BMW radu 5 je stále najlepšie auto na svete, ale už nie je také dobré (test)

Šesťvalec pod kapotou by sme za menší motor nemenili.

Pred dvomi rokmi sme sa v Prahe zúčastnili predstavenia nových modelov Rolls-Royce. Ešte viac nás však oslovilo auto, ktoré nás tam odviezlo - BMW 530d Touring čiže kombi v celkom základnej výbave.

Vôbec nám nevadilo si presadnúť z britskej limuzíny práve do neho a odviezť sa na ňom naspäť domov. Celú cestu sme rozmýšľali, prečo si vlastne niekto kupuje Rolls-Royce za stotisíce eur, keď to BMW radu 5 má rozsah schopností široký ako máloktoré iné auto.

Päťka kombi vyzerala reprezentatívne, ale nie vyslovene okázalo, vyzerala vhodne pred drahým hotelom v Prahe aj petržalským panelákom. Mala priestranný interiér a veľký kufor, aj na legendárnej českej panelovej diaľnici bola tichá a pohodlná, dieselový šesťvalec mal dobrú spotrebu.

Článok pokračuje pod video reklamou

A čo bolo na nej najkrajšie - aj s automatom a pohonom všetkých kolies xDrive bol veľký kombík celkom zábavný. V zákrutách akoby sa okolo vodiča scvrkol, zhodil dvesto kíl a roztancoval sa.

BMW radu 5 kombi sme si zapamätali ako najuniverzálnejšie auto na trhu, auto, ktoré splní všetky nároky, ktoré na auto môžete mať.

Ak si má nová generácia tento titul obhájiť, musí nás o svojich schopnostiach presvedčiť vo všetkých smeroch.

BMW sa riadi mottom - viac je viac

O BMW sa hovorí, že má to najlepšie dizajnové dedičstvo zo všetkých automobiliek. Jej autá sú typické dlhou vodorovnou kapotou, štyrmi prednými reflektormi, maskou chladiča v tvare ľadvín či zadnými svetlami v tvare L.

Dizajnéri mníchovskej značky však v poslednej dobe s týmito prvkami zaobchádzajú dosť nemotorne.

Odomknite si článok - prihláste sa alebo si predplaťte Sme.sk
Vyskúšajte predplatné za 1€ týždenne. Staňte sa predplatiteľom už za pár sekúnd. Pošlite SMS s textom C4XGF na číslo 8787. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti predplatného Sme.sk:
Odomknite si článok - prihláste sa alebo si predplaťte Sme.sk
Vyskúšajte predplatné za 1€ týždenne. Staňte sa predplatiteľom už za pár sekúnd. Pošlite SMS s textom C4XGF na číslo 8787, alebo kliknite na tlačidlo s textom SMS a odošlite predvyplnenú SMS. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti predplatného Sme.sk:
Ročné predplatné
29 €
Objednať
Ušetríte až 17,80 € v porovnaní s mesačným predplatným
Štvrťročné predplatné
9,90 €
Objednať
Ušetríte 1,80 € v porovnaní s mesačným predplatným

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone

Téma: BMW


Hlavné správy zo Sme.sk

PLUS

Prečo má charizmu len pár vyvolených. Aká je tá vaša?

Buď sa s ňou narodíte, alebo nie. Je to dar od Boha, čaro, ktoré sa nedá získať, alebo platí, že stačí dobrý tréning a charizma naskočí ako motor?

EKONOMIKA

Firmy začnú zverejňovať základný plat už v inzeráte

Povinnosť zverejňovať základnú zložku mzdy sa netýka verejnej správy.

KOMENTÁRE

Rozdeľuje nás chudoba, nie nevedomosť

Dlhodobý nedostatok peňazí je nesmierne poučná skúsenosť

SVET

Ako Skripaľovci prežili? Šťastie, tekutiny, rýchla pomoc

Miesta v Salisbury, kde objavili novičok, budú niekoľko mesiacov čistiť.

Neprehliadnite tiež

Škoda Kodiaq Sportline a Scout: Keď obyčajné SUV nestačí (test)

Záujemcovia o Kodiaq dostali šancu sa viac odlíšiť, športové ani terénne vlastnosti sa však nezmenili.

Volkswagen zverejnil kompletný cenník Touaregu. Čo ponúkne slovenské SUV?

Novými prvkami je natáčanie zadných kolies aj automatické dovieranie dverí

Ako prepraviť psa v aute jednoduchšie a bezpečnejšie?

Prinášame prehľad príslušenstva, ktoré vám pomôže s prepravou vášho štvornohého pasažiera.

Ako vyzerá dizajn auta v roku 2018? Veľké logá, veľké zadky a račie klepetá

Dizajnéri chcú autá odlíšiť, ale všetci používajú rovnaké prvky.

Lego vyrobilo Porsche 911 z obrovských kociek v životnej veľkosti

Zmenšenú verziu si môžu fanúšikovia kúpiť v múzeu za 25 eur.