Michelin vyzýva na testovanie opotrebovaných pneumatík

Niektorí výrobcovia podnecujú vodičov, aby pneumatiky menili predčasne.

Testovanie opotrebovaných pneumatík na mokrej vozovke. (Zdroj: Michelin)

Spoločnosť Michelin je presvedčená, že niektoré pneumatiky si môžu zachovať svoju výkonnosť po celý čas používania a nemali by sa meniť príliš skoro.

Toto tvrdenie podporujú i výskumy bezpečnosti cestnej premávky a požiadavky na ochranu životného prostredia. Spoločnosť zároveň apeluje na to, aby nezávislé výskumné inštitúcie začali testovať opotrebované pneumatiky.

Vďaka tomu budú vodiči schopní pri nákupe pneumatiky sledovať jej parametre platné nielen v okamihu, keď je nová, ale aj v poslednej fáze jej používania.

Článok pokračuje pod video reklamou

Michelin trvá na tom, že pneumatiky musia byť natoľko odolný produkt, aby zaručili bezpečnosť od samotného začiatku používania až po ich demontáž z vozidla, keď hĺbka dezénu dosiahne minimálnu povolenú hodnotu (1,6 mm).

Podľa Terryho Gettysa, viceprezidenta výskumu a vývoja skupiny Michelin "výsledky testov uskutočnených v Centre výskumu a rozvoja Michelin v Ladoux dokázali, že k väčším rozdielom vo výkonnosti dochádza práve pri opotrebovaných pneumatikách, nie pri pneumatikách nových."

"Veľké množstvo výrobcov z rôznych odvetví stavia na „plánovanom starnutí produktu“, čo v skutočnosti znamená cielené skrátenie životnosti ich produktov", doplnil Terry Gettys.

Bezpečnosť nestojí len na dezéne

Zo štúdie Európskej komisie z roku 2014 vyplýva, že neexistuje žiadna potvrdená súvislosť medzi počtom nehôd a hĺbkou dezénu. To potvrdzuje stanovisko spoločnosti Michelin, že neexistuje dôvod, prečo by sa z bezpečnostného hľadiska mal zvýšiť limit pre minimálnu hĺbku dezénu.

Prečítajte si tiež: Prečítajte si tiež: Tesla Model X absolvovala losí test, nedarilo sa jej príliš dobre

Automobilový priemysel na celom svete uznáva za spoľahlivý ukazovateľ bezpečnosti brzdnú dráhu. Tá sa odvíja od mnohých faktorov, ako sú stav zavesenia kolies, konštrukcie pneumatiky, kvalita zmesi gumy, kvalita kostry, tlak hustenia. Nezávisí len od hĺbky dezénu.

Skoršia výmena znamená rapídne navýšenie znečistenia

Pre limit 1,6 mm hovoria aj ekologické dôvody. Na výrobu pneumatík sa používa veľké množstvo materiálov a energií. Nákladný a problematický je aj proces recyklácie opotrebovaných pneumatík. Spolu s tým, ako sa pneumatika opotrebúva, sa zároveň znižuje jej valivý odpor a tak i spotreba paliva.

Podľa výskumov by zvýšenie limitu minimálnej hĺbky behúňa len v Európe viedlo ku zvýšeniu ročnej spotreby paliva o 900 miliónov litrov a emisií CO2 o 9 miliónov ton.

Výmena pneumatík skôr, než hĺbka ich dezénu dosiahne 1,6 mm, by znamenala, že by európski vodiči ročne zakúpili o 128 miliónov pneumatík viac.

Testy opotrebovaných pneumatík

Michelin vyzýva nezávislé testovacie a spotrebiteľské organizácie, aby porovnávali a testovali pneumatiky opotrebované na minimálne prijateľnú hĺbku 1,6 mm.

Z testov uskutočňovaných na skúšobnej dráhe v Centre výskumu a rozvoja Michelin v Ladoux vyplýva, že prémiové pneumatiky s behúňom opotrebovaným do hĺbky 1,6 mm môžu poskytovať lepšie výkony než niektoré nové pneumatiky.

Napríklad výsledky testov ukázali jednoznačné zlepšenie priľnavosti a skrátenie brzdnej dráhy na suchom povrchu pri opotrebovaných pneumatikách. Opotrebované pneumatiky navyše znižujú hlučnosť.

Prečítajte si tiež: Prečítajte si tiež: Prieskum: Nové autá sú najspoľahlivejšie, aké kedy boli

Testy tiež ukázali, že niektoré opotrebované pneumatiky môžu na mokrom povrchu poskytnúť porovnateľné alebo lepšie výkony než niektoré nové pneumatiky.

