SME
Pondelok, 29. november, 2021 | Meniny má VratkoKrížovkyKrížovky

Tesla začala vysvetľovať, že Model 3 je horší ako Model S

Jedno z najočakávanejších áut nakoniec nie je také skvelé.

(Zdroj: Tesla Motors)

Ľudia si stále mylne myslia, že Model 3 vlastne prekoná starší – ale luxusnejší – Model S, pripúšťa Tesla. V skutočnosti podstatná technológia bude takmer rovnaká – a Model S, začínajúci na cene 66-tisíc eur, bude nadaľej vrcholom ponuky automobilky, so všetkými dostupnými vychytávkami.

Model 3, ktorého cena by mala začínať na úrovni 35-tisíc dolárov, mal vždy byť skromnejšou, lacnejšou alternatívou, vhodnou pre masy.

„Mysleli sme, že je chytré nazvať ho Model 3. Nakoniec sa to obrátilo proti nám, pretože to ľudí zmiatlo,“ povedal riaditeľ Tesly Elon Musk v stredu počas telekonferencie s akcionármi spoločnosti.

Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Kvôli tomu, že sme ho nazvali Model 3, povedal Musk, si niektorí zákazníci začali omylom myslieť, že číslo je označenie verzie – podobne ako iPhone 7 je považovaný za „lepší“ ako iPhone 6, iPhone 5, a tak ďalej.

Model 3 je štvrtý v poradí

Pri vysvetľovaní rozdielov medzi systémom číslovania verzií a systémom číslovania modelov sa Musk sám rýchlo poplietol.

„Model 3 nie je verziou nášho auta,“ povedal. „Sme pravdepodobne na štvrtej verzii Modelu S. A Model 3 bude tiež verzia 4... Je to trocha mätúce. Jedno je písmeno, druhé je číslo.“

Nie je jasné, koľko spotrebiteľov mohlo byť pomýlených, alebo možno mohlo aj zložiť zálohu tisíc dolárov za rezerváciu Modelu 3, o ktorom si mysleli, že bude rovnako sofistikovaný ako Model S. Zástupca firmy Tesla sa zatiaľ nevyjadril.

Skryť Vypnúť reklamu
Prečítajte si tiež: Elon Musk ukázal takmer hotovú Teslu Model 3 Čítajte 

Ak ide o konkrétne rozdiely, Model 3 je menší ako Model S. Chýba v ňom veľka palubná doska s prístrojmi a tlačidlami, ktoré by sme očakávali v tradičnejších automobiloch.

Očakáva sa, že bude mať nižšiu hmotnosť, čo by mohlo zlepšiť jazdné vlastnosti výmenou za trocha slabšiu kapacitu alebo výkon batérií.

Aj majster sa občas utne

Jedným z možných dôvodov zmätku by mohla byť nekonvenčná stratégia rozvoja Tesly. Podľa Muskovho desať rokov starého majstrovského plánu (Master plan), prvotným cieľom Tesly bolo vyrábať veľmi drahý športový voz a o niečo lacnejší sedan, potom je na rade dostupnejšie elektrické auto pre masy.

Keďže vývoj a zdokonaľovanie technológie je nákladná záležitosť, chceli najprv vyrábať niekoľko drahých automobilov, aby zaplatili za vývoj lacnejších, rozširenejšich vozidiel.

Skryť Vypnúť reklamu

Lenže keď ide o rôzne zariadenia a vychytávky, spotrebitelia začali očakávať, že najnovšie znamená najlepšie. Takže Musk je nútený vzdelávať zákazníkov za pochodu - na Twitteri odprezentoval webstránku, ktorá dva modely porovnáva.

„Vzhľadom k tomu, že zatiaľ si nemôžete vyskladať alebo nakonfigurovať Model 3, zmätok je trocha pochopiteľný,“ povedal Jeffrey Osborne, priemyselný analytik spoločnosti Cowen & Co.

V stredu spoločnosť Tesla zverejnila správu o hospodárskych výsledkoch za prvý štvrťrok, ktorá ukazuje vyššie straty ako sa očakávali, ale aj o niečo vyššie tržby, 2,7 miliardy dolárov za štvrťrok. Spoločnosť dodala viac ako 25 000 vozidiel, čo je nový rekord za štvrťrok, a oznámila, že produkcia Modelu 3 pokračuje podľa plánu.

