Google stiahne z ciest svoje robotické auto, chce spolupracovať s automobilkami

Firefly po približne troch rokoch zmizne z ciest.

Firefly postupne zmizne z ciest.(Zdroj: wikipedia)

Spoločnosť Google vzbudila v roku 2014 pozornosť automobilového priemyslu, keď prišla s myšlienkou vlastného vozidla.

Po približne troch rokoch však z ciest podľa informácií agentúry DPA malé dvojmiestne vozidlo s autonómnym riadením Firefly zmizne.

Veľké plány

Už na začiatku internetový gigant vyhlasoval, že nemá ambície stať sa výrobcom vozidiel. Spoločnosť podľa BBC tvrdila, že ide o experiment a automobil sa nedostane do sériovej výroby.

Firefly vnímali v tom čase odborníci ako prototyp robotického vozidla pre mestskú sieť taxislužieb.

Špekulovalo sa, že Google by mohol prísť práve s plánom zameraným na budúcnosť mestskej mobility.

Akékoľvek väčšie ambície však spočiatku narazili na americké úrady, ktoré odmietali autá bez tradičných ovládacích prvkov ako volant, alebo pedále.

Problémom bola aj nízka rýchlosť auta, ktorá dosahovala okolo 40 kilometrov za hodinu.

Prečítajte si tiež: Prečítajte si tiež: Google začal v uliciach merať smog, robí to pri fotení

Spolupráca s automobilkami

Vývoj automatizovaných automobilových systémov má v rámci Googlu (respektíve jeho korporácie Alphabet) od minulého roka na starosti dcérska firma Waymo.

Už po tomto presune bolo podľa DPA zrejmé, že táto divízia sa v budúcnosti chce zamerať na spoluprácu s inými automobilkami, ktoré by mohli využívať jej technológie.

V súčasnosti ich má podľa BBC dodať pre niekoľko stoviek minivanov Chrysler Pacifica spoločnosti Chrysler Fiat. Rodiny v americkej Arizone by mali autá testovať v bežnom živote.

Waymo stále dúfa, že o techniku, ktorú vyvíja pre autá, bude záujem aj medzi ďalšími výrobcami vozidiel. Istý čas sa hovorilo o spolupráci s Fordom.

Rozhovory však mali podľa medializovaných správ stroskotať koncom roka 2015 pre rozdielne predstavy spoločností. Ford sa potom zameral na vývoj vlastných robotických áut.

Jednoduché to nebude mať ani z pohľadu trhu, na ktorom vzniká čoraz väčšia konkurencia. Narastá množstvo spoločností a startupov, ktoré sa zameriavajú na vývoj robotických áut.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole
  2. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho
  3. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku
  4. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov
  5. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov
  6. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami
  7. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť
  8. Lety do exotiky už aj z Bratislavy
  9. Nonstop banka vo vrecku - aplikácia Mobil Banking
  10. Ako sme jazdili v socializme
  1. Očarujúca Srí Lanka: malý ostrov plný prekvapení
  2. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole
  3. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho
  4. Už aj seniori presadajú do SUV
  5. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku
  6. Americká ambasáda zaberá pozemky už rok bez nájomnej zmluvy
  7. Bratislava gets a new public space and park
  8. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov
  9. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov
  10. Daikin predĺžil záruku na klimatizácie so službou Stand By Me
  1. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov 11 088
  2. Ako sme jazdili v socializme 2 808
  3. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho 2 623
  4. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku 2 150
  5. Očarujúca Srí Lanka: malý ostrov plný prekvapení 1 962
  6. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole 1 500
  7. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami 1 426
  8. Lety do exotiky už aj z Bratislavy 1 411
  9. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť 1 230
  10. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov 1 060

Téma: Google


Hlavné správy zo Sme.sk

ŠPORT

Fotografka z Tour: Sagan má výraznú tvár, je fotogenický. Je to prosto chlap

Češka Markéta Navrátilová bola dlhé roky jedinou ženou, ktorá fotila Tour de France z motorky.

DOMOV

Obec, kde sa nestrácajú eurofondy, stavia wellness centrum

Za dva roky dali prácu 80 ľuďom.

AUTO

V garáži opatruje rodinné dedičstvo: Škodu 120 GLS

Najdrahšia verzia škodovky mala ako jediná olejový chladič.

Neprehliadnite tiež

NA ČOM SME JAZDILI

V garáži opatruje rodinné dedičstvo: Škodu 120 GLS

Najdrahšia verzia škodovky mala ako jediná olejový chladič, majiteľom však robil problémy.