Aj Toyota vyvíja lietajúce vozidlo. Pri prvom teste sa zrútilo

Toyota sa snaží skonštruovať lietajúce auto pre olympijské hry v Tokiu.

Prvý test nevyšiel podľa predstáv.(Zdroj: TASR/AP)

Japonský startup Cartivator Resource Management, do ktorého výrobca automobilov Toyota investoval 380-tisíc dolárov, skonštruoval prvý testovací model SkyDrive.

Má ísť o malé lietajúce "auto" s vodičom, ktoré by malo byť hviezdou otváracieho ceremoniálu letných olympijských hier v Tokiu v roku 2020.

Vozidlo pripomínajúce skôr veľký dron má podľa agentúry AP pomôcť pri zapaľovaní pochodne. Aj keď do olympiády ostáva ešte veľa času, prvé testy nevyzerajú veľmi sľubne.

SkyDrive tvorí hliníková konštrukcia s ôsmimi vrtuľami. Na spodnej časti má pripevnené basketbalové lopty, ktoré majú tlmiť pristátie.

Minulý týždeň v sobotu ho spoločnosť prvýkrát otestovala. Model na niekoľko sekúnd vzlietol na úroveň očí, potom sa naklonil a zrútil sa k zemi.

Po niekoľkých pokusoch museli test prerušiť, od rámu sa odtrhol jeden z krytov a poškodil vrtule.

Prečítajte si tiež: Prečítajte si tiež: Toyota pripravuje na olympiádu v Tokiu lietajúce auto

Vedúci projektu Tsubasa Nakamura pre agentúru AP uviedol, že cieľom spoločnosti je v nasledujúcom období dosiahnuť bezproblémový prechod od vzlietnutia až do letu.

SkyDrive by mal byť najmenším lietajúcim vozidlom na svete. Dlhý mať byť 2,9 metra a jeho šírka bude 1,3 metra.

Vo výslednej podobe by mal mať tri kolesá a štyri rotory. A podľa údajov výrobcu by mal vo výške desiatich metrov na zemou dosahovať rýchlo približne sto kilometrov za hodinu.

Cartivator chce prvý pilotovaný prototyp lietajúceho vozidla predstaviť do konca roka 2018 a v nasledujúcom roku uskutočniť prvý let s posádkou.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Ako na refinancovanie hypotéky
  2. Ukážeme vám, prečo je dobré sporiť si na dôchodok
  3. PSK Aréna stavia základy pre kvalitný a moderný hokej
  4. Maurícius: Slnečná dovolenka v zime
  5. Podnikajte vo vlastnom blízko historického centra
  6. Nečakaným favoritom na predsedu PSK je prešovský advokát Garaj
  7. M-MARKET s novým konceptom KOCKAminiv Prešove
  8. Pivovar Šariš opäť podporí rozvoj domáceho regiónu
  9. Koncert a diskusia s názvom „Otvorene o extrémizme“
  10. Koncert a diskusia s názvom „Otvorene o extrémizme“
  1. Štýlové osvetlenie do obývačky: Rozhoduje i to, ako žijete
  2. PSK Aréna stavia základy pre kvalitný a moderný hokej
  3. Maurícius: Slnečná dovolenka v zime
  4. Podnikajte vo vlastnom blízko historického centra
  5. Nečakaným favoritom na predsedu PSK je prešovský advokát Garaj
  6. M-MARKET s novým konceptom KOCKAminiv Prešove
  7. Pivovar Šariš opäť podporí rozvoj domáceho regiónu
  8. Športová akadémia Mateja Tótha powered by O2 už na 24 školách
  9. Na čo myslieť v rekonštrukcii bytu
  10. Nová emisia dlhopisov spoločnosti HB Reavis s výnosom 3,25 % p.
  1. Maurícius: Slnečná dovolenka v zime 9 397
  2. Nečakaným favoritom na predsedu PSK je prešovský advokát Garaj 5 898
  3. Ukážeme vám, prečo je dobré sporiť si na dôchodok 3 058
  4. Pravda o privátnych značkách. Firmy ich vyrábajú podľa zadania 2 384
  5. M-MARKET s novým konceptom KOCKAminiv Prešove 2 351
  6. PSK Aréna stavia základy pre kvalitný a moderný hokej 1 295
  7. Podnikajte vo vlastnom blízko historického centra 1 041
  8. Ako na refinancovanie hypotéky 999
  9. Drobné nepozornosti v domácnosti môžu stáť aj tisíce eur 946
  10. Na čo myslieť v rekonštrukcii bytu 943

Hlavné správy zo Sme.sk

SVET

Minúta po minúte: České voľby sa skončili, druhí môžu byť komunisti aj extrémisti

Česi rozhodli o smerovaní krajiny, favoritom je strana Andreja Babiša ANO.

KOMENTÁRE

Smer opäť prevalcuje župy a opozícia je v pohode

V jednom sa Josif Vissarionovič Džugašvili nemýlil: kádre rozhodujú o všetkom.

Neprehliadnite tiež

Prešli sme sa pohrebiskom klasických áut uprostred švédskej prírody

Vraky sú dnes spomienkou na majiteľa aj domovom lesných zvierat.

Nové Audi A7 Sportback dostane ku všetkým motorom hybrid

Predaj odštartuje so šesťvalcovým motorom 3,0 TFSI.

Takmer tretina nových áut nemá rezervné koleso

Pri defekte sa musia vodiči spoliehať na lepiacu sadu.