Máloktorá automobilka má v očiach verejnosti taký imidž, ako švédske Volvo. Aj ľudia, ktorí sa o autá veľmi nezaujímajú, vedia, že Volvá sú charakteristické svojou bezpečnosťou, pohodlím či rodinným zameraním.
Dobrý imidž je skvelá východisková pozícia pre akúkoľvek značku - treba ju však podporiť kvalitným produktom. To je niečo, v čom Volvo v posledných rokoch zaostávalo. Švédske autá boli síce šarmantné, ale za konkurenciou technicky a technologicky zaostávali.
Všetko sa začalo meniť v roku 2015, kedy Volvo predstavilo druhú generáciu SUV XC90. Išlo vlastne o prvý model, ktorý zodpovedá štandardom dneška, ba v mnohých veciach - najmä atmosférou v interiéri - konkurenciu prekonáva.

Po XC90 prišli aj veľký sedan a kombi S90 a V90, ktoré sú postavené na rovnakom podvozku. Modely s označením 90 sú síce vynikajúce, avšak predsa pre našinca trochu drahé a veľké.
Na minulotýždňovej prvej jazde nám Volvo predstavilo novú generáciu svojho menšieho - a lacnejšieho - SUV, modelu XC60. Na trh príde na prelome augusta a septembra a myslíme si, že sa rýchlo stane bestsellerom.
Volvu svedčia aj krivky
Kto už videl niektorý z nových modelov Volva, spoľahlivo identifikuje aj menšie XC60. Kým veľké modely sa spoliehajú na priame línie a boky bez nápadného tvarovania, dominantou dizajnu XC60 je výrazná linka nad zadným blatníkom.