SME

Hyundai predstavil mestské SUV Kona

Toto malé vozidlo má pomôcť automobilke dobehnúť konkurenciu v triede malých SUV.

Hyundai KonaHyundai Kona (Zdroj: Hyundai)

SOUL, BRATISLAVA. Juhokórejská automobilka Hyundai Motor, ktorá svoje vozidlá pre Európu vyrába i v Nošoviciach v Českej republike, predstavila svoje prvé malé SUV Kona. Vozidlo je určené pre zákazníkov v USA, Európe a Južnej Kórei.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Načítavam video...

„Nový model KONA nie je iba ďalší automobil v ponuke SUV značky Hyundai – je to dôležitý míľnik na našej ceste k dosiahnutiu cieľa stať sa do roku 2021 vedúcou ázijskou automobilovou značkou v Európe,” povedal Thomas A. Schmid, prevádzkový riaditeľ Hyundai Motor Europe.

SkryťVypnúť reklamu

„So svojimi génmi pravého SUV, progresívnym dizajnom a prvkami vybavenia premium Kona reflektuje životný štýl moderných ľudí, zvyšuje príťažlivosť značky a oslovuje nových zákazníkov.“

Výrazný exteriér

Predná časť karosérie nového modelu zaujme hlavne kaskádovitou maskou chladiča, ktorá je novou rodinnou identitou značky Hyundai. Nápadným prvkom sú horizontálne rozdelené predné svetlá na denné svetlá z LED hore a hlavné reflektory pre tlmené/diaľkové svetlo z LED pod nimi.

Farebne odlíšená strecha je na výber v dvoch farbách, čo spolu s desiatimi farbami laku karosérie poskytuje zákazníkovi široké možnosti farebnej individualizácie vozidla.

Kompaktný a agilný charakter nového SUV značky Hyundai zvýrazňuje jeho úhľadný profil s krátkymi prevismi karosérie a modelovanými hranatými blatníkmi, ktoré evokujú pohyb smerom dopredu.

SkryťVypnúť reklamu

Splývajúcu líniu strechy zvýrazňujú pozdĺžne lišty strešného nosiča, avizujúce spôsobilosť pre aktívny životný štýl napríklad montážou strešného nosiča.

Prečítajte si tiež: V Bratislave sa rozmáhajú krádeže nafty. Zlodeji vŕtajú do nových SUV Čítajte 

Na zadnej časti karosérie sa téma dizajnu opakuje vo forme plastových obkladov okolo cúvacích a smerových svetiel v spodnej časti. Nad nimi sú oddelené úzke koncové/brzdové svetlá z LED.

So svojou veľkou šírkou (1.800 mm) a relatívne malou výškou (1.550 mm) v pomere ku kompaktnej dĺžke 4.165 mm a rázvoru 2.600 mm má nový model Kona ambíciu zaujať na ceste.

V ponuke budú príplatkové 18-palcové kolesá z ľahkej zliatiny v dvojfarebnom vyhotovení (rozmer pneumatík 235/45 R18), ale i 17-palcové disky z ľahkej zliatiny (rozmer pneumatík 215/55 R17), ako aj 16-palcové disky z ľahkej zliatiny alebo oceľového plechu (rozmer pneumatík 205/60 R16).

SkryťVypnúť reklamu

Interiér sa bude dať prispôsobiť

Interiér charakterizujú mäkké, kontúrované povrchy kontrastujúce s tmavo lakovanými dielmi, čo vytvára technický a robustný charakter. Zákazníci majú na výber kontrastné dekoračné prvky na prístrojovom paneli v niekoľkých farbách spolu s kontrastným prešívaním sedadiel na vytvorenie individualizovaného interiéru.

Novým prvkom – po prvý raz použitým pri značke Hyundai – je head-up displej, ktorý premieta základné jazdné informácie priamo do zorného poľa vodiča. Premietaný obraz má uhlopriečku 20,3 cm (8 palcov) a vysokú svetelnosť.

