Prvá jazda: Opel Insignia vyzýva na súboj Škodu Superb

Insignia schudla, je to cítiť aj počuť.

(Zdroj: Michael Kasarda)

V triede manažérskych limuzín, takzvanom segmente D, sa vedie vojna, ktorú nikto nemôže vyhrať. Zákazníci tohto segmentu postupne prechádzajú k SUV a sedany a kombíky si kupujú čoraz menej.

Napriek tomu automobilky neprestávajú vyvíjať nové autá aj v tejto veľkosti - pre mnohé predstavuje manažérska limuzína akúsi vlajkovú loď. Z čoraz menšieho koláča predajov si chce ukrojiť napríklad Volkswagen Passat, Ford Mondeo, Renault Talisman aj mnohí ďalší.

V našich končinách je v tejto triede najrozšírenejšia a najslávnejšia Škoda Superb, a to hlavne vďaka tomu, že za porovnateľnú cenu ponúka oproti konkurencii o trochu viac vnútorného priestoru a skrátka lepší pomer ceny a výkonu.

Na trh prichádza Opel Insignia, ktorá chce akoby domácemu Superbu konkurovať - priestorom, technológiami aj atraktívnou cenovkou.

Na živo pekná, ale na fotkách krajšia

Keď sme novú Insigniu zbadali prvý raz na fotkách, boli sme nadšení. (Mimochodom, prvé fotky prišli dokonca z USA, kde sa Insignia predáva ako Buick Regal.) Predtým nevýrazné, korektné auto dostalo prižmúrené predné svetlá, výraznejšiu masku, celkovo pôsobí prikrčenejšie a agresívnejšie.

Insignia je liftback, čo znamená, že spolu s kufrom sa otvára aj zadné okno. Má preto peknú siluetu s dlhou, pomaly sa zvažujúcou strechou - i keď musíme povedať, že na fotkách sa nám páči viac ako naživo.

Odomknite si článok - prihláste sa alebo si predplaťte Sme.sk
Vyskúšajte predplatné za 1€ týždenne. Staňte sa predplatiteľom už za pár sekúnd. Pošlite SMS s textom C4XJY na číslo 8787. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti predplatného Sme.sk:
Odomknite si článok - prihláste sa alebo si predplaťte Sme.sk
Vyskúšajte predplatné za 1€ týždenne. Staňte sa predplatiteľom už za pár sekúnd. Pošlite SMS s textom C4XJY na číslo 8787, alebo kliknite na tlačidlo s textom SMS a odošlite predvyplnenú SMS. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti predplatného Sme.sk:
Ročné predplatné
29 €
Objednať
Ušetríte až 17,80 € v porovnaní s mesačným predplatným
Štvrťročné predplatné
9,90 €
Objednať
Ušetríte 1,80 € v porovnaní s mesačným predplatným

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone

Téma: Škoda


Článok je zaradený aj do ďalších tém Opel

Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

V správnom čase na správnom balkóne

Tiahnuce žeriavy a husi, ale aj strieľajúci psychopat a výbuch plynu. Čo všetko sa dá odfotiť z bytu.

BRATISLAVA

Vyrobiť originálny bratislavský rožok je kumšt

Vo Viedni majú Sacher tortu, v Budapešti šomló halušky, v Bratislave rožky.

ŠPORT

Dravecký o vyhodení: Beriem všetko na seba

Dravecký si s veľkou pravdepodobnosťou nezahrá na olympiáde.

Neprehliadnite tiež

Tesla X ako off-road do lesa? Pre Nóra žiaden problém

Jazda sa skončila natrhnutým nárazníkom.

Čo je to norma i-Size a ako si mám vybrať autosedačku (otázky a odpovede)

Budúci rok možno zakážu predaj starších sedačiek.

Ako prepravovať lyže v aute na Slovensku a v Rakúsku

Pravidlá špeciálne neupravujú, aký spôsob si musíte zvoliť.

Volkswagen ukázal, ako vyrába slovenské Porsche Cayenne

Výrobu auta bratislavský závod nemeckého koncernu začal začiatkom septembra.

Citroen C3 a Aircross sa podobajú iba naoko (test)

Cenový rozdiel medzi oboma autami je 3 000 eur.