SME
Streda, 1. december, 2021 | Meniny má EdmundKrížovkyKrížovky

Mníchov uvažuje o zákaze vjazdu dieselovým autám

Dôvodom je množstvo splodín, ktoré dieselové vozidlá vypúšťajú do ovzdušia.

Ilustarčné foto.Ilustarčné foto. (Zdroj: SITA / AP)

MNÍCHOV, BRATISLAVA. Bavorská metropola Mníchov uvažuje podľa listu Süddeutsche Zeitung o tom, že zakáže dieselovým autám jazdiť po meste.

Dotknúť by sa to mohlo asi 133 000 až 170 000 dieselových áut registrovaných v Mníchove. Dôvodom tejto úvahy mníchovskej radnice je množstvo splodín, ktoré dieselové vozidlá vypúšťajú do ovzdušia.

"Dokážem si len ťažko predstaviť, že sa bez takých zákazov do budúcnosti obídeme, i keby ma tešilo, ak by to šlo bez nich," povedal bavorský primátor Dieter Reiter denníku. Reagoval tak na nové dáta o znečistení ovzdušia v treťom najväčšom nemeckom meste.

Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Prečítajte si tiež: Pri emisných testoch podvádzali aj ďalšie automobilky Čítajte 

Koľko áut by sa zákaz dotkol, zatiaľ nie je úplne jasné. Záležalo by na tom, akých noriem by sa týkal. Reiter zatiaľ uvažuje o tom, že dieselové vozidlá spĺňajúce najprísnejšiu emisnú normu Euro 6 by v meste naďalej jazdiť mohli. Celkovo je v Mníchove registrovaných 295 000 dieselových áut.

Zvažovaný zákaz by bol zatiaľ najširším v celom Nemecku. Mníchov s ním podľa všetkého ale počká najmenej do jesene, kedy by mal Spolkový správny súd rozhodnúť o tom, či takéto zákazy môžu vyhlasovať jednotlivé mestá, alebo tak musí učiniť vedenie príslušnej spolkovej zemi.

Prečítajte si tiež: Nemecko nedodrží sľub, do roku 2020 na cesty milión elektromobilov nedostane Čítajte 

Nedávne testy nemeckých úradov ukázali, že dieselové vozidlá spĺňajúce najvyššiu normu Euro 6 vyprodukujú v skutočnej premávke 507 miligramov oxidu dusíku na kilometer, norma pritom počíta s emisiami maximálne 80 miligramov na kilometer. Podľa súčasných právnych predpisov nemusia autá normy dodržiavať v skutočnej premávke, ale len pri meraní v laboratórií.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Odsťahovali sa na lazy i do dodávky. Ako sa tam žije?
  2. Krízové balíčky pre ohrozené domácnosti
  3. Desať dôvodov, prečo študovať na Trnavskej univerzite
  4. Buďte v najlepšej spoločnosti!?
  5. Za kvalitným vzdelaním nemusíte do sveta! Príďte na EkF TUKE
  6. Petra Vlhová: Prvýkrát v živote som urobila veľké rozhodnutie
  7. PRIESKUM: Slováci prezradili, čo by mal spĺňať dokonalý smartfón
  8. Výhody najväčšej obchodnej siete objavuje aj verejný sektor
  9. Spokojnosť je daná geneticky. Dá sa však zmeniť
  10. Na nové auto sa neoplatí čakať. Trhu kraľujú jazdené
  1. Petra Vlhová: Prvýkrát v živote som urobila veľké rozhodnutie
  2. Granátové jablko prekvapí vás chuťou i aktívnymi látkami
  3. dm a jej zákazníci podporili vznik 15 vzdelávacích centier
  4. Anketu Elektromobil roka 2021 ovládla ŠKODA
  5. Prvé bezbariérové fitko vo Zvolene otvára ZŤP cestu k športu
  6. Zmeny v systéme revíznych postupov
  7. Compliance – kto by mal byť zodpovedný?
  8. Tabaková mládež. Čo s ňou?
  9. Krízové balíčky pre ohrozené domácnosti
  10. Pohľad do histórie. Kedy sme sa mali lepšie ako dnes?
  1. Odsťahovali sa na lazy i do dodávky. Ako sa tam žije? 29 561
  2. Spokojnosť je daná geneticky. Dá sa však zmeniť 15 119
  3. 8 skutočných celebrít. Tieto mozgy ovplyvňujú, ako budeme žiť 11 842
  4. Ako si zvýšiť penziu aj s priemerným platom? 7 780
  5. Pohľad do histórie. Kedy sme sa mali lepšie ako dnes? 7 587
  6. ARÓNIA - najsilnejšia prírodná prevencia proti koronavírusu 5 771
  7. Strava ani spánok nie sú dôležité, ak pri tom dýchame zlý vzduch 5 672
  8. Karnozín – účinná látka s obrovským potenciálom 3 104
  9. Volkswagen predstavuje ďalší elektrický model 2 690
  10. Vianočné nákupy bez stresu? Pozrite sa, či na to idete správne 2 127
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Škoda Karoq

