Tesla začala vysvetľovať, že Model 3 je horší ako Model S

Jedno z najočakávanejších áut nakoniec nie je také skvelé.

(Zdroj: Tesla Motors)

Ľudia si stále mylne myslia, že Model 3 vlastne prekoná starší – ale luxusnejší – Model S, pripúšťa Tesla. V skutočnosti podstatná technológia bude takmer rovnaká – a Model S, začínajúci na cene 66-tisíc eur, bude nadaľej vrcholom ponuky automobilky, so všetkými dostupnými vychytávkami.

Model 3, ktorého cena by mala začínať na úrovni 35-tisíc dolárov, mal vždy byť skromnejšou, lacnejšou alternatívou, vhodnou pre masy.

„Mysleli sme, že je chytré nazvať ho Model 3. Nakoniec sa to obrátilo proti nám, pretože to ľudí zmiatlo,“ povedal riaditeľ Tesly Elon Musk v stredu počas telekonferencie s akcionármi spoločnosti.

Kvôli tomu, že sme ho nazvali Model 3, povedal Musk, si niektorí zákazníci začali omylom myslieť, že číslo je označenie verzie – podobne ako iPhone 7 je považovaný za „lepší“ ako iPhone 6, iPhone 5, a tak ďalej.

Model 3 je štvrtý v poradí

Pri vysvetľovaní rozdielov medzi systémom číslovania verzií a systémom číslovania modelov sa Musk sám rýchlo poplietol.

„Model 3 nie je verziou nášho auta,“ povedal. „Sme pravdepodobne na štvrtej verzii Modelu S. A Model 3 bude tiež verzia 4... Je to trocha mätúce. Jedno je písmeno, druhé je číslo.“

Nie je jasné, koľko spotrebiteľov mohlo byť pomýlených, alebo možno mohlo aj zložiť zálohu tisíc dolárov za rezerváciu Modelu 3, o ktorom si mysleli, že bude rovnako sofistikovaný ako Model S. Zástupca firmy Tesla sa zatiaľ nevyjadril.

Prečítajte si tiež: Elon Musk ukázal takmer hotovú Teslu Model 3

Ak ide o konkrétne rozdiely, Model 3 je menší ako Model S. Chýba v ňom veľka palubná doska s prístrojmi a tlačidlami, ktoré by sme očakávali v tradičnejších automobiloch.

Očakáva sa, že bude mať nižšiu hmotnosť, čo by mohlo zlepšiť jazdné vlastnosti výmenou za trocha slabšiu kapacitu alebo výkon batérií.

Aj majster sa občas utne

Jedným z možných dôvodov zmätku by mohla byť nekonvenčná stratégia rozvoja Tesly. Podľa Muskovho desať rokov starého majstrovského plánu (Master plan), prvotným cieľom Tesly bolo vyrábať veľmi drahý športový voz a o niečo lacnejší sedan, potom je na rade dostupnejšie elektrické auto pre masy.

Keďže vývoj a zdokonaľovanie technológie je nákladná záležitosť, chceli najprv vyrábať niekoľko drahých automobilov, aby zaplatili za vývoj lacnejších, rozširenejšich vozidiel.

Lenže keď ide o rôzne zariadenia a vychytávky, spotrebitelia začali očakávať, že najnovšie znamená najlepšie. Takže Musk je nútený vzdelávať zákazníkov za pochodu - na Twitteri odprezentoval webstránku, ktorá dva modely porovnáva.

„Vzhľadom k tomu, že zatiaľ si nemôžete vyskladať alebo nakonfigurovať Model 3, zmätok je trocha pochopiteľný,“ povedal Jeffrey Osborne, priemyselný analytik spoločnosti Cowen & Co.

