Opel nám v predstihu ukázal SUV Grandland X s technikou Peugeotu

Novinka dostane len pohon predných kolies.

Opel Grandland X.(Zdroj: Michael Kasarda)

BRATISLAVA. Spolupráca Opelu a koncernu PSA Peugeot Citroën už beží niekoľko rokov - kúpa nemeckého Opelu francúzskym koncernom je len jej pokračovaním.

Automobilky vyvíjajú spoločné modely ešte v roku 2012, prvé plody spolupráce prídu na naše cesty tento rok.

Po našich cestách už jazdia prvé kusy menšieho SUV Opel Crossland X. To stojí na rovnakom podvozku ako nedávno predstavený Citroën C3 Aircross, oba sa vyrábajú na jednej linke v španielskom meste Zaragoza.

Prečítajte si tiež: Opel už s Francúzmi spolupracuje. Ako prvé prídu spoločné malé SUV

Pri stredne veľkom modeli dostali prednosť Francúzi - Peugeot 3008 je v predaji, na Slovensko v týchto dňoch prichádza aj sedemmiestny 5008, ktorý má konkurovať Škode Kodiaq.

Na rovnakom technickom základe ako 3008 a 5008 príde Opel Grandland X.

Opel predstaví konkurenta pre Hyundai Tucson či Seat Atecu na jeseň na autosalóne vo Frankfurte, my sme mali možnosť obzrieť si prvé predsériové kusy minulý týždeň v Bratislave.

Musíme hlavne oceniť veľkú snahu o odlíšenie Opelu od sesterského Peugeotu. Modely majú rovnaký podvozkový základ a ponuku motorov, ale na pohľad a dotyk sú celkom odlišné.

Grandland X má príjemne dynamický dizajn so "zamračenými" prednými svetlami po vzore Insignie a skosený zadný stĺpik. K dispozícii je tiež kontrastné lakovanie strechy, ktoré môžeme vidieť na červeno-čiernom kuse.

Páčia sa nám "krídla" vychádzajúce z loga na maske chladiča, ktoré pokračujú až do svetiel. Spodná časť karosérie je výrazne oplastovaná, riešenie predného nárazníka nápadne pripomína Hyundai Santa Fe.

Nechýba Opel OnStar

Medzi najdôležitejšie prednosti Grandlandu patrí vysoký posed a batožinový priestor s objemom 514 litrov. Predné sedadlá sú špeciálne navrhnuté tak, že získali certifikáciu nemeckého hnutia za zdravé chrbty (AGR), môžu byť vyhrievané aj ventilované.

Zaujmú tiež komfortné prvky ako bezdotykové otváranie a zatváranie kufra aj asistenčné a bezpečnostné systémy, napríklad adaptívny tempomat alebo funkcia núdzového brzdenia s rozpoznávaním chodcov.

Samozrejmosťou je služba OnStar, v rámci ktorej opel ponúka núdzové volania a call centrum, ktoré vám po novom dokáže aj rezervovať hotelovú izbu.

Prečítajte si tiež: Opel OnStar nás previedol slovenskou politickou scénou (test)

Ďalšie motory pribudnú

O pohon Grandlandu X sa stará benzínový trojvalec 1,2 PureTech s výkonom 130 koní alebo naftový štvorvalec 1,6 BlueHDi s výkonom 120 koní. Oba motory budú k dispozícii so šesťstupňovou manuálnou aj automatickou prevodovkou.

Opel tiež v budúcnosti plánuje rozšírenie ponuky motorov o slabšie aj silnejšie jednotky.

Nedočkáme sa však pohonu všetkých kolies. Miesto neho sa Opel spolieha na technológiu Grip Control od Peugeotu, ktorá má pomocou ESP zvýšiť trakciu predných kolies.

