SME
Sobota, 25. september, 2021 | Meniny má VladislavKrížovkyKrížovky

Jaguar ukázal prvý detail nového SUV E-Pace

Briti pokračujú v útoku na segment SUV, čoskoro predstavia ďalší model.

(Zdroj: Jaguar)

LONDÝN, BRATISLAVA. Britský prémiový výrobca automobilov po úspešnom prvom pokuse ďalej rozširuje svoju ponuku vozidiel SUV. Po športovom F-Pace a elektrickom I-Pace sa chystá kompaktnejší model.

Jaguar svoju veľkú ofenzívu začal minulý rok modelom F-Pace, ktorý slávi veľký úspech a zozbieral množstvo ocenení. Kombinácia luxusného interiéru, dynamického zovňajšku, a mohutnosti SUV sa rýchlo stala obľúbenou a aj vďaka tomuto vozidlu v apríli stúpli predaje Jaguaru o neuveriteľných 83%.

Prečítajte si tiež: Jaguar F-Pace zvolili za svetové auto roka aj najkrajšie auto Čítajte 

Briti však nezaspali na vavrínoch a odhalili ešte odvážnejšie plány, konkrétne výrobu elektrického SUV, ktoré má priamo konkurovať Tesle Model X. Volať sa bude I-Pace a vo finálnej podobe by sme ho mali vidieť ešte koncom tohto roka, predaje začnú v druhej polovici roka 2018.

Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Prečítajte si tiež: Jaguar I-Pace zaútočí na Teslu Model X Čítajte 

Medzitým stihnú predstaviť ešte jeden nový model z mimoriadne rýchlo sa rozrastajúcej rodiny Jaguar SUV, ktorým bude menší E-Pace. Jeho hlavnými konkurentmi budú BMW X1 a Audi Q3.

Po dlhších špekuláciach bol oficiálne potvrdený názov E-Pace, ohlásená premiéra na 13. júla 2017, a dokonca sme sa dočkali aj prvých obrázkov. Na jednom z nich sa nachádza detail zadnej časti vozidla, na druhom nájdeme bočné profily všetkých troch spomínaných SUV modelov.

Podľa týchto fotografií by mal nový E-Pace veľkosťou pripomínať I-Pace. Bude o niečo väčší ako Range Rover Evoque, s ktorým bude zdieľať platformu.

Inšpirovaný modelmi F-Pace aj F-Type

V zadnej časti je zjavná podoba s atletickou siluetou F-Pace, hlavne vďaka strmému sklonu zadného okna, spojleru nad ním, či výrazne horizontálnym zadným svetlám. Na prvý pohľad je zjavný podstatne kratší previs karosérie.

Skryť Vypnúť reklamu
Načítavam video...

Celý dizajn z profilu pôsobí akosi zaguľatenejšie, čo má na svedomí odlišná línia bočných okien, kompaktnejšie rozmery celého automobilu, aj kratšia kapota.

V prednej časti nájdeme výraznú zmenu oproti zvyšným dvom modelom, a tou je tvar predných svetlometov, z profilu pripomínajú svetlá športového modelu F-Type.

Motory Ingenium

Všetky pohonné jednotky budú pochádzať z rodiny Ingenium, takže pod kapotou môžeme očakávať benzínové aj naftové štvorvalce s objemom dva litre.

V súčasnosti v tomto rade nájdeme naftové motory s výkonmi 163, 180, alebo 240 koní, benzínové jednotky majú výkon 200 alebo 250 koní.

Do tejto rodiny patrí aj trojlitrový šesťvalec, no pod krátkou kapotou ho neuvidíme.

Prečítajte si tiež: TEST: F-Pace V6 S od Jaguaru zaujme vulgárnym výfukom Čítajte 

Vylúčená nie je ani hybridná verzia, ktorá by mohla používať podobný systém ako Evoque. V ňom spolupracuje elektrický motor s 1,5-litrovým naftovým trojvalcom Ingenium.

Skryť Vypnúť reklamu

Jaguar sľubuje pohon všetkých kolies odvodený zo športových modelov značky, pravdepodobne sa dočkáme aj modelov iba s predným náhonom.

Posledným automobilom s predným náhonom a jaguárom na kapote bol X-Type, ktorý zdieľal platformu s Fordom Mondeo a prestal sa vyrábať v roku 2009.

