Vodiča Tesly, ktorý pri nehode zahynul, Autopilot opakovane varoval

Minuloročná nehoda autonómnej Tesly prilákala veľkú pozornosť.

Ilustračné foto.(Zdroj: Electrek.co)

WASHINGTON. Minuloročná smrteľná nehoda autonómnej Tesly prilákala veľkú pozornosť. Išlo o prvý prípad, kedy v čase nehody auto šoféroval softvér Autopilot.

Podľa najnovšej správy vyšetrovateľov americkej Národnej rady pre bezpečnosť dopravy (NTSB) nehodu zavinil 40-ročný vodič Tesly, ktorý ignoroval niekoľko varovaní softvéru vozidla. Systém ho opakovane vyzval, aby položil ruky na volant, čo však neurobil.

Prečítajte si tiež: Vyšetrujú prvú smrteľnú nehodu, šoféroval autopilot Tesly

Vodič zahynul v máji 2016, keď jeho Tesla so systémom Autopilot narazila do návesu kamióna. Podľa údajov automobilky systém vyhodnotil bielu bočnú stranu návesu ako zavesené dopravné značenie.

Článok pokračuje pod video reklamou

Tesla opakovane zdôrazňuje, že Autopilot je len asistenčný systém, čo znamená, že vozidlo nie je plne autonómne. Vodiči preto musia neustále sledovať premávku a držať volant.

Niektorí majitelia automobilu Tesla však tieto upozornenia ignorujú a dokonca zverejňujú videá, na ktorých úplne prenechajú riadenie systému.

Prečítajte si tiež: Tesla má nový Autopilot, neprekvapí ho ani pristávajúce UFO

Viac než 500-stranový dokument, ktorý NTSB zverejnila, obsahuje zhromaždené podklady z vyšetrovania. Závery o príčine nehody mieni NTSB zverejniť v neskoršom termíne.

NTSB však uvádza, že Autopilot pracuje presne tak, ako Tesla popisuje. Systém je schopný, napríklad, udržiavať vozidlo v jazdnom pruhu a zachovávať stabilný odstup od predchádzajúceho vozidla.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. 3 najväčšie chyby pri zateplení šikmej strechy
  2. Tatra banka opäť rozdáva vreckové 22 eur k novému Detskému účtu
  3. Prečo sú pneumatiky dôležitejšie ako bezpečnostné pásy?
  4. 322 m2 a mesto ako na dlani. Bratislava má atypický penthouse
  5. Vydanie denníka SME spolu s knihou Po stopách dávnej Bratislavy
  6. Pravda o mäse v burgroch z McDonald’s
  7. V Žiline sme vytvorili priestor, aby mladí ľudia neodišli
  8. Dva rekordy na druhý pokus
  9. Mestská polícia má viac slúžiť záujmom občanov
  10. Bardejov by mal byť konečne nezávislý
  1. Tatra banka opäť rozdáva vreckové 22 eur k novému Detskému účtu
  2. Vydanie denníka SME spolu s knihou Po stopách dávnej Bratislavy
  3. 3 najväčšie chyby pri zateplení šikmej strechy
  4. EU v Bratislave udelila čestný titul doctor honors causa
  5. Company´s autumn in the High Tatras
  6. V Žiline sme vytvorili priestor, aby mladí ľudia neodišli
  7. 322 m2 a mesto ako na dlani. Bratislava má atypický penthouse
  8. Pravda o mäse v burgroch z McDonald’s
  9. Dva rekordy na druhý pokus
  10. Mestská polícia má viac slúžiť záujmom občanov
  1. V Žiline sme vytvorili priestor, aby mladí ľudia neodišli 31 882
  2. Pravda o mäse v burgroch z McDonald’s 23 976
  3. OLED televízory sú ohrozené vypálením obrazu 17 994
  4. Stíhame napredovať s technológiami? Môže už byť neskoro 12 748
  5. Koho výrobky naozaj kupujete v McDonald's? 9 619
  6. Reportáž: Ako sa vyrába slovenské akostné víno 9 465
  7. Karibik aj Európa: Plavte sa za dobrodružstvom 8 636
  8. Bezpečné bývanie pre rodiny s deťmi? Na toto nezabudnite 8 489
  9. Zaúča výčapníkov vo svete: Odfláknuté pivo zákazník vycíti 7 104
  10. Koľko minút pracujeme na jednu kávu či novú kuchyňu? 5 494

Téma: Elektromobily


Článok je zaradený aj do ďalších tém Tesla, Elon Musk

Hlavné správy zo Sme.sk

EKONOMIKA

Zo súdu zmizla veľká časť spisu ku Kočnerovej kauze Technopol Servis

Zmiznutie predĺži súdny proces a známi Mariana Kočnera tak budú dlhšie ovládať vytunelovaný majetok.

Stĺpček Beaty Balogovej

Aktivity bývalých siskárov nie sú variáciou slobody slova

Tóth ukázal, aký mizerný je "analytik".

Neprehliadnite tiež

Golf GTI prišiel pred vyše 40 rokmi, najrýchlejšia verzia je za dverami

Komu sa GTI málilo, mohol mať Golfa aj s poriadnym šesťvalcom.

Renault Megane R.S. dospel, ale baviť sa nezabudol

Systém 4Control sa osvedčil aj v najostrejšej verzii.