Jaguar ukázal prvý detail nového SUV E-Pace

Briti pokračujú v útoku na segment SUV, čoskoro predstavia ďalší model.

(Zdroj: Jaguar)

LONDÝN, BRATISLAVA. Britský prémiový výrobca automobilov po úspešnom prvom pokuse ďalej rozširuje svoju ponuku vozidiel SUV. Po športovom F-Pace a elektrickom I-Pace sa chystá kompaktnejší model.

Jaguar svoju veľkú ofenzívu začal minulý rok modelom F-Pace, ktorý slávi veľký úspech a zozbieral množstvo ocenení. Kombinácia luxusného interiéru, dynamického zovňajšku, a mohutnosti SUV sa rýchlo stala obľúbenou a aj vďaka tomuto vozidlu v apríli stúpli predaje Jaguaru o neuveriteľných 83%.

Prečítajte si tiež: Jaguar F-Pace zvolili za svetové auto roka aj najkrajšie auto

Briti však nezaspali na vavrínoch a odhalili ešte odvážnejšie plány, konkrétne výrobu elektrického SUV, ktoré má priamo konkurovať Tesle Model X. Volať sa bude I-Pace a vo finálnej podobe by sme ho mali vidieť ešte koncom tohto roka, predaje začnú v druhej polovici roka 2018.

Článok pokračuje pod video reklamou
Prečítajte si tiež: Jaguar I-Pace zaútočí na Teslu Model X

Medzitým stihnú predstaviť ešte jeden nový model z mimoriadne rýchlo sa rozrastajúcej rodiny Jaguar SUV, ktorým bude menší E-Pace. Jeho hlavnými konkurentmi budú BMW X1 a Audi Q3.

Po dlhších špekuláciach bol oficiálne potvrdený názov E-Pace, ohlásená premiéra na 13. júla 2017, a dokonca sme sa dočkali aj prvých obrázkov. Na jednom z nich sa nachádza detail zadnej časti vozidla, na druhom nájdeme bočné profily všetkých troch spomínaných SUV modelov.

Podľa týchto fotografií by mal nový E-Pace veľkosťou pripomínať I-Pace. Bude o niečo väčší ako Range Rover Evoque, s ktorým bude zdieľať platformu.

Inšpirovaný modelmi F-Pace aj F-Type

V zadnej časti je zjavná podoba s atletickou siluetou F-Pace, hlavne vďaka strmému sklonu zadného okna, spojleru nad ním, či výrazne horizontálnym zadným svetlám. Na prvý pohľad je zjavný podstatne kratší previs karosérie.

Celý dizajn z profilu pôsobí akosi zaguľatenejšie, čo má na svedomí odlišná línia bočných okien, kompaktnejšie rozmery celého automobilu, aj kratšia kapota.

V prednej časti nájdeme výraznú zmenu oproti zvyšným dvom modelom, a tou je tvar predných svetlometov, z profilu pripomínajú svetlá športového modelu F-Type.

Motory Ingenium

Všetky pohonné jednotky budú pochádzať z rodiny Ingenium, takže pod kapotou môžeme očakávať benzínové aj naftové štvorvalce s objemom dva litre.

V súčasnosti v tomto rade nájdeme naftové motory s výkonmi 163, 180, alebo 240 koní, benzínové jednotky majú výkon 200 alebo 250 koní.

Do tejto rodiny patrí aj trojlitrový šesťvalec, no pod krátkou kapotou ho neuvidíme.

Prečítajte si tiež: TEST: F-Pace V6 S od Jaguaru zaujme vulgárnym výfukom

Vylúčená nie je ani hybridná verzia, ktorá by mohla používať podobný systém ako Evoque. V ňom spolupracuje elektrický motor s 1,5-litrovým naftovým trojvalcom Ingenium.

Jaguar sľubuje pohon všetkých kolies odvodený zo športových modelov značky, pravdepodobne sa dočkáme aj modelov iba s predným náhonom.

Posledným automobilom s predným náhonom a jaguárom na kapote bol X-Type, ktorý zdieľal platformu s Fordom Mondeo a prestal sa vyrábať v roku 2009.

Očakáva sa, že cena za nový E-Pace bude začínať okolo hodnoty 35 000 eur a opäť pomôže výrazne zvýšiť predaje značky. Vďaka nižšej cene a kompaktnejším rozmerom by mohol dokonca byť ešte úspešnejší ako väčší F-Pace.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. 3 najväčšie chyby pri zateplení šikmej strechy
  2. Tatra banka opäť rozdáva vreckové 22 eur k novému Detskému účtu
  3. Prečo sú pneumatiky dôležitejšie ako bezpečnostné pásy?
  4. 322 m2 a mesto ako na dlani. Bratislava má atypický penthouse
  5. Vydanie denníka SME spolu s knihou Po stopách dávnej Bratislavy
  6. V Žiline sme vytvorili priestor, aby mladí ľudia neodišli
  7. Pravda o mäse v burgroch z McDonald’s
  8. Dva rekordy na druhý pokus
  9. Mestská polícia má viac slúžiť záujmom občanov
  10. Bardejov by mal byť konečne nezávislý
  1. Tatra banka opäť rozdáva vreckové 22 eur k novému Detskému účtu
  2. Vydanie denníka SME spolu s knihou Po stopách dávnej Bratislavy
  3. 3 najväčšie chyby pri zateplení šikmej strechy
  4. EU v Bratislave udelila čestný titul doctor honors causa
  5. Company´s autumn in the High Tatras
  6. V Žiline sme vytvorili priestor, aby mladí ľudia neodišli
  7. 322 m2 a mesto ako na dlani. Bratislava má atypický penthouse
  8. Pravda o mäse v burgroch z McDonald’s
  9. Dva rekordy na druhý pokus
  10. Mestská polícia má viac slúžiť záujmom občanov
  1. V Žiline sme vytvorili priestor, aby mladí ľudia neodišli 31 882
  2. Pravda o mäse v burgroch z McDonald’s 23 976
  3. OLED televízory sú ohrozené vypálením obrazu 17 994
  4. Stíhame napredovať s technológiami? Môže už byť neskoro 12 748
  5. Koho výrobky naozaj kupujete v McDonald's? 9 619
  6. Reportáž: Ako sa vyrába slovenské akostné víno 9 465
  7. Karibik aj Európa: Plavte sa za dobrodružstvom 8 636
  8. Bezpečné bývanie pre rodiny s deťmi? Na toto nezabudnite 8 489
  9. Zaúča výčapníkov vo svete: Odfláknuté pivo zákazník vycíti 7 104
  10. Koľko minút pracujeme na jednu kávu či novú kuchyňu? 5 494

Téma: Jaguar


Článok je zaradený aj do ďalších tém Land Rover

Hlavné správy zo Sme.sk

EKONOMIKA

Zo súdu zmizla veľká časť spisu ku Kočnerovej kauze Technopol Servis

Zmiznutie predĺži súdny proces a známi Mariana Kočnera tak budú dlhšie ovládať vytunelovaný majetok.

Stĺpček Beaty Balogovej

Aktivity bývalých siskárov nie sú variáciou slobody slova

Tóth ukázal, aký mizerný je "analytik".

Neprehliadnite tiež

Golf GTI prišiel pred vyše 40 rokmi, najrýchlejšia verzia je za dverami

Komu sa GTI málilo, mohol mať Golfa aj s poriadnym šesťvalcom.

Renault Megane R.S. dospel, ale baviť sa nezabudol

Systém 4Control sa osvedčil aj v najostrejšej verzii.