Vodiča Tesly, ktorý pri nehode zahynul, Autopilot opakovane varoval

Minuloročná nehoda autonómnej Tesly prilákala veľkú pozornosť.

Ilustračné foto.(Zdroj: Electrek.co)

WASHINGTON. Minuloročná smrteľná nehoda autonómnej Tesly prilákala veľkú pozornosť. Išlo o prvý prípad, kedy v čase nehody auto šoféroval softvér Autopilot.

Podľa najnovšej správy vyšetrovateľov americkej Národnej rady pre bezpečnosť dopravy (NTSB) nehodu zavinil 40-ročný vodič Tesly, ktorý ignoroval niekoľko varovaní softvéru vozidla. Systém ho opakovane vyzval, aby položil ruky na volant, čo však neurobil.

Prečítajte si tiež: Prečítajte si tiež: Vyšetrujú prvú smrteľnú nehodu, šoféroval autopilot Tesly

Vodič zahynul v máji 2016, keď jeho Tesla so systémom Autopilot narazila do návesu kamióna. Podľa údajov automobilky systém vyhodnotil bielu bočnú stranu návesu ako zavesené dopravné značenie.

Tesla opakovane zdôrazňuje, že Autopilot je len asistenčný systém, čo znamená, že vozidlo nie je plne autonómne. Vodiči preto musia neustále sledovať premávku a držať volant.

Niektorí majitelia automobilu Tesla však tieto upozornenia ignorujú a dokonca zverejňujú videá, na ktorých úplne prenechajú riadenie systému.

Prečítajte si tiež: Prečítajte si tiež: Tesla má nový Autopilot, neprekvapí ho ani pristávajúce UFO

Viac než 500-stranový dokument, ktorý NTSB zverejnila, obsahuje zhromaždené podklady z vyšetrovania. Závery o príčine nehody mieni NTSB zverejniť v neskoršom termíne.

NTSB však uvádza, že Autopilot pracuje presne tak, ako Tesla popisuje. Systém je schopný, napríklad, udržiavať vozidlo v jazdnom pruhu a zachovávať stabilný odstup od predchádzajúceho vozidla.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  2. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  3. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  4. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy
  5. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku
  6. Zelené Grunty vám ponúknu viac, ako očakávate
  7. Kam do tepla v januári?
  8. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely
  9. Konzultácia so svetovými odborníkmi dokáže zachrániť život
  10. Demänovku mieša iba jeden človek. Ako si strážia receptúru?
  1. Objavte majestátne Tatry kúsok po kúsku
  2. Alarica – new business project in the market of shoes
  3. Ako jazdiť na snehu alebo ľade?
  4. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  5. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  6. Toto tajomstvo vrcholoví športovci dlho skrývali
  7. Vlani sme si vyberali z vyše pol milióna inzerovaných áut
  8. V centre našej pozornosti sú zákazníci. Už 50 rokov
  9. Začiatok roka patrí dani z nehnuteľností
  10. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  1. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie? 13 928
  2. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli? 8 633
  3. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných 4 180
  4. Toto tajomstvo vrcholoví športovci dlho skrývali 3 482
  5. Tatra banka spustila najmodernejší internet banking pre firmy 2 910
  6. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy 2 675
  7. Kam do tepla v januári? 1 972
  8. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely 1 808
  9. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku 1 631
  10. Zelené Grunty vám ponúknu viac, ako očakávate 977

Téma: Elektromobily


Článok je zaradený aj do ďalších tém Tesla, Elon Musk

Hlavné správy zo Sme.sk

Neprehliadnite tiež

Volvo XC60 je pre vodiča upokojujúcou terapiou (test)

Kvalitou interiéru poráža aj nemeckú prémiu.

Peugeot čaká elektrifikácia aj návrat do USA

Do roku 2025 bude mať každý model elektrickú verziu.

Pred 40 rokmi Volkswagen vyrobil v Nemecku posledný Chrobák

Na berlínskom autosalóne ho predstavil Adolf Hitler.

Kia Forte prezrádza dizajn nového Cee’du

Európska verzia kompaktnej Kie sa predstaví na jar v Ženeve.