Jediným SUV s pohonom všetkých kolies v ponuke Opelu ostáva menšia Mokka X.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Čo majú študovať naše deti, aby si v budúcnosti našli prácu?
  2. Hovoriaci prekladač reči do vrecka Langie - až 52 jazykov!
  3. Platbami kartou míňame viac. Čo by obchodníci mali vedieť o zákazníkoch
  4. Slovenské ovocie a zelenina - máme ich v obchodoch dostatok?
  5. Pracoval som v mekáči a vydržal tri dni. Hranolky sú prekliatie
  6. Tip na výlet: Prechádzka tokajskými vinicami a biele tigre
  7. Objavte novinku s duálnym účinkom proti starnutiu pleti
  8. Mobil banking VÚB opäť bližšie k najlepšej bankovej aplikácii
  9. Na čo dbať pri výbere nehnuteľnosti? Tu je niekoľko rád
  10. First moment za skvelú cenu: Neapol, Capri, Pompeje, Ischia
  1. Slovensko spieva koledy
  2. Workshop Inštitútu Ronalda Coasa na EU v Bratislave
  3. Stavbárska olympiáda 2018/19 vás očakáva
  4. Diplomacia v praxi – unikát, ktorý funguje dodnes
  5. Hitem jsou cyklopočítače Mio - pro zábavu i výkon
  6. Slovenské ovocie a zelenina - máme ich v obchodoch dostatok?
  7. Pracoval som v mekáči a vydržal tri dni. Hranolky sú prekliatie
  8. Kartou míňame viac. Čo by obchodníci mali vedieť o zákazníkoch
  9. Autokamery Mio a navigace teď s 3letou záruční dobou
  10. Move in immediately, if you feel like it
  1. Pracoval som v mekáči a vydržal tri dni. Hranolky sú prekliatie 45 494
  2. First moment za skvelú cenu: Neapol, Capri, Pompeje, Ischia 15 441
  3. Takto vyzerá miesto, odkiaľ k nám putuje slovenské hovädzie 10 096
  4. Tip na výlet: Prechádzka tokajskými vinicami a biele tigre 7 806
  5. Na školách potrebujeme kontroverznejšie témy. Byť ticho nepomáha 7 794
  6. Stíhame napredovať s technológiami? Môže už byť neskoro 7 780
  7. Nový cestovný poriadok ŽSR z vášho regiónu v denníku SME 6 707
  8. Prehrieva sa vám mobil? Môžete prísť o peniaze 6 093
  9. Geológ: recykláciu umelého kopca v Slnečniciach sledujeme denne 5 863
  10. Slováci sa pripravujú o stovky až tisícky eur 5 741

Téma: SUV


Článok je zaradený aj do ďalších tém Opel, Peugeot

Hlavné správy zo Sme.sk

SVET

Minúta po minúte: Mayová môže prísť o dôveru, v hre je koniec vlády

Mayová už konzervatívcov do riadnych volieb v roku 2022 nepovedie.

KULTÚRA

Seriálový otecko Braňo Deák: Chýba mi veľká filmová rola

Obľúbený seriálový herec nakrúca 3. sériu Oteckov.

STĹPČEK PETRA SCHUTZA

To, čo sa deje v Paríži, je cesta do pekiel

Črtá sa precedens, ktorý by si Európa mala odpustiť.

SVET

Klamal aj podplácal. Trumpov osobný právnik ide do väzenia

Cohen bude naďalej spolupracovať s FBI.

Neprehliadnite tiež

Jaguar s novou kolekciou predvádza psie kusy

Doplnky uľahčia život psovi aj jeho majiteľovi.

Prvá jazda: Seat Tarraco kombinuje nemecké gény so španielskym temperamentom

Môže byť zaujímavou alternatívou k Seatu Alhambra.

Škola šmyku: Ako správne šoférovať v zime?

Je jeden zaručený spôsob, ako nedostať šmyk.

Na viacerých úsekoch v Bratislave sa zdržíte v kolónach

Na úseku D1 od križovatky Senec až do Petržalky hlásia zdržanie až 50 minút.