SME
Štvrtok, 8. december, 2022 | Meniny má Marína

Jaguar ukázal prvý detail nového SUV E-Pace

Briti pokračujú v útoku na segment SUV, čoskoro predstavia ďalší model.

(Zdroj: Jaguar)

LONDÝN, BRATISLAVA. Britský prémiový výrobca automobilov po úspešnom prvom pokuse ďalej rozširuje svoju ponuku vozidiel SUV. Po športovom F-Pace a elektrickom I-Pace sa chystá kompaktnejší model.

Jaguar svoju veľkú ofenzívu začal minulý rok modelom F-Pace, ktorý slávi veľký úspech a zozbieral množstvo ocenení. Kombinácia luxusného interiéru, dynamického zovňajšku, a mohutnosti SUV sa rýchlo stala obľúbenou a aj vďaka tomuto vozidlu v apríli stúpli predaje Jaguaru o neuveriteľných 83%.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Prečítajte si tiež: Jaguar F-Pace zvolili za svetové auto roka aj najkrajšie auto Čítajte 

Briti však nezaspali na vavrínoch a odhalili ešte odvážnejšie plány, konkrétne výrobu elektrického SUV, ktoré má priamo konkurovať Tesle Model X. Volať sa bude I-Pace a vo finálnej podobe by sme ho mali vidieť ešte koncom tohto roka, predaje začnú v druhej polovici roka 2018.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Prečítajte si tiež: Jaguar I-Pace zaútočí na Teslu Model X Čítajte 

Medzitým stihnú predstaviť ešte jeden nový model z mimoriadne rýchlo sa rozrastajúcej rodiny Jaguar SUV, ktorým bude menší E-Pace. Jeho hlavnými konkurentmi budú BMW X1 a Audi Q3.

Po dlhších špekuláciach bol oficiálne potvrdený názov E-Pace, ohlásená premiéra na 13. júla 2017, a dokonca sme sa dočkali aj prvých obrázkov. Na jednom z nich sa nachádza detail zadnej časti vozidla, na druhom nájdeme bočné profily všetkých troch spomínaných SUV modelov.

Podľa týchto fotografií by mal nový E-Pace veľkosťou pripomínať I-Pace. Bude o niečo väčší ako Range Rover Evoque, s ktorým bude zdieľať platformu.

Inšpirovaný modelmi F-Pace aj F-Type

V zadnej časti je zjavná podoba s atletickou siluetou F-Pace, hlavne vďaka strmému sklonu zadného okna, spojleru nad ním, či výrazne horizontálnym zadným svetlám. Na prvý pohľad je zjavný podstatne kratší previs karosérie.

SkryťVypnúť reklamu
Načítavam video...

Celý dizajn z profilu pôsobí akosi zaguľatenejšie, čo má na svedomí odlišná línia bočných okien, kompaktnejšie rozmery celého automobilu, aj kratšia kapota.

V prednej časti nájdeme výraznú zmenu oproti zvyšným dvom modelom, a tou je tvar predných svetlometov, z profilu pripomínajú svetlá športového modelu F-Type.

Motory Ingenium

Všetky pohonné jednotky budú pochádzať z rodiny Ingenium, takže pod kapotou môžeme očakávať benzínové aj naftové štvorvalce s objemom dva litre.

V súčasnosti v tomto rade nájdeme naftové motory s výkonmi 163, 180, alebo 240 koní, benzínové jednotky majú výkon 200 alebo 250 koní.

Do tejto rodiny patrí aj trojlitrový šesťvalec, no pod krátkou kapotou ho neuvidíme.

Prečítajte si tiež: TEST: F-Pace V6 S od Jaguaru zaujme vulgárnym výfukom Čítajte 

Vylúčená nie je ani hybridná verzia, ktorá by mohla používať podobný systém ako Evoque. V ňom spolupracuje elektrický motor s 1,5-litrovým naftovým trojvalcom Ingenium.

SkryťVypnúť reklamu

Jaguar sľubuje pohon všetkých kolies odvodený zo športových modelov značky, pravdepodobne sa dočkáme aj modelov iba s predným náhonom.

Posledným automobilom s predným náhonom a jaguárom na kapote bol X-Type, ktorý zdieľal platformu s Fordom Mondeo a prestal sa vyrábať v roku 2009.

