SME
Štvrtok, 21. január, 2021 | Meniny má VincentKrížovkyKrížovky

Prieskum: Nové autá sú najspoľahlivejšie, aké kedy boli

Zákazníkov hnevá autorádio aj adaptívny tempomat.

Porsche 911, najspoľahlivejšie prémiové športové auto v strednej triede podľa agentúry J.D. Power.Porsche 911, najspoľahlivejšie prémiové športové auto v strednej triede podľa agentúry J.D. Power. (Zdroj: Porsche)

LOS ANGELES, BRATISLAVA. Automobilky sa konečne učia vyrábať autá, ktoré sa nekazia. Pravdepodobnosť, že sa vám nové auto pokazí, je nižšia, ako kedykoľvek predtým.

Vyplýva to zo štúdie prvotnej kvality Initial Quality Study, ktorú každoročne vypracúva agentúra J.D. Power. Americká agentúra robí prieskum medzi majiteľmi vozidiel o tom, koľko problémov zaznamenajú počas prvých 90 dní vlastníctva toho vozidla.

Skóre je potom vypočítané ako počet problémov na 100 kusov danej značky či konkrétneho modelu (PP100). Oproti roku 2016 tento rok klesol počet porúch v siedmich z ôsmich sledovaných kategórií problémov, 27 z 33 značiek si skóre medziročne zlepšilo.

Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

"Výrobcovia áut počúvajú kritiku zákazníkov a vyrábajú najkvalitnejšie vozidlá v histórii," povedal Dave Sargent, viceprezident J.D. Power pre global automotive. "Automobilový priemysel sa v posledných troch rokoch veľmi zlepšil. Dnešné vozidlá majú viac vecí, ktoré sa môžu pokaziť, ale menej vecí, ktoré sa skutočne kazia."

Hyundai s Kiou na vrchole, Fiat tradične prepadol

Prvé tri priečky hodnotenia značiek obsadili Kia, Genesis a Porsche. Genesis je nová luxusná divízia Hyundaiu; ani samotný Hyundai nedopadol zle, umiestnil sa na ôsmom mieste.

V prvej desiatke chýba Toyota a jej luxusná divízia Lexus, ktoré sú povestné svojou spoľahlivosťou. Získali len priemerné hodnotenie, no ich skutočná spoľahlivosť sa môže prejaviť až po niekoľkých rokoch.

Skryť Vypnúť reklamu

"Prieskum Initial Quality Study ukazuje, že je mimoriadne dôležité, aby automobilky počúvali svojich zákazníkov - aj čo sa týka kvality vozidiel," vysvetľuje Sargent. "Značka, ktorá sa neposunie dopredu, začne rýchlo zaostávať. Dobrá správa pre spotrebiteľov je, že výrazne sa zlepšujú modely vo všetkých segmentoch - to znamená, že už nepotrebujete veľa peňazí na to, aby ste si kúpili kvalitné auto.

Problémom sú stále technológie

Medzi poruchy, ktoré sa vyskytujú najčastejšie, naďalej patrí kategória problémov s audiosystémom, pripojením telefónu a navigáciou. Skóre v tejto kategórii sa zlepšilo, na sto áut pripadá 22,8 porúch, čo je o 2,7 menej, ako v roku 2016.

Jediná kategória, ktorej skóre sa medziročne zhoršilo, je výbava, ovládacie prvky a displeje. Najväčšie problémy majú zákazníci s adaptívnymi tempomatmi, systémami upozorňujúcimi na vybočenie z jazdného pruhu, systémami na kontrolu mŕtevho uhla a systémami, ktoré majú predchádzať nehodám.

Skryť Vypnúť reklamu

Tieto systémy sú podľa agentúry základné stavemné kamene pre autonómne autá, ktoré majú o pár rokov prísť. Rastúci počet porúch, ktoré zákazníci hlásia, by mali automobilky brať ako výstrahu.

Aby boli spotrebitelia ochotní vzdať sa šoférovania a zveriť sa do rúk softvérom, musia byť presvedčení o tom, že tieto systémy sú blbuvzdorné.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  2. Videobanking. Nová éra bankovania je tu
  3. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  4. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  5. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente?
  6. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov
  7. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku
  8. Zima v koži atopika: aká je starostlivosť o pokožku s ekzémom?
  9. Zákazníkov čoraz častejšie zaujíma pôvod výrobkov, ktoré kupujú
  10. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku
  1. Videobanking. Nová éra bankovania je tu
  2. Prokrastinujete? 5 overených tipov, ako nestratiť radosť z práce
  3. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  4. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  5. Pandémia presúva zákazníkov do online priestoru
  6. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  7. Najobľúbenejšie auto Slovákov je opäť ŠKODA
  8. PLANEO Elektro funguje aj počas lockdownu - má akčný výpredaj
  9. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente?
  10. MATADOR Group mení vizuálnu identitu značky
  1. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente? 30 567
  2. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste? 27 986
  3. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku 12 413
  4. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku 10 112
  5. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov 8 845
  6. Ohlúpli sme počas Covid roka? 8 322
  7. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie 7 490
  8. Produkujeme viac odpadu, kompostujeme len tretinu 6 558
  9. Ekologická móda? Slovenská firma dokazuje, že to ide 6 287
  10. Zima v koži atopika: aká je starostlivosť o pokožku s ekzémom? 5 005
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Ako prvý dostal vakcínu proti covidu profesor Krčméry.
Dobré ráno

Dobré ráno: Kotleba je navždy vodca, fašisti sa hádajú

Prečo nastal rozkol v ĽSNS.

NADÁCIA ZASTAVME KORUPCIU

Holý o výnimke nehovoril pravdu, papalášizmus dokazuje úspešný vedec

Pracuje v Anglicku, žiadosť mu zamietli.

Podpredseda vlády pre legislatívu a strategické plánovanie Štefan Holý (Sme rodina)
KOMENTÁR PETRA TKAČENKA

Kotlebovci sa bijú o peniaze

Milióny od štátu už zamávali aj inou čeliadkou.

Peter Tkačenko

Neprehliadnite tiež

Koľko elektromobilov sa za rok predalo na Slovensku?

Napriek korone sa ich predal rekordný počet

Nabíjanie na 50 kW stojane trvá hodinu.
Dacia Sandero a Sandero Stepway.
Volkswagen Polo Harlekin
Subaru Legacy Wagon