Airbus vyvíja lietajúci taxík. Ukázal, ako si predstavuje prepravu budúcnosti

Projekt Vahana ukazuje spôsob, ako si Airbus predstavuje budúcnosť mestskej premávky.

Lietajúci taxík Vahana.(Zdroj: vahana.aero)

BRATISLAVA. Airbus už dlhšiu dobu pracuje na projekte Vahana - autonómnom lietajúcom taxíku.

Spoločnosť teraz zverejnila video, ktoré ukazuje, ako si koncern predstavuje budúcnosť mestskej premávky bez dopravnej zápchy.

Vahana je navrhnutý tak, aby prepravil jedného cestujúceho prípadne menší náklad.

Lietajúci taxík si budú môcť cestujúci objednať veľmi ľahko, prostredníctvom aplikácie na svojom smartfóne. Po objednaní by mal taxík pristáť na streche budovy, ktorá by sa nachádzala v blízkom okolí.

Let sa po nasadnutí uskutoční automaticky, rovnako ako komunikácia s leteckým dispečingom a vypočítanie vhodnej trasy.

Článok pokračuje pod video reklamou

Pre zaistenie bezpečnosti pred štartom Vahana skontroluje všetky systémy a až následne vzlietne.

Aerotaxík by sa mal podľa spoločnosti Airbus pohybovať 2- až 4-krát rýchlejšie ako automobily. Cestujúcich by mal prepraviť až do vzdialenosti 80 kilometrov.

Vahana môže slúžiť napríklad aj ako platforma na prepravu nákladu i pre vyhľadávanie a záchranu osôb či pri rôznych nešťastiach.

Prečítajte si tiež: Aj Toyota vyvíja lietajúce vozidlo. Pri prvom teste sa zrútilo

Úplnou automatizáciou chce spoločnosť dosiahnuť zníženie hmotnosti i výrobných nákladov. Vývojári sú presvedčení, že úplná automatizácia umožní zvýšiť bezpečnosť prepravy.

V prípade vážnej poruchy motorov alebo inej kolíznej situácie by mali bezpečnosť zaistiť padáky, ktoré je možné použiť aj v nízkej výške.

Kedy budú lietajúce taxíky pripravené na zavedenie do systému mestskej prepravy, zatiaľ známe nie je.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. 3 najväčšie chyby pri zateplení šikmej strechy
  2. Tatra banka opäť rozdáva vreckové 22 eur k novému Detskému účtu
  3. Prečo sú pneumatiky dôležitejšie ako bezpečnostné pásy?
  4. 322 m2 a mesto ako na dlani. Bratislava má atypický penthouse
  5. Vydanie denníka SME spolu s knihou Po stopách dávnej Bratislavy
  6. Pravda o mäse v burgroch z McDonald’s
  7. V Žiline sme vytvorili priestor, aby mladí ľudia neodišli
  8. Dva rekordy na druhý pokus
  9. Mestská polícia má viac slúžiť záujmom občanov
  10. Bardejov by mal byť konečne nezávislý
  1. Tatra banka opäť rozdáva vreckové 22 eur k novému Detskému účtu
  2. Vydanie denníka SME spolu s knihou Po stopách dávnej Bratislavy
  3. 3 najväčšie chyby pri zateplení šikmej strechy
  4. EU v Bratislave udelila čestný titul doctor honors causa
  5. Company´s autumn in the High Tatras
  6. V Žiline sme vytvorili priestor, aby mladí ľudia neodišli
  7. 322 m2 a mesto ako na dlani. Bratislava má atypický penthouse
  8. Pravda o mäse v burgroch z McDonald’s
  9. Dva rekordy na druhý pokus
  10. Mestská polícia má viac slúžiť záujmom občanov
  1. V Žiline sme vytvorili priestor, aby mladí ľudia neodišli 31 882
  2. Pravda o mäse v burgroch z McDonald’s 23 976
  3. OLED televízory sú ohrozené vypálením obrazu 17 994
  4. Stíhame napredovať s technológiami? Môže už byť neskoro 12 748
  5. Koho výrobky naozaj kupujete v McDonald's? 9 619
  6. Reportáž: Ako sa vyrába slovenské akostné víno 9 465
  7. Karibik aj Európa: Plavte sa za dobrodružstvom 8 636
  8. Bezpečné bývanie pre rodiny s deťmi? Na toto nezabudnite 8 489
  9. Zaúča výčapníkov vo svete: Odfláknuté pivo zákazník vycíti 7 104
  10. Koľko minút pracujeme na jednu kávu či novú kuchyňu? 5 494

Hlavné správy zo Sme.sk

EKONOMIKA

Zo súdu zmizla veľká časť spisu ku Kočnerovej kauze Technopol Servis

Zmiznutie predĺži súdny proces a známi Mariana Kočnera tak budú dlhšie ovládať vytunelovaný majetok.

Stĺpček Beaty Balogovej

Aktivity bývalých siskárov nie sú variáciou slobody slova

Tóth ukázal, aký mizerný je "analytik".

Neprehliadnite tiež

Golf GTI prišiel pred vyše 40 rokmi, najrýchlejšia verzia je za dverami

Komu sa GTI málilo, mohol mať Golfa aj s poriadnym šesťvalcom.

Renault Megane R.S. dospel, ale baviť sa nezabudol

Systém 4Control sa osvedčil aj v najostrejšej verzii.