Očakáva sa, že cena za nový E-Pace bude začínať okolo hodnoty 35 000 eur a opäť pomôže výrazne zvýšiť predaje značky. Vďaka nižšej cene a kompaktnejším rozmerom by mohol dokonca byť ešte úspešnejší ako väčší F-Pace.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Šéf sporiteľne: Synovia ma inšpirujú, čo čítať a koho sledovať
  2. Kapor a rezne vo sviatočnom menu? Poradíme, čo s použitým olejom
  3. Vďaka kvalitným privátnym značkám na nákupoch zaručene ušetríte
  4. Nový spoločník v živote? Podporíte ním deti, ktoré to potrebujú
  5. Aby na Vianoce nič nechýbalo
  6. Nový vlakový cestovný poriadok z vášho regiónu v denníku SME
  7. Fénix - Kultúrna pamiatka roka 2023: Keď história opäť ožíva
  8. Kríza ako odrazový mostík slovenských startupov
  1. Vďaka kvalitným privátnym značkám na nákupoch zaručene ušetríte
  2. Kapor a rezne vo sviatočnom menu? Poradíme, čo s použitým olejom
  3. Nový spoločník v živote? Podporíte ním deti, ktoré to potrebujú
  4. Auto do 14-tisíc už nekúpite. Zvážte radšej prenájom
  5. Aby na Vianoce nič nechýbalo
  6. Helenky prichádzajú na svetlo sveta s ďalšími novými bytmi
  7. Fénix - Kultúrna pamiatka roka 2023: Keď história opäť ožíva
  8. Vianočný darček na celý život. Darujte návod k vlastnému telu
  1. Polovicu dovolenky zaplatíme od pondelka za Vás 15 696
  2. Strážia ho divé opice. Gibraltár vás prenesie do Británie 7 608
  3. TRNKA: Esetov veľa nevznikne a ani ten jeden nemá Slovensko istý 5 908
  4. Vyberte si knihy s príbehom. Čo sa oplatí čítať na Vianoce? 4 992
  5. Nový vlakový cestovný poriadok z vášho regiónu v denníku SME 4 551
  6. Deti cestujú do exotiky zadarmo 4 284
  7. Štvrtý diel komiksu Posledný Follower v denníku SME 3 262
  8. Gizka Oňová: Pre mnohých som ideálna babka a lichotí mi to 3 095
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

MG EHS

Jedenásť otázok a odpovedí o novinke.


2 h
Borgward BX7 predstavený v roku 2015.

Veriteľom dlhuje stovky miliónov eur.


6. dec
Ilustračné foto.

NDS podpísala kontrakt s dodávateľom, minister dopravy uvažuje o alternatíve pre vodičov.


2. dec
Ilustračná snímka.

Európske a ázijské automobilky na politické riešenie nečakajú.


1. dec

Blogy SME

  1. Věra Tepličková: Pracovať od svitu do mrku a nikdy inak
  2. Peter Chovanec: Mestá a vlaky Uzbekistanu
  3. Post Bellum SK: Nechcem byť súčasťou zániku demokracie
  4. Ján Roháč: Fotoblog XII.: Moje ulice Bukurešti
  5. Anna Miľanová: Zlatoň obyčajný ( Cetonia aurata )... 2022
  6. Miroslav Haviar: A čo takto kráľovstvo?
  7. Vladimír Čuchran: Takový schody do nebe... (na košický magistrát)
  8. Štefan Vidlár: Skaza vojny
  1. Grácz Ján: Po 62 odberoch končím s dobrovoľným darovaním krvi. Všeobecná zdravotná odmieta otcovi preplatiť liečbu. 23 364
  2. Věra Tepličková: Ako som cestovala vlakom 12 935
  3. Věra Tepličková: K zubárovi lacnejšie, len keď si dáte vyšetriť pipíka 9 910
  4. Ján Valchár: Prvý decembrový blog alebo láska je láska 3 357
  5. Post Bellum SK: Poprava sa konala 3. decembra 1952 v ranných hodinách 2 949
  6. Jiří Ščobák: Put*n neumí číst historii: Vybudoval ukrajinský národ, nakopl civilizovaný svět 2 599
  7. Ján Valchár: Defekácia Putina a ruské nádielky Svätého Nikolaja 2 378
  8. Viktor Pamula: Spolky v Spišskej Novej Vsi I. 2 251
  1. Monika Nagyova: Trapas na Bibliotéke
  2. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 52. - Arktída - Expedícia na lodi Zaria do Sannikovovej zeme (1900 - 1902)
  3. Jiří Ščobák: Put*n neumí číst historii: Vybudoval ukrajinský národ, nakopl civilizovaný svět
  4. Jiří Ščobák: Je 6 000 mrtvých v Kataru moc?
  5. Monika Nagyova: Staré dievky z Luníka IX
  6. Juraj Karpiš: Ako investovať a sporiť, keď spľasla matka všetkých bublín a hrozí recesia
  7. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 51. - Antarktída - Prvá Byrdova antarktická expedícia (1928 - 1930) - 3/3, Prelet nad južným pólom
  8. Jiří Ščobák: Nechci se otužovat, ale v praxi to trochu dělám
SkryťZatvoriť reklamu