LONDÝN, BRATISLAVA. Britský prémiový výrobca automobilov po úspešnom prvom pokuse ďalej rozširuje svoju ponuku vozidiel SUV. Po športovom F-Pace a elektrickom I-Pace sa chystá kompaktnejší model.
Jaguar svoju veľkú ofenzívu začal minulý rok modelom F-Pace, ktorý slávi veľký úspech a zozbieral množstvo ocenení. Kombinácia luxusného interiéru, dynamického zovňajšku, a mohutnosti SUV sa rýchlo stala obľúbenou a aj vďaka tomuto vozidlu v apríli stúpli predaje Jaguaru o neuveriteľných 83%.

Briti však nezaspali na vavrínoch a odhalili ešte odvážnejšie plány, konkrétne výrobu elektrického SUV, ktoré má priamo konkurovať Tesle Model X. Volať sa bude I-Pace a vo finálnej podobe by sme ho mali vidieť ešte koncom tohto roka, predaje začnú v druhej polovici roka 2018.

Medzitým stihnú predstaviť ešte jeden nový model z mimoriadne rýchlo sa rozrastajúcej rodiny Jaguar SUV, ktorým bude menší E-Pace. Jeho hlavnými konkurentmi budú BMW X1 a Audi Q3.
Po dlhších špekuláciach bol oficiálne potvrdený názov E-Pace, ohlásená premiéra na 13. júla 2017, a dokonca sme sa dočkali aj prvých obrázkov. Na jednom z nich sa nachádza detail zadnej časti vozidla, na druhom nájdeme bočné profily všetkých troch spomínaných SUV modelov.

Podľa týchto fotografií by mal nový E-Pace veľkosťou pripomínať I-Pace. Bude o niečo väčší ako Range Rover Evoque, s ktorým bude zdieľať platformu.
Inšpirovaný modelmi F-Pace aj F-Type
V zadnej časti je zjavná podoba s atletickou siluetou F-Pace, hlavne vďaka strmému sklonu zadného okna, spojleru nad ním, či výrazne horizontálnym zadným svetlám. Na prvý pohľad je zjavný podstatne kratší previs karosérie.
Celý dizajn z profilu pôsobí akosi zaguľatenejšie, čo má na svedomí odlišná línia bočných okien, kompaktnejšie rozmery celého automobilu, aj kratšia kapota.
V prednej časti nájdeme výraznú zmenu oproti zvyšným dvom modelom, a tou je tvar predných svetlometov, z profilu pripomínajú svetlá športového modelu F-Type.

Motory Ingenium
Všetky pohonné jednotky budú pochádzať z rodiny Ingenium, takže pod kapotou môžeme očakávať benzínové aj naftové štvorvalce s objemom dva litre.
V súčasnosti v tomto rade nájdeme naftové motory s výkonmi 163, 180, alebo 240 koní, benzínové jednotky majú výkon 200 alebo 250 koní.
Do tejto rodiny patrí aj trojlitrový šesťvalec, no pod krátkou kapotou ho neuvidíme.

Vylúčená nie je ani hybridná verzia, ktorá by mohla používať podobný systém ako Evoque. V ňom spolupracuje elektrický motor s 1,5-litrovým naftovým trojvalcom Ingenium.
Jaguar sľubuje pohon všetkých kolies odvodený zo športových modelov značky, pravdepodobne sa dočkáme aj modelov iba s predným náhonom.
Posledným automobilom s predným náhonom a jaguárom na kapote bol X-Type, ktorý zdieľal platformu s Fordom Mondeo a prestal sa vyrábať v roku 2009.
Očakáva sa, že cena za nový E-Pace bude začínať okolo hodnoty 35 000 eur a opäť pomôže výrazne zvýšiť predaje značky. Vďaka nižšej cene a kompaktnejším rozmerom by mohol dokonca byť ešte úspešnejší ako väčší F-Pace.