Prieskum: Nové autá sú najspoľahlivejšie, aké kedy boli

Zákazníkov hnevá autorádio aj adaptívny tempomat.

Porsche 911, najspoľahlivejšie prémiové športové auto v strednej triede podľa agentúry J.D. Power.(Zdroj: Porsche)

LOS ANGELES, BRATISLAVA. Automobilky sa konečne učia vyrábať autá, ktoré sa nekazia. Pravdepodobnosť, že sa vám nové auto pokazí, je nižšia, ako kedykoľvek predtým.

Vyplýva to zo štúdie prvotnej kvality Initial Quality Study, ktorú každoročne vypracúva agentúra J.D. Power. Americká agentúra robí prieskum medzi majiteľmi vozidiel o tom, koľko problémov zaznamenajú počas prvých 90 dní vlastníctva toho vozidla.

Skóre je potom vypočítané ako počet problémov na 100 kusov danej značky či konkrétneho modelu (PP100). Oproti roku 2016 tento rok klesol počet porúch v siedmich z ôsmich sledovaných kategórií problémov, 27 z 33 značiek si skóre medziročne zlepšilo.

Článok pokračuje pod video reklamou

"Výrobcovia áut počúvajú kritiku zákazníkov a vyrábajú najkvalitnejšie vozidlá v histórii," povedal Dave Sargent, viceprezident J.D. Power pre global automotive. "Automobilový priemysel sa v posledných troch rokoch veľmi zlepšil. Dnešné vozidlá majú viac vecí, ktoré sa môžu pokaziť, ale menej vecí, ktoré sa skutočne kazia."

Hyundai s Kiou na vrchole, Fiat tradične prepadol

Prvé tri priečky hodnotenia značiek obsadili Kia, Genesis a Porsche. Genesis je nová luxusná divízia Hyundaiu; ani samotný Hyundai nedopadol zle, umiestnil sa na ôsmom mieste.

V prvej desiatke chýba Toyota a jej luxusná divízia Lexus, ktoré sú povestné svojou spoľahlivosťou. Získali len priemerné hodnotenie, no ich skutočná spoľahlivosť sa môže prejaviť až po niekoľkých rokoch.

"Prieskum Initial Quality Study ukazuje, že je mimoriadne dôležité, aby automobilky počúvali svojich zákazníkov - aj čo sa týka kvality vozidiel," vysvetľuje Sargent. "Značka, ktorá sa neposunie dopredu, začne rýchlo zaostávať. Dobrá správa pre spotrebiteľov je, že výrazne sa zlepšujú modely vo všetkých segmentoch - to znamená, že už nepotrebujete veľa peňazí na to, aby ste si kúpili kvalitné auto.

Problémom sú stále technológie

Medzi poruchy, ktoré sa vyskytujú najčastejšie, naďalej patrí kategória problémov s audiosystémom, pripojením telefónu a navigáciou. Skóre v tejto kategórii sa zlepšilo, na sto áut pripadá 22,8 porúch, čo je o 2,7 menej, ako v roku 2016.

Jediná kategória, ktorej skóre sa medziročne zhoršilo, je výbava, ovládacie prvky a displeje. Najväčšie problémy majú zákazníci s adaptívnymi tempomatmi, systémami upozorňujúcimi na vybočenie z jazdného pruhu, systémami na kontrolu mŕtevho uhla a systémami, ktoré majú predchádzať nehodám.

Tieto systémy sú podľa agentúry základné stavemné kamene pre autonómne autá, ktoré majú o pár rokov prísť. Rastúci počet porúch, ktoré zákazníci hlásia, by mali automobilky brať ako výstrahu.

Aby boli spotrebitelia ochotní vzdať sa šoférovania a zveriť sa do rúk softvérom, musia byť presvedčení o tom, že tieto systémy sú blbuvzdorné.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. 322 m2 a mesto ako na dlani. Bratislava má atypický penthouse
  2. 3 najväčšie chyby pri zateplení šikmej strechy
  3. Tatra banka opäť rozdáva vreckové 22 eur k novému Detskému účtu
  4. Prečo sú pneumatiky dôležitejšie ako bezpečnostné pásy?
  5. Vydanie denníka SME spolu s knihou Po stopách dávnej Bratislavy
  6. V Žiline sme vytvorili priestor, aby mladí ľudia neodišli
  7. Pravda o mäse v burgroch z McDonald’s
  8. Dva rekordy na druhý pokus
  9. Mestská polícia má viac slúžiť záujmom občanov
  10. Bardejov by mal byť konečne nezávislý
  1. Tatra banka opäť rozdáva vreckové 22 eur k novému Detskému účtu
  2. Vydanie denníka SME spolu s knihou Po stopách dávnej Bratislavy
  3. 3 najväčšie chyby pri zateplení šikmej strechy
  4. EU v Bratislave udelila čestný titul doctor honors causa
  5. Company´s autumn in the High Tatras
  6. V Žiline sme vytvorili priestor, aby mladí ľudia neodišli
  7. 322 m2 a mesto ako na dlani. Bratislava má atypický penthouse
  8. Pravda o mäse v burgroch z McDonald’s
  9. Dva rekordy na druhý pokus
  10. Mestská polícia má viac slúžiť záujmom občanov
  1. V Žiline sme vytvorili priestor, aby mladí ľudia neodišli 31 882
  2. Pravda o mäse v burgroch z McDonald’s 23 976
  3. OLED televízory sú ohrozené vypálením obrazu 17 994
  4. Stíhame napredovať s technológiami? Môže už byť neskoro 12 748
  5. Koho výrobky naozaj kupujete v McDonald's? 9 619
  6. Reportáž: Ako sa vyrába slovenské akostné víno 9 465
  7. Karibik aj Európa: Plavte sa za dobrodružstvom 8 636
  8. Bezpečné bývanie pre rodiny s deťmi? Na toto nezabudnite 8 489
  9. Zaúča výčapníkov vo svete: Odfláknuté pivo zákazník vycíti 7 104
  10. Koľko minút pracujeme na jednu kávu či novú kuchyňu? 5 494

Hlavné správy zo Sme.sk

EKONOMIKA

Zo súdu zmizla veľká časť spisu ku Kočnerovej kauze Technopol Servis

Zmiznutie predĺži súdny proces a známi Mariana Kočnera tak budú dlhšie ovládať vytunelovaný majetok.

Stĺpček Beaty Balogovej

Aktivity bývalých siskárov nie sú variáciou slobody slova

Tóth ukázal, aký mizerný je "analytik".

Neprehliadnite tiež

Golf GTI prišiel pred vyše 40 rokmi, najrýchlejšia verzia je za dverami

Komu sa GTI málilo, mohol mať Golfa aj s poriadnym šesťvalcom.

Renault Megane R.S. dospel, ale baviť sa nezabudol

Systém 4Control sa osvedčil aj v najostrejšej verzii.