Prvá jazda: Opel Insignia vyzýva na súboj Škodu Superb

Insignia schudla, je to cítiť aj počuť.

(Zdroj: Michael Kasarda)

V triede manažérskych limuzín, takzvanom segmente D, sa vedie vojna, ktorú nikto nemôže vyhrať. Zákazníci tohto segmentu postupne prechádzajú k SUV a sedany a kombíky si kupujú čoraz menej.

Napriek tomu automobilky neprestávajú vyvíjať nové autá aj v tejto veľkosti - pre mnohé predstavuje manažérska limuzína akúsi vlajkovú loď. Z čoraz menšieho koláča predajov si chce ukrojiť napríklad Volkswagen Passat, Ford Mondeo, Renault Talisman aj mnohí ďalší.

V našich končinách je v tejto triede najrozšírenejšia a najslávnejšia Škoda Superb, a to hlavne vďaka tomu, že za porovnateľnú cenu ponúka oproti konkurencii o trochu viac vnútorného priestoru a skrátka lepší pomer ceny a výkonu.

Článok pokračuje pod video reklamou

Na trh prichádza Opel Insignia, ktorá chce akoby domácemu Superbu konkurovať - priestorom, technológiami aj atraktívnou cenovkou.

Na živo pekná, ale na fotkách krajšia

Keď sme novú Insigniu zbadali prvý raz na fotkách, boli sme nadšení. (Mimochodom, prvé fotky prišli dokonca z USA, kde sa Insignia predáva ako Buick Regal.) Predtým nevýrazné, korektné auto dostalo prižmúrené predné svetlá, výraznejšiu masku, celkovo pôsobí prikrčenejšie a agresívnejšie.

Insignia je liftback, čo znamená, že spolu s kufrom sa otvára aj zadné okno. Má preto peknú siluetu s dlhou, pomaly sa zvažujúcou strechou - i keď musíme povedať, že na fotkách sa nám páči viac ako naživo.

Odomknite si článok - prihláste sa alebo si predplaťte Sme.sk
Vyskúšajte predplatné za 1€ týždenne. Staňte sa predplatiteľom už za pár sekúnd. Pošlite SMS s textom C4XJY na číslo 8787. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti predplatného Sme.sk:
Odomknite si článok - prihláste sa alebo si predplaťte Sme.sk
Vyskúšajte predplatné za 1€ týždenne. Staňte sa predplatiteľom už za pár sekúnd. Pošlite SMS s textom C4XJY na číslo 8787, alebo kliknite na tlačidlo s textom SMS a odošlite predvyplnenú SMS. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti predplatného Sme.sk:
Ročné predplatné
29 €
Objednať
Ušetríte až 17,80 € v porovnaní s mesačným predplatným
Štvrťročné predplatné
9,90 €
Objednať
Ušetríte 1,80 € v porovnaní s mesačným predplatným

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone

Téma: Škoda


Článok je zaradený aj do ďalších tém Opel

Hlavné správy zo Sme.sk

PLUS

Prečo má charizmu len pár vyvolených. Aká je tá vaša?

Buď sa s ňou narodíte, alebo nie. Je to dar od Boha, čaro, ktoré sa nedá získať, alebo platí, že stačí dobrý tréning a charizma naskočí ako motor?

EKONOMIKA

Firmy začnú zverejňovať základný plat už v inzeráte

Povinnosť zverejňovať základnú zložku mzdy sa netýka verejnej správy.

KOMENTÁRE

Rozdeľuje nás chudoba, nie nevedomosť

Dlhodobý nedostatok peňazí je nesmierne poučná skúsenosť

SVET

Ako Skripaľovci prežili? Šťastie, tekutiny, rýchla pomoc

Miesta v Salisbury, kde objavili novičok, budú niekoľko mesiacov čistiť.

Neprehliadnite tiež

Škoda Kodiaq Sportline a Scout: Keď obyčajné SUV nestačí (test)

Záujemcovia o Kodiaq dostali šancu sa viac odlíšiť, športové ani terénne vlastnosti sa však nezmenili.

Volkswagen zverejnil kompletný cenník Touaregu. Čo ponúkne slovenské SUV?

Novými prvkami je natáčanie zadných kolies aj automatické dovieranie dverí

Ako prepraviť psa v aute jednoduchšie a bezpečnejšie?

Prinášame prehľad príslušenstva, ktoré vám pomôže s prepravou vášho štvornohého pasažiera.

Ako vyzerá dizajn auta v roku 2018? Veľké logá, veľké zadky a račie klepetá

Dizajnéri chcú autá odlíšiť, ale všetci používajú rovnaké prvky.

Lego vyrobilo Porsche 911 z obrovských kociek v životnej veľkosti

Zmenšenú verziu si môžu fanúšikovia kúpiť v múzeu za 25 eur.