SME

Volvo začalo model S90 vyrábať v Číne. Do Európy ho vozí vlakom

Prvé Volvo S90 dorazí do belgického mesta Zeebrugge už vo štvrtok.

Volvo bude svoje vozidlá do Európy posielať vlakom. Volvo bude svoje vozidlá do Európy posielať vlakom. (Zdroj: Volvo)

DAQING, BRATISLAVA. Prvé Volvo S90 dorazí vlakom do belgického mesta Zeebrugge už vo štvrtok. Továrne značky v Európe kvôli veľkému dopytu nestíhajú vyrábať autá, preto sa časť výroby presunula do Číny.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Výrobu v meste Torslanda, kde sa S90 doteraz vyrábala prevzal závod v meste Ta-čching (Daqing). Spoločnosť Volvo začala v roku 2015 exportovať do USA modely S60, čím sa stala prvou západnou automobilkou, ktorá vyvážala prémiové vozidlá z Číny.

Kratší čas distribúcie

Vozidlá určené na európsky trh budú cestovať pozdĺž novootvoreného železničného spojenia Číny a Európy. Vďaka tomu sa zníži čas potrebný na prepravu vozidiel do Európy o dve tretiny, na 20 dní v porovnaní s námornou cestou.

SkryťVypnúť reklamu

Vlaky budú schopné prepraviť 120 áut, ktoré sa prepravujú v špeciálne navrhnutých kontajneroch. Spočiatku budú vlaky odchádzať z mesta Daqing raz za týždeň. S rastúcim objemom objednávok sa bude zvyšovať aj počet vypravených vlakov.

Spoločnosť Volvo spolieha na produkciu v Číne, ktorá by jej mala pomôcť dosiahnuť cieľ, zvýšiť celosvetový predaj vozidiel na 800 000 do roku 2020. Automobilka predala vlani 534 332 automobilov, čo predstavuje nárast o 6,2 percenta.

Na Volvo sa čaká mesiace

V súčasnosti výrobné kapacity automobilky nestačia - najmä kvôli veľkému dopytu po XC90. Čakacie doby na nové Volvo tak dosahujú tri až štyri mesiace.

Prečítajte si tiež: Francúzsko kvôli štrajku opäť čelí problémom s nedostatkom benzínu Čítajte 

No podľa vyjadrení nemeckých predajcov vozidiel Volvo sa predĺžila čakacia doba až na šesť mesiacov. Väčšina áut automobilky sa aktuálne vyrába v Belgicku a vo Švédsku, kde automobilka oficiálne sídli.

Vlaky
Odoberať tému

Ilustračné foto.

Vlaky nejazdili medzi Studeným Potokom a Kežmarkom.


SITA
Súvisiace témy: Čína, Volvo
SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Zober loptu, nie mobil. Cieľom je prepojiť úspešných športovcov
  2. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  3. Slováci investujú viac, vo fondoch majú už 14 miliárd eur.
  4. Otvorili najmodernejšiu kliniku pre neplodné páry na Slovensku
  5. Slovenské dôchodky nemá kto zachrániť
  6. Plátené tašky a opakované použitie
  7. Kupujete si dovolenku? Nezabudnite na poistenie storna!
  8. Národný futbalový štadión prináša do ekonomiky milióny
  1. Zober loptu, nie mobil. Cieľom je prepojiť úspešných športovcov
  2. Čo vám hrozí, keď si neliečite alergiu
  3. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  4. Slováci investujú viac, vo fondoch majú už 14 miliárd eur.
  5. Oslava ako v Hollywoode: Kaufland má narodeniny, pozýva aj vás
  6. Slovenské dôchodky nemá kto zachrániť
  7. Otvorili najmodernejšiu kliniku pre neplodné páry na Slovensku
  8. Sigord – les, kde sa stretáva zodpovedné hospodárenie s turizmom
  1. Otvorili najmodernejšiu kliniku pre neplodné páry na Slovensku 16 974
  2. Národný futbalový štadión prináša do ekonomiky milióny 5 498
  3. Slovenské dôchodky nemá kto zachrániť 5 354
  4. Ženy nepatria za volant? Majiteľ autoškoly má iný názor 4 576
  5. Plátené tašky a opakované použitie 3 873
  6. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto? 3 326
  7. Prenájmom bytu môžete zlepšiť životy 2 981
  8. Vírus HPV môže mať až 80% sexuálne aktívnych ľudí 2 737
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Ján Karas: Mýtus o rovnakom štarte: O tých, čo bežia bosí za dôstojnosťou
  2. Jozef Huljak: Apple Intelligence v Číne: Prečo si Apple vybral Alibabu a ako geopolitika ovplyvňuje nasadenie AI v iPhonoch
  3. Martin Fronk: Dolná Strehová nie je len o termálnej vode. Tu sa zrodila Tragédia človeka!
  4. Viktor Pamula: Ako mestská televízia vláde pomáha
  5. Ondřej Havelka: Nahota a fascinující tradice. Kultura a náboženství u Čadského jezera
  6. Otilia Horrocks: Poplach v Smere SD spôsobil Europoslanec p.T. Zdechovský / plus 2 x video/
  7. František Kukura: Konformizmus: Ako si pomaly zradíš dušu a ešte sa pri tom usmievaš
  8. Radko Mačuha: Tak sme si vyštrngali deň pracovného nasadenia.
  1. Janka Bittó Cigániková: Šialený zákon na ochranu kňazov schválený. Od 1. júla ich musia pustiť všade - aj na gynekologické a detské oddelenia 78 239
  2. Jozef Varga: Dvoje kruhy pod očami, bledý ako stena, aj takto dnes vyzerá Fico... 25 782
  3. Jozef Černek: Sprevádzal som Putinovcov – keď zistili, že ich kamoši z Maďarska chcú obsadiť aj Slovensko, stíchli 12 187
  4. Ivan Čáni: Tibor Gašpar a oni – učebnicový „vzor“ morálky, čestnosti, spravodlivosti. 12 173
  5. Ján Valchár: Ukrajinský darček na ruský deň detí (alebo ako spáliť ruskú flotilu zo záhradného domčeka) 11 051
  6. Martin Fronk: Zabudnuté kúpele ožili: Ako dobrovoľníci premenili ruinu na lesný raj 9 385
  7. Marcel Rebro: Sexuálne násilie Červenej armády pri oslobodzovaní Európy 5 940
  8. Elena Antalová: Pani riaditeľka STVR, to Vy? 5 816
  1. Radko Mačuha: Tak sme si vyštrngali deň pracovného nasadenia.
  2. Věra Tepličková: Viete, kto sú Machaláni?
  3. Radko Mačuha: Bože, asi preto, že je to vzácne?
  4. Věra Tepličková: Keď Eštok nevie, čí je, Danko chce mať pokoj na ceste za stolicou a Fico hrá vabank...
  5. Radko Mačuha: Demilitarizácia Ruska cez joystick.
  6. Radko Mačuha: Veď na východe nič nieje.
  7. Yevhen Hessen: Ukrajinská komunita na Slovensku a dejiny kultúrnych väzieb
  8. Marcel Rebro: Deň detí bez otcov a s ruskými dronmi nad hlavou
SkryťZatvoriť reklamu