Prieskum: Nové autá sú najspoľahlivejšie, aké kedy boli

Zákazníkov hnevá autorádio aj adaptívny tempomat.

Porsche 911, najspoľahlivejšie prémiové športové auto v strednej triede podľa agentúry J.D. Power.(Zdroj: Porsche)

LOS ANGELES, BRATISLAVA. Automobilky sa konečne učia vyrábať autá, ktoré sa nekazia. Pravdepodobnosť, že sa vám nové auto pokazí, je nižšia, ako kedykoľvek predtým.

Vyplýva to zo štúdie prvotnej kvality Initial Quality Study, ktorú každoročne vypracúva agentúra J.D. Power. Americká agentúra robí prieskum medzi majiteľmi vozidiel o tom, koľko problémov zaznamenajú počas prvých 90 dní vlastníctva toho vozidla.

Skóre je potom vypočítané ako počet problémov na 100 kusov danej značky či konkrétneho modelu (PP100). Oproti roku 2016 tento rok klesol počet porúch v siedmich z ôsmich sledovaných kategórií problémov, 27 z 33 značiek si skóre medziročne zlepšilo.

"Výrobcovia áut počúvajú kritiku zákazníkov a vyrábajú najkvalitnejšie vozidlá v histórii," povedal Dave Sargent, viceprezident J.D. Power pre global automotive. "Automobilový priemysel sa v posledných troch rokoch veľmi zlepšil. Dnešné vozidlá majú viac vecí, ktoré sa môžu pokaziť, ale menej vecí, ktoré sa skutočne kazia."

Hyundai s Kiou na vrchole, Fiat tradične prepadol

Prvé tri priečky hodnotenia značiek obsadili Kia, Genesis a Porsche. Genesis je nová luxusná divízia Hyundaiu; ani samotný Hyundai nedopadol zle, umiestnil sa na ôsmom mieste.

V prvej desiatke chýba Toyota a jej luxusná divízia Lexus, ktoré sú povestné svojou spoľahlivosťou. Získali len priemerné hodnotenie, no ich skutočná spoľahlivosť sa môže prejaviť až po niekoľkých rokoch.

"Prieskum Initial Quality Study ukazuje, že je mimoriadne dôležité, aby automobilky počúvali svojich zákazníkov - aj čo sa týka kvality vozidiel," vysvetľuje Sargent. "Značka, ktorá sa neposunie dopredu, začne rýchlo zaostávať. Dobrá správa pre spotrebiteľov je, že výrazne sa zlepšujú modely vo všetkých segmentoch - to znamená, že už nepotrebujete veľa peňazí na to, aby ste si kúpili kvalitné auto.

Problémom sú stále technológie

Medzi poruchy, ktoré sa vyskytujú najčastejšie, naďalej patrí kategória problémov s audiosystémom, pripojením telefónu a navigáciou. Skóre v tejto kategórii sa zlepšilo, na sto áut pripadá 22,8 porúch, čo je o 2,7 menej, ako v roku 2016.

Jediná kategória, ktorej skóre sa medziročne zhoršilo, je výbava, ovládacie prvky a displeje. Najväčšie problémy majú zákazníci s adaptívnymi tempomatmi, systémami upozorňujúcimi na vybočenie z jazdného pruhu, systémami na kontrolu mŕtevho uhla a systémami, ktoré majú predchádzať nehodám.

Tieto systémy sú podľa agentúry základné stavemné kamene pre autonómne autá, ktoré majú o pár rokov prísť. Rastúci počet porúch, ktoré zákazníci hlásia, by mali automobilky brať ako výstrahu.

Aby boli spotrebitelia ochotní vzdať sa šoférovania a zveriť sa do rúk softvérom, musia byť presvedčení o tom, že tieto systémy sú blbuvzdorné.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho
  2. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole
  3. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku
  4. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov
  5. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov
  6. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami
  7. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť
  8. Lety do exotiky už aj z Bratislavy
  9. Nonstop banka vo vrecku - aplikácia Mobil Banking
  10. Ako sme jazdili v socializme
  1. Očarujúca Srí Lanka: malý ostrov plný prekvapení
  2. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole
  3. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho
  4. Už aj seniori presadajú do SUV
  5. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku
  6. Americká ambasáda zaberá pozemky už rok bez nájomnej zmluvy
  7. Bratislava gets a new public space and park
  8. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov
  9. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov
  10. Daikin predĺžil záruku na klimatizácie so službou Stand By Me
  1. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov 29 333
  2. Ako sme jazdili v socializme 3 348
  3. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho 2 375
  4. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku 1 832
  5. Lety do exotiky už aj z Bratislavy 1 775
  6. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami 1 635
  7. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov 1 510
  8. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť 1 402
  9. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole 1 249
  10. Daikin predĺžil záruku na klimatizácie so službou Stand By Me 1 044

Hlavné správy zo Sme.sk

Autorská strana Petra Schutza

Obama nechal Trumpovi veľký problém a Plavčan odišiel

Nevypočítateľný a cholerický premiér, ktorý mení pozície cez noc, nie je lepši než bláznivý predseda parlamentu.

PLUS

Oklamať eurokomisiu nebude také jednoduché

Peniaze na vedu sa na Slovensku rozdeľujú pod úroveň civilizovaného sveta.

DOMOV

Michal Gučík o návšteve Danka: Možno mám len dobrý kávostroj

O vypovedaní koaličnej zmluvy som sa dozvedel z médií, tvrdí Gučík.

Neprehliadnite tiež

Diaľnica za Bratislavou skolabovala, motocyklistka padla na vozovku

Zapchatá je časť bratislavského obchvatu.

NA ČOM SME JAZDILI

V garáži opatruje rodinné dedičstvo: Škodu 120 GLS

Najdrahšia verzia škodovky mala ako jediná olejový chladič, majiteľom však robil problémy.