Podľa rebríčka najhodnotnejších značiek sveta BrandZ Top 100 sa Toyota medzi automobilkami stále drží na prvom mieste. Na vrchole rebríčka sa Toyota ocitla počas dvanástich rokov hodnotenia BrandZ už desiaty krát.
Hoci predaje vozidiel Toyota stúpli, kvôli stúpajúcej cene práce a vyšším investíciam hodnota značky klesla o tri percentá, na momentálnych 28,7 miliardy amerických dolárov. “Toyota je vnímaná ako spoľahlivá, kvalitná značka” povedal pre Automotive News Europe Peter Walshe, riaditeľ BrandZ.

Na druhom mieste sa udržalo BMW, napriek tomu, že vyššie investície do nových technológii a spomalenie predajov na americkom trhu spôsobili mierny pokles hodnoty značky.
Tesne za BMW sa drží ďalšia nemecká prémiová značka, Mercedes-Benz, ktorej hodnota od minulého roka stúpla aj vďaka rekordným predajom.
Najviac si polepšila automobilka Tesla, ktorá sa v minulom roku prebojovala na desiate miesto. Tento rok predbehla v rebríčku Porsche aj Land Rover a získala ôsme miesto.
Hodnota značky stúpla až o 32 percent, na celkových 5,9 miliardy amerických dolárov.
Aj keď Tesla britskú značku predbehla, hodnota Land Roveru tiež výrazne stúpla. Oproti minulému roku sa zvýšila o 17 percent, na hodntou 5,5 miliardy dolárov, vďaka stale rastúcemu záujmu o vozidlá SUV.
Celková hodnota prvej desiatky najcennejších automobiliek oproti minulému roku klesla zo 139,9 na 139,2 miliárd amerických dolárov.
Zoznam desiatich automobilových značiek s najvyššou hodnotou si môžete pozrieť v tabuľke:
Poradie | Značka | Poradie v Top 100 značiek | Hodnota v miliardách dolárov | Zmena hodnoty oproti 2016 |
---|---|---|---|---|
1. | Toyota | 30. | 28,7 | -3 % |
2. | BMW | 35. | 24,6 | -8 % |
3. | Mercedes-Benz | 40. | 23,5 | +4 % |
4. | Ford | 83. | 13,1 | 0 % |
5. | Honda | 91. | 12,2 | -8 % |
6. | Nissan | 100. | 11,3 | -1 % |
7. | Audi | - | 9,4 | -1 % |
8. | Tesla | - | 5,9 | +32 % |
9. | Land Rover | - | 5,5 | +17 % |
10. | Porsche | - | 5,1 | +16 % |