Tesla postaví za sto dní najväčšiu lithium-iontovú batériu na svete

Ak by výstavbu nestihli, Austrália dostane projekt zadarmo.

Ilustračné foto.(Zdroj: Tesla Motors)

SYDNEY. Americká spoločnosť Tesla získala v Južnej Austrálii zákazku na výstavbu najväčšej lithium-iontovej batérie na svete, ktorá má pomôcť vyriešiť tamojšie problémy s výpadkami elektriny.

Zakladateľ a generálny riaditeľ podniku Elon Musk potvrdil sľub, že pokiaľ batéria nebude hotová v priebehu sto dní, tak za ňu Tesla nebude žiadať peniaze.

Náklady na projekt spoločnosť síce nezverejnila, ale Musk uviedol, že pokiaľ by firma nedokázala batériu včas dokončiť, stálo by ju to minimálne 50 miliónov dolárov (takmer 44 miliónov eur).

Batéria sa bude nabíjať elektrinou z veternej farmy francúzskej spoločnosti Neoen. Uloženú energiu bude potom dodávať do siete v dobe zvýšenej spotreby elektriny. Južná Austrália sa často stretáva s výpadkami v dodávkach elektriny v dôsledku prechodu od uhoľných elektrární k veterným zdrojom, ktorých produkcia je menej stabilná.

Prečítajte si tiež: Prečítajte si tiež: Vodiča Tesly, ktorý pri nehode zahynul, Autopilot opakovane varoval

Batéria bude mať podľa spoločnosti Tesla kapacitu 100 megawattov a dokáže pokryť spotrebu približne 30-tisíc domácností. Musk podľa serveru CNET chce, aby sa batéria stala "turistickou destináciou". "Chceme ju urobiť tak, aby vyzerala dobre," uviedol šéf Tesly. Dodal, že batéria by mohla mať podobu "pekne usporiadaných bielych obeliskov".

Musk je všeobecne známy ambicióznymi cieľmi, ktoré sa ale často nepodarí splniť.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Ako na refinancovanie hypotéky
  2. Ukážeme vám, prečo je dobré sporiť si na dôchodok
  3. PSK Aréna stavia základy pre kvalitný a moderný hokej
  4. Maurícius: Slnečná dovolenka v zime
  5. Podnikajte vo vlastnom blízko historického centra
  6. Nečakaným favoritom na predsedu PSK je prešovský advokát Garaj
  7. M-MARKET s novým konceptom KOCKAminiv Prešove
  8. Pivovar Šariš opäť podporí rozvoj domáceho regiónu
  9. Koncert a diskusia s názvom „Otvorene o extrémizme“
  10. Koncert a diskusia s názvom „Otvorene o extrémizme“
  1. Štýlové osvetlenie do obývačky: Rozhoduje i to, ako žijete
  2. PSK Aréna stavia základy pre kvalitný a moderný hokej
  3. Maurícius: Slnečná dovolenka v zime
  4. Podnikajte vo vlastnom blízko historického centra
  5. Nečakaným favoritom na predsedu PSK je prešovský advokát Garaj
  6. M-MARKET s novým konceptom KOCKAminiv Prešove
  7. Pivovar Šariš opäť podporí rozvoj domáceho regiónu
  8. Športová akadémia Mateja Tótha powered by O2 už na 24 školách
  9. Na čo myslieť v rekonštrukcii bytu
  10. Nová emisia dlhopisov spoločnosti HB Reavis s výnosom 3,25 % p.
  1. Maurícius: Slnečná dovolenka v zime 9 435
  2. Nečakaným favoritom na predsedu PSK je prešovský advokát Garaj 5 912
  3. Ukážeme vám, prečo je dobré sporiť si na dôchodok 3 040
  4. Pravda o privátnych značkách. Firmy ich vyrábajú podľa zadania 2 379
  5. M-MARKET s novým konceptom KOCKAminiv Prešove 2 359
  6. PSK Aréna stavia základy pre kvalitný a moderný hokej 1 306
  7. Podnikajte vo vlastnom blízko historického centra 1 044
  8. Ako na refinancovanie hypotéky 991
  9. Na čo myslieť v rekonštrukcii bytu 940
  10. Drobné nepozornosti v domácnosti môžu stáť aj tisíce eur 925

Téma: Elektromobily


Článok je zaradený aj do ďalších tém Tesla, Elon Musk

Hlavné správy zo Sme.sk

SVET

Minúta po minúte: České voľby sa skončili, extrémisti môžu byť druhí, Babiš vedie

Česi rozhodli o smerovaní krajiny, voľby vyhrala strana Andreja Babiša ANO.

KOMENTÁRE

Smer opäť prevalcuje župy a opozícia je v pohode

V jednom sa Josif Vissarionovič Džugašvili nemýlil: kádre rozhodujú o všetkom.

PLUS

Vraj sme ich milo prekvapili. Cudzinci berú Slovensko ako školu života

Študenti sa pripravovali na kultúrny šok.

Neprehliadnite tiež

Prešli sme sa pohrebiskom klasických áut uprostred švédskej prírody

Vraky sú dnes spomienkou na majiteľa aj domovom lesných zvierat.

Nové Audi A7 Sportback dostane ku všetkým motorom hybrid

Predaj odštartuje so šesťvalcovým motorom 3,0 TFSI.

Takmer tretina nových áut nemá rezervné koleso

Pri defekte sa musia vodiči spoliehať na lepiacu sadu.