Príplatkový navigačný systém, vybavený dotykovým monitorom s uhlopriečkou 20,3 cm (8 palcov), umožňuje vodičovi pripojiť svoj smartfón cez protokol Apple CarPlay alebo Android Auto a ovládať funkcie smartfónu a aplikácie.

SkryťVypnúť reklamu
reklama
Prečítajte si tiež: Viete, z čoho je vyrobená palivová nádrž vášho auta? Čítajte 

Systém sa dodáva vrátane na 7 rokov predplatených služieb LIVE Services, ktoré poskytujú dopravné informácie aktualizované v reálnom čase, správy o počasí, informácie o stacionárnych radaroch a rýchlostných kamerách, ako aj online vyhľadávanie bodov záujmu.

Za príplatok bude dodávaná induktívna nabíjacia priehradku (štandard Qi) v stredovej konzole, ktorá umožňuje pohodlné nabíjanie smartfónov vodiča a spolujazdcov počas jazdy.

Batožinový priestor má základný objem 361 litrov. Jeho variabilitu zvyšuje štandardné sklopné zadné operadlo, delené v pomere 60:40 percent. Pri sklopení obidvoch častí a naložení až po strop je k dispozícii využiteľný objem 1.143 litrov.

Zatiaľ len benzínový trojvalec a štvorvalec

Model Kona bude k dispozícii s dvoma turbokompresorom prepĺňanými benzínovými motormi: trojvalec 1.0 T-GDI s výkonom 88 kW (120 k) a 6-stupňovou manuálnou prevodovkou a štvorvalec 1.6 T-GDI s výkonom 130 kW (177 k) a 7-stupňovou prevodovkou 7DCT s dvoma spojkami.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Maximálny krútiaci moment 172 Nm trojvalec dosahuje už pri nízkych otáčkach 1500 za minútu. Motor 1.0 T-GDI sa montuje výlučne so 6-stupňovou manuálnou prevodovkou a pohonom predných kolies.

Prečítajte si tiež: Prvá jazda: Volvo XC60 je auto, ktoré bude chcieť vaša mama Čítajte 

Pri výkonnejšom motore sa bude dať objednať pohon všetkých kolies s adaptívnym rozdeľovaním krútiaceho momentu na nápravy (až do 50 % na zadné kolesá). Vďaka maximálnemu krútiacemu momentu 265 Nm dokáže zrýchliť z 0 na 100 km/h za 7,9 sekundy.

V lete 2018 Hyundai zavedie do modelu Kona novú generáciu účinných štvorvalcových turbodieselov s objemom 1,6 litra a výkonom 85 kW (115 k) a 100 kW (136 k), ktoré budú k dispozícii so 6-stupňovou manuálnou prevodovkou alebo s prevodovkou 7DCT, ako aj s pohonom všetkých kolies.

Motory dostupné pre model Kona:

1.0 T-GDI

Typ

KAPPA, trojvalec, 12-ventilov, DOHC D-CVVT

Objem (cm3)

998

Vŕtanie x zdvih (mm)

71,0 x 84,0 mm

Kompresný pomer

10,0:1

Maximálny výkon

88 kW (120 k) @ 6.000 min-1

Max. krútiaci moment

172 Nm @ 1.500~4.000 min-1

Maximálna rýchlosť (km/h)

181

Zrýchlenie 0-100 km/h (s)

12,0

Kombinované emisie CO2 (g/km)*

119 (plánovaná hodnota)

Kombinovaná spotreba (l/100km)*

5,3 (plánovaná hodnota)

1.6 T-GDI

Typ

Gamma, štvorvalec, 16-ventilov, DOHC D-CVVT

Objem (cm3)

1.591

Vŕtanie x zdvih (mm)

77,0 x 85,4 mm

Kompresný pomer

10,0:1

Maximálny výkon

130 kW (177 k) @ 5.500 min-1

Max. krútiaci moment

265 Nm @ 1.500~4.500 min-1

Maximálna rýchlosť (km/h)

205

Zrýchlenie 0-100 km/h (s)

7,9

Kombinované emisie CO2 (g/km)*

169 (plánovaná hodnota)

Kombinovaná spotreba (l/100km)*

7,3 (plánovaná hodnota)

Hyundai

Nabitie veľkej trakčnej batérie elektromobilu skomplikovala vybitá malá 12V batéria.

