Vyskúšali sme Citroeny C3 a Cactus so slovenskými motormi (test)

Trojvalce PureTech sa začnú vyrábať v Trnave v roku 2019.

(Zdroj: Michael Kasarda)

V marci ohlásil koncern PSA Peugeot Citroën rozšírenie svojho pôsobenia na Slovensku. Pri svojej továrni v Trnave, kde z liniek schádza Citroën C3 a Peugeot 208, postaví aj výrobňu motorov.

Prečítajte si tiež:Prečítajte si tiež: Trnavská automobilka plánuje ďalší nábor, do výroby motorov prijme päťsto ľudí

Od roku 2019 sa v nej budú vyrábať benzínové trojvalce s objemom 1,2 litra a označením PureTech. Tie nájdeme pod kapotou Citroënov a Peugeotov už dnes, ale čoskoro sa predstavia aj v autách značky Opel, ktorá sa stala súčasťou koncernu PSA.

Trojvalce PureTech sme vyskúšali v súčasných modeloch Citroënu - malom hatchbacku C3 aj v malom SUV C4 Cactus, kde je novinkou kombinácia tohto motora so šesťstupňovou automatickou prevodovkou.

Citroën C3 nie je len o peknom dizajne

S modelom C3, ktorý sa vyrába pre celý svet v závode v Trnave, sme sa už viac krát oboznámili. Páči sa nám pohodlný podvozok, pekný dizajn interiéru aj výrazný dizajn exteriéru.

V snahe zviezť sa na módnej vlne robustných SUV ponúka aj Citroën mohutné oplastovanie okolo blatníkov, nechýba ani plastová ochrana dverí, ktorú Citroën volá Airbump. Strechu si môžete objednať v kontrastnej farbe, vďaka čomu ho neprehliadnete na parkovisku - a práve týmto malým mestským autám sa veľmi hodí trocha extravagantnosti.

Odomknite si článok - prihláste sa alebo si predplaťte Sme.sk
Vyskúšajte predplatné za 1€ týždenne. Staňte sa predplatiteľom už za pár sekúnd. Pošlite SMS s textom C4YQW na číslo 8787. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti predplatného Sme.sk:
Odomknite si článok - prihláste sa alebo si predplaťte Sme.sk
Vyskúšajte predplatné za 1€ týždenne. Staňte sa predplatiteľom už za pár sekúnd. Pošlite SMS s textom C4YQW na číslo 8787, alebo kliknite na tlačidlo s textom SMS a odošlite predvyplnenú SMS. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti predplatného Sme.sk:
Ročné predplatné
29 €
Objednať
Ušetríte až 17,80 € v porovnaní s mesačným predplatným
Štvrťročné predplatné
9,90 €
Objednať
Ušetríte 1,80 € v porovnaní s mesačným predplatným

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone

Téma: Peugeot


Článok je zaradený aj do ďalších tém Severokórejská kríza

Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

My sme les. Zastavíme katastrofu?

Slovenské lesy miznú, rozšírili sa v nich pilčíci a traktory.

KOMENTÁRE

Úrad, ktorý by Slovensku zdvihol reputáciu

To, že prípadný úspech vláda zneužije na marketing, je rub príbehu.

Neprehliadnite tiež

Tesla na premiére elektrického kamiónu ukázala aj nový Roadster 2.0

Nové modely prekvapili zrýchlením aj veľkým dojazdom.

Život s Teslou X nie je jednoduchý. Majiteľ chodí do servisu každý mesiac

Fanúšik otvorene porozprával o všetkých problémoch s autom, v servise bol už 25-krát.

Zásuvka v aute už dávno neslúži iba na zapaľovač. Čo všetko do nej môžete zapojiť?

Prinášame vám výber najpraktickejších či najzaujímavejších pomocníkov do zásuvky vášho automobilu.

Vývojár elektroáut v Renaulte: Ľavá noha vám pri šoférovaní poďakuje (rozhovor)

Elektromobilita je súčasnosť, nie budúcnosť, hovorí Eric Feunteun z Renaultu.