SME

Slovenský AeroMobil vyrobí najprv 500 lietajúcich áut

Bezpečnejšie lietadlo ešte nikto nevyrobil, tvrdí riaditeľ Juraj Vaculík.

BRATISLAVA. Prvé slovenské lietajúce autá budú vyrobené v limitovanom počte 500 kusov. Spoločnosť AeroMobil už prijíma objednávky od záujemcov na ich výrobu a prvým zákazníkom by mali byť odovzdané začiatkom roku 2020.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Uviedol to dnes spoluzakladateľ a výkonný riaditeľ spoločnosti Juraj Vaculík počas predstavenia lietajúceho auta AeroMobil 4.0 približne štyrom desiatkam veľvyslancov, ktorí na Slovensku pôsobia.

Robíme auto, ktoré bude lepšie auto, lebo to bude lietadlo a bude to lepšie lietadlo, lebo to bude aj auto.

Juraj Vaculík

Štátny tajomník ministerstva zahraničných vecí a európskych záležitostí Lukáš Parízek pri tejto príležitosti vyzdvihol fakt, že o AeroMobile sa v súčasnosti hovorí ako o symbole moderného Slovenska. "AeroMobil pri svojom vzniku uplatnil technologický progres a osobnú invenciu a odvahu," dodal.

SkryťVypnúť reklamu

Na príklade tejto spoločnosti sa podľa jeho slov ilustruje životaschopnosť startupu, dravosť, ako preniknúť na medzinárodné podujatia a ambícia voči trhom.

Najnovší AeroMobil 4.0 sa podľa Vaculíka odlišuje od svojich predchodcov predovšetkým tým, že je stavaný a konštruovaný tak, aby rešpektoval reguláciu, ktorá funguje v legislatíve pre autá a aj pre lietadlá.

Najbezpečnejšie lietadlo na svete

Reguláciu v tejto oblasti pritom vôbec nepovažuje za zlú vec. Práve naopak, keďže takéto lietajúce auto musí byť plne funkčné, budú sa v ňom voziť ľudia.

"Certifikáciu a reguláciu považujeme v tomto za správnu vec a snažíme sa ju maximálne naplniť a dokonca v niektorých faktoroch aj prekročiť," dodal Vaculík.

Napríklad žiadne lietadlo nebude podľa neho také bezpečné ako toto, pretože v lietadlách nie sú airbagy či pyrotechnické bezpečnostné pásy.

SkryťVypnúť reklamu

Spoločnosť pritom podľa Vaculíka už teraz vlastní viac ako 14 patentov, niektoré sú už potvrdené aj pre trhy, ako je EÚ, USA, Čína a ďalšie sú ešte v procese patentových konaní.

Cena AeroMobilu 4.0 sa v súčasnosti pohybuje od 1,2 do 1,5 milióna eur.

Víziou spoločnosti je však podľa Vaculíka ponúknuť lietajúce auto ako službu. Teda napríklad niečo ako lietajúci taxík, ktorý by si ľudia mohli objednať a mohol by si ho dovoliť ktokoľvek.

