SME
Pondelok, 28. november, 2022 | Meniny má Henrieta

Volvo začalo model S90 vyrábať v Číne. Do Európy ho vozí vlakom

Prvé Volvo S90 dorazí do belgického mesta Zeebrugge už vo štvrtok.

Volvo bude svoje vozidlá do Európy posielať vlakom. Volvo bude svoje vozidlá do Európy posielať vlakom. (Zdroj: Volvo)

DAQING, BRATISLAVA. Prvé Volvo S90 dorazí vlakom do belgického mesta Zeebrugge už vo štvrtok. Továrne značky v Európe kvôli veľkému dopytu nestíhajú vyrábať autá, preto sa časť výroby presunula do Číny.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Výrobu v meste Torslanda, kde sa S90 doteraz vyrábala prevzal závod v meste Ta-čching (Daqing). Spoločnosť Volvo začala v roku 2015 exportovať do USA modely S60, čím sa stala prvou západnou automobilkou, ktorá vyvážala prémiové vozidlá z Číny.

Kratší čas distribúcie

Vozidlá určené na európsky trh budú cestovať pozdĺž novootvoreného železničného spojenia Číny a Európy. Vďaka tomu sa zníži čas potrebný na prepravu vozidiel do Európy o dve tretiny, na 20 dní v porovnaní s námornou cestou.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Vlaky budú schopné prepraviť 120 áut, ktoré sa prepravujú v špeciálne navrhnutých kontajneroch. Spočiatku budú vlaky odchádzať z mesta Daqing raz za týždeň. S rastúcim objemom objednávok sa bude zvyšovať aj počet vypravených vlakov.

Spoločnosť Volvo spolieha na produkciu v Číne, ktorá by jej mala pomôcť dosiahnuť cieľ, zvýšiť celosvetový predaj vozidiel na 800 000 do roku 2020. Automobilka predala vlani 534 332 automobilov, čo predstavuje nárast o 6,2 percenta.

Na Volvo sa čaká mesiace

V súčasnosti výrobné kapacity automobilky nestačia - najmä kvôli veľkému dopytu po XC90. Čakacie doby na nové Volvo tak dosahujú tri až štyri mesiace.

Prečítajte si tiež: Francúzsko kvôli štrajku opäť čelí problémom s nedostatkom benzínu Čítajte 

No podľa vyjadrení nemeckých predajcov vozidiel Volvo sa predĺžila čakacia doba až na šesť mesiacov. Väčšina áut automobilky sa aktuálne vyrába v Belgicku a vo Švédsku, kde automobilka oficiálne sídli.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Zažívali domáce násilie a nikdy nepracovali. Ako dlho trvá naučiť ich to?
  2. Po pohlavnom styku by sa ženy mali čo najskôr vymočiť. Muži nemusia
  3. Univerzita Komenského v Bratislave: Výzva prijatá!
  4. Zarábame milióny, no jachtu na Malorke nemám
  5. EUBA - Tvoja voľba, tvoja budúcnosť
  6. Liečba rakoviny sa u nás výrazne zlepší. Bude to stáť 300-tisíc
  7. Máš rád výzvy? Zmeň svet a urob veci inak, teraz.
  8. Obnovte svoj dom so službou Obnov dom so SSE
  1. Aby ste si pri príprave vianočných dobrôt spievali od radosti
  2. Hľadá sa nástupca slávneho pekára
  3. Statute of limitations in consumer relations
  4. As prices rise, purchasing the right office is essential
  5. Obnovte svoj dom so službou Obnov dom so SSE
  6. Tesco pokračuje v raste, otvára dve nové predajne
  7. Adios, smetiaky! Tento domáci kompostér mení odpad na substrát
  8. TESCO pokračuje v raste.Otvorilo predajňu v Kysuckom Novom Meste
  1. Po pohlavnom styku by sa ženy mali čo najskôr vymočiť. Muži nie 27 541
  2. Zarábame milióny, no jachtu na Malorke nemám 8 169
  3. Hotely, strava, pláže, služby. Aká je dovolenka v Punta Cana? 6 858
  4. Niektorí ľudia nemajú pracovné návyky. Ako dlho trvá zmeniť to? 4 252
  5. Novinka: Počúvajte podcasty úplne bez reklamy v apke SME 2 686
  6. EUBA - Tvoja voľba, tvoja budúcnosť 2 366
  7. Platíte za poistenie, ktoré naozaj potrebujete? 2 037
  8. TESCO pokračuje v raste.Otvorilo predajňu v Kysuckom Novom Meste 1 818
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Renault Austral

Lákať chce výbavou aj ovládaním Google.


25. nov
MG ZS

Zamrzieť môže spotreba aj infotainment.


25. nov
Fiat Tipo

Litrový trojvalec prekonáva staršiu atmosféru v každom ohľade.


23. nov
Pozreli sme si trojicu inzerovaných jazdených elektromobilov.

Z nízkeho počtu najazdených kilometrov sa netreba tešiť.


22. nov

Blogy SME

  1. Anna Miľanová: Sen...
  2. Café Európa: Čo sa môžeme naučiť od starších demokracií v právach LGBTI+ komunity?
  3. Jarmila Halgasova: NIE, NEDOSTATKY V PPA NIE SÚ LEN POZOSTATKOM BÝVALEJ VLÁDY
  4. Aliancia NIE RAKOVINE: Sviatok darovania #GivingTuesday
  5. Štefan Vidlár: Empatický lekár
  6. Viktor Pamula: Nové byty a zeleň v Spišskej Novej Vsi ?
  7. Jozef Javurek: Medzi nebom a zemou
  8. Richard Medal: Manuál 21 pomáha vychovávať občiansky rozhľadených mladých ľudí
  1. Juraj Karpiš: Ako investovať a sporiť, keď spľasla matka všetkých bublín a hrozí recesia 15 325
  2. Grácz Ján: Po 62 odberoch končím s dobrovoľným darovaním krvi. Všeobecná zdravotná odmieta otcovi preplatiť liečbu. 12 432
  3. Michael Achberger: 7 tajných tipov na chudnutie: malé zmeny, veľké výsledky 6 083
  4. Monika Nagyova: Staré dievky z Luníka IX 5 150
  5. Věra Tepličková: Tak Sme rodina, alebo nie sme rodina? 4 301
  6. Ján Valchár: Ukrajinci zmasakrovali ruských vojakov - no a čo? 4 076
  7. Ľuboš Vodička: Železnica na Slovensku: Myjavský viadukt 3 970
  8. Jana Melišová: V závoji hmly 3 814
  1. Jiří Ščobák: Je 6 000 mrtvých v Kataru moc?
  2. Monika Nagyova: Staré dievky z Luníka IX
  3. Juraj Karpiš: Ako investovať a sporiť, keď spľasla matka všetkých bublín a hrozí recesia
  4. Jiří Ščobák: Nechci se otužovat, ale v praxi to trochu dělám
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 51. - Antarktída - Prvá Byrdova antarktická expedícia (1928 - 1930) - 3/3, Prelet nad južným pólom
  6. Jiří Ščobák: Chcete výborný seriál s nestandardním příběhem? Chcete krásnou herečku a herce, kteří umí hrát? Teplo lidské duše? Strašidelný zámek a psychiatrii?
  7. Jiří Ščobák: Porazíme infláciu? Ako vznikla, kto za ňu môže a ako ju riešiť?
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 50. - Antarktída - Prvá Byrdova antarktická expedícia (1928 - 1930) - 2/3, prvý polrok 1929
SkryťZatvoriť reklamu