Spoločnosť Google vzbudila v roku 2014 pozornosť automobilového priemyslu, keď prišla s myšlienkou vlastného vozidla.
Po približne troch rokoch však z ciest podľa informácií agentúry DPA malé dvojmiestne vozidlo s autonómnym riadením Firefly zmizne.
Veľké plány
Už na začiatku internetový gigant vyhlasoval, že nemá ambície stať sa výrobcom vozidiel. Spoločnosť podľa BBC tvrdila, že ide o experiment a automobil sa nedostane do sériovej výroby.
Firefly vnímali v tom čase odborníci ako prototyp robotického vozidla pre mestskú sieť taxislužieb.
Špekulovalo sa, že Google by mohol prísť práve s plánom zameraným na budúcnosť mestskej mobility.
Akékoľvek väčšie ambície však spočiatku narazili na americké úrady, ktoré odmietali autá bez tradičných ovládacích prvkov ako volant, alebo pedále.
Problémom bola aj nízka rýchlosť auta, ktorá dosahovala okolo 40 kilometrov za hodinu.

Spolupráca s automobilkami
Vývoj automatizovaných automobilových systémov má v rámci Googlu (respektíve jeho korporácie Alphabet) od minulého roka na starosti dcérska firma Waymo.
Už po tomto presune bolo podľa DPA zrejmé, že táto divízia sa v budúcnosti chce zamerať na spoluprácu s inými automobilkami, ktoré by mohli využívať jej technológie.
V súčasnosti ich má podľa BBC dodať pre niekoľko stoviek minivanov Chrysler Pacifica spoločnosti Chrysler Fiat. Rodiny v americkej Arizone by mali autá testovať v bežnom živote.
Waymo stále dúfa, že o techniku, ktorú vyvíja pre autá, bude záujem aj medzi ďalšími výrobcami vozidiel. Istý čas sa hovorilo o spolupráci s Fordom.
Rozhovory však mali podľa medializovaných správ stroskotať koncom roka 2015 pre rozdielne predstavy spoločností. Ford sa potom zameral na vývoj vlastných robotických áut.
Jednoduché to nebude mať ani z pohľadu trhu, na ktorom vzniká čoraz väčšia konkurencia. Narastá množstvo spoločností a startupov, ktoré sa zameriavajú na vývoj robotických áut.