Vždy myslite na núdzové riešenia vopred.


Oliver Varchol 74
Súvisiace témy: SUV
SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Čo bude toto leto in?
  2. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú
  3. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie
  4. Kam smerujú peniaze bohatých?
  5. Crème de la Crème štartuje už čoskoro
  6. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je
  7. Prémiové bankovníctvo je dnes o osobnom prístupe a inováciách
  8. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad
  1. Dovolenka v Egypte: Kde sú pláže pre deti a kde podmorský život?
  2. Čo bude toto leto in?
  3. Najkrajšie letné túry, cyklotrasy, jazerá a pamiatky v Rakúsku
  4. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie
  5. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú
  6. V Košiciach vzniká nové digitálne epicentrum
  7. Crème de la Crème štartuje už čoskoro
  8. Kam smerujú peniaze bohatých?
  1. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie 8 556
  2. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je 8 300
  3. V Japonsku vlaky meškajú len vo filmoch. Aj jedlo má pravidlá 5 253
  4. Kam smerujú peniaze bohatých? 3 994
  5. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad 3 533
  6. V Košiciach vzniká nové digitálne epicentrum 3 193
  7. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú 3 043
  8. Viete správne založiť oheň? Podľa kachliara to robíte zle 1 955
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Ján Škerko: Ráno
  2. Martin Ondráš: Podivné penzióny vs rozkrádanie eurofondov - skutočná pravda
  3. Dávid Polák: Izraelský experiment s extrémizmom
  4. Tomas Hlavaty: "Váš čas sa radikálne kráti". Fico už začal predvolebnú kampaň.
  5. Otilia Horrocks: Breaking News : Nemecko versus Slovensko a jeho suverénne ceny tovarov v roku 2025 !
  6. Anna Brawne: Pán minister, to naše zdravotníctvo som už zachránila ja, preto je najvyšší čas, aby ste zo seba prestali robiť šaša!
  7. Ján Serbák: Zaujímavosti zo storočných novín (23. - 29.5.1925)
  8. Vladimír Bojničan: Čo mi chýbalo v článku od Michala Havrana: „Spoločnosť rozvrátená politikou“
  1. Matej Galo: Tibor Gašpar, ste hluchý, nemý, slepý alebo čo? 29 117
  2. Viktor Pamula: Slovenský zväz ľadovej hanby 17 071
  3. Miroslav Ferkl: Stupnica Ficovej nenávisti 10 163
  4. Anna Brawne: Pridrahý Robo, nebolo tých klamstiev už dosť? 8 131
  5. Ivan Čáni: Pobavený Fico ako nevinné batoľa. 7 675
  6. Věra Tepličková: Keď sa bojíš valašky 7 236
  7. Branko Štefanatný: Hráči z KHL nie, Šatan nie! 6 888
  8. Natália Milanová: Nové záchody na ministerstve kultúry smrdia. Poriadne smrdia. 6 268
  1. Anna Brawne: Pán minister, to naše zdravotníctvo som už zachránila ja, preto je najvyšší čas, aby ste zo seba prestali robiť šaša!
  2. Roman Kebísek: Štefánikova priateľka Weissová o ňom: Je to dobyvateľ
  3. Radko Mačuha: Fico je kráľ politickej džungle.
  4. INESS: Energetická pomoc – adresnosť v nedohľadne
  5. Věra Tepličková: "I napriek tomu, že ste žena, buďte slušná."
  6. Radko Mačuha: Šmejdi" sa menia. Predražené hrnce nahradili politikou.
  7. Tupou Ceruzou: Pandemická
  8. Radko Mačuha: "Rež a rúbaj do krve po Šimečkovej kotrbe" dokial Fico na Slovensku, pánom nebude.
SkryťZatvoriť reklamu