V roku 2018 bude vyrábať približne päťnásobne viac automobilov ako dnes, vyjadrilo sa vedenie firmy, čiže asi pol milióna vozidiel za rok.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Dávajú osemročnú záruku. Batérie vyvíjajú už desať rokov
  2. Ako si zvýšiť penziu aj s priemerným platom?
  3. Štúdium ekológie, dizajnu či tech. inovácií je životný štýl?
  4. Vianočné nákupy bez stresu? Pozrite sa, či na to idete správne
  5. inFEEnity posilní Samuel Oriňák
  6. Karnozín – účinná látka s obrovským potenciálom
  7. Získaj náskok pred štartom
  8. Trojica prestížnych fotografov hovorí o svojich tajomstvách
  9. Proxenta oficiálne potvrdila záujem o ďalšie investície na Kube
  10. Vytvor si svoju budúcnosť podľa vlastných predstáv!
  1. Recruitment allowance as an employment recruitment instrument
  2. Compliance – who should be responsible?
  3. PRIESKUM: Slováci prezradili, čo by mal spĺňať dokonalý smartfón
  4. Výhody najväčšej obchodnej siete objavuje aj verejný sektor
  5. Spokojnosť je daná geneticky. Dá sa však zmeniť
  6. Na nové auto sa neoplatí čakať. Trhu kraľujú jazdené
  7. Tipy na darčeky, ktoré potešia každú ženu
  8. Mačka, ktorá žerie ľudí, kakajúce polienko, pavúky na stromčeku
  9. Dopyt po bytoch stúpa, ponuka bytov sa neustále zmenšuje
  10. Tatranský buk je Stromom roka 2021
  1. Odsťahovali sa na lazy i do dodávky. Ako sa tam žije? 29 409
  2. 8 skutočných celebrít. Tieto mozgy ovplyvňujú, ako budeme žiť 11 668
  3. Ako si zvýšiť penziu aj s priemerným platom? 6 468
  4. ARÓNIA - najsilnejšia prírodná prevencia proti koronavírusu 6 086
  5. Rekonštruujete? Pozor na romantické predstavy o vykurovaní 3 152
  6. Volkswagen predstavuje ďalší elektrický model 2 678
  7. Obľúbená kozmetika, lieky a doplnky stravy so zľavou až 50% 2 417
  8. Ako ušetriť náklady v sklade? Máme pre vás 9 tipov 2 234
  9. Spokojnosť je daná geneticky. Dá sa však zmeniť 2 116
  10. Karnozín – účinná látka s obrovským potenciálom 1 923
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Toyota Yaris Cross

Všestrannosť zlepšuje pohon všetkých kolies.


19 h
Parkovanie na chodníku bude od marca 2022 regulované.

Dodržať voľnú šírku chodníka 1,5 metra už nebude stačiť.


26. nov
Suzuki S-Cross

Pod kapotou ostáva mild-hybridný štvorvalec aj pohon všetkých kolies.


25. nov
Kia Niro

V ponuke budú opäť hybridy aj elektrická verzia.


25. nov

Blogy SME

  1. Věra Tepličková: Vlasto, nalej alebo Keď má vláda pred sebou hodnotové otázky
  2. Pavel Dvořák: Perly ázijskej kultúry, ktoré si našinec nevšimne
  3. Ján Urda: Zvoničky a zvonice - 23
  4. Peter Belko: Aké je nové TV prostredie SWAN? Pre mňa katastrofa
  5. Tomáš Jacko: 2021: COVID odysea - Ako sa nezblázniť z online výučby (1. časť)
  6. Radovan Kazda: Fico ide proti farmárom. Navrhol zoštátňovať pozemky
  7. Michael Achberger: Je žiarenie z mikrovlnnej rúry škodlivé? Alebo je to mýtus?
  8. Miro Jankes: Novembrové obrázky
  1. Radovan Kazda: Poslanec Blaha a jeho fašisti 9 606
  2. Monika Nagyova: Poďte bližšie, staré dievky nehryzú. 8 341
  3. Jozef Sitko: Pani prezidentka, jej priateľ a jej exporadca Leško 7 548
  4. Lucia Nicholsonová: Otvorený list ministrovi Krajniakovi 6 467
  5. Ján Marton: Prezidentka žije v krajine, ktorej nerozumie a ja nerozumiem jej. 5 172
  6. Martin Greguš: Robert Fico a jeho 2 tváre... DNES: "Povinné očkovanie je nechutný fašistický nápad". Čo myslíte, čo "hovoril" SMER v roku 2014? 5 042
  7. Věra Tepličková: Ako chutí moc alebo Ak budeme dobrí, dostaneme limetku 4 718
  8. Pavol Koprda: Infekčnejší a možno ešte nebezpečnejší. Čo zatiaľ vieme o mutácii vírusu B.1.1.529? 4 093
  1. Pavol Koprda: Infekčnejší a možno ešte nebezpečnejší. Čo zatiaľ vieme o mutácii vírusu B.1.1.529?
  2. Juraj Hipš: Zvýšenie platov učiteľov na hygienické minimum nezvýši kvalitu vzdelávania, tvrdí analytik.
  3. Lucia Šicková: Poučenia z herného biznisu 3: Viem vyhrať, aj keď mi rozdali horšie karty, ako ostatným
  4. Juraj Hipš: Prorektor UK: Novelu treba stiahnuť a začať na nej pracovať odznova
  5. Karolína Farská: Dokedy bude koalícia fackovacím panákom Sme rodina?
  6. Juraj Hipš: Učiteľ Čapek: Niektorí učitelia sú machri. Od hodín svojho syna som sa skoro nevedel odlepiť
  7. Milota Sidorová: Pokrivené dáta vytláčajú ženy z pozornosti. Takto to môžeme zmeniť
  8. Katarína Pázmányová: Zabúdate? Možno by ste mali navštíviť odborníka
Skryť Zatvoriť reklamu