SME

Google stiahne z ciest svoje robotické auto, chce spolupracovať s automobilkami

Firefly po približne troch rokoch zmizne z ciest.

Firefly postupne zmizne z ciest.Firefly postupne zmizne z ciest. (Zdroj: wikipedia)

Spoločnosť Google vzbudila v roku 2014 pozornosť automobilového priemyslu, keď prišla s myšlienkou vlastného vozidla.

Po približne troch rokoch však z ciest podľa informácií agentúry DPA malé dvojmiestne vozidlo s autonómnym riadením Firefly zmizne.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Veľké plány

Už na začiatku internetový gigant vyhlasoval, že nemá ambície stať sa výrobcom vozidiel. Spoločnosť podľa BBC tvrdila, že ide o experiment a automobil sa nedostane do sériovej výroby.

Firefly vnímali v tom čase odborníci ako prototyp robotického vozidla pre mestskú sieť taxislužieb.

SkryťVypnúť reklamu

Špekulovalo sa, že Google by mohol prísť práve s plánom zameraným na budúcnosť mestskej mobility.

Akékoľvek väčšie ambície však spočiatku narazili na americké úrady, ktoré odmietali autá bez tradičných ovládacích prvkov ako volant, alebo pedále.

Problémom bola aj nízka rýchlosť auta, ktorá dosahovala okolo 40 kilometrov za hodinu.

Prečítajte si tiež: Google začal v uliciach merať smog, robí to pri fotení Čítajte 

Spolupráca s automobilkami

Vývoj automatizovaných automobilových systémov má v rámci Googlu (respektíve jeho korporácie Alphabet) od minulého roka na starosti dcérska firma Waymo.

Už po tomto presune bolo podľa DPA zrejmé, že táto divízia sa v budúcnosti chce zamerať na spoluprácu s inými automobilkami, ktoré by mohli využívať jej technológie.

V súčasnosti ich má podľa BBC dodať pre niekoľko stoviek minivanov Chrysler Pacifica spoločnosti Chrysler Fiat. Rodiny v americkej Arizone by mali autá testovať v bežnom živote.

SkryťVypnúť reklamu

Waymo stále dúfa, že o techniku, ktorú vyvíja pre autá, bude záujem aj medzi ďalšími výrobcami vozidiel. Istý čas sa hovorilo o spolupráci s Fordom.

Rozhovory však mali podľa medializovaných správ stroskotať koncom roka 2015 pre rozdielne predstavy spoločností. Ford sa potom zameral na vývoj vlastných robotických áut.

Jednoduché to nebude mať ani z pohľadu trhu, na ktorom vzniká čoraz väčšia konkurencia. Narastá množstvo spoločností a startupov, ktoré sa zameriavajú na vývoj robotických áut.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Ako zvládnuť podnikanie, rodinu aj voľný čas bez kompromisov?
  2. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme
  3. Ako pripraviť motorku na sezónu: Rady pre bezpečnú jazdu
  4. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje
  5. V podzemí sa skrýva poklad nezmenený už 182 rokov
  6. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  7. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  1. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  2. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  3. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  4. Kalamita v Markovej spracovaná v súlade so zákonom
  5. Konferencia eFleet Day 2025 hlási posledné voľné miesta
  6. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov
  7. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete
  8. Fico škodí ekonomike, predbehli nás aj Rumuni
  1. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 14 526
  2. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje 9 195
  3. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 8 284
  4. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 7 727
  5. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie 4 849
  6. Elektrické autá v zahraničí: poplatky za nabíjanie a diaľnice 3 014
  7. Muži, nepodceňujte návštevu kardiológa. Srdce máte len jedno 2 204
  8. Môže hudba pomôcť neurologickým pacientom lepšie chodiť? 2 069
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Juraj Tušš: Multipolárny svet a nový volebný systém.
  2. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
  3. Jozef Černek: Príbeh vrážd staviteľa aj majiteľa záložne: Temný tieň nad Komárnom
  4. Peter Alexander Sokol: Cesta do izolácie: Cla, Trump a geopolitický hazard so západnými alianciami
  5. Vlado Jakubkovič: Andrej, poď k nám.
  6. Michael Achberger: Smrteľná cena za štíhle telo: Tento spaľovač vás môže zabiť!
  7. Zoltan Bardos: Veľvyslanectvo v zajatí Červených Khmérov
  8. Martin Šuraba: O chlapcovi, ktorý stratil zápalky XXI
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 105 433
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 78 978
  3. Rado Surovka: Raši dostal padáka 64 700
  4. Martin Ondráš: Piate ohnisko nákazy SLAK - skutočná pravda 22 194
  5. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 516
  6. Radko Mačuha: Vládna koalícia si začala dávať úplatky priamo v parlamente. 9 680
  7. Viktor Pamula: S Ruskom na večné časy a nikdy inak 8 117
  8. Ivan Mlynár: Šutaj Eštok prirovnaním čurillovcov k vrahovi potvrdil, že zhora z neho vypadáva to isté ako zdola. 7 718
  1. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
  2. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma
  3. Tupou Ceruzou: Transakčná daň
  4. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  5. Marcel Rebro: Slovenské drony na ukrajinskom nebi
  6. Věra Tepličková: Nie je nad to, mať na verejnosti dobrých priateľov
  7. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku.
  8. Tupou Ceruzou: Mr. Business
SkryťZatvoriť reklamu