V stredu spoločnosť Tesla zverejnila správu o hospodárskych výsledkoch za prvý štvrťrok, ktorá ukazuje vyššie straty ako sa očakávali, ale aj o niečo vyššie tržby, 2,7 miliardy dolárov za štvrťrok. Spoločnosť dodala viac ako 25 000 vozidiel, čo je nový rekord za štvrťrok, a oznámila, že produkcia Modelu 3 pokračuje podľa plánu.

V roku 2018 bude vyrábať približne päťnásobne viac automobilov ako dnes, vyjadrilo sa vedenie firmy, čiže asi pol milióna vozidiel za rok.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Štefánka by Pulitzer
  2. Šesťročné dlhopisy teraz s výnosom až 7 % p.a.
  3. Trápi vás chrípka alebo prechladnutie? Vieme, ako s nimi zatočiť
  4. Reportáž: Takto sa na Slovensku vyrábajú cestoviny
  5. Zážitky z Pobaltia: Objavte Tallinn a Rigu
  6. Darček, s ktorým si na vás spomenie 365 dní v roku
  7. Šanca pre mladé talenty z oblasti umenia, vedy či športu
  8. Predpremiéra vynoveného VW Passat: Viac IQ, viac online
  9. Top destinácie a hotely na exotickú dovolenku v zime
  10. Stotisíc ľudí rozhodlo: Nadácia banky rozdelí štvrť milióna eur
  1. Na Slovensku sa vydáva najviac učiteľských preukazov
  2. Prihlásili ste sa ako dobrovoľník na Olympiádu v Tokiu?
  3. Šesťročné dlhopisy teraz s výnosom až 7 % p.a.
  4. Štefánka by Pulitzer
  5. Počuli ste už o integrovane pestovanej zelenine?
  6. Konferencia - EU support for research
  7. Slovensko má zasiahnuť robotizácia
  8. Viete, aké sú najlepšie možnosti sporenia pre mladých?
  9. Trápi vás chrípka alebo prechladnutie? Vieme, ako s nimi zatočiť
  10. Hitem jsou cyklopočítače Mio - pro zábavu i výkon
  1. Premýšľate o aute do 10 000 eur? Poradíme vám, ako nenaletieť 24 542
  2. Reportáž: Takto sa na Slovensku vyrábajú cestoviny 17 997
  3. Zážitky z Pobaltia: Objavte Tallinn a Rigu 8 539
  4. Darček, s ktorým si na vás spomenie 365 dní v roku 6 995
  5. Trápi vás chrípka alebo prechladnutie? Vieme, ako s nimi zatočiť 6 554
  6. Čo sa stalo s mojimi úsporami v druhom pilieri? 5 296
  7. Štefánka by Pulitzer 5 218
  8. Je lepšie menučko, alebo domáca strava? Týždeň sme varili doma 4 057
  9. Predpremiéra vynoveného VW Passat: Viac IQ, viac online 3 522
  10. Top destinácie a hotely na exotickú dovolenku v zime 2 977

Téma: Elektromobily


Článok je zaradený aj do ďalších tém Tesla, Elon Musk

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Lubyová dáva ruky preč od lukratívneho hotela, ktorý zhorel

Intenda sa sporí o Hotel Junior v Jasnej.

Stĺpček šéfredaktorky

Robert Fico je v rozklade

Ako do Ficovej mafiánskej scény zapadajú policajné orgány?

Neprehliadnite tiež

Ilustračné foto.
Podcast Za volantom

Za volantom: Áut na letiskách pribúda, zaparkuje ich robot

Letiská riešia príliš veľa pasažierov.

Podcast Za volantom o autách a doprave.

Cupra odhaľuje prvý model, ktorý nie je preznačkovaným Seatom

Má technológiu výkonného plug-in hybridu.

Cupra Formentor

Pokuty na Slovensku: Na ktoré priestupky si vodiči musia dávať pozor?

Ak nafúkate nad jedno promile, hrozí už ročné väzenie.

Kia Ceed príde ako štýlový crossover už na jeseň

V ponuke bude aj plug-in hybridná verzia.