Najkratšiu brzdnú dráhu na mokrom povrchu mala nová prémiová pneumatika, potom nasledovala opotrebovaná prémiová pneumatika, po nej nová pneumatika z ekonomickej triedy a ako posledná sa umiestnila opotrebovaná pneumatika z ekonomickej triedy.

Európske nariadenie o klasifikácii pneumatík stanovilo minimálne požadované normy pre výkony pneumatík, predovšetkým pre brzdenie na mokrom povrchu.

Napriek tomu, že všetky nové pneumatiky predávané v Európe z legálnych zdrojov tieto minimálne kritériá splňujú, testy potvrdili, že efektivita brzdenia niektorých pneumatík na mokrom povrchu rýchlo klesá úmerne s ich opotrebovaním.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. NBS od leta opäť sprísňuje hypotéky. Viete čo vás čaká?
  2. Atos a Google Cloud nadviazali globálne partnerstvo
  3. Za palivo Shell BMW domov
  4. Košice majú svoju prvú Kozlovnu s najdlhším výčapom
  5. V špeciálnom kole sú vyčlenené 4 milióny € pre kotly a čerpadlá
  6. Adlerova - dobré miesto pre rodinu na Furči sa už stavia
  7. Aj staršie životné poistenie môže mať nové výhody
  8. 7 miest, kde ešte stále môžete zažiť cisárske Rakúsko
  9. Nukleárna magnetická rezonančná liečba znova v Košiciach
  10. Reportáž: Ako sa robia balené bagety? Zisťovali sme vo fabrike
  1. Atos a Google Cloud nadviazali globálne partnerstvo
  2. Košice majú svoju prvú Kozlovnu s najdlhším výčapom
  3. Plynové kondenzačné kotly IMMERGAS „šité na mieru“
  4. V špeciálnom kole sú vyčlenené 4 milióny € pre kotly a čerpadlá
  5. NBS od leta opäť sprísňuje hypotéky. Viete čo vás čaká?
  6. Adlerova - dobré miesto pre rodinu na Furči sa už stavia
  7. Naše finančné družstvo zveľaďuje svoje aktíva
  8. Obchodník roka: Najvyššie ocenenie si piatykrát odnáša Martinus
  9. Za palivo Shell BMW domov
  10. Shell ponúkne najrýchlejšie dobíjanie elektromobilov v Európe
  1. Reportáž: Ako sa robia balené bagety? Zisťovali sme vo fabrike 22 626
  2. Plánujete zmeniť lekára? Na toto sa potrebujete pripraviť 17 431
  3. Desať obľúbených multistop zájazdov do celého sveta 14 076
  4. Aká je skutočná pravda o Partners Group Sk? 11 752
  5. 7 miest, kde ešte stále môžete zažiť cisárske Rakúsko 7 599
  6. Firmy, pri ktorých sa nemusíte obávať dvojakej kvality potravín 5 437
  7. Nový rekord SME.sk: Za 2 roky takmer 2-krát viac predplatiteľov 5 231
  8. Tieto dizajnové hrnčeky a poháre na kávu ocení každý 4 024
  9. Tri pravidlá, na ktoré inovatívne firmy nikdy nezabúdajú 3 507
  10. Vieme, čo môže spôsobovať neplodnosť u mužov a žien 3 309

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Fico nepripustil chyby, viní Kisku a médiá

???????My nikam neodchádzame, povedal Robert Fico na sneme Smeru v Častej- Papierničke.

DOMOV

Snem Smeru: Fico opäť útočil na Kisku, aktivistov i médiá

Delegáti odštartovali snem hymnou a minútou ticha za Pašku.

KOMENTÁRE

Ficovi už nepomôžu ani dva kamene

Niet dôvodu si myslieť, že Smer a Fico budú robiť niečo iné, ako robili doteraz.

DOMOV

Začali hlásiť potraty cudziniek, stúpli takmer päťstonásobne

Mediklinik z Levíc začal zverejňovať počet potratov, ktoré urobil Poľkám.

Neprehliadnite tiež

Máte psa v aute? Nepripútaný môže spôsobiť škody ako hroch

Väčšie psy by mali cestovať v prepravných klietkach.

Luxusné SUV ponúkne aj Maybach. Mercedes ho skrížil s limuzínou

Koncept poháňa štvorica elektromotorov s výkonom 750 koní.

Psy a mačky nie sú batožina, potrebujú prestávky a tekutiny ako ľudia

Najčastejšími prehreškami pri cestovaní so zvieratami býva nedostatok vzduchu, pohybu a vody.

Polícia našla vodiča, ktorý jazdil po R1 v protismere

83-ročný vodič Golfu zapríčinil nehodu a z rýchlostnej cesty zišiel.

Ako strácajú kapacitu batérie Tesly? Mali by zvládnuť aj 800-tisíc kilometrov

Najväčšie opotrebenie sa udeje v prvých 50-tisíc kilometroch.