Vo Francúzsku sa štrajkuje, opäť hrozí nedostatok benzínu

Francúzski vodiči kamiónov prepravujúcich nebezpečný náklad sú od minulého piatka v štrajku.

Ilustračné foto(Zdroj: TASR, AP)

PARÍŽ, BRATISLAVA. Francúzski vodiči kamiónov prepravujúcich nebezpečný náklad - vrátane pohonných látok - sú od minulého piatka v štrajku, ktorým žiadajú začatie rokovaní o svojich pracovných podmienkach.

Protest má najvážnejšie dôsledky v departemente Ile-de-France, teda v metropolitnej oblasti Paríža, kde pred viacerými skladmi pohonných látok vznikli zátarasy brániace prejazdu nákladných áut.

Začínajú problémy so zásobovaním

Podľa Francúzskeho združenia ropného priemyslu (UFIP) štrajk zatiaľ nespôsobuje závažný nedostatok pohonných hmôt na čerpacích staniciach. Týždenník Le Point však dnes na svojej webovej stránke napísal, že niektoré čerpacie stanice začínajú mať problémy so zásobovaním.

Prečítajte si tiež: Prečítajte si tiež: Rolls-Royce Sweptail je historicky najdrahšie nové auto

Kým UFIP informoval, že z celkového počtu 11 000 čerpacích staníc vo Francúzsku nemá pohonné hmoty "asi stovka", odborová organizácia CGT tvrdí, že bez pohonných hmôt v Ile-de-France je viac ako 180 čerpacích staníc.

Ešte vyššie počty uvádza mobilná aplikácia mon-essence.fr, vychádzajúca z údajov od samotných vodičov. Podľa nej malo v utorok podvečer kvôli nedostatku pohonných látok obmedzenú prevádzku 550 čerpacích staníc v Ile-de-France.

Stav sa môže ešte zhoršiť

V tomto regióne, ktorý je štrajkom postihnutý najviac, má až 40 percent čerpacích staníc problém so zásobovaním pohonnými hmotami, uvádza mon-essence.fr.

Pokračovanie štrajku by mohlo súčasný stav ešte zhoršiť, poznamenal Le Point. Podobnú situáciu zažilo Francúzsko aj vlani, keď koncom mája štrajkovali zamestnanci rafinérií a skladov pohonných hmôt.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Ako na refinancovanie hypotéky
  2. Ukážeme vám, prečo je dobré sporiť si na dôchodok
  3. PSK Aréna stavia základy pre kvalitný a moderný hokej
  4. Maurícius: Slnečná dovolenka v zime
  5. Podnikajte vo vlastnom blízko historického centra
  6. Nečakaným favoritom na predsedu PSK je prešovský advokát Garaj
  7. M-MARKET s novým konceptom KOCKAminiv Prešove
  8. Pivovar Šariš opäť podporí rozvoj domáceho regiónu
  9. Koncert a diskusia s názvom „Otvorene o extrémizme“
  10. Koncert a diskusia s názvom „Otvorene o extrémizme“
  1. Štýlové osvetlenie do obývačky: Rozhoduje i to, ako žijete
  2. PSK Aréna stavia základy pre kvalitný a moderný hokej
  3. Maurícius: Slnečná dovolenka v zime
  4. Podnikajte vo vlastnom blízko historického centra
  5. Nečakaným favoritom na predsedu PSK je prešovský advokát Garaj
  6. M-MARKET s novým konceptom KOCKAminiv Prešove
  7. Pivovar Šariš opäť podporí rozvoj domáceho regiónu
  8. Športová akadémia Mateja Tótha powered by O2 už na 24 školách
  9. Na čo myslieť v rekonštrukcii bytu
  10. Nová emisia dlhopisov spoločnosti HB Reavis s výnosom 3,25 % p.
  1. Maurícius: Slnečná dovolenka v zime 9 397
  2. Nečakaným favoritom na predsedu PSK je prešovský advokát Garaj 5 898
  3. Ukážeme vám, prečo je dobré sporiť si na dôchodok 3 058
  4. Pravda o privátnych značkách. Firmy ich vyrábajú podľa zadania 2 384
  5. M-MARKET s novým konceptom KOCKAminiv Prešove 2 351
  6. PSK Aréna stavia základy pre kvalitný a moderný hokej 1 295
  7. Podnikajte vo vlastnom blízko historického centra 1 041
  8. Ako na refinancovanie hypotéky 999
  9. Drobné nepozornosti v domácnosti môžu stáť aj tisíce eur 946
  10. Na čo myslieť v rekonštrukcii bytu 943

Hlavné správy zo Sme.sk

SVET

Minúta po minúte: České voľby sa skončili, druhí môžu byť komunisti aj extrémisti

Česi rozhodli o smerovaní krajiny, favoritom je strana Andreja Babiša ANO.

KOMENTÁRE

Smer opäť prevalcuje župy a opozícia je v pohode

V jednom sa Josif Vissarionovič Džugašvili nemýlil: kádre rozhodujú o všetkom.

Neprehliadnite tiež

Prešli sme sa pohrebiskom klasických áut uprostred švédskej prírody

Vraky sú dnes spomienkou na majiteľa aj domovom lesných zvierat.

Nové Audi A7 Sportback dostane ku všetkým motorom hybrid

Predaj odštartuje so šesťvalcovým motorom 3,0 TFSI.

Takmer tretina nových áut nemá rezervné koleso

Pri defekte sa musia vodiči spoliehať na lepiacu sadu.