Prieskum: Nové autá sú najspoľahlivejšie, aké kedy boli

Zákazníkov hnevá autorádio aj adaptívny tempomat.

Porsche 911, najspoľahlivejšie prémiové športové auto v strednej triede podľa agentúry J.D. Power.(Zdroj: Porsche)

LOS ANGELES, BRATISLAVA. Automobilky sa konečne učia vyrábať autá, ktoré sa nekazia. Pravdepodobnosť, že sa vám nové auto pokazí, je nižšia, ako kedykoľvek predtým.

Vyplýva to zo štúdie prvotnej kvality Initial Quality Study, ktorú každoročne vypracúva agentúra J.D. Power. Americká agentúra robí prieskum medzi majiteľmi vozidiel o tom, koľko problémov zaznamenajú počas prvých 90 dní vlastníctva toho vozidla.

Skóre je potom vypočítané ako počet problémov na 100 kusov danej značky či konkrétneho modelu (PP100). Oproti roku 2016 tento rok klesol počet porúch v siedmich z ôsmich sledovaných kategórií problémov, 27 z 33 značiek si skóre medziročne zlepšilo.

"Výrobcovia áut počúvajú kritiku zákazníkov a vyrábajú najkvalitnejšie vozidlá v histórii," povedal Dave Sargent, viceprezident J.D. Power pre global automotive. "Automobilový priemysel sa v posledných troch rokoch veľmi zlepšil. Dnešné vozidlá majú viac vecí, ktoré sa môžu pokaziť, ale menej vecí, ktoré sa skutočne kazia."

Hyundai s Kiou na vrchole, Fiat tradične prepadol

Prvé tri priečky hodnotenia značiek obsadili Kia, Genesis a Porsche. Genesis je nová luxusná divízia Hyundaiu; ani samotný Hyundai nedopadol zle, umiestnil sa na ôsmom mieste.

V prvej desiatke chýba Toyota a jej luxusná divízia Lexus, ktoré sú povestné svojou spoľahlivosťou. Získali len priemerné hodnotenie, no ich skutočná spoľahlivosť sa môže prejaviť až po niekoľkých rokoch.

"Prieskum Initial Quality Study ukazuje, že je mimoriadne dôležité, aby automobilky počúvali svojich zákazníkov - aj čo sa týka kvality vozidiel," vysvetľuje Sargent. "Značka, ktorá sa neposunie dopredu, začne rýchlo zaostávať. Dobrá správa pre spotrebiteľov je, že výrazne sa zlepšujú modely vo všetkých segmentoch - to znamená, že už nepotrebujete veľa peňazí na to, aby ste si kúpili kvalitné auto.

Problémom sú stále technológie

Medzi poruchy, ktoré sa vyskytujú najčastejšie, naďalej patrí kategória problémov s audiosystémom, pripojením telefónu a navigáciou. Skóre v tejto kategórii sa zlepšilo, na sto áut pripadá 22,8 porúch, čo je o 2,7 menej, ako v roku 2016.

Jediná kategória, ktorej skóre sa medziročne zhoršilo, je výbava, ovládacie prvky a displeje. Najväčšie problémy majú zákazníci s adaptívnymi tempomatmi, systémami upozorňujúcimi na vybočenie z jazdného pruhu, systémami na kontrolu mŕtevho uhla a systémami, ktoré majú predchádzať nehodám.

Tieto systémy sú podľa agentúry základné stavemné kamene pre autonómne autá, ktoré majú o pár rokov prísť. Rastúci počet porúch, ktoré zákazníci hlásia, by mali automobilky brať ako výstrahu.

Aby boli spotrebitelia ochotní vzdať sa šoférovania a zveriť sa do rúk softvérom, musia byť presvedčení o tom, že tieto systémy sú blbuvzdorné.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Mexická Oaxaca: Vonia čokoládou a jedinečnými pyramídami
  2. Dobrý internet v meste i na vidieku. Dostupný je takmer všade
  3. Na tieto veci sa oplatí myslieť pred odchodom na dovolenku
  4. Volkswagen Golf: Odpoveď na takmer všetky otázky
  5. Vietnam: Krajina, ktorá rozmazná jedlom a uchváti históriou
  6. Investícia do dlhopisov s fixným výnosom 6,25 - 7,25 % p.a.
  7. I cez prázdniny testujte elektrobicykle
  8. 5 dôvodov, prečo sa prihlásiť na konferenciu ENERGOFÓRUM®
  9. V meste či mimo mesta, stále s kvalitným internetom
  10. Máte už vybranú dovolenku na júl?
  1. Mexická Oaxaca: Vonia čokoládou a jedinečnými pyramídami
  2. Funguje predaj realít aj bez maklérov?
  3. BILLA a ÚNSS skontrolovali zrak 10 380 slovenským deťom
  4. Dobrý internet v meste i na vidieku. Dostupný je takmer všade
  5. Na tieto veci sa oplatí myslieť pred odchodom na dovolenku
  6. Borguľa žiada vyrúbenie dane pre americkú ambasádu
  7. Stanovisko Klubu pre BA k mimoriadnemu rokovaniu zastupiteľstva
  8. Vietnam: Krajina, ktorá rozmazná jedlom a uchváti históriou
  9. Volkswagen Golf: Odpoveď na takmer všetky otázky
  10. Investícia do dlhopisov s fixným výnosom 6,25 - 7,25 % p.a.
  1. Volkswagen Golf: Odpoveď na takmer všetky otázky 7 276
  2. Vietnam: Krajina, ktorá rozmazná jedlom a uchváti históriou 6 515
  3. Dobrý internet v meste i na vidieku. Dostupný je takmer všade 3 767
  4. Na tieto veci sa oplatí myslieť pred odchodom na dovolenku 3 540
  5. I cez prázdniny testujte elektrobicykle 2 075
  6. Chcete vedieť všetko o vašej krvi? Čaká vás 6000 typov vyšetrení 2 047
  7. Mexická Oaxaca: Vonia čokoládou a jedinečnými pyramídami 1 883
  8. Máte už vybranú dovolenku na júl? 1 607
  9. V meste či mimo mesta, stále s kvalitným internetom 1 157
  10. Zvládnete tento test o jablkách a cideroch? Otestujte sa 735

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

OĽaNO nie je iba Matovič, hovorí jeho líder. Uvažuje, že sa stiahne z politiky

Líder OĽaNO Igor Matovič pre SME hovorí, že sa mu stalo niečo závažné.

KOMENTÁRE

(Ne)obyčajný človek Igor Matovič

Lídra Obyčajných ľudí šikanuje koalícia, no sám zo seba robí ľahký terč.

ŠPORT

Liga dostala nový formát, podľa kouča Trnavy bude vyhovovať Slovanu

Prečo sa oplatí sledovať Fortuna ligu?

TECH

S partnerom nezdieľate iba posteľ, máte rovnaké baktérie

Mikroflóra z vnútra stehien odhalí vaše pohlavie.

Neprehliadnite tiež

Nemecko zachráni dieselové autá za 2 miliardy eur

Existujúce autá dostanú aktualizáciu softvéru.

Aktivisti: Kolóne na D1 mohli zabrániť kolektory

Medzi Bratislavou a Trnavou sú ohrozené životy i majetky ľudí.