasické ovládacie prvky BMW - volič automatickej prevodovky aj ovládacie koliesko systému iDrive. Obe sú však vyzdobené brúseným sklom Swarovski.

Medzititulok

BMW už v minulosti veľké kupé radu 8 vyrábalo. Rad 8 bol v rokoch 1989-1999 vlajkovou loďou značky, ponúkal sa len s veľkými motormi - osemvalcom alebo dvanásťvalcom.

SkryťVypnúť reklamu

Príchod sériovej verzie nového radu 8 je naplánovaný na rok 2018, automobilka zvažuje aj vrcholnú verziu M8, pričom toto označenie by bolo v histórii značky použité prvý raz.

Ako prípravu na príchod novej vlajkovej lode BMW ukončilo výrobu radu 6 vo verzii dvojdverové kupé. V ponuke naďalej ostáva rad 6 ako kabriolet a štvordverové Grandcoupé.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme
  2. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje
  3. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie
  4. Ako zvládnuť podnikanie, rodinu aj voľný čas bez kompromisov?
  5. Môže hudba pomôcť neurologickým pacientom lepšie chodiť?
  6. Veterné parky: vizuálny smog alebo nová estetika energetiky?
  7. Elektrické autá v zahraničí: poplatky za nabíjanie a diaľnice
  8. Muži, nepodceňujte návštevu kardiológa. Srdce máte len jedno
  1. Skvelý sortiment za výnimočne nízke ceny nájdete v Pepco
  2. S nami máte prístup do všetkých záhrad
  3. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje
  4. Ako pripraviť motorku na sezónu: Rady pre bezpečnú jazdu
  5. Ako zvládnuť podnikanie, rodinu aj voľný čas bez kompromisov?
  6. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie
  7. Emma Tekelyová a tvorenie na jarné dni a Veľkú noc
  8. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme
  1. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 13 482
  2. AI o nej píše, že je symbolom odvahy. Kvôli jedinému protestu 8 966
  3. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje 7 572
  4. Elektrické autá v zahraničí: poplatky za nabíjanie a diaľnice 6 714
  5. Muži, nepodceňujte návštevu kardiológa. Srdce máte len jedno 6 639
  6. Nevšedný ostrov. Ischia priťahuje pozornosť čoraz viac turistov 5 131
  7. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie 4 578
  8. Slovenskí milionári minulý rok bohatli rekordným tempom 3 250
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Vladimír Bačišin: Výskumná firma Trexima vydala knihu pre každého kto sa zaujíma o vznik a vývoj hospodárskeho a sociálneho dialógu v ČSFR, ČR a SR
  2. Marián Holubčík: Idea ruskej štátnosti vs. ľudskosť vo vojne na Ukrajine
  3. Ivan Mlynár: Rýchlo pridajte Šutaj Eštokovi do soli jód, zdravotné následky pominú
  4. Radoslav Medzihradský: Dva týždne v raji, teda v Háji
  5. Štefan Šturdzík: Robo
  6. Júlia Piraňa Mikolášiková: O oživenej pamäti kajúcnika od sýkorovcov
  7. Ján Šeďo: "Nie si vhodný pre prácu s robotníckou triedou", vyhodili ho !
  8. Vladimír Krátky: Kelňa Lupták - verzia 2 ?
  1. Michal Dolňan: Covid vypustili z laboratórií a SLAK na nás vrhli Nemci a Francúzi... 53 663
  2. Ján Šeďo: Stalo sa to včera na "urgente". 42 349
  3. Jakub Konečný: Našli sme dvoch Slovákov, ktorí sa majú vďaka Ficovej vláde lepšie! 26 175
  4. Martin Ondráš: Piate ohnisko nákazy SLAK - skutočná pravda 21 150
  5. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 11 937
  6. Karol Galek: Fico odovzdal Slovenské elektrárne českým finančným žralokom 10 324
  7. Radko Mačuha: Vládna koalícia si začala dávať úplatky priamo v parlamente. 8 945
  8. Miroslav Ferkl: Atentátnik Fico s vedrom 5 824
  1. Tupou Ceruzou: Mr. Business
  2. Věra Tepličková: Romana nám odkazuje, že je stále úžasná
  3. Radko Mačuha: Po MDŽ SMER pozýva na zabíjačku.
  4. Radko Mačuha: Vládna koalícia si začala dávať úplatky priamo v parlamente.
  5. Tupou Ceruzou: Spravodlivosť pre všetkých
  6. Jiří Ščobák: Ako vybrať dobrého finančného sprostredkovateľa? Ako identifikovať šmejda?
  7. Radko Mačuha: Čo je zvrátenejšie, vracať na plátno, alebo posielať mládež na smrť ?
  8. Radko Mačuha: Premiér Fico v Amerike nevybavil nič.
SkryťZatvoriť reklamu