SME
reklama

V Trnave ukončili výrobu modelu Citroën C3 Picasso

Nástupca sa bude vyrábať v Španielsku.

Citroën C3 Picasso.Citroën C3 Picasso. (Zdroj: Citroën)

TRNAVA. Po deviatich rokoch ukončila trnavská automobilka PSA Groupe Slovakia v pondelok 12. júna výrobu svojho modelu Citroën C3 Picasso. Posledné vozidlo z tohto v Trnave vyrábaného modelu si objednal v sivej farbe "gris shark" zákazník z Veľkej Británie.

SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Produkciu Citroën C3 Picasso začal závod v roku 2008. V tom roku vyrobil vyše 1800 tzv. predsériových kusov. V marci roka 2009 v trnavskom výrobnom centre spustili jeho sériovú výrobu.

Z vozidla, ktoré bolo po celú dobu svojho života vyrábané výhradne v Trnave, bolo celkovo vyrobených a zákazníkom do celého sveta vyvezených 501.956 vozidiel Citroën C3 Picasso. Informoval o tom hovorca PSA Groupe Slovakia Peter Švec.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Nástupca už je na svete

"Dominantnou destináciou nášho Citroën C3 Picasso boli trhy štátov Európskej únie," uviedol Švec. Tento model si objednávali aj zákazníci v krajinách ako Čile, Alžírsko, Uruguaj, Egypt, Izrael či v štátoch krajín Perzského zálivu.

Nasledovníkom tohto modelu bude podľa hovorcu Citroën C3 Aircross Compact SUV, ktorého výroba sa podľa dohody s General Motors presúva do španielskej Zaragozy.

Prečítajte si tiež: Citroën predstavil nástupcu C3 Picasso, najväčšie a najpohodlnejšie SUV vo svojej triede Čítajte 

Minulý rok s novým rekordom

Trnavská automobilka PSA Groupe Slovakia zakončila rok 2016 s novým objemovým rekordom 315.050 vyrobených vozidiel. V jubilejnom desiatom roku od spustenia výroby vozidiel v Trnave tak produkcia medziročne vzrástla o 4 %.

Aktuálne vytvára okolo 4300 pracovných postov. Začiatkom tohto roka sa rozbehla tzv. štvrtá, víkendová pracovná zmena. Vrátane dodávateľov generuje automobilka na Slovensku okolo 10.000 postov.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Celková investícia koncernu na Slovensku už presiahla miliardu eur. V Trnave sa aktuálne vyrába model Peugeot 208 a od septembra 2016 aj plne nový model Citroën C3, ktorý predstavoval industriálnu investíciu vo výške 80 miliónov eur.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

reklama

Komerčné články

  1. Naučte deti narábať s peniazmi: Máme pre vás niekoľko tipov
  2. GUTEN TAG! Deň plný pohody, zaujímavých destinácií a informácií
  3. Miesto, kde je úspech podnikania zaručený
  4. Choďte za odborníkom. Či vás bolí zub alebo chcete investovať
  5. Firmy a školy sa môžu zbaviť elektroodpadu rýchlo a bezplatne
  6. Zmena pre ľudí s postihnutím: Prichádzajú európske preukazy
  7. 25 tipov na tašky, ktoré vás budú baviť. A takto si ich vyrobíte
  8. Revolučná inovácia: Mobil pomáha v boji proti rakovine!
  1. Choďte za odborníkom. Či vás bolí zub alebo chcete investovať
  2. Gymnazisti z Nového Mesta nad Váhom sa h3kovali
  3. Aj jedenáste ocenenie Slovak Superbrands Award putuje do dm
  4. Autocentrá AAA AUTO už za prvý štvrťrok predali 26 000 vozidiel
  5. Firmy a školy sa môžu zbaviť elektroodpadu rýchlo a bezplatne
  6. Zmena pre ľudí s postihnutím: Prichádzajú európske preukazy
  7. Relaxačný raj v resorte Drevenice Terchová
  8. Koniec bolesti! Využite výstavné dotácie na masážne kreslo
  1. Cestujte za zlomok ceny. Päť destinácii na dovolenku mimo sezóny 13 831
  2. Revolučná inovácia: Mobil pomáha v boji proti rakovine! 8 230
  3. V púpave je všetko, čo potrebujete 4 548
  4. Esplanade - wellnes s pridanou hodnotou 3 121
  5. Zmena pre ľudí s postihnutím: Prichádzajú európske preukazy 2 987
  6. Veľká zmena pre ľudí s postihnutím 2 845
  7. Náš prvý prezident sa nebál hovoriť o mravnosti v politike 2 356
  8. Nebudete veriť, že toto skrýva Albánsko. Jeho pláže vyrazia dych 2 291
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Eva Chocholáčková: Vypočuli želanie čitateľov. A vyplatilo sa
  2. Julius Kravjar: Umelá inteligencia v prostredí vysokoškolského vzdelávania a s tým súvisiace etické aspekty
  3. Lucia Nicholsonová: List ministerke s hollywoodskym úsmevom
  4. Ivan Mlynár: Dnes o tých, ktorí sa nebudú mať kam vrátiť.
  5. Irena Šimuneková: Solka v zeleni ukrytá.
  6. Kristína Jakubičková: Pirane v topánkach: Čo sa stalo s lodičkami z Deichmannu po jedinom obutí
  7. Robert Štepaník: diel 105 - rubrika: moje najhranejšie (vo februári 2024)
  8. Radko Mačuha: Potkania osada.
  1. Lucia Nicholsonová: Otvorený list Kaliňákovi juniorovi 112 648
  2. Lucia Nicholsonová: List zápasníkovi Véghovi 67 970
  3. Ivan Čáni: Korčokovský magor. 41 198
  4. Martin Krsak: Slovensku nebude nikto diktovať! …ani zahraničie, ani zákony SR 35 676
  5. Marek Mačuha: Chudobní dôchodcovia? 35 386
  6. Boris Šabík: Zvláštne ticho po katastrofách 20 520
  7. Martin Pollák: Komu sa klaňajú traja hrdobci? 16 484
  8. Yevhen Hessen: Mobilizačný zákon: čo on znamená pre Ukrajincov v zahraničí? 14 296
  1. Yevhen Hessen: Mobilizačný zákon: čo on znamená pre Ukrajincov v zahraničí?
  2. Jiří Ščobák: Ivan Korčok dnes promluvil před Starou tržnicou v Bratislavě (video)
  3. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Sex v meste na slovenský spôsob
  4. Yevhen Hessen: Telegram ako zdroj konšpirácií, dezinformácií a propagandy?
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 77. - Arktída - Ostrov Wrangel - miesto, kde sa začína ruský deň
  6. Post Bellum SK: Osobnosť, ktorú sme si nepripomenuli...
  7. Yevhen Hessen: Ukrajinských utečencov sa pýtajú "Prečo nie ste na fronte", ale utečencov z iných krajín sa na to nepýtajú?
  8. Jiří Ščobák: Ivan Korčok zvítězí, protože má něco, co Pellegrini nemá a nikdy mít nebude!
SkryťZatvoriť reklamu