BMW radu 5 je stále najlepšie auto na svete, ale už nie je také dobré (test)

Šesťvalec pod kapotou by sme za menší motor nemenili.

Pred dvomi rokmi sme sa v Prahe zúčastnili predstavenia nových modelov Rolls-Royce. Ešte viac nás však oslovilo auto, ktoré nás tam odviezlo - BMW 530d Touring čiže kombi v celkom základnej výbave.

Vôbec nám nevadilo si presadnúť z britskej limuzíny práve do neho a odviezť sa na ňom naspäť domov. Celú cestu sme rozmýšľali, prečo si vlastne niekto kupuje Rolls-Royce za stotisíce eur, keď to BMW radu 5 má rozsah schopností široký ako máloktoré iné auto.

Päťka kombi vyzerala reprezentatívne, ale nie vyslovene okázalo, vyzerala vhodne pred drahým hotelom v Prahe aj petržalským panelákom. Mala priestranný interiér a veľký kufor, aj na legendárnej českej panelovej diaľnici bola tichá a pohodlná, dieselový šesťvalec mal dobrú spotrebu.

A čo bolo na nej najkrajšie - aj s automatom a pohonom všetkých kolies xDrive bol veľký kombík celkom zábavný. V zákrutách akoby sa okolo vodiča scvrkol, zhodil dvesto kíl a roztancoval sa.

BMW radu 5 kombi sme si zapamätali ako najuniverzálnejšie auto na trhu, auto, ktoré splní všetky nároky, ktoré na auto môžete mať.

Ak si má nová generácia tento titul obhájiť, musí nás o svojich schopnostiach presvedčiť vo všetkých smeroch.

BMW sa riadi mottom - viac je viac

O BMW sa hovorí, že má to najlepšie dizajnové dedičstvo zo všetkých automobiliek. Jej autá sú typické dlhou vodorovnou kapotou, štyrmi prednými reflektormi, maskou chladiča v tvare ľadvín či zadnými svetlami v tvare L.

Dizajnéri mníchovskej značky však v poslednej dobe s týmito prvkami zaobchádzajú dosť nemotorne.

Odomknite si článok - prihláste sa alebo si predplaťte Sme.sk
Vyskúšajte predplatné za 1€ týždenne. Staňte sa predplatiteľom už za pár sekúnd. Pošlite SMS s textom C4XGF na číslo 8787. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti predplatného Sme.sk:
Odomknite si článok - prihláste sa alebo si predplaťte Sme.sk
Vyskúšajte predplatné za 1€ týždenne. Staňte sa predplatiteľom už za pár sekúnd. Pošlite SMS s textom C4XGF na číslo 8787, alebo kliknite na tlačidlo s textom SMS a odošlite predvyplnenú SMS. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti predplatného Sme.sk:
Ročné predplatné
29 €
Objednať
Ušetríte až 17,80 € v porovnaní s mesačným predplatným
Štvrťročné predplatné
9,90 €
Objednať
Ušetríte 1,80 € v porovnaní s mesačným predplatným

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone

Téma: BMW


Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Robí zmeny a potom ich koriguje. Aké sú Druckerove plusy a mínusy

Nemálo odborníkov vraví, že by mohol byť najlepším ministrom zdravotníctva, akého Smer postavil.

TECH

Riziko vzniku rakoviny rastie s vekom, vedci zistili prečo

Ženy majú viac buniek, ktoré chránia pred rakovinou.

Neprehliadnite tiež

Volkswagen Golf Sportsvan je nenápadným autom pre rozumných ľudí (test)

Za názvom Sportsvan sa skrýva naozaj dobré a šikovné auto, na ktorom však nie je športové vôbec nič.

Tesla Model 3 mala prvú vážnu nehodu, Musk prisľúbil vylepšenie bezpečnosti

Auto pri nehode obstálo dobre, posádka vyviazla bez väčších zranení.

Enzo Ferrari sa stal legendou z donútenia

Pred 120 rokmi sa narodil zakladateľ legendárnej talianskej značky.

Dopravu v Bratislave skomplikovala poľadovica aj sneženie

Tunel Sitina priebežne uzatvárali a hromadná doprava mala v kopcoch opäť problémy.