SME
Sobota, 31. október, 2020 | Meniny má AurelaKrížovkyKrížovky

Tesla začala vysvetľovať, že Model 3 je horší ako Model S

Jedno z najočakávanejších áut nakoniec nie je také skvelé.

(Zdroj: Tesla Motors)

Ľudia si stále mylne myslia, že Model 3 vlastne prekoná starší – ale luxusnejší – Model S, pripúšťa Tesla. V skutočnosti podstatná technológia bude takmer rovnaká – a Model S, začínajúci na cene 66-tisíc eur, bude nadaľej vrcholom ponuky automobilky, so všetkými dostupnými vychytávkami.

Model 3, ktorého cena by mala začínať na úrovni 35-tisíc dolárov, mal vždy byť skromnejšou, lacnejšou alternatívou, vhodnou pre masy.

„Mysleli sme, že je chytré nazvať ho Model 3. Nakoniec sa to obrátilo proti nám, pretože to ľudí zmiatlo,“ povedal riaditeľ Tesly Elon Musk v stredu počas telekonferencie s akcionármi spoločnosti.

Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Kvôli tomu, že sme ho nazvali Model 3, povedal Musk, si niektorí zákazníci začali omylom myslieť, že číslo je označenie verzie – podobne ako iPhone 7 je považovaný za „lepší“ ako iPhone 6, iPhone 5, a tak ďalej.

Model 3 je štvrtý v poradí

Pri vysvetľovaní rozdielov medzi systémom číslovania verzií a systémom číslovania modelov sa Musk sám rýchlo poplietol.

„Model 3 nie je verziou nášho auta,“ povedal. „Sme pravdepodobne na štvrtej verzii Modelu S. A Model 3 bude tiež verzia 4... Je to trocha mätúce. Jedno je písmeno, druhé je číslo.“

Nie je jasné, koľko spotrebiteľov mohlo byť pomýlených, alebo možno mohlo aj zložiť zálohu tisíc dolárov za rezerváciu Modelu 3, o ktorom si mysleli, že bude rovnako sofistikovaný ako Model S. Zástupca firmy Tesla sa zatiaľ nevyjadril.

Skryť Vypnúť reklamu
Prečítajte si tiež: Elon Musk ukázal takmer hotovú Teslu Model 3 Čítajte 

Ak ide o konkrétne rozdiely, Model 3 je menší ako Model S. Chýba v ňom veľka palubná doska s prístrojmi a tlačidlami, ktoré by sme očakávali v tradičnejších automobiloch.

Očakáva sa, že bude mať nižšiu hmotnosť, čo by mohlo zlepšiť jazdné vlastnosti výmenou za trocha slabšiu kapacitu alebo výkon batérií.

Aj majster sa občas utne

Jedným z možných dôvodov zmätku by mohla byť nekonvenčná stratégia rozvoja Tesly. Podľa Muskovho desať rokov starého majstrovského plánu (Master plan), prvotným cieľom Tesly bolo vyrábať veľmi drahý športový voz a o niečo lacnejší sedan, potom je na rade dostupnejšie elektrické auto pre masy.

Keďže vývoj a zdokonaľovanie technológie je nákladná záležitosť, chceli najprv vyrábať niekoľko drahých automobilov, aby zaplatili za vývoj lacnejších, rozširenejšich vozidiel.

Skryť Vypnúť reklamu

Lenže keď ide o rôzne zariadenia a vychytávky, spotrebitelia začali očakávať, že najnovšie znamená najlepšie. Takže Musk je nútený vzdelávať zákazníkov za pochodu - na Twitteri odprezentoval webstránku, ktorá dva modely porovnáva.

„Vzhľadom k tomu, že zatiaľ si nemôžete vyskladať alebo nakonfigurovať Model 3, zmätok je trocha pochopiteľný,“ povedal Jeffrey Osborne, priemyselný analytik spoločnosti Cowen & Co.