Očakáva sa, že cena za nový E-Pace bude začínať okolo hodnoty 35 000 eur a opäť pomôže výrazne zvýšiť predaje značky. Vďaka nižšej cene a kompaktnejším rozmerom by mohol dokonca byť ešte úspešnejší ako väčší F-Pace.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. „Prezlečte“ svoj domov! V móde je šetrenie peňazí aj prírody
  2. Maurícius vás nenechá chladnými. Za akými miestami sa vybrať?
  3. Jablone prekonali očakávania. O bývanie v Bytči je veľký záujem
  4. Ako môžu fajčiari pomôcť prírode? Úplne jednoducho
  5. Znalec slovenského brandy
  6. Poznáte všetkých TOP 10 Bratislavy?
  7. Naša klimatická zmena: Návod ako pomôcť pri záchrane planéty
  8. Školy sa znova môžu zapojiť do zberu starých mobilov
  9. Sledujte naživo pokusy so slovenskými výskumníkmi
  10. Slováci ochutnali vegánske bagety. Chutili im?
  1. Samočistiace vypínače chránia pred infekciami
  2. Ako zvýšiť produktivitu vašej prevádzky?
  3. Hobbymarket OBI predstavil nový koncept predajne v Michalovciach
  4. Aktuálne radarové a slovenské hlásenia v autokamere?
  5. Tesco announces net-zero target of 2035 for its operations
  6. Granátové jablko prekvapí vás chuťou i aktívnymi látkami
  7. Lekárska prehliadka pre cudzincov je v Nitre, aj bez objednania
  8. Tento výťah si poradí aj s tým najužším schodiskom
  9. Rozšírená realita a ovládanie na diaľku
  10. Maurícius vás nenechá chladnými. Za akými miestami sa vybrať?
  1. Sledujte naživo pokusy so slovenskými výskumníkmi 6 866
  2. Ako môžu fajčiari pomôcť prírode? Úplne jednoducho 5 559
  3. Sedemnásť slovenských hotelov na septembrový last minute výlet 4 884
  4. Prišli škrečky a Dedoles počíta tržby na desiatky miliónov 4 544
  5. Zodpovedné investovanie praje budúcnosti a je fér 3 540
  6. Zateplenie strechy PUR penou či minerálnou vlnou? 3 533
  7. Slováci ochutnali vegánske bagety. Chutili im? 3 282
  8. Maurícius vás nenechá chladnými. Za akými miestami sa vybrať? 3 226
  9. Zateplenie šikmej strechy PUR penou či minerálnou vlnou? 2 978
  10. Jablone prekonali očakávania. O bývanie v Bytči je veľký záujem 2 807
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Hlasovanie poštou sa už začalo.

Otázky a odpovede o voľbách v Nemecku.


23 h
Ilustračné foto.

Časť D4/R7 sprístupnia o týždeň.


22 h
Miroslav Kollár na tlačovej konferencii po zvolení za predsedu strany Spolu.

Vo voľbách na sneme strany porazil Juraja Hipša.


TASR a 1 ďalší 11 h
Thajská vláda plánuje zriadiť centrum na boj proti neovereným správam na sociálnych médiách.

Dokedy sa chceme prizerať, ako nám lži na internete zabíjajú spoluobčanov?


Martin Klus 24. sep

Neprehliadnite tiež

Peugeot 308

Silnejší motor má jedine plug-in hybrid.


24. sep
Toyota Mirai a tankovanie vodíka.

Prvá z nich bude medzi Handlovou a Prievidzou.


23. sep
Volkswagen Caddy California

Jazdí s podobným komfortom ako Golf.


21. sep
Mercedes-Benz AMG GT63 S E Performance 4-Door

Od roku 2025 bude mať výrobca nové platformy len elektrické.


20. sep

Blogy SME

  1. Anna Milanová: Strom a Klíma ťa potrebuje... 2021
  2. Denis Jánošík: Nevidiaci a slabozraký
  3. Katarína Tóthová: Objatie a jeho sila
  4. Marián Kozák: Anton Benča - životný príbeh
  5. Andy Morávek: Tomuto štátu už nedarujem ani jedinú kvapku mojej krvi. Nezaslúži(š) si ju!
  6. Iveta Bakitová: Taliansko - poznávanie známych aj menej známych miest pokračuje
  7. Peter Chudý: Šesť spôsobov na odstránenie čestného policajta alebo ako to bolo za prezidentovania Tibora Gašpara a likvidačné metódy prehnitého systému dnes.
  8. Štefan Vidlár: Autority
  1. Róbert Ďurec: Slovensko ako daňový raj? Takto to robia bohatí 26 653
  2. Pavol Koprda: 90% hospitalizovaných ľudí je nezaočkovaných. Čo nám to hovorí o vakcínach? Takmer nič. 12 434
  3. Martin Dorčák: DPH podľa Remišovej 6 120
  4. Radovan Kulín: Kováčik má šťastie, že nevyrábal mastičky z konope 5 506
  5. Lucie Meisnerová: Svadba v polovici života 5 194
  6. Dušan Koniar: Ostávajú možno dva mesiace 4 028
  7. Peter Chudý: Aký je motív sledovania špeciálneho prokurátora Daniela Lipšica? Kompromitácia alebo príprava na spáchanie násilného trestného činu? 3 845
  8. Pavel Dvořák: Ako ma zmenilo desať rokov v Číne 3 718
  1. Lucia Šicková: Poučenia z herného biznisu 1: O hrách a systémoch
  2. Róbert Ďurec: Slovensko ako daňový raj? Takto to robia bohatí
  3. Pavol Koprda: 90% hospitalizovaných ľudí je nezaočkovaných. Čo nám to hovorí o vakcínach? Takmer nič.
  4. Karolína Farská: Do Ficovej éry sa vraciame aj bez neho
  5. Adam Valček: Vyšetrovateľ dal Bödörovi pokutu za to, že mlčal
  6. Karolína Farská: Dva rozdielne protesty za slobodu
  7. Adam Valček: Neexistujúca kancelária aj termín. Výpovede proti Výbohovi nesedia
  8. Adam Valček: Kauza DPB: Predaj vyše stotisíc pokút skontrolujú, toto sú ďalšie pochybnosti
Skryť Zatvoriť reklamu