Prvá jazda: Volvo XC60 je auto, ktoré bude chcieť vaša mama

Spomedzi konkurentov sa v ňom budete cítiť najlepšie.

(Zdroj: Volvo / Eros Albarrán)

Máloktorá automobilka má v očiach verejnosti taký imidž, ako švédske Volvo. Aj ľudia, ktorí sa o autá veľmi nezaujímajú, vedia, že Volvá sú charakteristické svojou bezpečnosťou, pohodlím či rodinným zameraním.

Dobrý imidž je skvelá východisková pozícia pre akúkoľvek značku - treba ju však podporiť kvalitným produktom. To je niečo, v čom Volvo v posledných rokoch zaostávalo. Švédske autá boli síce šarmantné, ale za konkurenciou technicky a technologicky zaostávali.

Všetko sa začalo meniť v roku 2015, kedy Volvo predstavilo druhú generáciu SUV XC90. Išlo vlastne o prvý model, ktorý zodpovedá štandardom dneška, ba v mnohých veciach - najmä atmosférou v interiéri - konkurenciu prekonáva.

Článok pokračuje pod video reklamou
Prečítajte si tiež: TEST: S novým XC90 vyrazilo Volvo správnym smerom

Po XC90 prišli aj veľký sedan a kombi S90 a V90, ktoré sú postavené na rovnakom podvozku. Modely s označením 90 sú síce vynikajúce, avšak predsa pre našinca trochu drahé a veľké.

Na minulotýždňovej prvej jazde nám Volvo predstavilo novú generáciu svojho menšieho - a lacnejšieho - SUV, modelu XC60. Na trh príde na prelome augusta a septembra a myslíme si, že sa rýchlo stane bestsellerom.

Volvu svedčia aj krivky

Kto už videl niektorý z nových modelov Volva, spoľahlivo identifikuje aj menšie XC60. Kým veľké modely sa spoliehajú na priame línie a boky bez nápadného tvarovania, dominantou dizajnu XC60 je výrazná linka nad zadným blatníkom.

Odomknite si článok - prihláste sa alebo si predplaťte Sme.sk
Vyskúšajte predplatné za 1€ týždenne. Staňte sa predplatiteľom už za pár sekúnd. Pošlite SMS s textom C4XUG na číslo 8787. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti predplatného Sme.sk:
Odomknite si článok - prihláste sa alebo si predplaťte Sme.sk
Vyskúšajte predplatné za 1€ týždenne. Staňte sa predplatiteľom už za pár sekúnd. Pošlite SMS s textom C4XUG na číslo 8787, alebo kliknite na tlačidlo s textom SMS a odošlite predvyplnenú SMS. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti predplatného Sme.sk:
Ročné predplatné
29 €
Objednať
Ušetríte až 17,80 € v porovnaní s mesačným predplatným
Štvrťročné predplatné
9,90 €
Objednať
Ušetríte 1,80 € v porovnaní s mesačným predplatným

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone

Téma: Volvo


Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Cinkota: Čím viac mi bolo dovolené, tým viac som hranice prekračoval

Verím, že som oveľa múdrejší, hovorí prepustený herec Dušan Cinkota.

Komentár Ondreja Podstupku

Pri pustenej klimatizácii by ste sa mali cítiť zle

Klíma nevyrába chlad, len robí z tepla problém niekoho iného.

Neprehliadnite tiež

Ako vzniká zabudnutá Tatra z Bratislavy? (rozhovor)

Projekt má pripomenúť kvality slovenského automobilového dizajnu.

Hyundai i30 N Line vyzerá ako hot hatch, aj keď ním nie je

Od ostrejšej verzie si požičal väčšinu dizajnových prvkov.

Sen o elegantnom kupé z Bratislavy sa stane realitou

Koncept, ktorý ostal na papieri, sa rodí po 55 rokoch.

Renault Mégane R.S. Trophy: s manuálom a výkonom 300 koní

Pribudla možnosť manuálnej prevodovky.