SME
Pondelok, 8. august, 2022 | Meniny má Oskar

Vodíkový kamión od Toyoty predviedol prekvapivé zrýchlenie

Namiesto emisií produkuje čistú vodu.

LOS ANGELES, BRATISLAVA. Toyota to s vodíkovým pohonom nevzdáva. Postavila kamión, ktorý akceleruje rýchlosťou osobného auta.

Vo videu ukazuje, ako dokáže zrýchliť vodíkový kamión v porovnaní s klasickým dieslovým.

Dymiace a hlučné kamióny by sa podľa Toyoty mohli stať vďaka vodíku minulosťou. Japonská automobilka sa palivové články rozhodla otestovať na typickom americkom kamióne.

Rozdiel v zrýchlení oproti klasickej technológii je enormný.

Načítavam video...

Projekt Portal vyzerá na prvý pohľad ako bežný americký americký ťahač Kenworth T660. Uvezie takmer 16 ton nákladu a prejde viac ako 320 kilometrov na jedno natankovanie.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Poháňajú ho ale dva palivové články z Toyoty Mirai, ktoré sú navyše doplnené o 12-kilowatthodinovú batériu.

Ťahač Portal má výkon 670 koní a zatiaľ čo bežné kamióny produkujú množstvo emisií, tak produktom ťahaču Portal je iba čistá voda.

V prípade projektu od Toyoty nejde o čisto elektrický kamión, aký sľubuje ešte tento rok šéf Tesly Elon Musk.

Výhodou vodíkovej technológie je ale okrem nulových emisií a tichého chodu aj rýchle tankovanie a väčší dojazd, ktorý je v prípade osobného automobilu Mirai takmer 500 kilometrov.

Otázkou ale stále ostáva rentabilita kvôli vysokým nákladom pri kúpe. Vďaka vybudovanej sieti plničiek a lacnejšiemu palivu ostáva zatiaľ najperspektívnejším alternatívnym pohonom pre nákladiaky stlačený zemný plyn (CNG).

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Za vysokou spotrebou sa často skrýva zlá kondícia motora
  2. Odomknite si články na mobile a počítači. Stačí jedno predplatné
  3. Na Oravskej priehrade s Kalim aj Spievankovom. Vidíme sa naživo
  4. Pláže Dominikánskej republiky kraľujú medzi najlepšími na svete
  5. Kde u nás kúpite domácke potraviny
  6. 100 ovocných druhov, ktoré u nás dokážeme pestovať
  7. Dráčik nepúta príbehom, ale perlami ducha
  8. Miliónová autorka Táňa K. Vasilková: Po úspechu som netúžila
  1. Dopyt v Bratislave mierne klesol, ceny však stále rástli
  2. Šéf PLANEO: Budúcnosť obchodu je v službách
  3. Čo robiť, aby dieťa neskončilo v nemocnici s črevnou virózou?
  4. Odomknite si články na mobile a počítači. Stačí jedno predplatné
  5. Goralské folklórne slávnosti po prvýkrát priamo v horách
  6. Za vysokou spotrebou sa často skrýva zlá kondícia motora
  7. Ktoré regionálne projekty podporí Nadácia COOP Jednota?
  8. Pláže Dominikánskej republiky kraľujú medzi najlepšími na svete
  1. Pláže Dominikánskej republiky kraľujú medzi najlepšími na svete 9 881
  2. 100 ovocných druhov, ktoré u nás dokážeme pestovať 7 315
  3. Dráčik nepúta príbehom, ale perlami ducha 6 772
  4. Pozrite si, kedy hrá futbalové zápasy vaše mesto či dedina 6 329
  5. Miliónová autorka Táňa K. Vasilková: Po úspechu som netúžila 5 577
  6. Kde u nás kúpite domácke potraviny 2 781
  7. Dobrá správa pre pacientov s cukrovkou 2 496
  8. Držanie peňazí na bežnom účte robí Slovákov chudobnejšími 1 980
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Volkswagen Phaeton druhej generácie a koncept Porsche Cayenne Convertible.

Do výroby sa nedostali, skončia v múzeu.


4 h
Seat Leon

Pri drahších modeloch majú Slováci slabosť na SUV.


5. aug
Nissan Qashqai a Škoda Karoq

Karoq je stále dobrým autom, Qashqai sa vrátil vo veľkom štýle.


5. aug
Kia EV6 GT

Maximálna rýchlosť je až 260 km/h.


4. aug

Blogy SME

  1. Petronela Čellárová: Vitajte v mojom svete
  2. Věra Tepličková: Sestry v akcii alebo Keď už blázinec, tak ako u nás v školstve
  3. Michaela Jónová: Zatiaľ beží čas
  4. Post Bellum SK: Dovolenka v Juhoslávii ako príležitosť na emigráciu
  5. Rastislav Puchala: Bábuška a čierny kocúr
  6. Liga za duševné zdravie SR, n.o.: Ako sa zo smútku, depresie a úzkosti stal online trend
  7. Erik Kriššák: O diskrétnosti istej dámy
  8. Štefan Vidlár: Politický hnus a zvratky
  1. Věra Tepličková: A to je koniec, vážení! Čaká nás už len zima, hlad a beznádej... Ak nezasiahne Matovič... 105 677
  2. Martin Sústrik: Korupcia v ruskej armáde 26 855
  3. Tomáš Harustiak: Kto šetrí ma za tri / Ako vyžiť z minimálnej mzdy ? / Dá sa vyžiť z minimálnej mzdy ? / Prečo Slováci nemajú peniaze / Ako vyžiť z dôchodku / 10 727
  4. Ján Šeďo: Očovčania majú do zajtra hladovku, obchod "stráži" medveď ! 7 714
  5. Jana Melišová: Svet sa zmenil... 7 380
  6. Vladimir Skala: Padá bankový sektor v Číne? 4 199
  7. Post Bellum SK: Hromady mŕtvych a nočné mory o Varšavskom povstaní 4 174
  8. Ján Valchár: Ako Rusko na kozmonautov nemalo, ale flotilu lietadlových lodí budovať chcelo 3 188
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 45. - Arktída - Posledná plavba lode Karluk 3/3 - Návrat do civilizácie, 1914
  2. Jiří Ščobák: Kde dnes môžeme ušetriť? Znížiť spotrebu a náklady?
  3. Jiří Ščobák: Proč bychom si měli zapamatovat jméno Anna Chadimová? Co nám po ní zůstalo?
  4. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Ružinovská televízia - pod kontrolou politikov
  5. Jiří Ščobák: Krásne a zaujímavé historické poistné zmluvy: Existovala aj čisto slovenská poisťovňa? A čo bola „zmluva odvážna“?
  6. Monika Nagyova: O žene, ktorá milovala rúško
  7. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Novomestská parkovacia: Firma bez kontroly, ktorá nepodnikala, iba míňala
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 44. - Arktída - Posledná plavba lode Karluk 2/3 - Skaza lode Karluk, 1913 - 1914
SkryťZatvoriť reklamu