BMW radu 5 je stále najlepšie auto na svete, ale už nie je také dobré (test)

Šesťvalec pod kapotou by sme za menší motor nemenili.

Pred dvomi rokmi sme sa v Prahe zúčastnili predstavenia nových modelov Rolls-Royce. Ešte viac nás však oslovilo auto, ktoré nás tam odviezlo - BMW 530d Touring čiže kombi v celkom základnej výbave.

Vôbec nám nevadilo si presadnúť z britskej limuzíny práve do neho a odviezť sa na ňom naspäť domov. Celú cestu sme rozmýšľali, prečo si vlastne niekto kupuje Rolls-Royce za stotisíce eur, keď to BMW radu 5 má rozsah schopností široký ako máloktoré iné auto.

Päťka kombi vyzerala reprezentatívne, ale nie vyslovene okázalo, vyzerala vhodne pred drahým hotelom v Prahe aj petržalským panelákom. Mala priestranný interiér a veľký kufor, aj na legendárnej českej panelovej diaľnici bola tichá a pohodlná, dieselový šesťvalec mal dobrú spotrebu.

A čo bolo na nej najkrajšie - aj s automatom a pohonom všetkých kolies xDrive bol veľký kombík celkom zábavný. V zákrutách akoby sa okolo vodiča scvrkol, zhodil dvesto kíl a roztancoval sa.

BMW radu 5 kombi sme si zapamätali ako najuniverzálnejšie auto na trhu, auto, ktoré splní všetky nároky, ktoré na auto môžete mať.

Ak si má nová generácia tento titul obhájiť, musí nás o svojich schopnostiach presvedčiť vo všetkých smeroch.

BMW sa riadi mottom - viac je viac

O BMW sa hovorí, že má to najlepšie dizajnové dedičstvo zo všetkých automobiliek. Jej autá sú typické dlhou vodorovnou kapotou, štyrmi prednými reflektormi, maskou chladiča v tvare ľadvín či zadnými svetlami v tvare L.

Dizajnéri mníchovskej značky však v poslednej dobe s týmito prvkami zaobchádzajú dosť nemotorne.

Odomknite si článok - prihláste sa alebo si predplaťte Sme.sk
Vyskúšajte predplatné za 1€ týždenne. Staňte sa predplatiteľom už za pár sekúnd. Pošlite SMS s textom C4XGF na číslo 8787. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti predplatného Sme.sk:
Odomknite si článok - prihláste sa alebo si predplaťte Sme.sk
Vyskúšajte predplatné za 1€ týždenne. Staňte sa predplatiteľom už za pár sekúnd. Pošlite SMS s textom C4XGF na číslo 8787, alebo kliknite na tlačidlo s textom SMS a odošlite predvyplnenú SMS. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti predplatného Sme.sk:
Ročné predplatné
29 €
Objednať
Ušetríte až 17,80 € v porovnaní s mesačným predplatným
Štvrťročné predplatné
9,90 €
Objednať
Ušetríte 1,80 € v porovnaní s mesačným predplatným

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone

Téma: BMW


Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

V správnom čase na správnom balkóne

Tiahnuce žeriavy a husi, ale aj strieľajúci psychopat a výbuch plynu. Čo všetko sa dá odfotiť z bytu.

BRATISLAVA

Vyrobiť originálny bratislavský rožok je kumšt

Vo Viedni majú Sacher tortu, v Budapešti šomló halušky, v Bratislave rožky.

ŠPORT

Dravecký o vyhodení: Beriem všetko na seba

Dravecký si s veľkou pravdepodobnosťou nezahrá na olympiáde.

Neprehliadnite tiež

Tesla X ako off-road do lesa? Pre Nóra žiaden problém

Jazda sa skončila natrhnutým nárazníkom.

Čo je to norma i-Size a ako si mám vybrať autosedačku (otázky a odpovede)

Budúci rok možno zakážu predaj starších sedačiek.

Ako prepravovať lyže v aute na Slovensku a v Rakúsku

Pravidlá špeciálne neupravujú, aký spôsob si musíte zvoliť.

Volkswagen ukázal, ako vyrába slovenské Porsche Cayenne

Výrobu auta bratislavský závod nemeckého koncernu začal začiatkom septembra.

Citroen C3 a Aircross sa podobajú iba naoko (test)

Cenový rozdiel medzi oboma autami je 3 000 eur.