BMW radu 5 je stále najlepšie auto na svete, ale už nie je také dobré (test)

Šesťvalec pod kapotou by sme za menší motor nemenili.

Pred dvomi rokmi sme sa v Prahe zúčastnili predstavenia nových modelov Rolls-Royce. Ešte viac nás však oslovilo auto, ktoré nás tam odviezlo - BMW 530d Touring čiže kombi v celkom základnej výbave.

Vôbec nám nevadilo si presadnúť z britskej limuzíny práve do neho a odviezť sa na ňom naspäť domov. Celú cestu sme rozmýšľali, prečo si vlastne niekto kupuje Rolls-Royce za stotisíce eur, keď to BMW radu 5 má rozsah schopností široký ako máloktoré iné auto.

Päťka kombi vyzerala reprezentatívne, ale nie vyslovene okázalo, vyzerala vhodne pred drahým hotelom v Prahe aj petržalským panelákom. Mala priestranný interiér a veľký kufor, aj na legendárnej českej panelovej diaľnici bola tichá a pohodlná, dieselový šesťvalec mal dobrú spotrebu.

A čo bolo na nej najkrajšie - aj s automatom a pohonom všetkých kolies xDrive bol veľký kombík celkom zábavný. V zákrutách akoby sa okolo vodiča scvrkol, zhodil dvesto kíl a roztancoval sa.

BMW radu 5 kombi sme si zapamätali ako najuniverzálnejšie auto na trhu, auto, ktoré splní všetky nároky, ktoré na auto môžete mať.

Ak si má nová generácia tento titul obhájiť, musí nás o svojich schopnostiach presvedčiť vo všetkých smeroch.

BMW sa riadi mottom - viac je viac

O BMW sa hovorí, že má to najlepšie dizajnové dedičstvo zo všetkých automobiliek. Jej autá sú typické dlhou vodorovnou kapotou, štyrmi prednými reflektormi, maskou chladiča v tvare ľadvín či zadnými svetlami v tvare L.

Dizajnéri mníchovskej značky však v poslednej dobe s týmito prvkami zaobchádzajú dosť nemotorne.

Pokračovanie článku patrí k prémiovému obsahu Sme.sk
Aj vy môžete byť jeho predplatiteľom

Ročné predplatné
29 €
Objednať
Ušetríte až 17,80 € v porovnaní s mesačným predplatným
Štvrťročné predplatné
9,90 €
Objednať
Ušetríte 1,80 € v porovnaní s mesačným predplatným
Mesačné predplatné
od 0,98 €
Objednať
Cena 0,98€ platí pre nových predplatiteľov prvý mesiac. Ďalšie mesiace sú za štandardnú cenu 3,90€.

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone

Téma: BMW


Hlavné správy zo Sme.sk

ŠPORT

Tour bola bez Sagana nudná, no ponúkla aj nový objav

Vybrali sme päť najzaujímavejších momentov z tohtoročnej Tour de France.

PLUS

Spievajúci dom týral operou celú ulicu

Je to najabsurdnejší susedský spor, ktorý sa na Slovensku odohral.

KULTÚRA

Zomrel Štefan Nosáľ, zakladateľ a dlhoročný vedúci Lúčnice

Štefan Nosáľ ostane navždy s nami, odkazujú členovia Lúčnice.

KOMENTÁRE

Nemému Dankovi ani vlastná hovorkyňa nerozumie

Problém je v samotnej SNS a v jej softvéri.

Neprehliadnite tiež

Porovnali sme masážne sedačky v BMW za 200-tisíc a Suzuki za 13-tisíc

Lacné autá dostávajú výbavu tých drahších.

Doprava v Chorvátsku kolabovala, cestu blokovali kolóny a nehody

Motoristi smerujúci do južnej Európy musia rátať s dlhými kolónami.

Rakúsky Magna Steyr vyrobil jubilejný Mercedes triedy G

Predaj triedy G od roka 2009 neustále rastie.

Nemecko zachráni dieselové autá za dve miliardy eur

Existujúce autá dostanú aktualizáciu softvéru.