
Pred dvomi rokmi sme sa v Prahe zúčastnili predstavenia nových modelov Rolls-Royce. Ešte viac nás však oslovilo auto, ktoré nás tam odviezlo - BMW 530d Touring čiže kombi v celkom základnej výbave.
Vôbec nám nevadilo si presadnúť z britskej limuzíny práve do neho a odviezť sa na ňom naspäť domov. Celú cestu sme rozmýšľali, prečo si vlastne niekto kupuje Rolls-Royce za stotisíce eur, keď to BMW radu 5 má rozsah schopností široký ako máloktoré iné auto.
Päťka kombi vyzerala reprezentatívne, ale nie vyslovene okázalo, vyzerala vhodne pred drahým hotelom v Prahe aj petržalským panelákom. Mala priestranný interiér a veľký kufor, aj na legendárnej českej panelovej diaľnici bola tichá a pohodlná, dieselový šesťvalec mal dobrú spotrebu.
A čo bolo na nej najkrajšie - aj s automatom a pohonom všetkých kolies xDrive bol veľký kombík celkom zábavný. V zákrutách akoby sa okolo vodiča scvrkol, zhodil dvesto kíl a roztancoval sa.

BMW radu 5 kombi sme si zapamätali ako najuniverzálnejšie auto na trhu, auto, ktoré splní všetky nároky, ktoré na auto môžete mať.
Ak si má nová generácia tento titul obhájiť, musí nás o svojich schopnostiach presvedčiť vo všetkých smeroch.
BMW sa riadi mottom - viac je viac
O BMW sa hovorí, že má to najlepšie dizajnové dedičstvo zo všetkých automobiliek. Jej autá sú typické dlhou vodorovnou kapotou, štyrmi prednými reflektormi, maskou chladiča v tvare ľadvín či zadnými svetlami v tvare L.
Dizajnéri mníchovskej značky však v poslednej dobe s týmito prvkami zaobchádzajú dosť nemotorne.