SME

Na zraze veteránov v komárne zažiaril poniklovaný Mustang

Miestni veteránisti usporiadali zraz pre tridsiatku posádok.

(Zdroj: Marián Bazala)

Okrem veľkých veteránskych akcií, na ktorých štartuje aj vyše sto strojov, sa na Slovensku konajú aj menšie lokálne akcie. Na nich sa stretnú priatelia veteránov z okolia a idú si pekne spolu zajazdiť.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

V sobotu sme sa takto stretli na zraze v Komárne, kde tamojší veteránisti usporiadali už 20. ročník. Zišlo sa okolo tridsiatky posádok, z Maďarska prišla skoro tretina štartujúcich, dokonca prišli aj dve posádky až z Chorvátska.

Bolo úmorné teplo, ale asi stokilometrovú trať sme zvládli. Navštívili sme aj Vojenské múzeum, no všetci sa tešili na ukončenie akcie na kúpalisku Diakovce.

SkryťVypnúť reklamu

Páčila sa mi účasť kamaráta z Dyčky, ktorý vytiahol skoro všetko, čo má v garáži. Prišiel na troch strojoch a všetky boli zaujímavé.

Prvým bol krásne zrenovovaný valník Barkas z roku 1967 s výkonom dvojtaktneho motora 34,9 kilowattu, ktorý mal na korbe celoponiklovaný Mustang. Nie Ford Mustang, ale pinčel Mustang. Mnoho ľudí to očumovalo a spomínalo, ako za mlada preháňali také isté pinčle, ale nie také lesklé, skôr hrdzavé a zablatené.

Ďalším strojom bol Auburn Speedster 852 z roku 1981. Zaujímavá amerika s objemom cez 5 litrov. Krásne tvary obrovského stroja, ale do kabíny sa ledva natlačili štyria šuhaji, čo mávali na všetko čo sa hýbalo pri trati.

Krásny tvar Auburnu mal prednosť pred účelom, na rozdiel od ďalšieho stroja, pri ktorom to je naopak. Stroj, ktorý ma najviac oslovil, bol rakúsky armádny Pinzgauer 712 N z roku 1973 a výkonom 64 kilowattov.

SkryťVypnúť reklamu

Je to niečo medzi Tatrou 805 a 815 so zaujímavou konštrukciou podvozka. Pohon 6x6, centrálna nosná rúra, kolesové redukcie ako mala 805ka, vzduchom chladený 2,5 litrový motor.

Taká malá 815, čo žerie 20 litrov benzínu, ale na rozdiel od Tatry netečie z nej olej. V teréne je neprekonateľná, lebo je ľahká, vysoká, výkonná a odvezie 14 vojakov. Tí Rakúšania v minulosti kopírovali Tatru lepšie ako teraz Číňania nemecké automobilky.

Napriek teplu bolo super, 20.ročník sa vydaril.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie
  2. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú
  3. Crème de la Crème štartuje už čoskoro
  4. Kam smerujú peniaze bohatých?
  5. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je
  6. Prémiové bankovníctvo je dnes o osobnom prístupe a inováciách
  7. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad
  8. Vitamín Cg: Kľúč k žiarivejšej a zjednotenej pleti
  1. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú
  2. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie
  3. V Košiciach vzniká nové digitálne epicentrum
  4. Crème de la Crème štartuje už čoskoro
  5. Prémiové bankovníctvo je dnes o osobnom prístupe a inováciách
  6. Kam smerujú peniaze bohatých?
  7. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je
  8. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad
  1. Viete správne založiť oheň? Podľa kachliara to robíte zle 15 628
  2. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je 6 506
  3. V Japonsku vlaky meškajú len vo filmoch. Aj jedlo má pravidlá 6 081
  4. Zachránili posledný ostrov pre čajky na Dunaji 4 160
  5. Čerstvé hlavičky sú v plnom prúde, komu dáte svoj hlas? 2 600
  6. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad 2 469
  7. NESTO ponúka nadštandardné bývanie na hranici mesta a prírody 2 320
  8. Nová hala v Istropolise zaplní chýbajúce miesto na mape kultúry 2 269
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťZatvoriť reklamu