Sme v obrazoch

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Riaditeľ Budvaru: Ľudia poznajú rozdiel. Poctivý ležiak chce čas
  2. Nový symbol Bratislavy je hotový. Pozreli sme sa, ako vyzerá
  3. Pozrite sa na prvú zastávku vytvorenú 3D tlačou
  4. Fakulta managementu UK - možnosť štúdia vo svetových jazykoch
  5. Kde najradšej nakupujeme potraviny? Toto je srdcovka Slovákov
  6. Ako premeniť 50 € mesačne na desiatky tisíc – VELTY portfóliá
  7. Egypt na maximum: Porovnali sme 4 obľúbené letoviská
  8. Čo by ste robili, keby ste zo dňa na deň prišli o prácu?
  1. Študenti sa učili od najlepších šéfkuchárov na Slovensku
  2. Fakulta managementu UK - možnosť štúdia vo svetových jazykoch
  3. Kde najradšej nakupujeme potraviny? Toto je srdcovka Slovákov
  4. Riaditeľ Budvaru: Ľudia poznajú rozdiel. Poctivý ležiak chce čas
  5. Pozrite sa na prvú zastávku vytvorenú 3D tlačou
  6. Nový symbol Bratislavy je hotový. Pozreli sme sa, ako vyzerá
  7. Najlepšia odmena za vysvedčenie? Kniha
  8. V Kardiocentre v Šaci opäť unikátni
  1. Zaslúžený oddych. Luxus hotelov pre dospelých začína pokojom 10 141
  2. Až 37 % vodičov škodí motoru. Riešenie je prekvapivo ľahké 10 045
  3. Egypt na maximum: Porovnali sme 4 obľúbené letoviská 9 271
  4. Nenápadná, ale výnimočná: Slovenská tyčinka s rodinným príbehom 8 807
  5. Nový symbol Bratislavy je hotový. Pozreli sme sa, ako vyzerá 7 181
  6. Čo by ste robili, keby ste zo dňa na deň prišli o prácu? 6 659
  7. TV Markíza spustila prelomový digitálny projekt TN live 5 023
  8. Taxík lacnejší ako MHD? Podľa šéfa HOPINu to nedáva zmysel 3 729
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Nicholas Wintzler: Ahoj iracionalita
  2. Vladimír Čuchran: Ko-kotlár zva-žoval odstú-penie. Na-opak, možno po-stúpi, vod-ca ho po-trebuje. Glosa
  3. Miroslav Daniš: Ahoj Poprad, ahoj milí, statoční a nezlomní Popradčania !
  4. Irena Šimuneková: Arborétum Mlyňany
  5. Ľuboš Vodička: Zvláštna krása cisárskeho Schönbrunnu
  6. Jan Pražák: Jak jsem žebral u supermarketu
  7. Marcel Rebro: Ruské útoky na civilné ciele: Zámerné barbarstvo 21. storočia
  8. Vlado Jakubkovič: Prečo by si M. R. Štefánik o R. Fica ani bicykel neoprel – časť 2
  1. Elena Antalová: Smutný a radostný odkaz pánovi Františkovi Mikloškovi 19 930
  2. Jozef Varga: Dokedy budú dôchodcov kupovať za 13.dôchodok ? ... aj naši mladí sa k tomu vyjadrite, vy ste naša budúcnosť. 13 887
  3. Ján Lopušek: List štyrom predsedom: Michal, Milan, Braňo a Jaro 12 115
  4. Rastislav Puchala: Ficina ďalej krája salámu 10 183
  5. Ivan Čáni: Súdruh Blaha sa v Bruseli na rozdiel od Moskvy asi neskutočne zle cíti. Držia ho tam ale tie „smradľavé“ bruselské prachy. 9 589
  6. Peter Franek: Výzva pre poslancov a voličov KDH. 7 927
  7. Jozef Foltýn: Djokovič ešte stále nič nepochopil 7 309
  8. Rado Surovka: Nie dôchodcovia, ale Ficovlády zruinovali Slovensko 6 988
  1. Marcel Rebro: Ruské útoky na civilné ciele: Zámerné barbarstvo 21. storočia
  2. Radko Mačuha: Mám iba dve pohlavia: mužské a ženské.
  3. Marcel Rebro: Ukrajinský sniper: zabiť nepriateľa je bonus
  4. Jiří Ščobák: Smrt, kterou způsobí měňavka (améba) je tak vzácná, že se téměř není jak bránit. Snad jen naučit se dobře plavat
  5. Marian Nanias: Kto postaví novú atómku?
  6. Marcel Rebro: Kto si mädlí ruky: Fico moralizuje, Kaliňák podpisuje
  7. Radko Mačuha: Fico je Made in China
  8. Marian Nanias: “Fazuľky” jadrového paliva fungujú…
SkryťZatvoriť reklamu