Hyundai predstavil mestské SUV Kona

Toto malé vozidlo má pomôcť automobilke dobehnúť konkurenciu v triede malých SUV.

Hyundai Kona(Zdroj: Hyundai)

SOUL, BRATISLAVA. Juhokórejská automobilka Hyundai Motor, ktorá svoje vozidlá pre Európu vyrába i v Nošoviciach v Českej republike, predstavila svoje prvé malé SUV Kona. Vozidlo je určené pre zákazníkov v USA, Európe a Južnej Kórei.

„Nový model KONA nie je iba ďalší automobil v ponuke SUV značky Hyundai – je to dôležitý míľnik na našej ceste k dosiahnutiu cieľa stať sa do roku 2021 vedúcou ázijskou automobilovou značkou v Európe,” povedal Thomas A. Schmid, prevádzkový riaditeľ Hyundai Motor Europe.

„So svojimi génmi pravého SUV, progresívnym dizajnom a prvkami vybavenia premium Kona reflektuje životný štýl moderných ľudí, zvyšuje príťažlivosť značky a oslovuje nových zákazníkov.“

Výrazný exteriér

Predná časť karosérie nového modelu zaujme hlavne kaskádovitou maskou chladiča, ktorá je novou rodinnou identitou značky Hyundai. Nápadným prvkom sú horizontálne rozdelené predné svetlá na denné svetlá z LED hore a hlavné reflektory pre tlmené/diaľkové svetlo z LED pod nimi.

Farebne odlíšená strecha je na výber v dvoch farbách, čo spolu s desiatimi farbami laku karosérie poskytuje zákazníkovi široké možnosti farebnej individualizácie vozidla.

Kompaktný a agilný charakter nového SUV značky Hyundai zvýrazňuje jeho úhľadný profil s krátkymi prevismi karosérie a modelovanými hranatými blatníkmi, ktoré evokujú pohyb smerom dopredu.

Splývajúcu líniu strechy zvýrazňujú pozdĺžne lišty strešného nosiča, avizujúce spôsobilosť pre aktívny životný štýl napríklad montážou strešného nosiča.

Prečítajte si tiež: Prečítajte si tiež: V Bratislave sa rozmáhajú krádeže nafty. Zlodeji vŕtajú do nových SUV

Na zadnej časti karosérie sa téma dizajnu opakuje vo forme plastových obkladov okolo cúvacích a smerových svetiel v spodnej časti. Nad nimi sú oddelené úzke koncové/brzdové svetlá z LED.

So svojou veľkou šírkou (1.800 mm) a relatívne malou výškou (1.550 mm) v pomere ku kompaktnej dĺžke 4.165 mm a rázvoru 2.600 mm má nový model Kona ambíciu zaujať na ceste.

V ponuke budú príplatkové 18-palcové kolesá z ľahkej zliatiny v dvojfarebnom vyhotovení (rozmer pneumatík 235/45 R18), ale i 17-palcové disky z ľahkej zliatiny (rozmer pneumatík 215/55 R17), ako aj 16-palcové disky z ľahkej zliatiny alebo oceľového plechu (rozmer pneumatík 205/60 R16).

Interiér sa bude dať prispôsobiť

Interiér charakterizujú mäkké, kontúrované povrchy kontrastujúce s tmavo lakovanými dielmi, čo vytvára technický a robustný charakter. Zákazníci majú na výber kontrastné dekoračné prvky na prístrojovom paneli v niekoľkých farbách spolu s kontrastným prešívaním sedadiel na vytvorenie individualizovaného interiéru.

Novým prvkom – po prvý raz použitým pri značke Hyundai – je head-up displej, ktorý premieta základné jazdné informácie priamo do zorného poľa vodiča. Premietaný obraz má uhlopriečku 20,3 cm (8 palcov) a vysokú svetelnosť.

Príplatkový navigačný systém, vybavený dotykovým monitorom s uhlopriečkou 20,3 cm (8 palcov), umožňuje vodičovi pripojiť svoj smartfón cez protokol Apple CarPlay alebo Android Auto a ovládať funkcie smartfónu a aplikácie.

Prečítajte si tiež: Prečítajte si tiež: Viete, z čoho je vyrobená palivová nádrž vášho auta?

Systém sa dodáva vrátane na 7 rokov predplatených služieb LIVE Services, ktoré poskytujú dopravné informácie aktualizované v reálnom čase, správy o počasí, informácie o stacionárnych radaroch a rýchlostných kamerách, ako aj online vyhľadávanie bodov záujmu.

Za príplatok bude dodávaná induktívna nabíjacia priehradku (štandard Qi) v stredovej konzole, ktorá umožňuje pohodlné nabíjanie smartfónov vodiča a spolujazdcov počas jazdy.

Batožinový priestor má základný objem 361 litrov. Jeho variabilitu zvyšuje štandardné sklopné zadné operadlo, delené v pomere 60:40 percent. Pri sklopení obidvoch častí a naložení až po strop je k dispozícii využiteľný objem 1.143 litrov.

Zatiaľ len benzínový trojvalec a štvorvalec

Model Kona bude k dispozícii s dvoma turbokompresorom prepĺňanými benzínovými motormi: trojvalec 1.0 T-GDI s výkonom 88 kW (120 k) a 6-stupňovou manuálnou prevodovkou a štvorvalec 1.6 T-GDI s výkonom 130 kW (177 k) a 7-stupňovou prevodovkou 7DCT s dvoma spojkami.

Maximálny krútiaci moment 172 Nm trojvalec dosahuje už pri nízkych otáčkach 1500 za minútu. Motor 1.0 T-GDI sa montuje výlučne so 6-stupňovou manuálnou prevodovkou a pohonom predných kolies.

