SME

Homola v Maďarsku vybojoval jeden bod

Matej Homola počas víkendu v rámci seriálu TCR získal na okruhu Hungaroring len jeden bod.

Slovenský pretekár Maťo Homola počas pretekov na Hungaroringu. Slovenský pretekár Maťo Homola počas pretekov na Hungaroringu. (Zdroj: archív Maťo Homola)

BUDAPEŠŤ, BRATISLAVA. Slovenský automobilový pretekár Matej Homola počas uplynulého víkendu v rámci medzinárodného seriálu TCR získal na okruhu Hungaroring neďaleko Budapešti jeden bod.

Dvadsaťdvaročný bratislavský rodák síce v sobotňajšej kvalifikácii obsadil štvrté miesto, ale neskôr ho diskvalifikovali a do prvých pretekov odštartoval z poslednej 26. pozície.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Po solídnom výkone napokon obsadil poslednú bodovanú 10. priečku a do hodnotenia si pripísal jeden bod. V druhých pretekoch mu patrilo na štarte 24. miesto, finišoval dvanásty.

SkryťVypnúť reklamu

Z víťazstiev v oboch ostrých jazdách sa tešil domáci pilot Attila Tassi, ktorý sa dostal aj na čelo šampionátu so 151 bodmi. Tassi vedie o šesť bodov pred Talianom Robertom Colciagom. Homola je jedenásty so ziskom 45 bodov.

"Diskvalifikovali ma, pretože moje auto nesúhlasilo s dokumentáciou homologizácie. Uchytenie chladiča bolo iné, ako malo byť. Chyba sa stala na strane Opel Motorsportu, konkrétne tímu Kissling Motorsport, ktorý pripravuje Astry do súťaží," povedal Homola.

"Perfektne som si zajazdil v oboch pretekoch. V prvých sa mi darilo predbiehať jedného súpera za druhým, čo je na takomto úzkom okruhu dosť nezvyčajné. Mohol som sa spoľahnúť na pneumatiky aj nastavenie môjho auta. Bod ma potešil. V druhej jazde som to chcel zopakovať, opäť som sa postupne dostával dopredu, no keď sme sa s Huffom zasekli za Cominim, predné pneumatiky už toho mali dosť a nemal som dostatok priľnavosti na odvážnejšie manévre," povedal Homola.

SkryťVypnúť reklamu

Najbližšie kolo sa uskutoční 8. - 9. júla v nemeckom Oscherslebene.

Výsledky - medzinárodný automobilový seriál TCR - Hungaroring (Maď.):

1. preteky (14 kôl): 1. Attila Tassi (Maď.) Honda Civic Type-R TCR 26:56,484 min, 2. Norbert Michelisz (Maď.) Honda Civic Type-R TCR +0,865 s, 3. Jean-Karl Vernay (Fr.) Volkswagen Golf Gti TCR +1,744,... 10. Matej Homola (SR) Opel Astra TCR +27,869

2. preteky (14 kôl): 1. Attila Tassi (Maď.) Honda Civic Type-R TCR 29:20,272 min, 2. Pepe Oriola (Šp.) Seat León TCR +1,861 s, 3. Jens Reno Moller (Dán.) +3,283,... 12. Matej Homola (SR) Opel Astra TCR +18,505

Poradie šampionátu (po 6 kolách z 10): 1. Attila Tassi (Maď.) 151 bodov, 2. Roberto Colciago (Tal.) 145, 3. Jean-Karl Vernay (Fr.) 138,... 11. Matej Homola (SR) 45

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Maldivy mimo sezóny. Dážď prišiel dvakrát, vila za cenu izby
  2. Na Devín kyvadlovou dopravou zadarmo
  3. Za dovolenkové škody vyplatila Allianz o 41 percent viac
  4. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  5. Inšpirujte sa tajomstvom najšťastnejších krajín sveta
  6. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete?
  7. Letný literárny výber vložený v denníkoch SME a Korzár
  8. Sviatočný Devín otvárame pre všetkých
  1. Maldivy mimo sezóny. Dážď prišiel dvakrát, vila za cenu izby
  2. Prečo sú dovolenky na obrích výletných lodiach lacné?
  3. Na Devín kyvadlovou dopravou zadarmo
  4. Za dovolenkové škody vyplatila Allianz o 41 percent viac
  5. Takto má vyzerať dostupný biznis notebook
  6. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  7. Tajomstvo najšťastnejších krajín sveta
  8. Inšpirujte sa tajomstvom najšťastnejších krajín sveta
  1. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete? 6 380
  2. Črevné problémy, pohlavné choroby či poškodenie kože 4 596
  3. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto? 3 563
  4. Prečo sú dovolenky na obrích výletných lodiach lacné? 3 250
  5. Nízke úspory a dôchodky? Tieto 3 faktory ovplyvnia Slovensko 2 908
  6. Ako často treba čistiť fasádu? Niektoré si vystačia samy 2 793
  7. Sviatočný Devín otvárame pre všetkých 2 355
  8. Inšpirujte sa tajomstvom najšťastnejších krajín sveta 1 743
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Ján Serbák: Zaujímavosti zo storočných novín (4. - 10.7.1925)
  2. Tomáš Hrubý: Saturn je bližšie, než sa zdá
  3. František Kukura: Politické metafory národa: 1989 – 2025
  4. Janka Bittó Cigániková: Klamstvá o interrupciách. Naleteli ste aj vy?
  5. Milan Removčík: Poludnica
  6. Ján Valchár: Poslušne hlásim, som doma!
  7. Jozef Huljak: Partneri alebo rivali? EÚ a Čínu čaká dôležitý samit.
  8. Vladimír Krátky: Fico sa stal prvýkrát predsedom vlády 4. júla 2006
  1. Ivan Čáni: Všetci držme huby a nechajme Roberta Fica pracovať! Lebo len on JEDINÝ vie, čo je najlepšie. 26 314
  2. Janka Bittó Cigániková: Cirkev na gynekológii? Žiaľ, Cigániková nepreháňala 18 206
  3. Michael Achberger: Prestaňte držať diéty! Týchto 7 návykov vám predĺžia život aj zlepšia postavu 17 467
  4. Dušan Koniar: V roku 1989 mala ČSSR 3315 vlastných tankov 7 694
  5. Radko Mačuha: Auto pre ministerku Šimkovičovú. 6 214
  6. Janka Bittó Cigániková: Zdravotníctvo má liečiť, nie financovať cirkev 5 303
  7. Vladimír Bojničan: Z Devína sa stáva festival kléro-fašistických príšer 4 800
  8. Otilia Horrocks: Tzv. lokálpatrioti ukázali občanom prostredník. 4 375
  1. Roman Kebísek: Kuzmány, Radlinský, Štúr, Pauliny-Tóth chceli ruštinu ako spoločný jazyk Slovanov
  2. Post Bellum SK: Nicholas Winton zomrel pred desiatimi rokmi. Jeho príbeh zostáva inšpiráciou dodnes
  3. Roman Kebísek: Britka objavila hrob Adele Harms, modelky maliara Schieleho
  4. Věra Tepličková: Čím väčšia škola, tým lepšie výsledky...
  5. Radko Mačuha: Auto pre ministerku Šimkovičovú.
  6. Věra Tepličková: Šok v Martine alebo Alimachalala a 40 lúpežníkov(voľné pokračovanie Šoku v Levoči a Šoku v Bratislave)
  7. Radko Mačuha: Prezident bol v SNG podporiť kolabujúci rezort Šimkovičovej
  8. Věra Tepličková: Tri čisté okresy? Volám po vyvodení zodpovednosti!
SkryťZatvoriť reklamu