LONDÝN, BRATISLAVA. Ak majú cestujúci na zadnom sedadle názor na to, ako vodič šoféruje, mali by si ho nechať pre seba. Až polovica vodičov sa s cestujúcimi radšej poháda namiesto pokojného riešenia.
Vodičov čaká počas cestovania na letné dovolenky veľká zaťažkávacia skúška v podobe hodín strávených v aute s pasažiermi. Práve nevhodné poznámky vodičov rozčúlia najčastejšie.
Vyplýva to z prieskumu asociácie The Motor Ombudsman, ktorá sa vo Veľkej Británii zaoberá mimosúdnym riešením sporov v doprave. Asociácia spravila priesku medzi 1 500 vodičmi o tom, čo je príčinou hádok v aute.

Medzi najčastejšie dôvody uvádzali vodiči chytré poznámky pasažierov k spôsobu šoférovania (38 percent), kričiace, plačúce a bijúce sa deti (17 percent), pasažieri, ktorí sa chytajú navigácie či kúrenia (14 percent), pasažieri, ktorí ovládajú autorádio (14 percent) a pasažieri, ktorí v aute nechávajú odpadky (14 percent).
Viac ako polovica vodičov (53 percent) sa do konfliktu ostro zapojí a povie si svoj názor. Takmer štvrtina (24 percent) nechá situáciu odznieť.
Takmer polovica vodičov cíti potrebu sa o hádke rozprávať aj po vystúpení z auta - najčastejšie s partnerom alebo partnerkou (24 percent), s priateľmi (10 percent), s rodičmi alebo deťmi (po 6 percent).