Ponuka motorov ostáva rovnaká.


13 h
Hyundai Ioniq 5

Víťaza vyhlásia vo februári.


29. nov
Toyota Yaris Cross

Všestrannosť zlepšuje pohon všetkých kolies.


28. nov
Parkovanie na chodníku bude od marca 2022 regulované.

Dodržať voľnú šírku chodníka 1,5 metra už nebude stačiť.


26. nov

Blogy SME

  1. Iveta Bakitová: Peru - od conquistádorov po Dänikena
  2. Štefan Vidlár: List Ježiškovi
  3. Zuzana Rattajová: Juraj Droba, dnes si opustil ľudí
  4. Ján Šeďo: Kedy je to v záujme občanov a kedy nie, alebo existuje morálny kódex poslanca NRSR ?
  5. Michal Hradil: Trochu (kontroverznej) očkovacej matematiky
  6. Marek Strapko: Konšpirátori opäť pošteklili primitívne pudy
  7. Pavol Koprda: Očkovacie hoaxy Ľuboša Blahu odstránil Facebook
  8. Peter Biščo: Netrpezlivo a s obavami čakám vo svojej imaginárnej čakárni ...
  1. Radovan Kazda: Poslanec Blaha a jeho fašisti 11 326
  2. Jozef Sitko: Pani prezidentka, jej priateľ a jej exporadca Leško 7 855
  3. Monika Nagyova: Poďte bližšie, staré dievky nehryzú. 5 213
  4. Pavol Koprda: Očkovacie hoaxy Ľuboša Blahu odstránil Facebook 5 129
  5. Pavol Koprda: Infekčnejší a možno ešte nebezpečnejší. Čo zatiaľ vieme o mutácii vírusu B.1.1.529? 4 958
  6. Věra Tepličková: Ako chutí moc alebo Ak budeme dobrí, dostaneme limetku 4 951
  7. Tereza Krajčová: Anglický denník: 18. Najväčší strašiak návratu zo zahraničia? Slovenská mentalita 4 368
  8. Pavel Macko: Špinavý útok voči mojej rodine trvá už šesť rokov! 4 060
  1. Pavol Koprda: Očkovacie hoaxy Ľuboša Blahu odstránil Facebook
  2. Pavol Koprda: Infekčnejší a možno ešte nebezpečnejší. Čo zatiaľ vieme o mutácii vírusu B.1.1.529?
  3. Juraj Hipš: Zvýšenie platov učiteľov na hygienické minimum nezvýši kvalitu vzdelávania, tvrdí analytik.
  4. Lucia Šicková: Poučenia z herného biznisu 3: Viem vyhrať, aj keď mi rozdali horšie karty, ako ostatným
  5. Karolína Farská: Dokedy bude koalícia fackovacím panákom Sme rodina?
  6. Juraj Hipš: Prorektor UK: Novelu treba stiahnuť a začať na nej pracovať odznova
  7. Juraj Hipš: Učiteľ Čapek: Niektorí učitelia sú machri. Od hodín svojho syna som sa skoro nevedel odlepiť
  8. Milota Sidorová: Pokrivené dáta vytláčajú ženy z pozornosti. Takto to môžeme zmeniť
Skryť Zatvoriť reklamu