Tesla začala vysvetľovať, že Model 3 je horší ako Model S

Jedno z najočakávanejších áut nakoniec nie je také skvelé.

(Zdroj: Tesla Motors)

Ľudia si stále mylne myslia, že Model 3 vlastne prekoná starší – ale luxusnejší – Model S, pripúšťa Tesla. V skutočnosti podstatná technológia bude takmer rovnaká – a Model S, začínajúci na cene 66-tisíc eur, bude nadaľej vrcholom ponuky automobilky, so všetkými dostupnými vychytávkami.

Model 3, ktorého cena by mala začínať na úrovni 35-tisíc dolárov, mal vždy byť skromnejšou, lacnejšou alternatívou, vhodnou pre masy.

„Mysleli sme, že je chytré nazvať ho Model 3. Nakoniec sa to obrátilo proti nám, pretože to ľudí zmiatlo,“ povedal riaditeľ Tesly Elon Musk v stredu počas telekonferencie s akcionármi spoločnosti.

Kvôli tomu, že sme ho nazvali Model 3, povedal Musk, si niektorí zákazníci začali omylom myslieť, že číslo je označenie verzie – podobne ako iPhone 7 je považovaný za „lepší“ ako iPhone 6, iPhone 5, a tak ďalej.

Model 3 je štvrtý v poradí

Pri vysvetľovaní rozdielov medzi systémom číslovania verzií a systémom číslovania modelov sa Musk sám rýchlo poplietol.

„Model 3 nie je verziou nášho auta,“ povedal. „Sme pravdepodobne na štvrtej verzii Modelu S. A Model 3 bude tiež verzia 4... Je to trocha mätúce. Jedno je písmeno, druhé je číslo.“

Nie je jasné, koľko spotrebiteľov mohlo byť pomýlených, alebo možno mohlo aj zložiť zálohu tisíc dolárov za rezerváciu Modelu 3, o ktorom si mysleli, že bude rovnako sofistikovaný ako Model S. Zástupca firmy Tesla sa zatiaľ nevyjadril.

Prečítajte si tiež: Elon Musk ukázal takmer hotovú Teslu Model 3

Ak ide o konkrétne rozdiely, Model 3 je menší ako Model S. Chýba v ňom veľka palubná doska s prístrojmi a tlačidlami, ktoré by sme očakávali v tradičnejších automobiloch.

Očakáva sa, že bude mať nižšiu hmotnosť, čo by mohlo zlepšiť jazdné vlastnosti výmenou za trocha slabšiu kapacitu alebo výkon batérií.

Aj majster sa občas utne

Jedným z možných dôvodov zmätku by mohla byť nekonvenčná stratégia rozvoja Tesly. Podľa Muskovho desať rokov starého majstrovského plánu (Master plan), prvotným cieľom Tesly bolo vyrábať veľmi drahý športový voz a o niečo lacnejší sedan, potom je na rade dostupnejšie elektrické auto pre masy.

Keďže vývoj a zdokonaľovanie technológie je nákladná záležitosť, chceli najprv vyrábať niekoľko drahých automobilov, aby zaplatili za vývoj lacnejších, rozširenejšich vozidiel.

Lenže keď ide o rôzne zariadenia a vychytávky, spotrebitelia začali očakávať, že najnovšie znamená najlepšie. Takže Musk je nútený vzdelávať zákazníkov za pochodu - na Twitteri odprezentoval webstránku, ktorá dva modely porovnáva.

„Vzhľadom k tomu, že zatiaľ si nemôžete vyskladať alebo nakonfigurovať Model 3, zmätok je trocha pochopiteľný,“ povedal Jeffrey Osborne, priemyselný analytik spoločnosti Cowen & Co.

V stredu spoločnosť Tesla zverejnila správu o hospodárskych výsledkoch za prvý štvrťrok, ktorá ukazuje vyššie straty ako sa očakávali, ale aj o niečo vyššie tržby, 2,7 miliardy dolárov za štvrťrok. Spoločnosť dodala viac ako 25 000 vozidiel, čo je nový rekord za štvrťrok, a oznámila, že produkcia Modelu 3 pokračuje podľa plánu.

V roku 2018 bude vyrábať približne päťnásobne viac automobilov ako dnes, vyjadrilo sa vedenie firmy, čiže asi pol milióna vozidiel za rok.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Nezabudnite na sporenie na dôchodok! Ušetríte na daniach
  2. Dobrú chuť: Vianočné menu šéfkuchára Daniela Hrivňáka
  3. Úbytok stromov je obrovský. Na záchranu stačí päťdesiat eur
  4. Sprievodca pivnou kultúrou v Berlíne. Majú Nemci dobré pivo?
  5. Alexej Fulmek: Bol som dlho v SME
  6. Nestíhate nakupovať darčeky?
  7. Venujte na Vianoce darček plný informácií!
  8. Bangkok, Phuket, pláže, chrámy: Za 13 dní to naj z Thajska
  9. Vzťah k seniorom chce zmeniť výzvou
  10. Brzdia vás technické výpadky vo výrobe?
  1. Dobrú chuť: Vianočné menu šéfkuchára Daniela Hrivňáka
  2. Úbytok stromov je obrovský. Na záchranu stačí päťdesiat eur
  3. Na štedrovečernom stole sa miešajú tradície so štipkou odvahy
  4. Nový kancelársky koncept myhive už aj v Bratislave
  5. Sprievodca pivnou kultúrou v Berlíne. Majú Nemci dobré pivo?
  6. Alexej Fulmek: Bol som dlho v SME
  7. HC Košice podporí „štefanskym“ zápasom košickú detskú onkológiu
  8. ZSSK posilňuje pred sviatkami vlaky InterCity
  9. Zamestnanci Tesco venovali pomoci komunitám 1000 hodín
  10. 4 body úspechu realizácie stavby
  1. Pracoval som v mekáči a vydržal tri dni. Hranolky sú prekliatie 75 964
  2. Stíhame napredovať s technológiami? Môže už byť neskoro 14 228
  3. Bangkok, Phuket, pláže, chrámy: Za 13 dní to naj z Thajska 12 103
  4. Alexej Fulmek: Bol som dlho v SME 9 597
  5. Nezabudnite na sporenie na dôchodok! Ušetríte na daniach 7 245
  6. Sprievodca pivnou kultúrou v Berlíne. Majú Nemci dobré pivo? 4 239
  7. Tip na výlet: Prechádzka tokajskými vinicami a biele tigre 3 523
  8. Na čo dbať pri výbere nehnuteľnosti? Tu je niekoľko rád 2 717
  9. Venujte na Vianoce darček plný informácií! 2 613
  10. Vzťah k seniorom chce zmeniť výzvou 2 599

Téma: Elektromobily


Článok je zaradený aj do ďalších tém Tesla, Elon Musk

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Gajdoš chce v Bratislave hrob neznámeho vojaka za státisíce eur

Socha komunistu Čulena skončí v sklade.

Dobré ráno

Dobré ráno: Čo znamená, keď to dáte na Matoviča

Ako demokrati hľadali kandidát na prezidenta.

KOMENTÁR PETRA TKAČENKA

Danko chce bozkávať vence

Na klamstvách spoluprácu založiť nemôžeme.

Neprehliadnite tiež

Test BMW X5 M50d: Ako jazdí šesťvalec so štyrmi turbami?

Najväčší súper X5 číha vo vlastných radoch.