SME
Streda, 10. august, 2022 | Meniny má Vavrinec

Mercedes pripravuje hybrid s 1,6-litrovým motorom a výkonom vyše tisíc koní

Divízia AMG oslavuje 50. narodeniny technikou z Formuly 1.

(Zdroj: Mercedes-AMG)

Mercedes nezaujal len na pretekárskej trati, ale aj na sprievodných podujatiach. Počas 24-hodinového preteku na okruhu Nürburging poodhalila nemecká automobilka detaily pripravovaného dvojmiestneho hyperšportu s pracovným názvom Project One.

Pod zatiaľ neznámou karosériou sa bude skrývať hybridný pohon. Spaľovaciemu motoru budú pomáhať štyri elektromotory, celkový výkon auta bude viac ako tisíc koní.

Prepĺňaný vidlicový šesťvalec vychádza z motora použitého v ich monoposte F1. Má objem 1,6 litra a dosiahne 11-tisíc otáčok za minútu, čo je len o 2500 menej ako verzia , s ktorou Mercedes preteká vo Formule 1.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Aj vďaka vysokým otáčkam a tepelnej účinnosti viac ako 40 percent dosiahne tento nízkoobjemový motor výkon okolo 750 koní.

Ten si vypýta daň v podobe životnosti motora, ktorý bude vyžadovať generálku už po 50-tisíc kilometroch. To je pravdepodobne viac ako väčšina exemplárov prejde za celý život.

S pohonom zadnej nápravy pomôže elektromotor napojený na kľukový hriadeľ, ďalší elektromotor bude udržiavať turbo roztočené pre okamžitú odozvu. Zvyšné dva elektromotory sa nachádzajú pri kolesách prednej nápravy.

O prenos výkonu sa postará jednospojková prevodovka s ôsmimi rýchlosťami. Prednosť pred dvojspojkovou dostala kvôli nižšej váhe a vyššej odolnosti.

Verejnosti sa ukáže v septembri na autosalóne vo Frankfurte, no možným zákazníkom bol odhalený skôr v tomto roku na súkromnom podujatí v Ženeve.

SkryťVypnúť reklamu

Vyrobiť by sa malo iba 275 kusov, z ktorých väčšina už má záujemcov, a to napriek cene, ktorá by sa mala pohybovať okolo 2,5 milióna eur.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Kupón na cestu do Thajska, USA a Vietnamu so zľavou 888 eur
  2. Kam príde, tam vypredá. Nitran vymýšľal vlastný cider dva roky
  3. Najbohatšie mesto v stredoveku, divoký západ na Slovensku
  4. Prehľad a automatizácia
  5. Odomknite si články na mobile a počítači. Stačí jedno predplatné
  6. Pláže Dominikánskej republiky kraľujú medzi najlepšími na svete
  7. Na Oravskej priehrade s Kalim aj Spievankovom. Vidíme sa naživo
  8. Kde u nás kúpite domácke potraviny
  1. Shell: So znižovaním emisií to myslíme vážne
  2. Sezóna slovenského ovocia je v plnom prúde
  3. Kupón na cestu do Thajska, USA a Vietnamu so zľavou 888 eur
  4. Najbohatšie mesto v stredoveku, divoký západ na Slovensku
  5. Kam príde, tam vypredá. Nitran vymýšľal vlastný cider dva roky
  6. Prehľad a automatizácia
  7. Dopyt v Bratislave mierne klesol, ceny však stále rástli
  8. Šéf PLANEO: Budúcnosť obchodu je v službách
  1. Kam príde, tam vypredá. Nitran vymýšľal vlastný cider dva roky 11 738
  2. Pláže Dominikánskej republiky kraľujú medzi najlepšími na svete 10 906
  3. 100 ovocných druhov, ktoré u nás dokážeme pestovať 10 668
  4. Kupón na cestu do Thajska, USA a Vietnamu so zľavou 888 eur 7 044
  5. Najbohatšie mesto v stredoveku, divoký západ na Slovensku 6 326
  6. Dráčik nepúta príbehom, ale perlami ducha 4 760
  7. Kde u nás kúpite domácke potraviny 3 712
  8. Miliónová autorka Táňa K. Vasilková: Po úspechu som netúžila 2 972
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

BMW M440i Gran Coupe pred centrálou značky v Mníchove.

Na konci 50. rokov značke hrozil zánik.


10 h
Volkswagen Phaeton druhej generácie a koncept Porsche Cayenne Convertible.

Do výroby sa nedostali, skončia v múzeu.


8. aug
Seat Leon

Pri drahších modeloch majú Slováci slabosť na SUV.


5. aug
Nissan Qashqai a Škoda Karoq

Karoq je stále dobrým autom, Qashqai sa vrátil vo veľkom štýle.


5. aug

Blogy SME

  1. Petronela Čellárová: Stále neverím
  2. Anton Kaiser: Ráno pod Hrušovom
  3. Ján Škerko: Ranený ruský medveď najprv mrmlal, potom fučal a teraz už reve
  4. Maťo Chudík: Ticho
  5. Jano Kováčik: Ako vyhlásenie Pralesov skomplikovalo situáciu turistom
  6. Ingrid Tkáčiková: Keď sa premiér Heger možno raz konečne odcyklí, bude už pre všetkých neskoro
  7. Organizácia muskulárnych dystrofikov v SR: Keď hlava funguje, ale telo odchádza
  8. Aleš Tvrdý: Cestovanie vlakom 2
  1. Věra Tepličková: A to je koniec, vážení! Čaká nás už len zima, hlad a beznádej... Ak nezasiahne Matovič... 128 510
  2. Martin Sústrik: Korupcia v ruskej armáde 22 150
  3. Tomáš Harustiak: Kto šetrí ma za tri / Ako vyžiť z minimálnej mzdy ? / Dá sa vyžiť z minimálnej mzdy ? / Prečo Slováci nemajú peniaze / Ako vyžiť z dôchodku / 11 510
  4. Ján Šeďo: Očovčania majú do zajtra hladovku, obchod "stráži" medveď ! 10 567
  5. Post Bellum SK: Dovolenka v Juhoslávii ako príležitosť na emigráciu 7 193
  6. Jana Melišová: Svet sa zmenil... 4 516
  7. Monika Nagyova: Moja babka zažila kvôli podvodníkom trýznivé minúty, ktoré by neželala nikomu. 3 672
  8. Ingrid Tkáčiková: Poslanec Kuriak, ďakujem, že viem to, čo na Slovensku nechcem 3 314
  1. Monika Nagyova: Moja babka zažila kvôli podvodníkom trýznivé minúty, ktoré by neželala nikomu.
  2. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 45. - Arktída - Posledná plavba lode Karluk 3/3 - Návrat do civilizácie, 1914
  3. Jiří Ščobák: Kde dnes môžeme ušetriť? Znížiť spotrebu a náklady?
  4. Jiří Ščobák: Proč bychom si měli zapamatovat jméno Anna Chadimová? Co nám po ní zůstalo?
  5. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Ružinovská televízia - pod kontrolou politikov
  6. Jiří Ščobák: Krásne a zaujímavé historické poistné zmluvy: Existovala aj čisto slovenská poisťovňa? A čo bola „zmluva odvážna“?
  7. Monika Nagyova: O žene, ktorá milovala rúško
  8. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Novomestská parkovacia: Firma bez kontroly, ktorá nepodnikala, iba míňala
SkryťZatvoriť reklamu