Mercedes pripravuje hybrid s 1,6-litrovým motorom a výkonom vyše tisíc koní

Divízia AMG oslavuje 50. narodeniny technikou z Formuly 1.

(Zdroj: Mercedes-AMG)

Mercedes nezaujal len na pretekárskej trati, ale aj na sprievodných podujatiach. Počas 24-hodinového preteku na okruhu Nürburging poodhalila nemecká automobilka detaily pripravovaného dvojmiestneho hyperšportu s pracovným názvom Project One.

Pod zatiaľ neznámou karosériou sa bude skrývať hybridný pohon. Spaľovaciemu motoru budú pomáhať štyri elektromotory, celkový výkon auta bude viac ako tisíc koní.

Prepĺňaný vidlicový šesťvalec vychádza z motora použitého v ich monoposte F1. Má objem 1,6 litra a dosiahne 11-tisíc otáčok za minútu, čo je len o 2500 menej ako verzia , s ktorou Mercedes preteká vo Formule 1.

Aj vďaka vysokým otáčkam a tepelnej účinnosti viac ako 40 percent dosiahne tento nízkoobjemový motor výkon okolo 750 koní.

Ten si vypýta daň v podobe životnosti motora, ktorý bude vyžadovať generálku už po 50-tisíc kilometroch. To je pravdepodobne viac ako väčšina exemplárov prejde za celý život.

S pohonom zadnej nápravy pomôže elektromotor napojený na kľukový hriadeľ, ďalší elektromotor bude udržiavať turbo roztočené pre okamžitú odozvu. Zvyšné dva elektromotory sa nachádzajú pri kolesách prednej nápravy.

O prenos výkonu sa postará jednospojková prevodovka s ôsmimi rýchlosťami. Prednosť pred dvojspojkovou dostala kvôli nižšej váhe a vyššej odolnosti.

Verejnosti sa ukáže v septembri na autosalóne vo Frankfurte, no možným zákazníkom bol odhalený skôr v tomto roku na súkromnom podujatí v Ženeve.

Vyrobiť by sa malo iba 275 kusov, z ktorých väčšina už má záujemcov, a to napriek cene, ktorá by sa mala pohybovať okolo 2,5 milióna eur.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Ako na refinancovanie hypotéky
  2. Ukážeme vám, prečo je dobré sporiť si na dôchodok
  3. PSK Aréna stavia základy pre kvalitný a moderný hokej
  4. Maurícius: Slnečná dovolenka v zime
  5. Podnikajte vo vlastnom blízko historického centra
  6. Nečakaným favoritom na predsedu PSK je prešovský advokát Garaj
  7. M-MARKET s novým konceptom KOCKAminiv Prešove
  8. Pivovar Šariš opäť podporí rozvoj domáceho regiónu
  9. Koncert a diskusia s názvom „Otvorene o extrémizme“
  10. Koncert a diskusia s názvom „Otvorene o extrémizme“
  1. Štýlové osvetlenie do obývačky: Rozhoduje i to, ako žijete
  2. PSK Aréna stavia základy pre kvalitný a moderný hokej
  3. Maurícius: Slnečná dovolenka v zime
  4. Podnikajte vo vlastnom blízko historického centra
  5. Nečakaným favoritom na predsedu PSK je prešovský advokát Garaj
  6. M-MARKET s novým konceptom KOCKAminiv Prešove
  7. Pivovar Šariš opäť podporí rozvoj domáceho regiónu
  8. Športová akadémia Mateja Tótha powered by O2 už na 24 školách
  9. Na čo myslieť v rekonštrukcii bytu
  10. Nová emisia dlhopisov spoločnosti HB Reavis s výnosom 3,25 % p.
  1. Maurícius: Slnečná dovolenka v zime 9 397
  2. Nečakaným favoritom na predsedu PSK je prešovský advokát Garaj 5 898
  3. Ukážeme vám, prečo je dobré sporiť si na dôchodok 3 058
  4. Pravda o privátnych značkách. Firmy ich vyrábajú podľa zadania 2 384
  5. M-MARKET s novým konceptom KOCKAminiv Prešove 2 351
  6. PSK Aréna stavia základy pre kvalitný a moderný hokej 1 295
  7. Podnikajte vo vlastnom blízko historického centra 1 041
  8. Ako na refinancovanie hypotéky 999
  9. Drobné nepozornosti v domácnosti môžu stáť aj tisíce eur 946
  10. Na čo myslieť v rekonštrukcii bytu 943

Hlavné správy zo Sme.sk

SVET

Minúta po minúte: České voľby sa skončili, druhí môžu byť komunisti aj extrémisti

Česi rozhodli o smerovaní krajiny, favoritom je strana Andreja Babiša ANO.

KOMENTÁRE

Smer opäť prevalcuje župy a opozícia je v pohode

V jednom sa Josif Vissarionovič Džugašvili nemýlil: kádre rozhodujú o všetkom.

Neprehliadnite tiež

Prešli sme sa pohrebiskom klasických áut uprostred švédskej prírody

Vraky sú dnes spomienkou na majiteľa aj domovom lesných zvierat.

Nové Audi A7 Sportback dostane ku všetkým motorom hybrid

Predaj odštartuje so šesťvalcovým motorom 3,0 TFSI.

Takmer tretina nových áut nemá rezervné koleso

Pri defekte sa musia vodiči spoliehať na lepiacu sadu.