Prečítajte si tiež: Prečítajte si tiež: Prvá jazda: Volvo XC60 je auto, ktoré bude chcieť vaša mama

Pri výkonnejšom motore sa bude dať objednať pohon všetkých kolies s adaptívnym rozdeľovaním krútiaceho momentu na nápravy (až do 50 % na zadné kolesá). Vďaka maximálnemu krútiacemu momentu 265 Nm dokáže zrýchliť z 0 na 100 km/h za 7,9 sekundy.

V lete 2018 Hyundai zavedie do modelu Kona novú generáciu účinných štvorvalcových turbodieselov s objemom 1,6 litra a výkonom 85 kW (115 k) a 100 kW (136 k), ktoré budú k dispozícii so 6-stupňovou manuálnou prevodovkou alebo s prevodovkou 7DCT, ako aj s pohonom všetkých kolies.

Motory dostupné pre model Kona:

1.0 T-GDI

Typ

KAPPA, trojvalec, 12-ventilov, DOHC D-CVVT

Objem (cm3)

998

Vŕtanie x zdvih (mm)

71,0 x 84,0 mm

Kompresný pomer

10,0:1

Maximálny výkon

88 kW (120 k) @ 6.000 min-1

Max. krútiaci moment

172 Nm @ 1.500~4.000 min-1

Maximálna rýchlosť (km/h)

181

Zrýchlenie 0-100 km/h (s)

12,0

Kombinované emisie CO2 (g/km)*

119 (plánovaná hodnota)

Kombinovaná spotreba (l/100km)*

5,3 (plánovaná hodnota)

1.6 T-GDI

Typ

Gamma, štvorvalec, 16-ventilov, DOHC D-CVVT

Objem (cm3)

1.591

Vŕtanie x zdvih (mm)

77,0 x 85,4 mm

Kompresný pomer

10,0:1

Maximálny výkon

130 kW (177 k) @ 5.500 min-1

Max. krútiaci moment

265 Nm @ 1.500~4.500 min-1

Maximálna rýchlosť (km/h)

205

Zrýchlenie 0-100 km/h (s)

7,9

Kombinované emisie CO2 (g/km)*

169 (plánovaná hodnota)

Kombinovaná spotreba (l/100km)*

7,3 (plánovaná hodnota)

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Aký bude váš doplnkový dôchodok
  2. Vydanie denníka SME spolu s knihou Ľubomíra Feldeka
  3. Premýšľate nad kúpou last minute dovolenky v Egypte?
  4. Vaginálne mykózy – ako sa im brániť?
  5. Bolesti hlavy, brucha či únava? Môžu za to možno aj parazity!
  6. Neviete si vybrať správne miesto na dovolenku v Grécku?
  7. Investícia do dlhopisov s fixným výnosom 6,25 - 7,25 % p.a.
  8. Jednoduchá mobilná tlač z vášho smartfónu, alebo tabletu?
  9. Vďaka úveru na rekonštrukciu môžete ušetriť tisícky EUR
  10. Zažite vašu vysnívanú dovolenku na Bali
  1. Mladí futbalisti získali takmer 50 tisíc eur
  2. OMV modernizuje čerpacie stanice. Prioritou je pohodlie zákazník
  3. Aj zmrzlina podlieha trendom, mali ste už špenátovú?
  4. Prémiovosť slovenského trhu rastie, dovozová Metaxa je na čele
  5. Neseďte doma, cestujte z Košíc do sveta
  6. Vydanie denníka SME spolu s knihou Ľubomíra Feldeka
  7. Kŕčové žily: Nepekné a nebezpečné
  8. Študenti obhajovali návrhy na využitie Pisztoryho paláca
  9. Turistický nosič pre malého dobrodruha?
  10. Kúpte si nehnuteľnosť v 5* luxusnom rezorte v zálive Sistiana
  1. Aký bude váš doplnkový dôchodok 12 130
  2. Bolesti hlavy, brucha či únava? Môžu za to možno aj parazity! 4 714
  3. Od 1. júla už prestanete chodiť na poštu! 3 750
  4. Investícia do dlhopisov s fixným výnosom 6,25 - 7,25 % p.a. 3 717
  5. Vydanie denníka SME spolu s knihou Ľubomíra Feldeka 3 547
  6. Vaginálne mykózy – ako sa im brániť? 3 479
  7. Neviete si vybrať správne miesto na dovolenku v Grécku? 3 207
  8. Premýšľate nad kúpou last minute dovolenky v Egypte? 3 091
  9. Jarabinky Grande odštartovali predaj zaujímavými cenami bytov 3 055
  10. Jednoduchá mobilná tlač z vášho smartfónu, alebo tabletu? 2 032

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Fico píše o nefér hre, jeho list šéfovi UEFA nič nezmení

Premiér po zápase Nemecka s Talianskom napísal, že mu nie je ľahostajná výchova mladých ľudí. Pri iných futbalových kauzách mlčal.

KOMENTÁRE

Premiér listom UEFA podliezol latku

Je nezvyklé, aby ústavný činiteľ vypisoval na športové federácie.

Neprehliadnite tiež

BMW predstavilo novú X3, dostala obrovskú masku chladiča

Novinka má kvalitnejší interiér aj verziu M.

Tesla Model X absolvovala losí test, nedarilo sa jej príliš dobre

Ťažký elektromobil dosiahol limit v sedemdesiatke.

Poznáme najlepšie motory roka 2017

Najvyššie ocenenie pripadlo už druhýkrát motoru z Ferrari, získal v ankete dokopy už sedem cien.

Aj so štvorvalcom je BMW 420i Cabrio veľmi zábavné auto (test)

BMW ukázalo, že stále dokáže vyrobiť príťažlivé a dynamické auto i bez strechy.