V stredu spoločnosť Tesla zverejnila správu o hospodárskych výsledkoch za prvý štvrťrok, ktorá ukazuje vyššie straty ako sa očakávali, ale aj o niečo vyššie tržby, 2,7 miliardy dolárov za štvrťrok. Spoločnosť dodala viac ako 25 000 vozidiel, čo je nový rekord za štvrťrok, a oznámila, že produkcia Modelu 3 pokračuje podľa plánu.

V roku 2018 bude vyrábať približne päťnásobne viac automobilov ako dnes, vyjadrilo sa vedenie firmy, čiže asi pol milióna vozidiel za rok.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Pôžička bez úrokov a poplatkov? Áno, existuje
  2. Poznáte najbohatšie firmy sveta? Podiel v nich majú aj Slováci
  3. Dokážu benzínové fukáre odolať výzve akumulátorových?
  4. Pracujete? Vaše odvody zachraňujú podvýživené zdravotníctvo
  5. 1,6 milióna stavených na Trumpa! Kto bude mať pravdu?
  6. Koronakríza: Pomoc našej banky počas pandémie ocenili vo svete
  7. Magazín SME Ženy už v predaji
  8. Nové Porsche Panamera spája nespojiteľné
  9. Tradičná plodina zo Slovenska mizne. Čo sa deje so zemiakmi?
  10. UNIQA preberá dôchodkové fondy AXA, pre klientov sa nič nemení
  1. Moringa a Ginkgo - pomocníci z prírody
  2. Pracujete? Vaše odvody zachraňujú podvýživené zdravotníctvo
  3. 1,6 milióna stavených na Trumpa! Kto bude mať pravdu?
  4. O prenájom auta majú čoraz väčší záujem aj malé firmy. Ušetria
  5. Koronakríza: Pomoc našej banky počas pandémie ocenili vo svete
  6. Magazín SME Ženy už v predaji
  7. SPS ukončí rok miliónovými investíciami
  8. Dokážu benzínové fukáre odolať výzve akumulátorových?
  9. Trh s elektromobilmi stagnuje. Kríza by mu mohla pomôcť
  10. Fakulta drží tempo so súčasnými i budúcimi trendmi
  1. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy 37 229
  2. Aplikáciu tohto Slováka používajú v 150 krajinách. Ako začínal? 25 369
  3. Pohoda v domácnosti sa odvíja od jednej veci. Neuveríte, od akej 18 128
  4. Príjem vs. dôchodok. Realita, na ktorú sa treba pripraviť 16 716
  5. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh 16 570
  6. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí 16 476
  7. Tradičná plodina zo Slovenska mizne. Čo sa deje so zemiakmi? 13 454
  8. ARÓNIA a RAKYTNÍK - podporí tvoju imunitu v boji s vírusmi 12 494
  9. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 11 275
  10. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY 11 080
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Téma: Elon Musk

Prečítajte si aj ďalšie články k téme
Článok je zaradený aj do ďalších tém
Tesla, Elektromobily
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Kam ísť na test, čo s pozitívnymi a čo bude s netestovanými? (otázky a odpovede)

Certifikát z plošného testovania na Covid-19 je vstupenkou do obchodov.

Pri plošnom testovaní sa využívajú antigénové testy.
Ilustračné foto.
Píše Juraj Buzalka

S tyčinkou v nose tvoríme históriu

Politické spoločenstvo sa deje prostredníctvom rituálov.

Ilustračné foto.
Leonardo DiCaprio

Neprehliadnite tiež

Suzuki Ignis vie potešiť najmä nízkou spotrebou (test)

Aj s priestorom hospodári ako máloktoré iné auto.

Suzuki Ignis

Predaje nových áut v Európe rastú a sú lepšie ako pred koronou

Elektrifikované autá už predbehli dieselové.

Opel Corsa v predajoch predbehol Renault Clio a stal sa druhým najpredávanejším autom v Európe.

Kde sa môžete v Bratislave otestovať priamo z auta?

Každá mestská časť má svoje vlastné pokyny.

Testovanie koronavírusu u ľudí priamo z okna auta (systém drive-through).
Volkswagen Lupo 3L