Prvá jazda: Volvo XC60 je auto, ktoré bude chcieť vaša mama

Spomedzi konkurentov sa v ňom budete cítiť najlepšie.

(Zdroj: Volvo / Eros Albarrán)

Máloktorá automobilka má v očiach verejnosti taký imidž, ako švédske Volvo. Aj ľudia, ktorí sa o autá veľmi nezaujímajú, vedia, že Volvá sú charakteristické svojou bezpečnosťou, pohodlím či rodinným zameraním.

Dobrý imidž je skvelá východisková pozícia pre akúkoľvek značku - treba ju však podporiť kvalitným produktom. To je niečo, v čom Volvo v posledných rokoch zaostávalo. Švédske autá boli síce šarmantné, ale za konkurenciou technicky a technologicky zaostávali.

Všetko sa začalo meniť v roku 2015, kedy Volvo predstavilo druhú generáciu SUV XC90. Išlo vlastne o prvý model, ktorý zodpovedá štandardom dneška, ba v mnohých veciach - najmä atmosférou v interiéri - konkurenciu prekonáva.

Článok pokračuje pod video reklamou
Prečítajte si tiež:Prečítajte si tiež: TEST: S novým XC90 vyrazilo Volvo správnym smerom

Po XC90 prišli aj veľký sedan a kombi S90 a V90, ktoré sú postavené na rovnakom podvozku. Modely s označením 90 sú síce vynikajúce, avšak predsa pre našinca trochu drahé a veľké.

Na minulotýždňovej prvej jazde nám Volvo predstavilo novú generáciu svojho menšieho - a lacnejšieho - SUV, modelu XC60. Na trh príde na prelome augusta a septembra a myslíme si, že sa rýchlo stane bestsellerom.

Volvu svedčia aj krivky

Kto už videl niektorý z nových modelov Volva, spoľahlivo identifikuje aj menšie XC60. Kým veľké modely sa spoliehajú na priame línie a boky bez nápadného tvarovania, dominantou dizajnu XC60 je výrazná linka nad zadným blatníkom.

Odomknite si článok - prihláste sa alebo si predplaťte Sme.sk
Vyskúšajte predplatné za 1€ týždenne. Staňte sa predplatiteľom už za pár sekúnd. Pošlite SMS s textom C4XUG na číslo 8787. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti predplatného Sme.sk:
Odomknite si článok - prihláste sa alebo si predplaťte Sme.sk
Vyskúšajte predplatné za 1€ týždenne. Staňte sa predplatiteľom už za pár sekúnd. Pošlite SMS s textom C4XUG na číslo 8787, alebo kliknite na tlačidlo s textom SMS a odošlite predvyplnenú SMS. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti predplatného Sme.sk:
Ročné predplatné
29 €
Objednať
Ušetríte až 17,80 € v porovnaní s mesačným predplatným
Štvrťročné predplatné
9,90 €
Objednať
Ušetríte 1,80 € v porovnaní s mesačným predplatným

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone

Téma: Volvo


Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Sakovú vytiahol na ministerstvo bývalý manžel, Kaliňákov kamarát

K aktivitám nádejnej ministerky vnútra sa Alexander Sako nevyjadruje. Sám je v niekoľkých verejných funkciách.

DOMOV

Dobré ráno: Fico s Kaliňákom sa vysmiali protestom aj prezidentovi

Saková je Kaliňákov, teda náš človek.

KOMENTÁRE

Saková je ďalší výkrik zúfalstva

Čím skôr však bude Saková vo funkcii, tým skôr bude môcť vláda žať politické plody svojho rozhodnutia.

SVET

Telo novinárky rozštvrtil, ako vrah sa necíti. Dána odsúdia

Amatérsky vynálezca môže v ostro sledovanom procese dostať doživotie.

Neprehliadnite tiež

Začína sa bratislavský autosalón. Čo sa oplatí vidieť?

Okrem noviniek vyrábaných na Slovensku zaujme aj výkonnými športiakmi a elektromobilmi.

Elektrický Volkswagen I.D. R zrýchľuje lepšie ako Formula

Špeciál sa dostane na stovku za 2,25 sekundy, chystá sa pokoriť legendárne preteky do vrchu v rekordnom čase.

Odborníci: Tesla spravila rovnaké chyby ako automobilky v osemdesiatych rokoch

Tesla sa nepoučila a príliš sa spoliehala na robotov.

Kupujeme ojazdené auto: Na čo si dať pozor, aby ste neskončili pri opravenom vraku?

Celý proces si vyžaduje dostatok času, bystré oko a radu odborníka.

Škoda Kodiaq Sportline a Scout: Keď obyčajné SUV nestačí (test)

Záujemcovia o Kodiaq dostali šancu sa viac odlíšiť, športové ani terénne vlastnosti sa však nezmenili.